Alpina

Alpina B6 2.8 1980 – UK

Alpina B6 2.8 była pierwszym modelem, który firma zaoferowała pod własną marką. W latach 1978 – 1983 powstało zaledwie 533 egzemplarzy, z czego niewiele dotrwało do dziś. Pierwsze B6 bazowało na zwykłym drogowym modelu BMW E21 serii 3, który otrzymał mocny, 2,8-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik. Jednostka napędowa Alpiny produkowała oryginalnie 218 KM, w samochodzie przedstawionym na aukcji sprzedający deklaruje uzyskanie aż 245 KM. Specyfikacja z pewnością imponująca i obejmuje: wałek rozrządu i popychacze Alpina, tłoki firmy Mahle, głowicę cylindrów z silnika B9 o pojemności 3,4 litra, blok silnika 2,8 litra M30, zmienione wtryski paliwa, ECU zaprogramowane przez firmę BBR oraz układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Zastosowano pięciobiegową skrzynię 265 Getrag doposażoną w short shift Alpina Z3, zawieszenie Alpina, wyczynowe tarcze i klocki, lekkie piętnastocalowe felgi. Alpinę wyróżnia tylny dyferencjał, zestaw dodatkowych zegarów VDO/Alpina oraz sportowe fotele. We wnętrzu znajdziemy również pakiet stylistyczny Alpina i czarną skórzaną kierownicę Momo Corse. Dodatkową atrakcją dla fanów marki mogą być spinki do mankietów z logo Alpina, które dołączone są do samochodu. W pełni odrestaurowany w ciągu ostatnich 10 lat cukierek, wykończony w kolorze Avus Light Metallic Blue, wyceniony został na 40000 – 50000 funtów, czyli około 197000 – 246000 złotych.
Czytaj dalej

BMW 2002 Tii Alpina A4s 1974 – SPRZEDANE

Powód sukcesu tego modelu jest niezwykle prosty: lekkie nadwozie z relatywnie mocnym silnikiem, w połączeniu z doskonałym zawieszeniem i świetnym układem kierowniczym. BMW z miejscem dla pięciu dorosłych osób i całkiem pojemnym bagażnikiem, wypełnia mityczną lukę pomiędzy sportowymi emocjami a samochodem do jazdy na co dzień. BMW 2002 Tii Alpina A4s to przedstawiciel tak zwanego „Neue Klasse”, dodatkowo wzmocniony przez firmę rasującą ówcześnie silniki BMW w najważniejszych seriach wyścigowych. W rezultacie dwulitrowa, wolnossąca jednostka może się poszczycić mocą aż 195 KM. Przebieg zaledwie 30 tysięcy kilometrów i wciąż oryginalny lakier Garnet Red metalik składają się na obraz niezwykle rzadkiego i wspaniale zachowanego klasyka. Alpina A4S jest jedną z najrzadszych i najszybszych odmian modelu 2002. Wyceniane na 65 – 85 tys. EUR (ok. 285 – 370 tys. PLN) – wylicytowany na początku lutego w Paryżu za 67 200 euro.

Czytaj dalej

Alpina B10 3.2 Touring E39 1998 – 50000 PLN – Warszawa

Stonowana i elegancka stylistyka BMW E39 zdecydowanie ma w sobie to coś, lecz dopiero w takiej wersji możemy mówić o czymś unikatowym i szczególnie wartym uwagi. Alpina B10 3.2 Touring E39 powstała w zaledwie 72 egzemplarzach, co czyni z niej wyjątkowo rzadki okaz. Jej jednostka R6 o pojemności 3,2 l powstała w oparciu o model 528i, w której zwiększono pojemność, zmieniono głowicę i komorę spalania oraz podniesiono kompresję. W rezultacie udało się uzyskać 67 dodatkowych koni mechanicznych – wynik 260 KM i 330 NM zdecydowanie robił wrażenie i pozwalał skutecznie konkurować z modelem 540i V8. W rezultacie uzyskano samochód niemal równie mocny, lecz sprawiający większą frajdę z jazdy i bardziej ekskluzywny.
Czytaj dalej

Alpina B10 4.0 1994 – 85000 PLN – Warszawa

Alpina B10 4.0 to pierwsza modyfikacja modelu E34 oparta o silnik V8. Zbudowano ich zaledwie 45 sztuk, co daje im dziś wyjątkowy, unikalny charakter. W zestawieniu z modelem BMW 540i uzyskano tu dodatkowych 29 KM, co w połączeniu ze skrzynią Switchtronic pozwoliło na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 s. Choć były to osiągi dorównujące BMW M5 3.5, samochód nie był pozycjonowany jako jego konkurencja. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, a nie ekstremalne sportowe doznania. Cel został zrealizowany doskonale, co gwarantuje dziś pierwszorzędne wrażenia z jazdy, bez rezygnacji z komfortu.
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1998 – 50000 PLN – Szwecja

