Alfa Romeo

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej

Alfa Romeo GTV 2.0 1986 – 29900 PLN – Sopot

Narodziła się jako Alfa Romeo Alfetta GT w 1974 roku, by sześć lat później zmienic nieco swój wygląd i nazwę. Alfa Romeo GTV 2.0 otrzymała masywniejsze zderzaki, mniejszą ilość chromu, większe felgi i mocniejszy, dwulitrowy silnik. Linię zachowała przepiękną i ponadczasową, naszkicowaną przez Giorgetto Giugiaro z Italdesign. Zachwycić może również od strony technicznej – tylny napęd, układ transaxle, hamulce tylnej osi montowane przy dyferencjale dla zmniejszenia masy nieresorowanej, przednie zawieszenie na podwójnych wahaczach i z tyłu oś de Dion – w niej się aż roi od ciekawostek, które zapewniły jej doskonałe prowadzenie. To model, który na polskim rynku jest wręcz niespotykany, szczególnie w tak pięknie utrzymanym stanie, jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Alfa Romeo GT 1600 Junior 1975 – 138600 PLN – Gdańsk

Istnieją takie samochody, w których zakochać się można od pierwszego spojrzenia, są też takie, które kochamy od pierwszej jazdy. Alfa Romeo GT 1600 Junior zdaje się mieścić w obu tych kategoriach. Sportowa sylwetka, gustowne wnętrze, pięknie brzmiący i dynamiczny czterocylindrowy silnik DOHC, trwała mechanika, czego można oczekiwać więcej od klasycznego samochodu? Piękny okaz z doskonale zachowanym oryginalnym wnętrzem to sposób na czerpanie przyjemności zarówno w czasie jazdy, jak i na postoju, ale tylko pod warunkiem, że mamy miejsce przy oknie wychodzącym na parking 😉 1600 GT Junior wystawiony na sprzedaż zapewni nowemu właścicielowi wrażenia najwyższej klasy.
Czytaj dalej

Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce 1956 – Belgia

Alfa Romeo Giulietta Sprint właściwie wprowadziła w życie formułę „małych samochodów o wielkich osiągach”. Dzięki rewelacyjnej jednostce DOHC powstał samochód, który w normalnych drogowych warunkach zdolny był jeździć szybciej, niż cokolwiek innego o większych rozmiarach. Giulietta Sprint z nowym nadwoziem od Bertone debiutowała na Motor Show w Turynie w 1954 roku. Jej aluminiowe serce miało jedynie 1,3 litra pojemności, lecz projekt byłego inżyniera Ferrari, Giuseppe Busso, urzekał swoją charakterystyką i doskonale napędzał to niewielkie, sportowe coupe. Giulietta Sprint osiągnęła sukces, który był zaskoczeniem nawet dla producenta. Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce ujrzała światło dzienne już dwa lata później. Jej silnik wyposażono w powiększone zawory, zwiększono kompresję, zmodyfikowano wałki rozrządu, zastosowano podwójne, dwugardzielowe gaźniki Webera, zmodyfikowano układ dolotowy i wydechowy. W rezultacie moc maksymalna wzrosła z 64 do 89 KM, co w zestawieniu z obniżoną do zaledwie 770 kg masą dało jej fantastyczną poprawę osiągów. „Alleggerita” w swojej klasie wyścigowej nie miała sobie równych, co sprawiło, że większość z 600 wyprodukowanych egzemplarzy miało bogate życie sportowe. Dziś znanych jest jedynie 58 sztuk tych samochodów, a wartość prezentowanego egzemplarza określona została na 255 – 295 tys. euro, czyli 1,1 – 1,3 miliona złotych.
Czytaj dalej

