Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo 166 2004 – 5890 EUR – Słowacja

Pod maską Busso V6 – prawdziwa legenda świata motoryzacji, zapewniająca jej śpiew, który może uzależnić. Alfa Romeo 166 to dzieło Waltera da Silvy, oferowana w latach 1998-2007 w dwóch odsłonach. Ta druga zadebiutowała w 2003 roku, prezentując zupełnie nową twarz, udoskonalone wyposażenie i zmodyfikowaną gamę silników. Taki właśnie samochód z 24-zaworową, 3-litrową jednostką prezentujemy w tym ogłoszeniu. Nowością jest tu Sportronic – automatyczna z możliwością wybrania sekwencyjnej zmiany przełożeń. We wnętrzu świetna skóra sygnowana przez Momo, a do tego jakość prowadzenia, o jaką nie podejrzewalibyśmy przednionapędowego samochodu. Zaskakująca może być jedynie cena – nawet najbardziej dopieszczone egzemplarze kupić możemy za ledwie połowę ceny, jaką przeznaczyć należałoby na niemieckiego konkurenta tej samej klasy. A radość i emocje za kierownicą wcale tu nie są mniejsze. Grunt, to wybrać możliwie zadbany egzemplarz. Ten zapowiada się wspaniale, a przecież na Słowację wcale nie jest tak daleko…
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2004 – 5890 EUR – Słowacja

Alfa Romeo SZ 1991 – SPRZEDANA

Marce Alfa Romeo nigdy nie brakowało polotu w stylistyce ani innowacyjności. Spod skrzydeł marki wydostało się wiele samochodów, które zyskały status kultowych. Jednym z przykładów jest niewątpliwie Alfa Romeo SZ, czyli Sprint Zagato. To limitowana seria zbudowana po to, aby zadziwiać. W latach 1989–1991 zbudowano 1036 okazów, prawie wszystkie w kolorze czerwonym z beżowym wnętrzem, z wyjątkiem jednego w kolorze czarnym z czerwonym wnętrzem dla Andrei Zagato. SZ na długi czas pozostawała ostatnim z mediolańskich modeli z napędem na tylne koła, aż do pojawienia się w 2007 roku 8C Competizione. Ostry i brutalny styl Alfa Romeo SZ, w połączeniu z materiałem termoplastycznym, tzw. MODAR, użytym do stworzenia nadwozia, miał dać wyraz zaawansowaniu technologicznemu i technicznemu marki. Mechanika oraz powozie SZ odziedziczyła wprost z wyścigowej Alfa Romeo 75 Turbo IMSA, natomiast silnik V6 Busso o pojemności 2959 cm³ w układzie V o kącie rozwarcia 60° i 12 zaworach bazował na jednostce z Alfa Romeo 75 Quadrifoglio Verde. 210 KM rozpędzało ten statek kosmiczny do 245 km/h i dawało przyspieszenie do setki w 7 sekund. Na aukcji wystawiony został 401 z 1036 wyprodukowanych okazów Alfa Romeo SZ, z symbolicznym przebiegiem 13000 kilometrów. Pomimo tak nikłego przebiegu okaz nie ustrzegł się modyfikacji. Wyścigowe kubełki, wielopunktowe pasy, sprzęt audio ze wzmacniaczem, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce, kierownica Momo, nakładki na pedały i aftermarketowa gałka zmiany biegów. Mimo wszystko samochód jest do uratowania, a oryginalna kierownica pozostaje w komplecie. Alfa Romeo zarówno tworząc własne projekty, jak i współpracując z najsłynniejszymi włoskimi firmami nadwoziowymi, przez dekady ugruntowała swoją pozycję w świadomości fanów motoryzacji na całym świecie. Auto oferowane na aukcji w Arizonie, zostało wylicytowane bez ceny minimalnej za 58800 dolarów, czyli ponad 224 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Alfa Romeo SZ 1991 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 146 1995 – 19500 PLN – Wrocław

Lata 90-te może nie były najlepszym okresem w historii legendarnej włoskiej marki, ale nawet wóz średniej klasy, Alfa Romeo 146, potrafił działać na wyobraźnię. W pierwszej serii produkcyjnej, dostępnej w latach 1994-97, zachwycała nie tylko rasową, pełną temperamentu sylwetką, ale również gamą pełnych wigoru silników typu bokser. Wszyscy, którzy lubili dobry design i piękne brzmienie, nie potrafili pozostać wobec niej obojętnym, nawet jeżeli byli świadomi, że auto nie jest idealne pod względem trwałości i bezawaryjności. Włoszki po prostu mają prawo być kapryśne, i w niczym nie podważa to ich piękna. Piękna, które szczególnie dobrze może być dostrzeżone w egzemplarzu, który zachował wprost fabryczną świeżość. Jedyne 7 tysięcy kilometrów przebiegu, oryginalny stan, piękny biały lakier i urokliwy, niebieski welur we wnętrzu. Jest po prostu boska!
Czytaj dalej Alfa Romeo 146 1995 – 19500 PLN – Wrocław

