Archiwum kategorii: Alpina

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako dojrzalsza alternatywa dla BMW M5 E60. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana wspólnie z ASA, specjalnie z myślą o silniku H1 (używanym w modelach B5, B6 i B7). Bazuje on na modelu N62B44, do którego Alpina wsadziła zmieniony blok silnika, kute korbowody oraz wzmocnione tłoki Mahle. Dzięki temu jednostka ta osiąga moc 500 KM oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm, dostępny przy 4250 obr./min. Ten egzemplarz to numer 315 z 428 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu. Samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Kultowy kolor Alpina Blau II znakomicie komponuje się z białymi naklejkami. Dodatkowo zamiast standardowo montowanej w modelach BMW-M skrzyni SMG, znajduje się tutaj klasyczna przekładnia hydrokinetyczna Switch-Tronic, mająca na celu przenieść ogromny moment obrotowy na tylne koła. Ten pięcioosobowy sedan zdolny jest rozpędzić się do 314 km/h i pierwszą setkę osiąga w niecałe 4,6 sekundy.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 167000 PLN netto – Wrocław

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 204 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 167000 PLN netto – Wrocław

BMW Alpina B7 Supercharged E65 2004 – 109000 PLN – Słupsk

Alpina zawsze dawała coś więcej niż BMW Motorsport. W modyfikacjach niemieckiej firmy nie chodziło tylko o sport i rekordy, ale i o wygodę, użyteczność samochodów na długich trasach przy zapewnieniu odpowiednich osiągów. BMW Alpina B7 Supercharged E65 powstała na bazie flagowej serii 7 w wersji 745i. Punktem wyjścia był 4,4-litrowy silnik V8, do którego dodano sprężarkę mechaniczną. Zmian było więcej. Blok silnika został wykonany według specjalnej specyfikacji, wał korbowy jest kuty, a tłoki to produkt firmy Mahle. Sama sprężarka także jest unikalna i jej konstrukcja została przez Alpinę opatentowana. W efekcie uzyskano moc 500 KM i moment obrotowy na poziomie 700 Nm, czyli zdecydowanie więcej, niż oferowało topowe 760i/Li, wyposażone w jednostkę V12 o mocy 445 KM. BMW Alpina B7 Supercharged E65 ma nie tylko większą moc od flagowca BMW, ale też i o około 150 kg mniejszą masę. Rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 311 km/h. To, co można w niej policzyć, jest imponujące, ale tak naprawdę największe wrażenie robi suma wszystkich wrażeń. Auto jest po prostu luksusowe, doskonale wykonane, ma indywidualny styl i klasę. Ten egzemplarz ma piękną konfigurację kolorystyczną, jest po serwisie i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Supercharged E65 2004 – 109000 PLN – Słupsk

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka „BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA

Logo Alpina odnaleźć można na aż pięciu modelach generacji E39. Alpina B10 3.3 na pewno nie jest tak szybka jak V8 czy BiTurbo, ale ma w sobie prawdziwego ducha z Buchloe: duży, wolnossący silnik R6, fantastyczny układ kierowniczy i doskonałe hamulce. Jednostka napędowa tego modelu to rozwiercony silnik BMW 2.8 doposażony w doprężające tłoki Mahle, zmienioną głowicę i ulepszone sterowanie. Rezultat to moc maksymalna na poziomie 280 KM. Hamulce i zawieszenie pochodzą z mocniejszej wersji V8. Do 100 km/h auto rozpędza się w 6,3 s. Wyprodukowano łącznie 261 sztuk tego auta i każdy z nich otrzymał odpowiednią tabliczkę, która potwierdza jego wyjątkowość, jednocześnie informując o numerze danego egzemplarza. Prezentowany samochód ma numer 002.
Czytaj dalej Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA

Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – SPRZEDANA

Dyskretne zmiany z zewnątrz, większe w technice i niezwykle ekskluzywny charakter – te cechy zawsze wyróżniały samochody z logo Alpina, bazujące na standardowych modelach BMW, jednak mocno zmodyfikowane przez firmę z Buchloe w Bawarii. Alpina B10 3.5/1 to powstałe w liczbie zaledwie 572 sztuk BMW E34 sedan o ulepszonym silniku i zawieszeniu. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, nie był to konkurent dla modelu M5, lecz przyjaciel, który wciąż rewelacyjnie sprawdza się na autostradach. W jednostce napędowej o pojemności 3,5 l zmieniono tłoki na Mahle, podnosząc stopień sprężania i moc do 254 KM, przeprogramowano także moduł sterujący silnika i zamontowano kompletny, specjalny wydech Alpina. Zawieszenie B10 3.5/1 dostarczył Bilstein – jak zwykle, według dokładnych specyfikacji Alpiny. W kabinie pojawiły się fotele Recaro i obszyta skórą kierownica Momo. Nadwozie doposażono w rozbudowane, modne w latach 80-tych spojlery, a na bokach auta umieszczone charakterystyczne dekory i tak powstała wersja, która krew w żyłach miłośników motoryzacji burzy do dziś, zwłaszcza, gdy utrzymana jest w tak pięknym stanie, jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – SPRZEDANA

