Alpina

BMW Alpina B5 2006 – 227700 PLN – Sosnowiec

Jeszcze nie tak dawno taka moc zarezerwowana była wyłącznie dla supersamochodów. Wszak Ferrari F40 generowało 472 KM, a BMW Alpina B5 w 2006 roku mogła się poszczycić już mocą 500 KM. Punktem wyjścia było tu V8 4,4 l z modelu 545i, solidnie przebudowane, wzmocnione mechaniczną sprężarką i schłodzone intercoolerem. Charakter tego samochodu jest zupełnie inny,
niż ukierunkowanego wyścigowo modelu M5. Zamiast wściekłego wspinania się na obroty mamy tu wrażenie obcowania z samochodem o wyższej kulturze, równie szybkiego, lecz bardziej ułożonego. Wszak założyciel Alpiny, Burkard Bovensiepen,
jest miłośnikiem wina, i w każdym swoim samochodzie na pierwszym miejscu stawiał odpowiednie maniery. Choć jest to samochód wręcz absurdalnie szybki, potrafi być relaksujący, komfortowy i luksusowy. Nawet po 11 latach robi piorunujące wrażenie. Ten egzemplarz to numer 257 z 539 wyprodukowanych sztuk, zachowany w fantastycznym stanie.

Czytaj dalej

Alpina B10 V8 2000 – 100000 PLN – Rawa Mazowiecka

Alpina B10 V8 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW E39 z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. Ten egzemplarz wyposażony jest w wyjątkowy smaczek w postaci foteli Recaro Ortophed Seats, gwarantujących niezrównany komfort podróży. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (Alpina Switch-Tronic).
Czytaj dalej

Alpina B8 4.6 1995 – SPRZEDANA

Alpina B8 4.6 to jeden z najciekawszych modeli firmy. Numer 31 z zaledwie 221 wyprodukowanych (w tym tylko 78 sztuk coupe) tylko na pozór wygląda jak E36 coupe po tuningu. W rzeczywistości został ręcznie zbudowany od nowa w firmie Burkarda Bovensiepena. Pod maskę trafił 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 333 KM. Była to realizacja zadania, którego nie zdołało przeprowadzić BMW (na linii produkcyjnej silnik musiał być montowany od dołu, co ze względu na rozmiary jednostki okazało się niemożliwe). Alpina po wprowadzeniu ponad 42 modyfikacji w nadwoziu i podwoziu modelu E36 zmieściła silnik V8, montowany od góry. Silnik bazował na jednostce z modelu E34 4.0 V8, lecz dla Alpiny były specjalnie odlewane bloki o większej pojemności, gdyż rozwiercenie uniemożliwiały cienkie ścianki cylindrów pokryte powłoką (nicasil lub alusil). Silnik doposażono w tłoki Mahle, „ostrzejsze” wałki rozrządu oraz zmieniono mapę silnika. W tym egzemplarzu V8 połączono z manualną, 6-biegową przekładnią Getrag, tworząc niemal torową maszynę. Kubełkowe fotele Recaro są zarazem sportowe, ale i na tyle wygodne, by móc w nich pokonać długą trasę. Włókno węglowe na masce to nie okleina – to faktycznie materiał, z którego ją wykonano. Co ciekawe, samochód ma dłuższe przełożenie tylnego dyferencjału od M3, pozwala więc na bezstresową jazdę w trasie na 6. biegu, przy rozsądnym zużyciu paliwa.
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 2001 – 139000 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 była jednym z największych przebojów niemieckiej marki. Do modyfikacji BMW 540i E39 firma podeszła w sposób bezkompromisowy, tworząc nowy odlew bloku silnika, pozwalający na uzyskanie większej średnicy cylindra i tym samym wyższej pojemności oraz mocy. Jej silnik V8 oferuje tu 347 KM i 480 Nm przy 3800 obr./min. Tradycyjnie dla Alpiny lat 90-tych silnik został połączony ze skrzynią biegów (5-stopniowy ZF) z manualnym mechanizmem zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy (system Alpina Switch-Tronic). Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s. Zawieszenie, które fabrycznie posiada sprężyny Eibach oraz amortyzatory Bilstein zostało doskonale wyważone pomiędzy komfortem i sportem. Ten egzemplarz może poszczycić się wręcz wzorowym stanem i ma przebieg zaledwie 40 tys. km.
Czytaj dalej

Alpina B6 2.8 1980 – UK

Alpina B6 2.8 była pierwszym modelem, który firma zaoferowała pod własną marką. W latach 1978 – 1983 powstało zaledwie 533 egzemplarzy, z czego niewiele dotrwało do dziś. Pierwsze B6 bazowało na zwykłym drogowym modelu BMW E21 serii 3, który otrzymał mocny, 2,8-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik. Jednostka napędowa Alpiny produkowała oryginalnie 218 KM, w samochodzie przedstawionym na aukcji sprzedający deklaruje uzyskanie aż 245 KM. Specyfikacja z pewnością imponująca i obejmuje: wałek rozrządu i popychacze Alpina, tłoki firmy Mahle, głowicę cylindrów z silnika B9 o pojemności 3,4 litra, blok silnika 2,8 litra M30, zmienione wtryski paliwa, ECU zaprogramowane przez firmę BBR oraz układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Zastosowano pięciobiegową skrzynię 265 Getrag doposażoną w short shift Alpina Z3, zawieszenie Alpina, wyczynowe tarcze i klocki, lekkie piętnastocalowe felgi. Alpinę wyróżnia tylny dyferencjał, zestaw dodatkowych zegarów VDO/Alpina oraz sportowe fotele. We wnętrzu znajdziemy również pakiet stylistyczny Alpina i czarną skórzaną kierownicę Momo Corse. Dodatkową atrakcją dla fanów marki mogą być spinki do mankietów z logo Alpina, które dołączone są do samochodu. W pełni odrestaurowany w ciągu ostatnich 10 lat cukierek, wykończony w kolorze Avus Light Metallic Blue, wyceniony został na 40000 – 50000 funtów, czyli około 197000 – 246000 złotych.
Czytaj dalej

