Archiwum kategorii: Alpina

Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Dyskretne zmiany z zewnątrz, większe w technice i niezwykle ekskluzywny charakter – te cechy zawsze wyróżniały samochody z logo Alpina, bazujące na standardowych modelach BMW, jednak mocno zmodyfikowane przez firmę z Buchloe w Bawarii. Alpina B10 3.5/1 to powstałe w liczbie zaledwie 572 sztuk BMW E34 sedan o ulepszonym silniku i zawieszeniu. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, nie był to konkurent dla modelu M5, lecz przyjaciel, który wciąż rewelacyjnie sprawdza się na autostradach. W jednostce napędowej o pojemności 3,5 l zmieniono tłoki na Mahle, podnosząc stopień sprężania i moc do 254 KM, przeprogramowano także moduł sterujący silnika i zamontowano kompletny, specjalny wydech Alpina. Zawieszenie B10 3.5/1 dostarczył Bilstein – jak zwykle, według dokładnych specyfikacji Alpiny. W kabinie pojawiły się fotele Recaro i obszyta skórą kierownica Momo. Nadwozie doposażono w rozbudowane, modne w latach 80-tych spojlery, a na bokach auta umieszczone charakterystyczne dekory i tak powstała wersja, która krew w żyłach miłośników motoryzacji burzy do dziś, zwłaszcza, gdy utrzymana jest w tak pięknym stanie, jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

Zaprezentowana w 1984 roku Alpina B7 Turbo/1 zdobyła tytuł najszybszego 4-drzwiowego sedana na świecie. Jej sercem była 3,5-litrowa jednostka BMW, którą gruntownie przebudowano, wykorzystując m.in. lekkie tłoki Mahle, zmodyfikowaną głowicę i kolektor wydechowy oraz uzupełniając konstrukcję o turbosprężarkę KKK K27. Wynik to 520 NM i 320 KM osiągnięto tu przy ciśnieniu doładowania zaledwie 0,7 bar, co pokazuje, że jak wielki potencjał miała ta konstrukcja. Do 1987 zbudowano zaledwie 236 egzemplarzy, ten prezentowany to numer 196 z tej serii. W czarnym lakierze i z czarnym wnętrzem, z wszystkimi dodatkami charakterystycznymi dla Alpiny, gwarantuje wyjątkowe połączenie osiągów, indywidualnego wyglądu i praktycznego, czterodrzwiowego nadwozia. Ten rzadki okaz wylicytowany został 11 kwietnia na aukcji w Essen za 46 tysięcy euro, czyli mniej niż 200 tysięcy złotych (co było zaledwie połową prognozowanego wyniku).
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 jest jak najlepiej przyprawione niemieckie danie. Choć powstało na podstawie BMW 540i E39, fani doskonale wiedzą, że to już nie jest BMW. Auto nosi tabliczkę znamionowa firmy tuningowej Alpina, mieszczącej się w Buchloe, w Bawarii. Do modyfikacji firma podeszła w sposób bezkompromisowy, tworząc nowy odlew bloku silnika, pozwalający na uzyskanie większej średnicy cylindra i tym samym wyższej pojemności oraz mocy. V8 oferowało tu 347 KM i 480 Nm przy 3800 obr./min. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic). Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5 z manualną skrzynią biegów. Wizualnie – gustowne zmiany we wnętrzu i na zewnątrz, tworzące aurę sportowego luksusu. Ten egzemplarz z pewnością jest jednym z najlepszych na rynku, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 1999 – 91000 PLN – Rawa Mazowiecka

Alpina B10 V8 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW E39 z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. Ten egzemplarz wyposażony jest w wyjątkowy smaczek w postaci foteli Recaro Ortophed Seats, gwarantujących niezrównany komfort podróży. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic).
Czytaj dalej Alpina B10 V8 1999 – 91000 PLN – Rawa Mazowiecka

