Alfa Romeo

Alfa Romeo 8C Competizione Spider 2009 – Francja

Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutowała jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku, zaś wersja otwarta w 2005 roku na Pebble Beach Concours d’Elegance. Nazwa modelu odnosi się do silnika V8 o pojemności 4,7 litrów. Produkcja Alfa Romeo 8C Competizione Spider rozpoczęła się w 2009 roku we współpracy z Maserati, które sprawowało pieczę nad procesem tworzenia samochodu, a także użyczyło bazy z modelu Granturismo. Alfa Romeo otrzymała ponad 1400 zamówień na 8C po oficjalnym ogłoszeniu, że samochód ten wejdzie do produkcji. Jednak tylko 500 klientów cieszyć się mogło wspaniałą wersją 8C Competizione i kolejne 500 z 8C w wersji Spider. Piękny roadster rozpędza się do 290 km/h, wykonany jest w dużej mierze z włókna węglowego, a za jego zatrzymywanie odpowiedzialne są karbonowo-ceramiczne hamulce od Brembo. Ten wspaniały wystawiony na aukcji okaz 8C Spider ma na liczniku 19667 km i zachowany jest w doskonałym stanie. Wyceniony został na 220 000 – 240 000 euro, czyli 0,9 – 1 mln złotych, co jest kwotą o połowę wyższą niż w momencie wejścia na rynek (€ 165 000).
Czytaj dalej

Alfa Romeo 6C 2500 SS 1950 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 6C 2500 była ostatnim przedwojennym modelem firmy i zarazem pierwszym, na bazie którego firma po II Wojnie Światowej powstała z kolan. Kiedy tylko ustały działania zbrojne, zachowane części zamienne poszły w ruch. Powojenne Włochy jednak bardziej potrzebowały domowych kuchenek gazowych, niż drogich samochodów. Poskutkowało to produkcją zaledwie 413 egzemplarzy tego pięknego coupé. Wariant SS (Super Sport) był najwyższym modelem w gamie, oferując 110 KM z sześciocylindrowego silnika zasilanego gaźnikami Weber’a. Na aukcję wystawiony został piękny i oryginalny okaz z aluminiowym nadwoziem wykonanym przez Touring w specyfikacji Superleggera. To lekkie nadwozie tworzone było z przestrzennej ramy z rur stalowych o małej średnicy, na której mocowano arkusze lekkiej blachy. Egzemplarz po dokładnej renowacji w konkursowym standardzie otrzymał od właściciela niestandardowy zestaw bagażu wykończony z egzotycznych skór, który romantycznie ułożony został za przednim siedzeniem. Samochód zachował pięknie grawerowane koło kierownicy wykonane z drewna abachi, a powłoka lakiernicza w odcieniu ciemno-zielonej oliwki jest zgodna z oryginalną kolorystyką. Ten zwycięzca konkursów elegancji sprzedany został na 880 tys. dolarów, czyli około 3,6 miliona złotych.
Czytaj dalej

Alfa Romeo 1900C Super Sprint 1956 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 1900 byłą pierwszym powojennym modelem produkcyjnym włoskiej firmy, następcą 6C 2500, jednak o mniejszej, kompaktowej konstrukcji i bardziej masowym charakterze. Aby nawiązać do przedwojennych tradycji i zaspokoić wymagających odbiorców, oprócz standardowej wersji sedan zaoferowano również nadwozia tworzone przez niezależne manufaktury, takie jak Bertone, Ghia, Zagato, Touring czy Pininfarina. Prezentowany egzemplarz posiada nadwozie stworzone przez Touring w specyfikacji Superleggera, która polegała na tworzeniu ramy przestrzennej z rur stalowych o małej średnicy, na której mocowano arkusze lekkiej blachy. Odmiana SS, czyli Super Sprint, była najmocniejszą w gamie, uzyskując z dwóch litrów pojemności 115 KM, co w latach 50-tych robiło ogromne wrażenie. Prezentowana Alfa Romeo 1900C Super Sprint większość życia przebywała w USA, ciesząc właścicieli swoim pięknem i osiągami, a przez niesamowity kolor karoserii zyskała przydomek „Bumble Bee”, czyli trzmiel. Samochód odrestaurowany został w wysokim standardzie pod koniec lat 90-tych, przy okazji otrzymując jeszcze mocniejszy układ napędowy, z jednostką wzmocnioną do 130 KM. We wnętrzu znajdziemy fotele w stylu Zagato, płaską kierownicę Nardi oraz detale, które cieszą oczy. To imponujące coupe sprzedane zostało za 176 tys. USD (ok. 715 tys. PLN).
Czytaj dalej