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 147000 PLN – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 341 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 147000 PLN – Krapkowice

BMW Alpina B7 Supercharged E65 2006 – 147000 PLN – Krapkowice

Alpina zawsze dawała coś więcej niż BMW Motorsport. W modyfikacjach niemieckiej firmy nie chodziło tylko o sport i rekordy, ale i o wygodę, użyteczność samochodów na długich trasach, przy zapewnieniu odpowiednich osiągów. BMW Alpina B7 Supercharged E65 powstała na bazie flagowej serii 7 w wersji 745i. Punktem wyjścia był 4,4-litrowy silnik V8, osiągający moc 333 KM. Najważniejszą zmianą było dodanie sprężarki mechanicznej. Jednak Alpina nie dokręciła po prostu standardowej sprężarki do silnika BMW. Blok silnika jest podobny, ale wykonany został według specjalnej specyfikacji Alpiny. Wał korbowy jest kuty, a nie odlewany, i zastosowane zostały lekkie tłoki firmy Mahle. Sama sprężarka jest także unikalna i jej konstrukcja została przez Alpinę opatentowana. W efekcie uzyskano moc 500 KM i moment obrotowy na poziomie 700 Nm, czyli zdecydowanie więcej, niż oferowało topowe 760i/Li, wyposażone w jednostkę V12, oferujące 445 KM i 600 Nm. BMW Alpina B7 Supercharged E65 ma nie tylko większą moc, ale i o około 150 kg mniejszą masę. Według Alpiny B7 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w teście prędkości magazynu Auto Motor und Sport na torze Nardo model osiągnął 311 km/h. To, co można w niej policzyć, jest imponujące, ale tak naprawdę największe wrażenie robi suma wszystkich wrażeń. Auto jest po prostu luksusowe, doskonale wykonane, ma indywidualny styl i klasę. Ten egzemplarz ma jedynie 43700 kilometrów przebiegu i prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Supercharged E65 2006 – 147000 PLN – Krapkowice

Alpina B7 Turbo Coupe/3 1987 – USA

Alpina B7 Turbo Coupe/3 to finalna wersja wariacji niemieckiego tunera powstałej w oparciu o model BMW serii 6 (E24). Zbudowano ich zaledwie 17 sztuk, a wyróżniały się zastosowaniem katalizatora i zmianą charakterystyki silnika. Zaoferowały 320 koni mechanicznych, czyli o 10 KM mniej, niż wcześniejsza wersja bez katalizatora. W zamian jednak miała wyższy moment obrotowej, i to dostępny przy niższej prędkości obrotowej, co przekładało się na lepszą elastyczność. Choć zazwyczaj model o niższej mocy uchodzą za mniej poszukiwane, w tym przypadku absolutnie nie może być mowy o tym, by egzemplarz przeszedł niezauważony. Jedna rzecz, to rzadkość jego występowania, a drugi to konfiguracja – auto ma unikalne czerwone wnętrze sygnowane przez Autosattlerei Wegner. Gdy dodamy do tego świetny stan zachowania i jedyne 39 tysięcy kilometrów przebiegu, nie może dziwić przedaukcyjna wycena egzemplarza, opiewająca na 140 – 160 tysięcy dolarów (około 550 – 630 tysięcy złotych).
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe/3 1987 – USA

Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 jest jak najlepiej przyprawione niemieckie danie. Choć powstało na podstawie BMW 540i E39, fani doskonale wiedzą, że to już nie jest BMW. Auto nosi tabliczkę znamionowa firmy tuningowej Alpina, mieszczącej się w Buchloe, w Bawarii. Do modyfikacji firma podeszła w sposób bezkompromisowy, tworząc nowy odlew bloku silnika, pozwalający na uzyskanie większej średnicy cylindra i tym samym wyższej pojemności oraz mocy. V8 oferowało tu 347 KM i 480 Nm przy 3800 obr./min. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic). Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5 z manualną skrzynią biegów. Wizualnie – gustowne zmiany we wnętrzu i na zewnątrz, tworzące aurę sportowego luksusu. Ten egzemplarz z pewnością jest jednym z najlepszych na rynku, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa