Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1951 – USA

Wprowadzona na rynek w 1934 roku Alfa Romeo 6C 2500 w produkcji trwała aż do 1953 roku i wyznaczyła koniec pewnej ery w historii marki. Maksymalna moc samochodu wahała się od 90 KM w wersji Sport z pojedynczym gaźnikiem do 105 KM w wersji Sport Super (SS). Elegancki kabriolet wystawiony na sprzedaż, karosowany przez Pinin Farina w oparciu o najlepsze podwozie Super Sport, to jeden z najlepszych egzemplarzy, jakie kiedykolwiek miał okazję zaoferować dom aukcyjny Bonhams. Według historyków Alfa Romeo to ostatni wyprodukowany kabriolet 6C z nadwoziem Pinin Farina. Alfa Romeo Super Sport dostarczona 9 grudnia 1951 roku do firmy Kosta G.m.b.H. w Hamburgu, sprzedana została pierwszemu opiekunowi – brytyjskiemu pilotowi, weteranowi II wojny światowej, który stacjonował w Niemczech. W latach 60-tych samochód trafił do Stanów Zjednoczonych, gdzie przetrwał przechowywany w stodole z dala od oczu publiczności przez dziesięciolecia, aż pod koniec lat 90. zakupiony został przez Harolda i Judy Johnson z Houston w Teksasie. Do tego czasu Alfa zachowała się w bardzo oryginalnym i dobrym stanie. Co najważniejsze, nadal zachowała swój oryginalny silnik 2500 Super Sport z trzema gaźnikami Webera, a karoseria Pinina Fariny była nadal w stanie nienaruszonym. Johnsonowie zainicjowali renowację Alfy, kolor nadwozia zmieniając na biały, a o sprzedaży zdecydowali dopiero w 2009 roku. Z nowym właścicielem Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport powróciła do korzeni biorąc udział w Mille Miglia w 2010 roku, a następnie przeszła proces pełnej renowacji, pod okiem ekspertów pilnujących fabrycznych specyfikacji. Po zakończeniu procesu renowacji Alfa pokazana została na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2015 roku, gdzie również uczestniczyła w Tour d’Elegance. Samochód był rownież wystawiony na Concorso d’Eleganza Villa d’Este oraz Chantilly Arts & Elegance Richard Mille w 2017 roku. Dziś oferowana z książkami, narzędziami i imponującym plikiem historii, w tym wydanym przez FIVA dokumentem identyfikacyjnym, Alfa Romeo 6C 2500 SS wyceniona została na 600 – 750 tysięcy dolarów, czyli około 2,3 – 2,9 miliona złotych, a licytowana będzie 7 marca 2019 roku podczas aukcji na Amelia Island.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1951 – USA

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – 62000 EUR – Lubasz

Przed wojną wytwórnia Alfa Romeo zasłynęła z produkcji luksusowych samochodów, produkowanych w małych seriach, przeznaczonych dla ludzi z wyższych sfer. Po wojnie wytwórnia ta przestawiła się na produkcję samochodów dla mniej zamożnych klientów. Pierwszym modelem produkowanym na naprawdę większą skalę był model Giulietta. Zaprezentowany w 1955 roku sedan podzielił się mechaniką z oszałamiającą i elegancką Alfa Romeo Giulietta Sprint w wersji coupe, zaprezentowaną publiczności dokładnie rok wcześniej, w 1954 roku. Do napędu wykorzystano niewielki silniczek o pojemności 1290 cm³. Dawał on moc 65 KM, co przy niewielkiej masie samochodu (878 kg) pozwalało rozpędzić samochód do około 150 km/h. Samochód był z powodzeniem stosowany w rajdach, wyścigach górskich i wytrzymałościowych. Dziś z powodzeniem sprawdzi się w każdym rajdzie turystycznym, ujmując kierowcę lekkością prowadzenia i przykuwając uwagę publiczności zmysłową sylwetką oraz przepięknymi detalami.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – 62000 EUR – Lubasz

