Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo 164 1990 – 20000 PLN – Kielce

Jej charakterystyczne ostre kształty to dzieło studia Pininfarina. Wnętrze to również odważny projekt, z tysiącem przycisków na centralnej konsoli, dzięki którym od razu czujemy, że jesteśmy w latach 80-tych. Alfa Romeo 164 3.0 V6 największy swój skarb kryje pod maską. V6 w Alfa Romeo to dzieło inżyniera Giuseppe Busso, silnik który stale modyfikowany w produkcji znajdował się od 1979 do 2005 roku, stanowiąc najbardziej uzależniający element tych włoskich samochodów. Dźwięk tej jednostki potrafi budzić zachwyt po dziś dzień. Jak mawiał Clarkson, “kto nigdy nie miał Alfy Romeo nie może nazywać się prawdziwym fanem motoryzacji”. Od siebie bym dodał, że JTD raczej nie należy do kategorii, o której myślał Jeremy… jeżeli Alfa z lat 80-tych lub 90-tych, to tylko z silnikiem V6 Busso.
Czytaj dalej Alfa Romeo 164 1990 – 20000 PLN – Kielce

Alfa Romeo 8C 2300 Lungo 1934 – UK

Alfa Romeo 8C 2300, wprowadzona na rynek w 1931 roku, miała niezwykle ważne zadanie. Jako rozwinięcie osiągających już sukcesy sportowe modeli spod znaku 6C, musiała dorównać poprzedniczce i zachować konkurencyjność marki na arenie sportowej. 8C to pierwszy samochód drogowy od Alfa Romeo z ośmiocylindrowym silnikiem. Projektant serca Alfy, Vittorio Jano, wyspecjalizował się w projektowaniu silników o dobrych osiągach, dostosowanych do długotrwałej pracy przy pełnych obrotach. Dzięki temu właśnie silnikowi, Alfa Romeo 8C idealnie sprawdziła się zarówno w wyścigu Mille Miglia, jak i w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który to wygrywała aż cztery razy w latach 1931 – 1934. Wyposażona w czterobiegową manualną skrzynię i potężne hamulce bębnowe na wszystkich kołach, mogła jechać z prędkością ponad 160 km/h, a jej silnik produkował aż 140 KM przy 5000 obrotach na minutę. Podwozie Corto (krótkie) posiadało rozstaw osi 2,75 metra, natomiast Lungo (długie) 3,1 metra. To właśnie dłuższa wersja nadwozia Alfy Romeo 8C 2300 z końca produkcji wystawiona została na sprzedaż i licytowana będzie podczas aukcji organizowanej przez Bonhams przy okazji Goodwood Festival of Speed w Anglii.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C 2300 Lungo 1934 – UK

Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 – SPRZEDANA

24 Ore di Pescara na Targa Abruzzo w 1934 roku. Scuderia Ferrari, działająca jako team fabryczny Alfa Romeo, wystawiła w wyścigu trzy modele 6C 2300, ubrane w eleganckie karoserie Touringa. Samochód Franco Cortese z numerem 24 zmiótł konkurencję, trwale ustanawiając Alfę Romeo legendą wyścigów. Na cześć tego zwycięstwa, Alfa Romeo zbudowała ograniczoną serię samochodów zgodnie ze specyfikacją mechaniczną zwycięskiego egzemplarza, z różnymi rodzajami nadwozi, znanymi jako 6C 2300 Pescara. W 1935 roku Alfa wprowadziła drugą serię modelu nazwaną 6C 2300 B, która była lżejsza, wyposażona w całkowicie niezależne zawieszenie i hamulce hydrauliczne. Do 1937 roku powstało zaledwie około 115 egzemplarzy zgodnie ze specyfikacją Pescary, które do dziś cenione są przez Alfisti za syntezę wysokiej jakości mechaniki i oszałamiającego rękodzieła. Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara wystawiona na aukcji pochodzi z końca produkcji modelu, poszczycić się może jedynie trzema właścicielami i aż 50-letnim stażem w rodzinie pierwszego z nich. Pietro du Filippo De Cordova pochodził z arystokratycznej hiszpańskiej rodziny, która przeniosła się na Sycylię. Nigdy nie odnowiona Alfa trwała przy rodzinie De Cordova aż do 1992 roku. Rzadko używany przez następne 20 lat samochód został przejęty przez aktualnego właściciela kilka lat temu. Egzemplarz zachowany wciąż w stanie oryginalnym, po mechanicznym serwisie, sprzedany został 25 maja na aukcji we Włoszech, nad jeziorem Como. Uzyskana cena to 265750 euro, czyli około 1,13 miliona złotych.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1948 – Włochy