BMW Alpina B12 5.7 1994 – SPRZEDANE

Choć światła dziennego nie ujrzało nigdy BMW M8 w nadwoziu E31, swoją szansę do stworzenia absolutnie wyjątkowego wozu wykorzystała Alpina. Bazując na modelu 850 CSi, 12-cylindrową jednostkę rozwiercono do pojemności 5,7 l. Poprzez modyfikację wałków rozrządu, dolotu, wału korbowego i zamontowanie nowego wydechu zwiększono moc do 416 KM i moment obrotowy do 570 Nm. Nabywcy mogli wybierać między manualem a opcjonalną skrzynią Shift-Tronic, która znalazła się w prezentowanym egzemplarzu. Alpina B12 5.7 powstała jedynie w 57 egzemplarzach, a ten jest jedynym w pięknym odcieniu Calypsorot Metallic, połączonym z antracytową, skórzaną tapicerką. Wyprodukowane pierwotnie na rynek niemiecki, od 2017 roku stanowiło część szwajcarskiej kolekcji, ktora wystawiona została obecnie na sprzedaż. Ten egzemplarz ma obecnie przebieg poniżej 47000 km i z pewnością możemy być doskonałym uzupełnieniem każdej kolekcji supersamochodów z lat 90-tych. Podczas aukcji w Paryżu sprzedany został za 207 tysięcy euro, czyli 891403 złotych.
Czytaj dalej BMW Alpina B12 5.7 1994 – SPRZEDANE

BMW Alpina B7 Turbo 1985 – SPRZEDANE

Alpina B7 Turbo była pierwszą konwersją zbudowaną na bazie serii 6 BMW, debiutującą w grudniu 1978 roku. Wykorzystując ten sam 3-litrowy, turbodoładowany silnik co wcześniej zaprezentowany sedan B7 Turbo, osiągała (w zależności od ustawionego ciśnienia doładowania) moc od 250 do 300 KM. Wyprodukowana jedynie w 183 egzemplarzach, oferowała to, co z czego zawsze słynęła Alpina: subtelnie podkręcone najlepsze cechy BMW. Ten egzemplarz w pięknym i najbardziej charakterystycznym dla Alpiny kolorze Arktisblau metallic z beżowym, skórzanym wnętrzem to doskonały wybór dla poszukujących czegoś szczególnie wysmakowanego, co zapewni wiele radości za kierownicą. Samochód jest częścią kolekcji youngtimerów, które licytowana była bez cen minimalnych na aukcji RM Sotheby’s, 6 lutego na targach Retromobile w Paryżu. Uzyskana cena: 97750 euro (ok. 421 tys. złotych).
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Turbo 1985 – SPRZEDANE

BMW Alpina B7 Turbo S 1982 – SPRZEDANE

Bazując na modelu E12 z serii 5 BMW, w grudniu 1978 roku zbudowano po raz pierwszy Alpinę B7 Turbo. Silnik B7 bazujący na BMW M30 B30, z turbosprężarką KKK, która pracowała ze zmiennym ciśnieniem doładowania od 0,6 do 0,9 bara, osiągał 250 KM – 300 KM. Pod koniec lat 70. Alpina B7 Turbo była najszybszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie. Kiedy marka wyprodukuje tak genialny samochód, sama sobie stawia poprzeczkę coraz wyżej, i chcąc nie chcąc, musi pobijać swoje własne rekordy. Nie inaczej było ówcześnie z Alpiną. W latach 1981-82 zbudowano zaledwie 60 egzemplarzy Alpina B7 Turbo S. To był najszybszy czterodrzwiowy sedan na świecie. Samochody wyposażone były w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra, a ich moc zwiększyły turbosprężarki. Moc wyjściową zwiększono do 330 KM, a moment obrotowy do 500 Nm… to tyle samo, co wyprodukowany przez BMW model E39 M5, samochód, który nie wejdzie do produkcji jeszcze przez kolejne 17 lat. Okaz wystawiony na aukcji to 36. egzemplarz BMW Alpina B7 Turbo S, który po raz pierwszy zarejestrowany został w 1982 roku. Niesamowicie prezentujący się lakier w kolorze Dark Sapphire Blue metallic pięknie dopełnia sznyt foteli od Alpiny. Biorąc pod uwagę zaledwie 57861 km przebiegu i piękny stan samochodu, uzyskaną cenę 138000 euro (ok. 594000 złotych) należy uznać za niewysoką.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Turbo S 1982 – SPRZEDANE

