Archiwum kategorii: Alpina

Alpina B10 3.3 E39 1999 – 68500 PLN – Piaseczno

Alpina B10 3.3 E39 nie jest tak szybka jak opracowane na bazie tej samej generacji BMW modele V8 czy BiTurbo, ale ma w sobie prawdziwego ducha z Buchloe. Zindywidualizowane wnętrze, charakterystyczne felgi i doskonałe hamulce oraz zmodyfikowany wydech to dopiero początek, bo zawsze najważniejsze jest serce. Jednostka napędowa tutaj to rozwiercony silnik BMW S52B32 z amerykańskiej wersji BMW M3 3,2 l, doposażony w lekkie tłoki, zmodyfikowaną głowicę i ulepszony układ dolotowy. Rezultat to moc maksymalna podniesiona z 240 KM do poziomu 280 KM. Do 100 km/h auto rozpędza się w 6,3 s. Hamulce i zawieszenie są identyczne jak w mocniejszej wersji V8. Wyprodukowano łącznie 261 sztuk tego auta i każdy z nich otrzymał odpowiednią tabliczkę, która potwierdza jego wyjątkowość. Prezentowany samochód ma numer 002, co czyni go bardzo ciekawym obiektem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpina B10 3.3 E39 1999 – 68500 PLN – Piaseczno

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 341 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 159000 PLN – Wrocław

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 204 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 159000 PLN – Wrocław

Alpina B10 V8 E39 2000 – 79000 PLN – Warszawa

Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii, lecz i zupełnie nowy charakter. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic). Ten egzemplarz ma niewielki, udokumentowany przebieg i świetny stan.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – 79000 PLN – Warszawa

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 339 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

Alpina B10 V8S E39 2003 – Krapkowice

Alpina B10 V8 była jednym z największych sukcesów manufaktury z Buchloe w Bawarii. Od marca 1997 roku sprzedano przeszło 1300 pojazdów, lecz nic nigdy nie stoi na przeszkodzie, by ulepszyć coś doskonałego, zwłaszcza, że konkurencja z czasem też zaczęła oferować coraz mocniejsze auta. Tak powstała Alpina B10 V8S, z literą S, która zawsze oznaczała szczególne wersje. Silnik V8 zmodyfikowano, zwiększając skok tłoka i tym samym pojemność do 4,8 l. Zmieniono również układ dolotowy, uzyskując finalnie 375 KM, co pozwoliło na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 284 km/h. Usztywnione jest zawieszenie, wzmocniono hamulce, a felgi urosły do średnicy 19 cali. Choć wyprodukowano tych samochodów jedynie 88 sztuk, w tym przypadku nie trzeba się martwić o brak części do silnika… to jedyny przypadek w historii, kiedy zmodyfikowaną jednostkę Alpina wprowadziła do produkcji również firma-matka, czyli BMW, oferując ją jako źródło napędu modelu X5 4.8iS. To z jednej strony auto egzotyczne, a z drugiej wyjątkowo praktyczne i użyteczne. To magiczne połączenie, a egzemplarz numer 22 z 88 ma przebieg jedynie 60900 km i prezentuje się niezwykle efektownie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8S E39 2003 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka „BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 2005 – SPRZEDANA

Jeżeli chciałbyś mieć osiągi BMW M3 w bardziej dyskretnym i komfortowym opakowaniu, to jest samochód dla Ciebie. Dodatkowo, uzyskasz model zdecydowanie bardziej unikatowy, gdyż Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 wydana została w 2005 roku w limitowanej edycji zaledwie 40 egzemplarzy. Okazją do wydania modelu była 40-letnia rocznica rozpoczęcia działalności przez legendarną firmę tuningową z Buchloe. Alpina zaczynała przygodę z BMW od modyfikacji Neue Klasse w 1965 roku. Jak widać, po czterech dekadach firma przeszła ogromną drogę, od warsztatowych modyfikacji do w pełni dojrzałego produktu, potrafiącego udoskonalić i dopracować coś, co już wyjściowo uchodziło za wyjątkowe. Wśród wyróżników specjalnej wersji odnaleźć można kolor specjalny Alpinablau II, tabliczkę we wnętrzu „40th Anniversary Edition” i tapicerkę łączącą szarą skórę Lavalina z białą Alcantarą. Jak widać, właściciel dobrze wiedział, jak właściwie zadbać o tak rzadkie auto. Zachowany w oryginalnym stanie egzemplarz gotowy jest dołączyć do nowej kolekcji.
Czytaj dalej Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 2005 – SPRZEDANA

Alpina B6 2.7 E30 1986 – 269000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. Seria trzecia produkowana od grudnia 1981 do lutego 1994 roku, doczekała się niezwykle szerokiej gamy silników, a dostępna była we wszystkich głównych typach nadwozia. Za jej modyfikację zabrał się nie tylko dział sportowy BMW, tworząc najmocniejszą odmianę E30 M3, która w wersji Evolution święciła tryumfy w serii DTM. Tak doskonałej okazji nie mogła przeoczyć także Alpina, która na warsztat przyjęła BMW 325i tworząc z niego apetyczną, mocną i unikatową serię. Przedni i tylny spoiler zapewniły jej bardziej agresywny wygląd, klasyczne koła Alpina nadały sportowy charakter, a złote, dekoracyjne paski uzupełniły zewnętrzny design. Alpina B6 2.7 E30 to specjalna wersja dostępna tylko na rynek japoński, limitowana do zaledwie 67 egzemplarzy. Silnik tego modelu to pierwotnie powiększona do pojemności 2.7 litra jednostka z 325i. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły uzyskać dodatkowe 40 KM. W ogłoszeniu zobaczyć możemy okaz w rewelacyjnej kondycji. To prawdziwy unikat na rynku, więc jeżeli więc chcecie mieć w swoim garażu naprawdę egzotyczny, kolekcjonerski, sześciocylindrowy egzemplarz E30, ta oferta jest dla Was.
Czytaj dalej Alpina B6 2.7 E30 1986 – 269000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW Alpina B7 BiTurbo F01 2009 – 137000 PLN – Wrocław

BMW Alpina B7 BiTurbo generacji F01 to propozycja dla tych, którzy wśród samochodów mających dekadę pragną odnaleźć posmak wyjątkowości i oryginalności. Model debiutował na salonie w Tokio w 2009 roku, w czasach globalnego kryzysu. Co ciekawe, Alpina była wówczas jedynym europejskim producentem na wystawie. Oszczędności w opracowaniu modelu B7 BiTurbo jednak na pewno nie widać. Jest luksusowo i jest szybko. Samochód zbudowano na bazie BMW 750i i silnika 4,4 l twin turbo. Zastosowano zmodyfikowane turbosprężarki, nowe intercoolery i tłoki. Końcowa moc to 507 KM, maksymalny moment obrotowy to 700 Nm, a średnie spalanie – według producenta – to 11,9 l / 100 km. Zmiany objęły również obniżenie samochodu, delikatne spojlery, 21-calowe felgi, specjalną tapicerkę we wnętrzu, zmienione drewno, wskaźniki i dywaniki. Nie zapomniano również o plakietce z numerem samochodu. W tym przypadku to numer 24 z 63 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 BiTurbo F01 2009 – 137000 PLN – Wrocław