Alfa Romeo TZ2 by Giordanengo – Niemcy

Alfa Romeo TZ2, czyli wyścigowa Giulia Tubolare Zagato, powstała w 1965 roku jako kolejne wcielenie włoskiej piękności. Dwójka została zbudowana jedynie w dwunastu egzemplarzach, wyłącznie o przeznaczeniu wyścigowym. Ważąca zaledwie 620 kg i napędzana przez rzędową czwórkę o pojemności 1570 cm³, produkującą około 170 KM, osiągała maksymalną prędkość 245 km/h. Samochód oferowany na aukcji to replika stworzona pod koniec lat 70 przez Carrozzeria Giordanengo. Alfa Romeo TZ2 została zbudowana przy użyciu oryginalnych elementów Alfy, a cała baza samochodu powstała na podstawie oryginalnego rysunku TZ2. Nadwozie w oryginalnym stylu zbudowano w całości z włókna szklanego, silnik działa bez zarzutu. Alfa została poddana gruntownej renowacji po ponad 40 latach spędzonych w Muzeum Telekomunikacji w Mediolanie. Dziś wyceniona na 170000 – 225000 euro, czyli około 724000 – 958000 złotych, zostanie wystawiona na licytacji już 8 kwietnia.
Czytaj dalej

Alfa Romeo 8C Spider 2009 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutowała jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku, zaś wersja otwarta w 2005 roku na Pebble Beach Concours d’Elegance. Nazwa modelu odnosi się do silnika V8 o pojemności 4,7 litrów. Produkcja Alfa Romeo 8C Spider rozpoczęła się w 2009 roku we współpracy z Maserati, które sprawowało pieczę nad procesem tworzenia samochodu, a także użyczyło bazy z modelu Granturismo. Alfa Romeo otrzymała ponad 1400 zamówień na 8C po oficjalnym ogłoszeniu, że samochód ten wejdzie do produkcji. Jednak tylko 500 klientów cieszyć się mogło wspaniałą wersją 8C Competizione i kolejne 500 z 8C w wersji Spider. Piękny roadster rozpędza się do 290 km/h, wykonany jest w dużej mierze z włókna węglowego, a za jego zatrzymywanie odpowiedzialne są karbonowo-ceramiczne hamulce od Brembo. Ten wspaniały wystawiony na aukcji okaz 8C Spider ma na liczniku 19667 km i zachowany jest w doskonałym stanie. Wyceniony został na 220 000 – 240 000 euro, czyli 0,9 – 1 mln złotych, co jest kwotą o połowę wyższą niż w momencie wejścia na rynek (€ 165 000). Na aukcji osiągnęła cenę 235 000 €.
Czytaj dalej

Alfa Romeo 6C 2500 SS 1950 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 6C 2500 była ostatnim przedwojennym modelem firmy i zarazem pierwszym, na bazie którego firma po II Wojnie Światowej powstała z kolan. Kiedy tylko ustały działania zbrojne, zachowane części zamienne poszły w ruch. Powojenne Włochy jednak bardziej potrzebowały domowych kuchenek gazowych, niż drogich samochodów. Poskutkowało to produkcją zaledwie 413 egzemplarzy tego pięknego coupé. Wariant SS (Super Sport) był najwyższym modelem w gamie, oferując 110 KM z sześciocylindrowego silnika zasilanego gaźnikami Weber’a. Na aukcję wystawiony został piękny i oryginalny okaz z aluminiowym nadwoziem wykonanym przez Touring w specyfikacji Superleggera. To lekkie nadwozie tworzone było z przestrzennej ramy z rur stalowych o małej średnicy, na której mocowano arkusze lekkiej blachy. Egzemplarz po dokładnej renowacji w konkursowym standardzie otrzymał od właściciela niestandardowy zestaw bagażu wykończony z egzotycznych skór, który romantycznie ułożony został za przednim siedzeniem. Samochód zachował pięknie grawerowane koło kierownicy wykonane z drewna abachi, a powłoka lakiernicza w odcieniu ciemno-zielonej oliwki jest zgodna z oryginalną kolorystyką. Ten zwycięzca konkursów elegancji sprzedany został na 880 tys. dolarów, czyli około 3,6 miliona złotych.
Czytaj dalej