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 6C 2500 Freccia D’Oro 1948 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d’Oro (czyli “złota strzała”) była pierwszym powojennym modelem marki. Do roku 1951 zbudowano 680 egzemplarzy w tym nadwoziu. Alfa opierała się na modelu 2500 Sport i mogła pomieścić 5 osób, a czterobiegowa manualna skrzynia obsługiwała silnik o mocy maksymalnej 90 KM. Kiedy w 1948 roku Romano Battisti, przedsiębiorca z Piacenzy, zobaczył ten egzemplarz Alfa Romeo 6C Freccia D’Oro na targach motoryzacyjnych w Turynie, natychmiast się w nim zakochał. Potwierdzenie zamówienia na Alfę wraz z 2 kołami zapasowymi dotarło od dealera Barioli i Campelli w Piacenza niedługo potem. Pierwsza rejestracja przeprowadzona została przez rodzinę Battisti do 1959 roku, następnie w Alfie należało wprowadzić zmiany narzucone przez nowy kodeks drogowy i dodać kierunkowskazy. W historii samochodu widnieje jedna większa renowacja z roku 1968, kiedy to przemalowano nadwozie i przeprowadzono całkowity remont mechaniki. 6-cylindrowy silnik zaprojektowany przez Vittorio Iano, który zachęca do przeciągania obrotów na biegach, potrafił rozpędzić Alfę do 155 km/h. Niesamowity okaz z homologacją ASI i FIVA nadal posiada oryginalne tablice rejestracyjne, dokumenty i książeczkę serwisową. To jedyna Alfa Romeo 2500, która może brać udział w najbardziej prestiżowym rajdzie samochodów klasycznych na świecie, czyli w Mille Miglia.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2500 Freccia D’Oro 1948 – SPRZEDANA

Alfa Romeo GTV 1997 – 36900 PLN – Łódź

Gran Turismo Veloce. Tak należy rozszyfrować skrót oznaczenia ego samochodu i właściwie dużo już to mówi. Alfa Romeo GTV
była tworzona, by przemierzać dalekie dystanse szybko – i do tego zawsze nadawały się jej najlepsze, najmocniejsze wersje, takie jak ta. Z 24-zaworową 3-litrówką pierwszej serii produkcyjnej powstało ich ledwie 6375 egzemplarzy – ziarno wśród niezliczonych VW czy Audi tego okresu. Po latach porównanie takie Alfy czy VW Corrado czy Audi TT może zaskoczyć. Brzmienie silnika, kunszt i styl wnętrza – to są sprawy, które poruszają serce, i których niemieccy producenci nigdy nie stawiali nigdy na pierwszym miejscu. Dlatego i po latach włoskie, sportowe auto kusi, szczególnie gdy mówimy o tak dziewiczym egzemplarzu z przebiegiem zaledwie 36 tysięcy kilometrów. Tu każda przejażdżka będzie ogromną przyjemnością i oderwaniem od codziennego świata. To nie przypadek, że jednostka V6 konstrukcji Giuseppe Busso nazwana została przez magazyn EVO najlepiej brzmiącym sześciocylindrowym silnikiem w historii i ktokolwiek miał okazję usłyszeć wie, że nie ma w tym określeniu cienia przesady.

Czytaj dalej Alfa Romeo GTV 1997 – 36900 PLN – Łódź

Alfa Romeo 164 1990 – 20000 PLN – Kielce

Jej charakterystyczne ostre kształty to dzieło studia Pininfarina. Wnętrze to również odważny projekt, z tysiącem przycisków na centralnej konsoli, dzięki którym od razu czujemy, że jesteśmy w latach 80-tych. Alfa Romeo 164 3.0 V6 największy swój skarb kryje pod maską. V6 w Alfa Romeo to dzieło inżyniera Giuseppe Busso, silnik który stale modyfikowany w produkcji znajdował się od 1979 do 2005 roku, stanowiąc najbardziej uzależniający element tych włoskich samochodów. Dźwięk tej jednostki potrafi budzić zachwyt po dziś dzień. Jak mawiał Clarkson, “kto nigdy nie miał Alfy Romeo nie może nazywać się prawdziwym fanem motoryzacji”. Od siebie bym dodał, że JTD raczej nie należy do kategorii, o której myślał Jeremy… jeżeli Alfa z lat 80-tych lub 90-tych, to tylko z silnikiem V6 Busso.
Czytaj dalej Alfa Romeo 164 1990 – 20000 PLN – Kielce