BMW 2002 Tii Alpina A4s 1974 – SPRZEDANE

Powód sukcesu tego modelu jest niezwykle prosty: lekkie nadwozie z relatywnie mocnym silnikiem, w połączeniu z doskonałym zawieszeniem i świetnym układem kierowniczym. BMW z miejscem dla pięciu dorosłych osób i całkiem pojemnym bagażnikiem, wypełnia mityczną lukę pomiędzy sportowymi emocjami a samochodem do jazdy na co dzień. BMW 2002 Tii Alpina A4s to przedstawiciel tak zwanego „Neue Klasse”, dodatkowo wzmocniony przez firmę rasującą ówcześnie silniki BMW w najważniejszych seriach wyścigowych. W rezultacie dwulitrowa, wolnossąca jednostka może się poszczycić mocą aż 195 KM. Przebieg zaledwie 30 tysięcy kilometrów i wciąż oryginalny lakier Garnet Red metalik składają się na obraz niezwykle rzadkiego i wspaniale zachowanego klasyka. Alpina A4S jest jedną z najrzadszych i najszybszych odmian modelu 2002. Wyceniane na 65 – 85 tys. EUR (ok. 285 – 370 tys. PLN) – wylicytowany na początku lutego w Paryżu za 67 200 euro.

Czytaj dalej

Alpina B10 4.0 1994 – 85000 PLN – Warszawa

Alpina B10 4.0 to pierwsza modyfikacja modelu E34 oparta o silnik V8. Zbudowano ich zaledwie 45 sztuk, co daje im dziś wyjątkowy, unikalny charakter. W zestawieniu z modelem BMW 540i uzyskano tu dodatkowych 29 KM, co w połączeniu ze skrzynią Switchtronic pozwoliło na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 s. Choć były to osiągi dorównujące BMW M5 3.5, samochód nie był pozycjonowany jako jego konkurencja. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, a nie ekstremalne sportowe doznania. Cel został zrealizowany doskonale, co gwarantuje dziś pierwszorzędne wrażenia z jazdy, bez rezygnacji z komfortu.
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1998 – 50000 PLN – Szwecja

Alpina B10 V8 była jednym z najlepiej sprzedających się modeli niemieckiej marki. Ponieważ ze względu na użycie nikasilu oryginalna jednostka BMW E39 nie mogła zostać rozwiercona, stworzono tu nowy odlew bloku silnika. W rezultacie uzyskano pojemność 4,6 l i moc 347 KM, a jednostka zasłynęła ze swojej wytrzymałości. Tradycyjnie dla Alpiny z lat 90-tych zastosowano skrzynię z mechanizmem Alpina Switch-Tronic, pozwalającym ma zmianę biegów za pomocą przycisków na kierownicy. We wnętrzu znajdziemy wiele elementów wykończonych ręcznie, w sposób charakterystyczny dla Alpiny. Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5. Prędkościomierz został wyskalowany do imponujących 320 km/h, choć prędkość maksymalna jest nieco niższa – wynosi 279 km/h.
Czytaj dalej

Alpina B10 3.5 Coupe 1986 – Niemcy

Alpina B10 3.5 Coupe łączy przepiękne nadwozie stworzone przez Paula Bracq’a z wyrafinowaną jednostką napędową, podrasowaną przez Alpinę. Oferuje 261 KM – o 25 KM mniej niż topowe M 635 CSi, lecz w zamian użytkownik otrzymuje skrzynię automatyczną i otoczkę prawdziwie wyjątkowego samochodu. Na aukcji przedstawiona jest jedna z zaledwie 44 wyprodukowanych sztuk. Zachowana w doskonałym stanie, nigdy nie była restaurowana, a jej przebieg wynosi zaledwie 86 tys. km. Cena wywoławcza: 40000 euro. Możliwość zdobycia: 26 lutego, na aukcji realizowanej on-line przez dom aukcyjny Auctionata.
Czytaj dalej

Alpina B3 3.0 1996 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.0 to propozycja dla tych, którzy pragną wyjątkowego BMW, lecz M3 ich nie kręci. Tutaj otrzymujemy wyjątkowy styl, zbliżoną moc, doskonałe wyposażenie i zdecydowanie więcej komfortu. W ogłoszeniu jedna z 749 wyprodukowanych sztuk między rokiem 1993 a ’96. Jak przystało na egzemplarz z Japonii – w wyśmienitym stanie.
Czytaj dalej