Alpina B10 V8S 2003 – SPRZEDANA

Alpina to firma obecna na rynku od lat 60-tych ubiegłego stulecia, zajmująca się profesjonalnie tuningiem samochodów BMW. Zaczynała od świata wyścigów, by z czasem wyspecjalizować się w luksusowych pożeraczach autostradowych kilometrów. Alpina B10 V8S to finalna wersja modelu E39, zaprezentowana w 2002 roku. Z zewnątrz litera “S” objawia się 19-calowymi felgami i charakterystycznym spojlerem na tylnej klapie, lecz ważniejsze jest to, co poczyniono w silniku. 375 koni mechanicznych pozwala sięgnąć pierwszej setki po 5,4 s i rozkołysać się do 284 km/h, co w tym luksusowym sedanie z pewnością robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8S 2003 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.3 E46 2000 – 51900 PLN – Warszawa

Poprawienie tak udanego samochodu jak BMW E46 nie jest zadaniem łatwym, lecz Alpina wywiązała się ze swojego zadania w sposób godny podziwu. Alpina B3 3.3 E46 w produkcji znajdowała się od marca 1999 do lipca 2002. Za bazę posłużył model 330i, do którego zamontowano zmodyfikowany silnik S52B32 pochodzący z amerykańskiej odmiany BMW M3. Nowoopracowana głowica bazowała na tej z silników M50, powiększono zarówno średnicę cylindrów, jak i skok tłoków, a odelżone tłoki i układ korbowy pozwoliły jednostce bezproblemowo się kręcić aż do 7200 obr./min. Efekt to 280 KM, ale też rozsądne średnie zużycie paliwa na poziomie nawet 8 l/100 km (przy przepisowej jeździe w warunkach pozamiejskich). Dostępna była w nadwoziach sedan, coupe, kombi i kabriolet, ze skrzynią Switchtronic albo manualem do wyboru. Ci, którzy lubili mieszać kijem w podłodze, pierwszą setkę osiągnąć mogli już w 5,7 s. Tak, to tylko pół sekundy dłużej niż w modelu M3 tej generacji, a wygląd i rzadkość występowania tej wersji – zdecydowanie na plus. W wersji sedan zbudowano jedynie 591 takich samochodów, jak widać w ogłoszeniu, numer 369 jest w rewelacyjnej kondycji.
Czytaj dalej Alpina B3 3.3 E46 2000 – 51900 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 Touring 2001 – 139800 PLN – Radlin

Alpina B10 V8 Touring to nie jest zwykłe BMW. To rzadki okaz z fabryki w Buchloe, w Bawarii, sygnowany własnym numerem VIN i tabliczką znamionową z kolejnym numerem w serii. Firma działa od 1965 roku, tworząc szczególnie wspaniałe samochody, ukierunkowane na wysokie osiągi i luksus. Ten samochód życie rozpoczął jako BMW 540i Touring. W nowym wcieleniu otrzymał jednostkę o pojemności zwiększonej z 4,4 do 4,6 l, moc podniesioną do 347 KM, skrócone przełożenie, niższą masę, usztywnione zawieszenie, 19-calowe felgi oraz zindywidualizowane przez Alpinę wnętrze. Od września 2000 roku montowano tu jednostkę F4 przystosowaną do spełnienia normy EU III. W wersji Touring zbudowano zaledwie 44 takie samochody, w kolorze “Japan Rot” – jedynie to jedno, zaoferowane w ogłoszeniu. Egzemplarz ma jedynie 67 tysięcy kilometrów przebiegu, zachowany jest w świetnym stanie i może być spełnieniem motoryzacyjnych marzeń, jak i ciekawą inwestycją.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 Touring 2001 – 139800 PLN – Radlin