Alfa Romeo 8C 2300 Lungo 1934 – UK

Alfa Romeo 8C 2300, wprowadzona na rynek w 1931 roku, miała niezwykle ważne zadanie. Jako rozwinięcie osiągających już sukcesy sportowe modeli spod znaku 6C, musiała dorównać poprzedniczce i zachować konkurencyjność marki na arenie sportowej. 8C to pierwszy samochód drogowy od Alfa Romeo z ośmiocylindrowym silnikiem. Projektant serca Alfy, Vittorio Jano, wyspecjalizował się w projektowaniu silników o dobrych osiągach, dostosowanych do długotrwałej pracy przy pełnych obrotach. Dzięki temu właśnie silnikowi, Alfa Romeo 8C idealnie sprawdziła się zarówno w wyścigu Mille Miglia, jak i w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który to wygrywała aż cztery razy w latach 1931 – 1934. Wyposażona w czterobiegową manualną skrzynię i potężne hamulce bębnowe na wszystkich kołach, mogła jechać z prędkością ponad 160 km/h, a jej silnik produkował aż 140 KM przy 5000 obrotach na minutę. Podwozie Corto (krótkie) posiadało rozstaw osi 2,75 metra, natomiast Lungo (długie) 3,1 metra. To właśnie dłuższa wersja nadwozia Alfy Romeo 8C 2300 z końca produkcji wystawiona została na sprzedaż i licytowana będzie podczas aukcji organizowanej przez Bonhams przy okazji Goodwood Festival of Speed w Anglii.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C 2300 Lungo 1934 – UK

Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 – SPRZEDANA

24 Ore di Pescara na Targa Abruzzo w 1934 roku. Scuderia Ferrari, działająca jako team fabryczny Alfa Romeo, wystawiła w wyścigu trzy modele 6C 2300, ubrane w eleganckie karoserie Touringa. Samochód Franco Cortese z numerem 24 zmiótł konkurencję, trwale ustanawiając Alfę Romeo legendą wyścigów. Na cześć tego zwycięstwa, Alfa Romeo zbudowała ograniczoną serię samochodów zgodnie ze specyfikacją mechaniczną zwycięskiego egzemplarza, z różnymi rodzajami nadwozi, znanymi jako 6C 2300 Pescara. W 1935 roku Alfa wprowadziła drugą serię modelu nazwaną 6C 2300 B, która była lżejsza, wyposażona w całkowicie niezależne zawieszenie i hamulce hydrauliczne. Do 1937 roku powstało zaledwie około 115 egzemplarzy zgodnie ze specyfikacją Pescary, które do dziś cenione są przez Alfisti za syntezę wysokiej jakości mechaniki i oszałamiającego rękodzieła. Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara wystawiona na aukcji pochodzi z końca produkcji modelu, poszczycić się może jedynie trzema właścicielami i aż 50-letnim stażem w rodzinie pierwszego z nich. Pietro du Filippo De Cordova pochodził z arystokratycznej hiszpańskiej rodziny, która przeniosła się na Sycylię. Nigdy nie odnowiona Alfa trwała przy rodzinie De Cordova aż do 1992 roku. Rzadko używany przez następne 20 lat samochód został przejęty przez aktualnego właściciela kilka lat temu. Egzemplarz zachowany wciąż w stanie oryginalnym, po mechanicznym serwisie, sprzedany został 25 maja na aukcji we Włoszech, nad jeziorem Como. Uzyskana cena to 265750 euro, czyli około 1,13 miliona złotych.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1948 – Włochy

Druga wojna światowa pokrzyżowała plany wielu europejskim markom, a ostatnia z gamy 6C od Alfa Romeo, wprowadzona na rynek w 1934 roku, wyznaczyła koniec pewnej ery w historii marki. Niesamowity i piękny, sportowy samochód od Alfa Romeo, jeden z 383 stworzonych po wojnie w wersji 2500 SS z podwójnym gaźnikiem, prezentuje się oszałamiająco w lekkim nadwoziu stworzonym przez Touring. Okaz wystawiony na aukcji o numerze 915.697 poszczycić się może nie tylko rzadką specyfikacją i świetnym stanem, ale również oryginalnym nadwoziem, silnikiem i skrzynią biegów. Jako nowa dostarczona do Buenos Aires, Alfa trafiła w ręce dr Antonio Mario Savino, argentyńskiego ministra przemysłu i handlu. Dopiero pod koniec lat 80-tych trafiła do macierzystego kraju, gdzie nowy właściciel w 1992 roku rozpoczął renowację. Alfa pozostała niedokończonym projektem, stojącym w magazynie aż 12 lat. Dopiero po upływie tego czasu właściciel wysłał ją do słynnego Carrozzeria Nova Rinascente w Padwie, który to zakład potrzebował dwóch lat, aby przywrócić samochód do stanu gotowości. W 2008 roku Alfa Romeo została sprzedana kolekcjonerowi, który zarejestrował ją w Holandii i w ciągu następnych ośmiu lat podróżował wraz z nią po Włoszech i Niemczech, aby brać udział w wielu konkursach elegancji. Samochód wygrał klasę Masterpieces & Style podczas Schloss Dyck w 2016 roku, a następnie Best of Show podczas Zoute Concours d’Elegance w roku 2018. Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport z nadwoziem Touring Superleggera to prawdziwe arcydzieło. Nieskazitelna renowacja i wysoki poziom oryginalności zachwycają. Alfa szukać będzie nowego właściciela podczas aukcji odbywającej się w trakcie trwania Concorso d’Eleganza Villa d’Este, czyli w jednym z najbardziej ekskluzywnych i wyjątkowych miejsc, jakie tylko możemy sobie wyobrazić.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1948 – Włochy