Alfa Romeo 1900C Super Sprint 1956 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 1900 byłą pierwszym powojennym modelem produkcyjnym włoskiej firmy, następcą 6C 2500, jednak o mniejszej, kompaktowej konstrukcji i bardziej masowym charakterze. Aby nawiązać do przedwojennych tradycji i zaspokoić wymagających odbiorców, oprócz standardowej wersji sedan zaoferowano również nadwozia tworzone przez niezależne manufaktury, takie jak Bertone, Ghia, Zagato, Touring czy Pininfarina. Prezentowany egzemplarz posiada nadwozie stworzone przez Touring w specyfikacji Superleggera, która polegała na tworzeniu ramy przestrzennej z rur stalowych o małej średnicy, na której mocowano arkusze lekkiej blachy. Odmiana SS, czyli Super Sprint, była najmocniejszą w gamie, uzyskując z dwóch litrów pojemności 115 KM, co w latach 50-tych robiło ogromne wrażenie. Prezentowana Alfa Romeo 1900C Super Sprint większość życia przebywała w USA, ciesząc właścicieli swoim pięknem i osiągami, a przez niesamowity kolor karoserii zyskała przydomek „Bumble Bee”, czyli trzmiel. Samochód odrestaurowany został w wysokim standardzie pod koniec lat 90-tych, przy okazji otrzymując jeszcze mocniejszy układ napędowy, z jednostką wzmocnioną do 130 KM. We wnętrzu znajdziemy fotele w stylu Zagato, płaską kierownicę Nardi oraz detale, które cieszą oczy. To imponujące coupe sprzedane zostało za 176 tys. USD (ok. 715 tys. PLN).
Czytaj dalej

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2000 – 23000 PLN – Wrocław

Alfa Romeo 156 Sportwagon pojawiła się na rynku w 2000 roku, w trzy lata po debiucie wersji sedan. Okrzyknieta najpiękniejszym kombi świata, z miejsca stała się sprzedażowym hitem. Klientów zachęcała zachęcała nie tylko wyglądem, ale i niebagatelną mocą 155 KM uzyskiwaną z lekkiej, 2-litrowej jednostki Twin Spark oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Selespeed, będącą konstrukcją Magneti Marelli, technicznie analogiczną do tej z Ferrari 430. W tym egzemplarzu możliwość zmiany biegów przyciskami na kierownicy została połączona z systemem ręcznego gazu i hamulca firmy Guidosimplex, dzięki czemu z samochodu mogła korzystać osoba z paraliżem kończyn. Ten pierwszy właściciel samochodem przejechał zaledwie 40 tys. km, dzięki czemu auto wciąż wygląda jak roczny samochód.
Czytaj dalej

Alfa Romeo Montreal 1972 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Montreal ujmuje swoją nieszablonową sylwetką, w której możemy odnaleźć szereg nawiązań do superegzotycznego wozu, jakim była Lamborghini Miura. Oba włoskie projekty łączy epoka i osoba projektanta, młodego Marcello Gandini’ego z Bertone, który przy obu wzniósł się na absolutne wyżyny swojego nieprzeciętnego talentu. W zestawieniu tych dwóch samochodów, to Alfa Romeo jest tym zdecydowanie bardziej przystępnym i przyjaznym w użytku. Zastosowana tu jednostka V8 posiada podwójne wałki rozrządu, suchą miskę olejową i nowoczesny układ wtryskowy. Z niewielkiej pojemności 2,6 l uzyskano imponujące 200 KM, zapewniające przyspieszenie do pierwszej setki w 7,6 s. Licytowany egzemplarz wciąż prezentuje się imponująco, mimo że nigdy nie był poddawany pełnej renowacji. Dla łatwiejszego serwisowania oryginalny wtrysk Spica został tu zastąpiony tradycyjnymi gaźnikami. Oczekiwana cena: ok. 160-180 tys. PLN, na aukcji poszybowała do 41 625 funtów szterlingów, a więc ponad 211 tys. PLN!
Czytaj dalej