Alpina B8 4.6 1995 – SPRZEDANA

Alpina B8 4.6 to jeden z najciekawszych modeli firmy. Numer 31 z zaledwie 221 wyprodukowanych (w tym tylko 78 sztuk coupe) tylko na pozór wygląda jak E36 coupe po tuningu. W rzeczywistości został ręcznie zbudowany od nowa w firmie Burkarda Bovensiepena. Pod maskę trafił 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 333 KM. Była to realizacja zadania, którego nie zdołało przeprowadzić BMW (na linii produkcyjnej silnik musiał być montowany od dołu, co ze względu na rozmiary jednostki okazało się niemożliwe). Alpina po wprowadzeniu ponad 42 modyfikacji w nadwoziu i podwoziu modelu E36 zmieściła silnik V8, montowany od góry. Silnik bazował na jednostce z modelu E34 4.0 V8, lecz dla Alpiny były specjalnie odlewane bloki o większej pojemności, gdyż rozwiercenie uniemożliwiały cienkie ścianki cylindrów pokryte powłoką (nicasil lub alusil). Silnik doposażono w tłoki Mahle, „ostrzejsze” wałki rozrządu oraz zmieniono mapę silnika. W tym egzemplarzu V8 połączono z manualną, 6-biegową przekładnią Getrag, tworząc niemal torową maszynę. Kubełkowe fotele Recaro są zarazem sportowe, ale i na tyle wygodne, by móc w nich pokonać długą trasę. Włókno węglowe na masce to nie okleina – to faktycznie materiał, z którego ją wykonano. Co ciekawe, samochód ma dłuższe przełożenie tylnego dyferencjału od M3, pozwala więc na bezstresową jazdę w trasie na 6. biegu, przy rozsądnym zużyciu paliwa.

Alpina B8 4.6
Rocznik: 1995
Przebieg: 129 100 km
Pojemność: 4619 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 333 KM

Wyposażenie:
Światła xenon, klimatronik, el szyby, el, lusterka, Radio CD BMW, szyberdach,

Alpina przeszła w Japonii szereg modyfikacji, została doposażona m.in. w regulowane łączniki stabilizatora ARC, rozpórka przednia Wiechers GMBH, stabilizator przedni ARC 30 mm, stabilizator tylny ARC 25 mm, rozpórka tylna ARC carbon, amortyzatory ARC gwintowane z regulacją twardości – średnica tłoczyska 40 mm, sprężyny przednie ARC, sprężyny tylne ARC 140, pokrywa silnika z włókien węglowych, hamulce przednie Brembo 4-ro tłoczkowe 320 mm, hamulce tylne Mpower 310 mm, fotele Recaro SR-3, kierownica z nabą MOMO, przednie światła soczewkowe.

Alpina została sprowadzony z Japonii jako integralna część naszej floty.

Samochód jest zarejestrowany i ubezpieczony, na bieżąco serwisowany w naszej firmie, bardzo doinwestowany egzemplarz, gotowy do jazdy.

Egzemplarz ten przeszedł w naszej firmie kompleksowy remont blacharsko-lakierniczy.
Usunięto wszystkie ogniska korozji oraz perforacje karoserii.
Z zewnętrznych paneli nadwozia usunięto wszystkie warstwy lakieru do zera. Pełna powłoka lakiernicza wraz ze wszystkimi zabezpieczeniami została wykonana na nowo stosując materiały najwyższej jakości.
Podwozie wraz z profilami zamkniętymi zakonserwowano preparatami antykorozyjnymi.

Wszystkie uszczelki oraz elementy gumowe nadwozia wymieniono na nowe oryginał BMW (uszczelki drzwi, listwy zgarniające, uszczelki bocznych szyb, uszczelki przedniej i tylnej szyby, uszczelki szyberdachu).

Pokrywy zaworów polakierowano proszkowo. Silnik został uszczelniony, wyeliminowano wszystkie wycieki.
Wymieniono świece, wszystkie 8 cewek, uszczelki pokryw zaworów, pompę wody wraz z termostatem, czujniki spalania stukowego, wszystkie uszczelki kolektora ssącego, paski, rolki, zregenerowano kompresor klimatyzacji, wymieniono chłodnicę klimatyzacji + osuszacz, klimatyzacja nabita i odgrzybiona.
Wymieniono wszystkie płyny wraz z filtrami (filtr powietrza K&N, olej silnika Motul, olej skrzyni biegów BMW, olej mostu Motul, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy Motul RBF).

Felgi poddano pełnej renowacji i wyposażono je w nowe opony.
Nowy zestaw audio (sterowany oryginalną jednostką BMW).

Przebieg potwierdzony certyfikatem eksportowym oraz japońską książką serwisową.

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.