Alpina

Alpina B10 3.2 Touring E39 1998 – 50000 PLN – Warszawa

Stonowana i elegancka stylistyka BMW E39 zdecydowanie ma w sobie to coś, lecz dopiero w takiej wersji możemy mówić o czymś unikatowym i szczególnie wartym uwagi. Alpina B10 3.2 Touring E39 powstała w zaledwie 72 egzemplarzach, co czyni z niej wyjątkowo rzadki okaz. Jej jednostka R6 o pojemności 3,2 l powstała w oparciu o model 528i, w której zwiększono pojemność, zmieniono głowicę i komorę spalania oraz podniesiono kompresję. W rezultacie udało się uzyskać 67 dodatkowych koni mechanicznych – wynik 260 KM i 330 NM zdecydowanie robił wrażenie i pozwalał skutecznie konkurować z modelem 540i V8. W rezultacie uzyskano samochód niemal równie mocny, lecz sprawiający większą frajdę z jazdy i bardziej ekskluzywny.
Czytaj dalej

Alpina B10 4.0 1994 – 85000 PLN – Warszawa

Alpina B10 4.0 to pierwsza modyfikacja modelu E34 oparta o silnik V8. Zbudowano ich zaledwie 45 sztuk, co daje im dziś wyjątkowy, unikalny charakter. W zestawieniu z modelem BMW 540i uzyskano tu dodatkowych 29 KM, co w połączeniu ze skrzynią Switchtronic pozwoliło na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 s. Choć były to osiągi dorównujące BMW M5 3.5, samochód nie był pozycjonowany jako jego konkurencja. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, a nie ekstremalne sportowe doznania. Cel został zrealizowany doskonale, co gwarantuje dziś pierwszorzędne wrażenia z jazdy, bez rezygnacji z komfortu.
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1998 – 50000 PLN – Szwecja

Alpina B10 V8 była jednym z najlepiej sprzedających się modeli niemieckiej marki. Ponieważ ze względu na użycie nikasilu oryginalna jednostka BMW E39 nie mogła zostać rozwiercona, stworzono tu nowy odlew bloku silnika. W rezultacie uzyskano pojemność 4,6 l i moc 347 KM, a jednostka zasłynęła ze swojej wytrzymałości. Tradycyjnie dla Alpiny z lat 90-tych zastosowano skrzynię z mechanizmem Alpina Switch-Tronic, pozwalającym ma zmianę biegów za pomocą przycisków na kierownicy. We wnętrzu znajdziemy wiele elementów wykończonych ręcznie, w sposób charakterystyczny dla Alpiny. Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5. Prędkościomierz został wyskalowany do imponujących 320 km/h, choć prędkość maksymalna jest nieco niższa – wynosi 279 km/h.
Czytaj dalej

Alpina B10 3.5 Coupe 1986 – Niemcy

Alpina B10 3.5 Coupe łączy przepiękne nadwozie stworzone przez Paula Bracq’a z wyrafinowaną jednostką napędową, podrasowaną przez Alpinę. Oferuje 261 KM – o 25 KM mniej niż topowe M 635 CSi, lecz w zamian użytkownik otrzymuje skrzynię automatyczną i otoczkę prawdziwie wyjątkowego samochodu. Na aukcji przedstawiona jest jedna z zaledwie 44 wyprodukowanych sztuk. Zachowana w doskonałym stanie, nigdy nie była restaurowana, a jej przebieg wynosi zaledwie 86 tys. km. Cena wywoławcza: 40000 euro. Możliwość zdobycia: 26 lutego, na aukcji realizowanej on-line przez dom aukcyjny Auctionata.
Czytaj dalej

Alpina B3 3.0 1996 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.0 to propozycja dla tych, którzy pragną wyjątkowego BMW, lecz M3 ich nie kręci. Tutaj otrzymujemy wyjątkowy styl, zbliżoną moc, doskonałe wyposażenie i zdecydowanie więcej komfortu. W ogłoszeniu jedna z 749 wyprodukowanych sztuk między rokiem 1993 a ’96. Jak przystało na egzemplarz z Japonii – w wyśmienitym stanie.
Czytaj dalej