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2000 – 23000 PLN – Wrocław

Alfa Romeo 156 Sportwagon pojawiła się na rynku w 2000 roku, w trzy lata po debiucie wersji sedan. Okrzyknieta najpiękniejszym kombi świata, z miejsca stała się sprzedażowym hitem. Klientów zachęcała zachęcała nie tylko wyglądem, ale i niebagatelną mocą 155 KM uzyskiwaną z lekkiej, 2-litrowej jednostki Twin Spark oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Selespeed, będącą konstrukcją Magneti Marelli, technicznie analogiczną do tej z Ferrari 430. W tym egzemplarzu możliwość zmiany biegów przyciskami na kierownicy została połączona z systemem ręcznego gazu i hamulca firmy Guidosimplex, dzięki czemu z samochodu mogła korzystać osoba z paraliżem kończyn. Ten pierwszy właściciel samochodem przejechał zaledwie 40 tys. km, dzięki czemu auto wciąż wygląda jak roczny samochód.
Czytaj dalej

Alfa Romeo Montreal 1972 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Montreal ujmuje swoją nieszablonową sylwetką, w której możemy odnaleźć szereg nawiązań do superegzotycznego wozu, jakim była Lamborghini Miura. Oba włoskie projekty łączy epoka i osoba projektanta, młodego Marcello Gandini’ego z Bertone, który przy obu wzniósł się na absolutne wyżyny swojego nieprzeciętnego talentu. W zestawieniu tych dwóch samochodów, to Alfa Romeo jest tym zdecydowanie bardziej przystępnym i przyjaznym w użytku. Zastosowana tu jednostka V8 posiada podwójne wałki rozrządu, suchą miskę olejową i nowoczesny układ wtryskowy. Z niewielkiej pojemności 2,6 l uzyskano imponujące 200 KM, zapewniające przyspieszenie do pierwszej setki w 7,6 s. Licytowany egzemplarz wciąż prezentuje się imponująco, mimo że nigdy nie był poddawany pełnej renowacji. Dla łatwiejszego serwisowania oryginalny wtrysk Spica został tu zastąpiony tradycyjnymi gaźnikami. Oczekiwana cena: ok. 160-180 tys. PLN, na aukcji poszybowała do 41 625 funtów szterlingów, a więc ponad 211 tys. PLN!
Czytaj dalej

Alfa Romeo GT 1600 Junior 1974 – 119000 PLN – Sopot

Alfa Romeo GT 1600 Junior to klasyk doskonały, łączący zmysłową sylwetkę stworzoną przez Giorgietto Giugiaro ze sportowym charakterem i trwałą mechaniką. W odrestaurowanym stanie to narzędzie do czerpania czystej przyjemności, zarówno z jazdy, jak i z patrzenia na jej wspaniałe krągłości oraz proste, lecz gustowne wnętrze. Model z silnikiem 1,6 l ukazał się w 1972 roku, wypełniając lukę między modelami GT 1300 Junior i 2000 GTV. W ogłoszeniu jedna z 13120 wyprodukowanych do 1977 roku sztuk.
Czytaj dalej

Alfa Romeo GTV 2.0 1986 – 34800 PLN – Sopot

Narodziła się jako Alfa Romeo Alfetta GT w 1974 roku, by sześć lat później zmienic nieco swój wygląd i nazwę. Alfa Romeo GTV 2.0 otrzymała masywniejsze zderzaki, mniejszą ilość chromu, większe felgi i mocniejszy, dwulitrowy silnik. Linię zachowała przepiękną i ponadczasową, naszkicowaną przez Giorgetto Giugiaro z Italdesign. Zachwycić może również od strony technicznej – tylny napęd, układ transaxle, hamulce tylnej osi montowane przy dyferencjale dla zmniejszenia masy nieresorowanej, przednie zawieszenie na podwójnych wahaczach i z tyłu oś de Dion – w niej się aż roi od ciekawostek, które zapewniły jej doskonałe prowadzenie. To model, który na polskim rynku jest wręcz niespotykany, szczególnie w tak pięknie utrzymanym stanie, jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Alfa Romeo GTV 1997 – 38900 PLN – Warszawa

Alfa Romeo GTV wyróżniała się harmonijnymi kształtami karoserii i pięknie zaaranżowanym wnętrzem, a na dodatek w topowej wersji potrafiła całkowicie oczarować samym brzmieniem silnika. V6 Busso to jednostka nazwana przez magazyn EVO najlepiej brzmiącym sześciocylindrowym silnikiem w historii i ktokolwiek miał okazję usłyszeć wie, że nie ma w tym określeniu cienia przesady. Do tych szczególnych wrażeń akustycznych można dodać fakt, że jest to jeden z najlepiej się prowadzących samochodów przednionapędowych swojej epoki. Jedyne co można zarzucić GTV, podobnie jak i innym Alfom z tego okresu, to fakt nienajwyższej trwałości i jakości wykonania. W przypadku samochodów używanych hobbistycznie – rzecz kompletnie bez znaczenia. W końcu Alfa to nie żona, to kochanka… Ideały są rzadkością i mają prawo swoje kosztować. Ta prezentuje się fenomenalnie i ma znikomy przebieg.
Czytaj dalej

Alfa Romeo Giulietta 750G Spider Competizione 1957 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulietta 750G Spider Competizione gwarantuje sportowe emocje w filigranowym nadwoziu. Zbudowano ich zaledwie 24 sztuki, wszystkie w celu wyścigowej rywalizacji. Przyjemność ta przeznaczona była wyłącznie dla kierowcy, przez zabudowanie kabiny w stylu „monoposto”, zakrywające fotel pasażera. W pięknym czerwonym lakierze, urzeka nie tylko designem, ale i osiągami. Pod maską skrywa wyczynową jednostkę DOHC o pojemności 1,3 l i mocy 120 KM, połączoną z niezwykle rzadką 5-biegową skrzynią o skróconym przełożeniu i magnezowej obudowie. Niska owiewka zamiast przedniej szyby, aluminiowe panele nadwozia a nawet brak klamek zewnątrz – to elementy walki z masą. Większość z nich została sprzedana i rywalizowała w USA, choć dzięki kierowcy znanemu m.in. z Formuły 1, Consalvo Sanesi, mała Alfa zaliczyła również starty w Europie – Targa Florio, Giro di Sicilia czy Mille Miglia w 1956 roku. Ten sportowy kabriolet jest jedną z zaledwie czterech znanych sztuk, które dotrwały do dnia dzisiejszego. Posiada paszport Międzynarodowej Federacji Pojazdów Zabytkowych (FIVA), co daje możliwość startu w dowolnnych zawodach sportowych dla klasyków, w tym w kultowym rajdzie Mille Miglia. Egzemplarz wyceniony na 475 – 575 tys. euro (2 – 2,5 mln PLN) gotowy jest dać nowemu właścicielowi maksimum przyjemności z jazdy. Sprzedane za 476 000 euro.

Czytaj dalej

Alfa Romeo Giulietta SZ II „Coda Tronca” 1962 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulietta SZ to samochód budowany z myślą o czystej, wyścigowej rywalizacji. SZ to skrót od „Sprint Zagato”, a piękny kształt karoserii podyktowany był uwarunkowaniami aerodynamicznymi. Wóz, którego najpoważniejszą konkurencją były Lotus Elite czy Abarth Simca 1300, produkowany był w dwóch seriach pomiędzy 1957 a 1962 rokiem. Dzięki lekkiemu nadwoziu (zaledwie 785 kg) połączonemu z doskonałymi silnikami o wysokiej kompresji, samochód ten zaskakiwał szybkością pomimo pojemności zaledwie 1,3 litra. Przydomek „Coda Tronca”, czyli obcięty ogon, Giulietta SZ otrzymała w drugiej serii produkcyjnej, dzięki zastosowaniu „ściętej”, opracowanej przez Wunibald’a Kamm’a tylnej części nadwozia. Taki kształt ograniczał zawirowania powietrza za samochodem przy dużych prędkościach, a mała Alfa nie miała problemu z osiągnięciem 200 km/h. Numery nadwozia i podwozia samochodu nie pozostawiają wątpliwości co do autentyczności licytowanego samochodu. Choć w samochodzie zamontowano nieoryginalny silnik Alfa Romeo 1750, dołączona jest właściwa jednostka 1300 Type 750 Veloce. To niezwykle rzadki okaz. W sumie zbudowano 217 sztuk Giulietty SZ, z czego zaledwie 44 pojazdy to Giulietta SZ II „Coda Tronca”. Sprzedana na aukcji za 379500 dolarów, czyli ok. 1,5 mln PLN.

Czytaj dalej