Druga wojna światowa pokrzyżowała plany wielu europejskim markom, a ostatnia z gamy 6C od Alfa Romeo, wprowadzona na rynek w 1934 roku, wyznaczyła koniec pewnej ery w historii marki. Niesamowity i piękny, sportowy samochód od Alfa Romeo, jeden z 383 stworzonych po wojnie w wersji 2500 SS z podwójnym gaźnikiem, prezentuje się oszałamiająco w lekkim nadwoziu stworzonym przez Touring. Okaz wystawiony na aukcji o numerze 915.697 poszczycić się może nie tylko rzadką specyfikacją i świetnym stanem, ale również oryginalnym nadwoziem, silnikiem i skrzynią biegów. Jako nowa dostarczona do Buenos Aires, Alfa trafiła w ręce dr Antonio Mario Savino, argentyńskiego ministra przemysłu i handlu. Dopiero pod koniec lat 80-tych trafiła do macierzystego kraju, gdzie nowy właściciel w 1992 roku rozpoczął renowację. Alfa pozostała niedokończonym projektem, stojącym w magazynie aż 12 lat. Dopiero po upływie tego czasu właściciel wysłał ją do słynnego Carrozzeria Nova Rinascente w Padwie, który to zakład potrzebował dwóch lat, aby przywrócić samochód do stanu gotowości. W 2008 roku Alfa Romeo została sprzedana kolekcjonerowi, który zarejestrował ją w Holandii i w ciągu następnych ośmiu lat podróżował wraz z nią po Włoszech i Niemczech, aby brać udział w wielu konkursach elegancji. Samochód wygrał klasę Masterpieces & Style podczas Schloss Dyck w 2016 roku, a następnie Best of Show podczas Zoute Concours d’Elegance w roku 2018. Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport z nadwoziem Touring Superleggera to prawdziwe arcydzieło. Nieskazitelna renowacja i wysoki poziom oryginalności zachwycają. Alfa szukać będzie nowego właściciela podczas aukcji odbywającej się w trakcie trwania Concorso d’Eleganza Villa d’Este, czyli w jednym z najbardziej ekskluzywnych i wyjątkowych miejsc, jakie tylko możemy sobie wyobrazić.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1948 – Włochy

Alfa Romeo GTV 2003 – 15000 PLN – Poznań

Alfa Romeo od zawsze słynęła z produkcji samochodów z temperamentem. Samochodów, które gardziły nudą i nijakością, a na pierwszych miejscach stawiały szyk, klasę oraz sportowe osiągi. Jednym z takich modeli jest GTV – pełnoprawne i rasowe coupe, które śmiało można uznać za jedną z wizytówek włoskiej marki. Pod projektem Alfy Romeo GTV podpisało się studio Pininfarina, zapewniając jej niebanalne kształty, mocne przetłoczenia i piękne obłości. Prezentowany egzemplarz ma piękny kolor Rosso Brunello i jest egzemplarzem po drugim liftingu, obejmującym nowe Scudetto, modyfikację wnętrza, konsoli środkowej, wzoru na fotelach i obiciach boczków, ma również zmieniony kolor podświetlenia zegarów na czerwony oraz system kontroli trakcji (ASR). Pod maską żwawa 2-litrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem o mocy 166 KM, zapewniająca rasowe brzmienie i sportowe osiągi. W parze z dźwiękiem idzie świetne prowadzenie – bezpośredni układ kierowniczy, niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami – jazda po zakrętach to sama przyjemność. Ktoś, kto za kółkiem szuka emocji i powodów do uniesienia, w prezentowanej Alfie dostanie to czego oczekuje. Prezentowane auto pochodzi z polskiego salonu, jest bardzo zadbane i ma jedynie 135 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Alfa Romeo GTV 2003 – 15000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1951 – USA