Alfa Romeo Spider 1975 – 85000 PLN – Lubasz

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem i choć w latach 60-tych swoją prostą i gładką sylwetką budziła kontrowersje, z czasem stała się prawdziwą ikoną motoryzacji. W 1971 roku przeszła pierwszą stylistyczną modyfikację – otrzymała ostro zakończony tył i popularne określenie „Coda Tronca” (dosłownie – „obcięty ogon”), co pozwalało zoptymalizować aerodynamikę i uzyskać większą stabilność przy wysokich prędkościach. Alfa Romeo 1600 Spider Veloce to odmiana tego stylowego cabrio, z silnikiem dwoma wałkami rozrządu zasilanym podwójnymi gaźnikami Webera. W tym wariancie gwarantuje przepiękne brzmienie i pierwszorzędne wrażenia z jazdy. Pięknie odrestaurowany, zadbany egzemplarz to nie tylko doskonałe narzędzie do stylowych przejażdżek, ale i pewna lokata kapitału. To prawdziwy włoski klasyk, który na wartości nie straci.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1975 – 85000 PLN – Lubasz

Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta 1939 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 8C 2900 to był najszybszy produkcyjny samochód, jaki można było kupić przed wojną. Powstało ich mniej niż 50, a jedynie 5 sztuk ubrane zostało w niezwykłe nadwozie Carrozzeria Touring. Teraz nadarza się niezwykła możliwość, by nabyć tę, która została wyprodukowana jako druga. To prawdziwe arcydzieło na kołach, łączące finezyjne kształty z najbardziej wyrafinowaną techniką tamtej epoki. Jej wspomagany dwiema sprężarkami ośmiocylindrowy silnik o stosunkowo niewielkiej pojemności 2,9 l zdolny jest osiągnąć imponujące w owych czasach 180 KM. Auto od 43 lat znajduje się w rękach jednej rodziny i nigdy nie przechodziło pełnej renowacji. Obecny właściciel, Jan Willem Martens, jest dumny z oryginalności samochodu. Na początku lat 80-tych używał go nawet przez 2 lata jako auta codziennego użytku, co z pewnością dużo może powiedzieć o jego szczególnym podejściu do legend motoryzacji. Kiedy pozostałe 8C 2900 stały w muzeum Alfa Romeo w Arese albo wygrywały największe na świecie konkursy elegancji (wszystkie 3 były uhonorowane w Pebble Beach, w tym dwie główną nagrodą!), ta po prostu jeździła, pokonując w rękach kolekcjonera 12500 kilometrów, również podczas rajdów i track days na torze Zandvoort. Teraz holenderski opiekun zdecydował się na przekazanie samochodu w nowe ręce. Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta licytowana była przez dom aukcyjny Artcurial podczas Retromobile w Paryżu, a uzyskana cena to 14,6 miliona euro + opłaty aukcyjne (razem ponad 71 milionów złotych). Jest to aukcyjny rekord świata w kategorii samochodów przedwojennych.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta 1939 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – SPRZEDANA