BMW Alpina V8 Roadster 2003 – USA

Już jej pierwowzór – BMW Z8 – był rzadkim i trudno dostępnym samochodem. Zbudowane jako hołd dla modelu BMW 507 z 1956 roku, zawierało szereg stylistycznych nawiązań i najlepszą dostępną technikę. Zbudowano ich 5703 egzemplarzy, dziś są niezwykle poszukiwane, często zyskując ceny jakie niegdyś miało w salonach. BMW Alpina V8 Roadster to jeszcze większy rarytas. Powstawała wyłącznie w 2003 roku (już po zakończeniu produkcji Z8) i zbudowano ich zaledwie 555 sztuk. Różnice ograniczały się do większych, 20-calowych kół, bardziej miękkiej tapicerki, innych wskaźników, kierownicy i oznaczeń, a także zmodyfikowanego silnika z automatyczną skrzynią biegów. Licytowany egzemplarz ma numer 140/555 i przejechał dotąd zaledwie ok. 27 tys. km, prezentując wciąż stan zbliżony do fabrycznego. Oczekiwana cena: ok. 870 tys. – 1,2 mln PLN.
Czytaj dalej

Alpina B6 1970 – SPRZEDANA

Alpina B6 z 1970 to prawdziwy unikat – jedyna taka zbudowana w 1970 roku, stworzona specjalnie dla przyjaciela założyciela firmy Rudolfa Bovensiepen’a. Pochodzi z pionierskich czasów tuningowej firmy, która oferowała wówczas głównie części tuningowe wzmacniające modele BMW. Rok 1970 był w historii firmy przełomowy – to wówczas zespołowi wyścigowemu Alpiny udało się zdobyć wyścigowy puchar ETCC i rozszerzyć współpracę z BMW, która poskutkowała pozwoleniem na sygnowanie samochodów własną marką. Licytowany egzemplarz w rękach pierwszego właściciela spędził 45 lat. Teraz po raz pierwszy trafia w nowe ręce, w imponującej wylicytowanej cenie 68 090 euro (wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1997 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW E39 z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. W tym przypadku własnych rozwiązań zewnętrznej firmy nie trzeba się obawiać… jednostka napędowa o oznaczeniu Alpina F3 była tak dobra, że po kilku latach pojawiła się nawet w seryjnym BMW X5 4.6is, jako silnik M62B46.
Czytaj dalej

Alpina RLE 1991 – SPRZEDANA

Alpina RLE powstała jedynie w 66 sztukach, co czyni ją dziś wyśmienitą propozycją kolekcjonerską. O ile już podstawowe BMW Z1 uchodziło za wizjonerskie, awangardowe i niezwykle drogie, niemiecki tuner poszedł jeszcze krok dalej. Limitowana seria, 17-calowe felgi, niższe zawieszenie, zmodyfikowane wnętrze i lekarstwo na niedostatek mocy – silnik z Alpiny B3 o pojemności 2,7 l i mocy 200 KM – podniosły cenę do astronomicznych 116 tys. marek, czyli kwoty jaką należało położyć ówcześnie za Mercedesa 500 SL. Połowa z produkcji Alipny RLE trafiła na zawsze żądny elitarności rynek japoński, połowa została w Europie. Za doskonale utrzymany numer 54 (oryginalny przebieg zaledwie 30 tys. km) brytyjski dealer żąda aktualnie niemal 70 tys. funtów.
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1999 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 była jednym z największych przebojów niemieckiej marki. Do tuningu BMW E39 firma podeszła w sposób bezkompromisowy, tworząc nowy odlew bloku silnika, pozwalający na uzyskanie większej średnicy cylindra i tym samym wyższej pojemności oraz mocy. V8 oferowało tu 347 KM i 480 Nm przy 3800 obr./min. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic). Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5 z manualną skrzynią biegów.
Czytaj dalej