Wprowadzona na rynek w 1934 roku Alfa Romeo 6C 2500 w produkcji trwała aż do 1953 roku i wyznaczyła koniec pewnej ery w historii marki. Maksymalna moc samochodu wahała się od 90 KM w wersji Sport z pojedynczym gaźnikiem do 105 KM w wersji Sport Super (SS). Elegancki kabriolet wystawiony na sprzedaż, karosowany przez Pinin Farina w oparciu o najlepsze podwozie Super Sport, to jeden z najlepszych egzemplarzy, jakie kiedykolwiek miał okazję zaoferować dom aukcyjny Bonhams. Według historyków Alfa Romeo to ostatni wyprodukowany kabriolet 6C z nadwoziem Pinin Farina. Alfa Romeo Super Sport dostarczona 9 grudnia 1951 roku do firmy Kosta G.m.b.H. w Hamburgu, sprzedana została pierwszemu opiekunowi – brytyjskiemu pilotowi, weteranowi II wojny światowej, który stacjonował w Niemczech. W latach 60-tych samochód trafił do Stanów Zjednoczonych, gdzie przetrwał przechowywany w stodole z dala od oczu publiczności przez dziesięciolecia, aż pod koniec lat 90. zakupiony został przez Harolda i Judy Johnson z Houston w Teksasie. Do tego czasu Alfa zachowała się w bardzo oryginalnym i dobrym stanie. Co najważniejsze, nadal zachowała swój oryginalny silnik 2500 Super Sport z trzema gaźnikami Webera, a karoseria Pinina Fariny była nadal w stanie nienaruszonym. Johnsonowie zainicjowali renowację Alfy, kolor nadwozia zmieniając na biały, a o sprzedaży zdecydowali dopiero w 2009 roku. Z nowym właścicielem Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport powróciła do korzeni biorąc udział w Mille Miglia w 2010 roku, a następnie przeszła proces pełnej renowacji, pod okiem ekspertów pilnujących fabrycznych specyfikacji. Po zakończeniu procesu renowacji Alfa pokazana została na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2015 roku, gdzie również uczestniczyła w Tour d’Elegance. Samochód był rownież wystawiony na Concorso d’Eleganza Villa d’Este oraz Chantilly Arts & Elegance Richard Mille w 2017 roku. Dziś oferowana z książkami, narzędziami i imponującym plikiem historii, w tym wydanym przez FIVA dokumentem identyfikacyjnym, Alfa Romeo 6C 2500 SS wyceniona została na 600 – 750 tysięcy dolarów, czyli około 2,3 – 2,9 miliona złotych, a licytowana będzie 7 marca 2019 roku podczas aukcji na Amelia Island.
Czytaj dalej Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1951 – USA

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – 62000 EUR – Lubasz

Przed wojną wytwórnia Alfa Romeo zasłynęła z produkcji luksusowych samochodów, produkowanych w małych seriach, przeznaczonych dla ludzi z wyższych sfer. Po wojnie wytwórnia ta przestawiła się na produkcję samochodów dla mniej zamożnych klientów. Pierwszym modelem produkowanym na naprawdę większą skalę był model Giulietta. Zaprezentowany w 1955 roku sedan podzielił się mechaniką z oszałamiającą i elegancką Alfa Romeo Giulietta Sprint w wersji coupe, zaprezentowaną publiczności dokładnie rok wcześniej, w 1954 roku. Do napędu wykorzystano niewielki silniczek o pojemności 1290 cm³. Dawał on moc 65 KM, co przy niewielkiej masie samochodu (878 kg) pozwalało rozpędzić samochód do około 150 km/h. Samochód był z powodzeniem stosowany w rajdach, wyścigach górskich i wytrzymałościowych. Dziś z powodzeniem sprawdzi się w każdym rajdzie turystycznym, ujmując kierowcę lekkością prowadzenia i przykuwając uwagę publiczności zmysłową sylwetką oraz przepięknymi detalami.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – 62000 EUR – Lubasz

Alfa Romeo Spider 1975 – 85000 PLN – Lubasz

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem i choć w latach 60-tych swoją prostą i gładką sylwetką budziła kontrowersje, z czasem stała się prawdziwą ikoną motoryzacji. W 1971 roku przeszła pierwszą stylistyczną modyfikację – otrzymała ostro zakończony tył i popularne określenie “Coda Tronca” (dosłownie – “obcięty ogon”), co pozwalało zoptymalizować aerodynamikę i uzyskać większą stabilność przy wysokich prędkościach. Alfa Romeo 1600 Spider Veloce to odmiana tego stylowego cabrio, z silnikiem dwoma wałkami rozrządu zasilanym podwójnymi gaźnikami Webera. W tym wariancie gwarantuje przepiękne brzmienie i pierwszorzędne wrażenia z jazdy. Pięknie odrestaurowany, zadbany egzemplarz to nie tylko doskonałe narzędzie do stylowych przejażdżek, ale i pewna lokata kapitału. To prawdziwy włoski klasyk, który na wartości nie straci.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1975 – 85000 PLN – Lubasz

Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta 1939 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 8C 2900 to był najszybszy produkcyjny samochód, jaki można było kupić przed wojną. Powstało ich mniej niż 50, a jedynie 5 sztuk ubrane zostało w niezwykłe nadwozie Carrozzeria Touring. Teraz nadarza się niezwykła możliwość, by nabyć tę, która została wyprodukowana jako druga. To prawdziwe arcydzieło na kołach, łączące finezyjne kształty z najbardziej wyrafinowaną techniką tamtej epoki. Jej wspomagany dwiema sprężarkami ośmiocylindrowy silnik o stosunkowo niewielkiej pojemności 2,9 l zdolny jest osiągnąć imponujące w owych czasach 180 KM. Auto od 43 lat znajduje się w rękach jednej rodziny i nigdy nie przechodziło pełnej renowacji. Obecny właściciel, Jan Willem Martens, jest dumny z oryginalności samochodu. Na początku lat 80-tych używał go nawet przez 2 lata jako auta codziennego użytku, co z pewnością dużo może powiedzieć o jego szczególnym podejściu do legend motoryzacji. Kiedy pozostałe 8C 2900 stały w muzeum Alfa Romeo w Arese albo wygrywały największe na świecie konkursy elegancji (wszystkie 3 były uhonorowane w Pebble Beach, w tym dwie główną nagrodą!), ta po prostu jeździła, pokonując w rękach kolekcjonera 12500 kilometrów, również podczas rajdów i track days na torze Zandvoort. Teraz holenderski opiekun zdecydował się na przekazanie samochodu w nowe ręce. Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta licytowana była przez dom aukcyjny Artcurial podczas Retromobile w Paryżu, a uzyskana cena to 14,6 miliona euro + opłaty aukcyjne (razem ponad 71 milionów złotych). Jest to aukcyjny rekord świata w kategorii samochodów przedwojennych.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta 1939 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – SPRZEDANA

Mały samochód, duże osiągi – tak w skrócie podsumować można Giuliettę Sprint zaprezentowaną przez Alfa Romeo w 1954 roku. Piękna Włoszka w nadwoziu stylizowanym przez Bertone stała się natychmiastowym hitem i punktem zwrotnym dla Alfa Romeo, ponieważ firma zmieniała strategię produkcji, wychodząc ze świata manufaktury. Giulietta Sprint napędzana klasycznym silnikiem 1,3 DOHC, zasilana dwugardzielowym gaźnikiem Webera, uzyskiwała 80 KM, osiągając prędkość maksymalną 161 km/h. W serii 750 silnik Giulietty zyskał dwa gaźniki Webera, które podniosły moc samochodu do 96 KM, czyniąc te Alfy najszybszymi samochodami swojej klasy. Połączenie silnika o przyjemnej reakcji na gaz, świetnego prowadzenia, responsywnego zawieszenia i doskonałych hamulców sprawiło, że Alfa Romeo Giulietta Sprint była idealnym samochodem dla kierowcy, często i chętnie wykorzystywanym do sportu. Wystawiony na aukcji egzemplarz to profesjonalnie przygotowany model z 1958 roku, który został odrestaurowany od totalnych podstaw w specyfikacji Veloce. W jasnoniebieskim metaliku z ciemnym bordowym wnętrzem prezentuje się cudownie. Instrumenty oraz deska rozdzielcza pasują do wyścigowego wyposażenia z tamtego okresu. Układ napędowy zbudowany zgodnie z wytycznymi SCCA z 1962 roku obejmuje silnik 1,6-litra zasilany gaźnikami 40 DCOE Webera i pięciobiegową skrzynię TZ. Podwozie jest nieskazitelnie czyste z przednimi hamulcami tarczowymi Girling i amortyzatorami Koni. Utrzymując oryginalny charakter wyścigowy, Alfa Sprint spełnia aktualne standardy bezpieczeństwa wyścigowego. Posiada w pełni zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa, 3-strefowy system gaśniczy, 6-punktowe pasy Schroth, fotele kubełkowe zgodne z okresem produkcji, bezpieczny zbiornik paliwa oraz zewnętrzne odcięcie zasilania. Wszystkie przeprowadzone prace potwierdzone są dokumentacją i fakturami na niewiarygodną kwotę 100 tysięcy dolarów. Alfa z imponującym CV spełnia wszystkie wymogi, aby cieszyć przez lata zarówno w rajdach, na torze wyścigowym, jak i w codziennej eksploatacji. Niesamowita Giulietta Sprint wylicytowana została za 64,4 tysiące dolarów, czyli około 242 tysięcy złotych, wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta Sprint 1958 – SPRZEDANA