Mały samochód, duże osiągi – tak w skrócie podsumować można Giuliettę Sprint zaprezentowaną przez Alfa Romeo w 1954 roku. Piękna Włoszka w nadwoziu stylizowanym przez Bertone stała się natychmiastowym hitem i punktem zwrotnym dla Alfa Romeo, ponieważ firma zmieniała strategię produkcji, wychodząc ze świata manufaktury. Giulietta Sprint napędzana klasycznym silnikiem 1,3 DOHC, zasilana dwugardzielowym gaźnikiem Webera, uzyskiwała 80 KM, osiągając prędkość maksymalną 161 km/h. W serii 750 silnik Giulietty zyskał dwa gaźniki Webera, które podniosły moc samochodu do 96 KM, czyniąc te Alfy najszybszymi samochodami swojej klasy. Połączenie silnika o przyjemnej reakcji na gaz, świetnego prowadzenia, responsywnego zawieszenia i doskonałych hamulców sprawiło, że Alfa Romeo Giulietta Sprint była idealnym samochodem dla kierowcy, często i chętnie wykorzystywanym do sportu. Wystawiony na aukcji egzemplarz to profesjonalnie przygotowany model z 1958 roku, który został odrestaurowany od totalnych podstaw w specyfikacji Veloce. W jasnoniebieskim metaliku z ciemnym bordowym wnętrzem prezentuje się cudownie. Instrumenty oraz deska rozdzielcza pasują do wyścigowego wyposażenia z tamtego okresu. Układ napędowy zbudowany zgodnie z wytycznymi SCCA z 1962 roku obejmuje silnik 1,6-litra zasilany gaźnikami 40 DCOE Webera i pięciobiegową skrzynię TZ. Podwozie jest nieskazitelnie czyste z przednimi hamulcami tarczowymi Girling i amortyzatorami Koni. Utrzymując oryginalny charakter wyścigowy, Alfa Sprint spełnia aktualne standardy bezpieczeństwa wyścigowego. Posiada w pełni zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa, 3-strefowy system gaśniczy, 6-punktowe pasy Schroth, fotele kubełkowe zgodne z okresem produkcji, bezpieczny zbiornik paliwa oraz zewnętrzne odcięcie zasilania. Wszystkie przeprowadzone prace potwierdzone są dokumentacją i fakturami na niewiarygodną kwotę 100 tysięcy dolarów. Alfa z imponującym CV spełnia wszystkie wymogi, aby cieszyć przez lata zarówno w rajdach, na torze wyścigowym, jak i w codziennej eksploatacji. Niesamowita Giulietta Sprint wylicytowana została za 64,4 tysiące dolarów, czyli około 242 tysięcy złotych, wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Tipo B Grand Prix Monoposto 1932-34 – SPRZEDANA

Alfa Romeo była siłą niezwyciężoną w przedwojennych wyścigach koronnej klasy samochodowej, aż do roku 1934 kiedy pojawiły się srebrne strzały Mercedesa oraz Auto Union. Wtedy Alfa wycofała się tymczasowo jako fabryczny team, ale nadal udzielała bezpośredniego wsparcia „prywaciarzom”, takim jak Enzo i jego Scuderia Ferrari. Tipo B konkurować miała z najnowszymi modelami Bugatti i Maserati. Używając dwumiejscowego bolidu P2 Grand Prix jako bazy, Vittorio Jano zaprojektował wyjątkowo lekką konstrukcję, która umiejscawiała kierowcę w ścisłym centrum samochodu, dla idealnego rozkładu masy. Z przodu umiejscowiono niesamowitą jednostkę napędową – rzędowy, doładowany silnik o ośmiu cylindrach 8C-2300, generujący ponad 215 KM. Ważące zaledwie 701 kilogramów Tipo B odniosło natychmiastowy sukces w sezonie 1932, gdy legendarny kierowca Tazio Nuvolari wygrał nim Grand Prix Monzy, a samochody teamu zajęły 1, 2 i 3 miejsca w Grand Prix Francji i Niemiec. Tipo B w specyfikacji zgodnej z przepisami 1932 roku zbudowano jedynie w sześciu egzemplarzach. Okaz wystawiony na aukcji to samochód zespołu Scuderia Ferrari, który odkupiony został z teamu fabrycznego przez Richarda Shuttlewortha. Richard zasiadający za kierownicą Alfa Romeo Tipo B w latach 1935-1936 na podium stawał trzykrotnie. Wyścigówka ta, od niemal 30 lat pozostająca w rękach jednego właściciela, właśnie trafiła na sprzedaż. Dom aukcyjny Bonhams zaprezentuje ten wspaniały okaz podczas prawdziwego święta prędkości: Goodwood Festival of Speed. Oryginalna Alfa Romeo Tipo B Grand Prix Monoposto o numerze 50007, wylicytowana została za 4593500 funtów, czyli prawie 22,5 miliona złotych. Jest to dziesiąty wynik wśród wszystkich samochodów sprzedanych na publicznych aukcjach w 2018 roku.
Czytaj dalej Alfa Romeo Tipo B Grand Prix Monoposto 1932-34 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider Veloce 1976 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider to już prawdziwy klasyk w czystym tego słowa znaczeniu. Ten przepiękny Spider pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, oferowanej w latach 1970-82 i potocznie nazywanej „coda tronca”, co we włoskim języku oznacza „ścięty ogon”. Odnosi się to do ostro zakończonej tylnej części pojazdu. Była to zmiana w stosunku do pierwszej serii, pozwalająca na uzyskanie większej przestrzeni bagażowej i korzystnej aerodynamiki. Słowo „Veloce” z kolei oznacza „szybki”, co było oznaczeniem zarezerwowanym wyłącznie dla samochodów napędzanych największą w ofercie, dwulitrową jednostką. Ten egzemplarz został pieczołowicie odrestaurowany ponad pięć lat temu i wciąż lśni pięknym blaskiem i świeżością. Przywieziony ze słonecznych Włoch bez oznak większej korozji został poddany renowacji w jednym z najbardziej renomowanych warsztatów w Polsce, gdzie nie szczędzono na kosztach. Z pewnością zrobi doskonałe wrażenie wszędzie tam, gdzie wybierze się nim nowy właściciel (lub właścicielka).
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Veloce 1976 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 156 GTA 2002 – 49000 PLN – Warszawa

