Archiwum kategorii: Alpina

Alpina B10 V8 Touring 2001 – 139800 PLN – Radlin

Alpina B10 V8 Touring to nie jest zwykłe BMW. To rzadki okaz z fabryki w Buchloe, w Bawarii, sygnowany własnym numerem VIN i tabliczką znamionową z kolejnym numerem w serii. Firma działa od 1965 roku, tworząc szczególnie wspaniałe samochody, ukierunkowane na wysokie osiągi i luksus. Ten samochód życie rozpoczął jako BMW 540i Touring. W nowym wcieleniu otrzymał jednostkę o pojemności zwiększonej z 4,4 do 4,6 l, moc podniesioną do 347 KM, skrócone przełożenie, niższą masę, usztywnione zawieszenie, 19-calowe felgi oraz zindywidualizowane przez Alpinę wnętrze. Od września 2000 roku montowano tu jednostkę F4 przystosowaną do spełnienia normy EU III. W wersji Touring zbudowano zaledwie 44 takie samochody, w kolorze “Japan Rot” – jedynie to jedno, zaoferowane w ogłoszeniu. Egzemplarz ma jedynie 67 tysięcy kilometrów przebiegu, zachowany jest w świetnym stanie i może być spełnieniem motoryzacyjnych marzeń, jak i ciekawą inwestycją.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 Touring 2001 – 139800 PLN – Radlin

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 88888 PLN – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka “BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 88888 PLN – Krapkowice

Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Dyskretne zmiany z zewnątrz, większe w technice i niezwykle ekskluzywny charakter – te cechy zawsze wyróżniały samochody z logo Alpina, bazujące na standardowych modelach BMW, jednak mocno zmodyfikowane przez firmę z Buchloe w Bawarii. Alpina B10 3.5/1 to powstałe w liczbie zaledwie 572 sztuk BMW E34 sedan o ulepszonym silniku i zawieszeniu. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, nie był to konkurent dla modelu M5, lecz przyjaciel, który wciąż rewelacyjnie sprawdza się na autostradach. W jednostce napędowej o pojemności 3,5 l zmieniono tłoki na Mahle, podnosząc stopień sprężania i moc do 254 KM, przeprogramowano także moduł sterujący silnika i zamontowano kompletny, specjalny wydech Alpina. Zawieszenie B10 3.5/1 dostarczył Bilstein – jak zwykle, według dokładnych specyfikacji Alpiny. W kabinie pojawiły się fotele Recaro i obszyta skórą kierownica Momo. Nadwozie doposażono w rozbudowane, modne w latach 80-tych spojlery, a na bokach auta umieszczone charakterystyczne dekory i tak powstała wersja, która krew w żyłach miłośników motoryzacji burzy do dziś, zwłaszcza, gdy utrzymana jest w tak pięknym stanie, jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 220000 PLN – Wrocław

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 204 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 220000 PLN – Wrocław

Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 jest jak najlepiej przyprawione niemieckie danie. Choć powstało na podstawie BMW 540i E39, fani doskonale wiedzą, że to już nie jest BMW. Auto nosi tabliczkę znamionowa firmy tuningowej Alpina, mieszczącej się w Buchloe, w Bawarii. Do modyfikacji firma podeszła w sposób bezkompromisowy, tworząc nowy odlew bloku silnika, pozwalający na uzyskanie większej średnicy cylindra i tym samym wyższej pojemności oraz mocy. V8 oferowało tu 347 KM i 480 Nm przy 3800 obr./min. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic). Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5 z manualną skrzynią biegów. Wizualnie – gustowne zmiany we wnętrzu i na zewnątrz, tworzące aurę sportowego luksusu. Ten egzemplarz z pewnością jest jednym z najlepszych na rynku, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 2002 – 155900 PLN – Warszawa

Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

Zaprezentowana w 1984 roku Alpina B7 Turbo/1 zdobyła tytuł najszybszego 4-drzwiowego sedana na świecie. Jej sercem była 3,5-litrowa jednostka BMW, którą gruntownie przebudowano, wykorzystując m.in. lekkie tłoki Mahle, zmodyfikowaną głowicę i kolektor wydechowy oraz uzupełniając konstrukcję o turbosprężarkę KKK K27. Wynik to 520 NM i 320 KM osiągnięto tu przy ciśnieniu doładowania zaledwie 0,7 bar, co pokazuje, że jak wielki potencjał miała ta konstrukcja. Do 1987 zbudowano zaledwie 236 egzemplarzy, ten prezentowany to numer 196 z tej serii. W czarnym lakierze i z czarnym wnętrzem, z wszystkimi dodatkami charakterystycznymi dla Alpiny, gwarantuje wyjątkowe połączenie osiągów, indywidualnego wyglądu i praktycznego, czterodrzwiowego nadwozia. Ten rzadki okaz wylicytowany został 11 kwietnia na aukcji w Essen za 46 tysięcy euro, czyli mniej niż 200 tysięcy złotych (co było zaledwie połową prognozowanego wyniku).
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 1999 – 91000 PLN – Rawa Mazowiecka

Alpina B10 V8 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW E39 z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. Ten egzemplarz wyposażony jest w wyjątkowy smaczek w postaci foteli Recaro Ortophed Seats, gwarantujących niezrównany komfort podróży. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic).
Czytaj dalej Alpina B10 V8 1999 – 91000 PLN – Rawa Mazowiecka

BMW Alpina B12 5.7 1994 – SPRZEDANE

Choć światła dziennego nie ujrzało nigdy BMW M8 w nadwoziu E31, swoją szansę do stworzenia absolutnie wyjątkowego wozu wykorzystała Alpina. Bazując na modelu 850 CSi, 12-cylindrową jednostkę rozwiercono do pojemności 5,7 l. Poprzez modyfikację wałków rozrządu, dolotu, wału korbowego i zamontowanie nowego wydechu zwiększono moc do 416 KM i moment obrotowy do 570 Nm. Nabywcy mogli wybierać między manualem a opcjonalną skrzynią Shift-Tronic, która znalazła się w prezentowanym egzemplarzu. Alpina B12 5.7 powstała jedynie w 57 egzemplarzach, a ten jest jedynym w pięknym odcieniu Calypsorot Metallic, połączonym z antracytową, skórzaną tapicerką. Wyprodukowane pierwotnie na rynek niemiecki, od 2017 roku stanowiło część szwajcarskiej kolekcji, ktora wystawiona została obecnie na sprzedaż. Ten egzemplarz ma obecnie przebieg poniżej 47000 km i z pewnością możemy być doskonałym uzupełnieniem każdej kolekcji supersamochodów z lat 90-tych. Podczas aukcji w Paryżu sprzedany został za 207 tysięcy euro, czyli 891403 złotych.
Czytaj dalej BMW Alpina B12 5.7 1994 – SPRZEDANE

BMW Alpina B7 Turbo 1985 – SPRZEDANE

Alpina B7 Turbo była pierwszą konwersją zbudowaną na bazie serii 6 BMW, debiutującą w grudniu 1978 roku. Wykorzystując ten sam 3-litrowy, turbodoładowany silnik co wcześniej zaprezentowany sedan B7 Turbo, osiągała (w zależności od ustawionego ciśnienia doładowania) moc od 250 do 300 KM. Wyprodukowana jedynie w 183 egzemplarzach, oferowała to, co z czego zawsze słynęła Alpina: subtelnie podkręcone najlepsze cechy BMW. Ten egzemplarz w pięknym i najbardziej charakterystycznym dla Alpiny kolorze Arktisblau metallic z beżowym, skórzanym wnętrzem to doskonały wybór dla poszukujących czegoś szczególnie wysmakowanego, co zapewni wiele radości za kierownicą. Samochód jest częścią kolekcji youngtimerów, które licytowana była bez cen minimalnych na aukcji RM Sotheby’s, 6 lutego na targach Retromobile w Paryżu. Uzyskana cena: 97750 euro (ok. 421 tys. złotych).
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Turbo 1985 – SPRZEDANE

BMW Alpina B7 Turbo S 1982 – SPRZEDANE

Bazując na modelu E12 z serii 5 BMW, w grudniu 1978 roku zbudowano po raz pierwszy Alpinę B7 Turbo. Silnik B7 bazujący na BMW M30 B30, z turbosprężarką KKK, która pracowała ze zmiennym ciśnieniem doładowania od 0,6 do 0,9 bara, osiągał 250 KM – 300 KM. Pod koniec lat 70. Alpina B7 Turbo była najszybszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie. Kiedy marka wyprodukuje tak genialny samochód, sama sobie stawia poprzeczkę coraz wyżej, i chcąc nie chcąc, musi pobijać swoje własne rekordy. Nie inaczej było ówcześnie z Alpiną. W latach 1981-82 zbudowano zaledwie 60 egzemplarzy Alpina B7 Turbo S. To był najszybszy czterodrzwiowy sedan na świecie. Samochody wyposażone były w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra, a ich moc zwiększyły turbosprężarki. Moc wyjściową zwiększono do 330 KM, a moment obrotowy do 500 Nm… to tyle samo, co wyprodukowany przez BMW model E39 M5, samochód, który nie wejdzie do produkcji jeszcze przez kolejne 17 lat. Okaz wystawiony na aukcji to 36. egzemplarz BMW Alpina B7 Turbo S, który po raz pierwszy zarejestrowany został w 1982 roku. Niesamowicie prezentujący się lakier w kolorze Dark Sapphire Blue metallic pięknie dopełnia sznyt foteli od Alpiny. Biorąc pod uwagę zaledwie 57861 km przebiegu i piękny stan samochodu, uzyskaną cenę 138000 euro (ok. 594000 złotych) należy uznać za niewysoką.
Czytaj dalej BMW Alpina B7 Turbo S 1982 – SPRZEDANE