Alfa Romeo. To marka, która uzależnia. Z piękną historią, którą fascynował się sam Enzo Ferrari i modelami, które niezależnie od epoki potrafiły chwycić za serce. Taka była również na przełomie wieków Alfa Romeo 156 GTA. Piękna w kształtach, ostra w charakterze, cudowna w brzmieniu kultowego V6 Busso, które tutaj generuje aż 250 KM z godnej pojemności 3,2 l. Zbudowano ich jedynie 2973 sztuk, a wiele z nich skończyło już marnie. Bezwypadkowy egzemplarz z przebiegiem około 100 tys. km to zakup, który można wykonać zarówno dla własnej przyjemności, jak i celów kolekcjonerskich.
Czytaj dalej Alfa Romeo 156 GTA 2002 – 49000 PLN – Warszawa

Alfa Romeo GTV 1984 – 24900 PLN – Busko Zdrój

Alfa Romeo GTV swoją włoską duszę objawia zarówno w lekkiej sylwetce stworzonej przez Giorgetto Giugiaro, jak i w wyjątkowej chęci do dynamicznej jazdy. W latach 70-tych narodziła się jako Alfetta GT, reprezentując nowoczesną frakcję wewnątrz marki, tworzącą mocną konkurencję dla tradycyjnej serii 105 (2000 GTV, GT 1300 Junior, GT 1600 Junior). Wyróżniała się szeregiem technicznych innowacji, jak zapewniający doskonałe wyważenie układ transaxle i świetne zawieszenie wykorzystujące oś de Dion. W dekadę lat 80-tych wkroczyła jako zmodernizowana druga seria, wyróżniająca się zderzakami z tworzywa i zmienioną nazwą na GTV 2.0/Alfetta GTV 2.5. Oto jej dwulitrowa wersja z doskonale utrzymanym wnętrzem.
Czytaj dalej Alfa Romeo GTV 1984 – 24900 PLN – Busko Zdrój

Alfa Romeo 166 2002 – SPRZEDANA

3-litrowe V6 Busso pod maską, przepiękny lakier „azzurro nuvola”, doskonałe proporcje pierwszej serii produkcyjnej, na liczniku mniej niż 90 tysiący kilometrów i absolutnie brak zauważalnych oznak eksploatacji. Alfa Romeo 166 ma włoski styl, sportową duszę i absolutnie ujmującą aparycję, a w takim wydaniu i stanie jak egzemplarz z ogłoszenia, jest dziś niemal nie do odnalezienia. Jeżeli pragniesz doświadczyć, w czym lepsza może być motoryzacja włoska od niemieckiej, to jest idealny typ. Nie zobaczysz tego w danych technicznych, nie wywnioskujesz z ówczesnych słupków sprzedaży ani popularności na rynku wozów używanych, lecz jeżeli odbierasz samochody wszystkimi zmysłami i jesteś czuły na wszelkie niuanse motoryzacyjnych doznań i wrażeń, nie pozostanie Ci ona obojętna.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2002 – SPRZEDANA