Alpina B10 V8 była jednym z najlepiej sprzedających się modeli niemieckiej marki. Ponieważ ze względu na użycie nikasilu oryginalna jednostka BMW E39 nie mogła zostać rozwiercona, stworzono tu nowy odlew bloku silnika. W rezultacie uzyskano pojemność 4,6 l i moc 347 KM, a jednostka zasłynęła ze swojej wytrzymałości. Tradycyjnie dla Alpiny z lat 90-tych zastosowano skrzynię z mechanizmem Alpina Switch-Tronic, pozwalającym ma zmianę biegów za pomocą przycisków na kierownicy. We wnętrzu znajdziemy wiele elementów wykończonych ręcznie, w sposób charakterystyczny dla Alpiny. Osiągi – doskonałe, w ówczesnym teście Auto Motor und Sport Alpina B10 V8 pierwszą setkę osiągnęła w 5,4 s, zaledwie 0,2 s później niż BMW M5. Prędkościomierz został wyskalowany do imponujących 320 km/h, choć prędkość maksymalna jest nieco niższa – wynosi 279 km/h.
Czytaj dalej

Alpina B10 3.5 Coupe 1986 – Niemcy

Alpina B10 3.5 Coupe łączy przepiękne nadwozie stworzone przez Paula Bracq’a z wyrafinowaną jednostką napędową, podrasowaną przez Alpinę. Oferuje 261 KM – o 25 KM mniej niż topowe M 635 CSi, lecz w zamian użytkownik otrzymuje skrzynię automatyczną i otoczkę prawdziwie wyjątkowego samochodu. Na aukcji przedstawiona jest jedna z zaledwie 44 wyprodukowanych sztuk. Zachowana w doskonałym stanie, nigdy nie była restaurowana, a jej przebieg wynosi zaledwie 86 tys. km. Cena wywoławcza: 40000 euro. Możliwość zdobycia: 26 lutego, na aukcji realizowanej on-line przez dom aukcyjny Auctionata.
Czytaj dalej

Alpina B3 3.0 1996 – SPRZEDANA

Alpina B3 3.0 to propozycja dla tych, którzy pragną wyjątkowego BMW, lecz M3 ich nie kręci. Tutaj otrzymujemy wyjątkowy styl, zbliżoną moc, doskonałe wyposażenie i zdecydowanie więcej komfortu. W ogłoszeniu jedna z 749 wyprodukowanych sztuk między rokiem 1993 a ’96. Jak przystało na egzemplarz z Japonii – w wyśmienitym stanie.
Czytaj dalej

BMW Alpina V8 Roadster 2003 – USA

Już jej pierwowzór – BMW Z8 – był rzadkim i trudno dostępnym samochodem. Zbudowane jako hołd dla modelu BMW 507 z 1956 roku, zawierało szereg stylistycznych nawiązań i najlepszą dostępną technikę. Zbudowano ich 5703 egzemplarzy, dziś są niezwykle poszukiwane, często zyskując ceny jakie niegdyś miało w salonach. BMW Alpina V8 Roadster to jeszcze większy rarytas. Powstawała wyłącznie w 2003 roku (już po zakończeniu produkcji Z8) i zbudowano ich zaledwie 555 sztuk. Różnice ograniczały się do większych, 20-calowych kół, bardziej miękkiej tapicerki, innych wskaźników, kierownicy i oznaczeń, a także zmodyfikowanego silnika z automatyczną skrzynią biegów. Licytowany egzemplarz ma numer 140/555 i przejechał dotąd zaledwie ok. 27 tys. km, prezentując wciąż stan zbliżony do fabrycznego. Oczekiwana cena: ok. 870 tys. – 1,2 mln PLN.
Czytaj dalej

Alpina B6 1970 – SPRZEDANA

Alpina B6 z 1970 to prawdziwy unikat – jedyna taka zbudowana w 1970 roku, stworzona specjalnie dla przyjaciela założyciela firmy Rudolfa Bovensiepen’a. Pochodzi z pionierskich czasów tuningowej firmy, która oferowała wówczas głównie części tuningowe wzmacniające modele BMW. Rok 1970 był w historii firmy przełomowy – to wówczas zespołowi wyścigowemu Alpiny udało się zdobyć wyścigowy puchar ETCC i rozszerzyć współpracę z BMW, która poskutkowała pozwoleniem na sygnowanie samochodów własną marką. Licytowany egzemplarz w rękach pierwszego właściciela spędził 45 lat. Teraz po raz pierwszy trafia w nowe ręce, w imponującej wylicytowanej cenie 68 090 euro (wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej

Alpina B10 V8 1997 – SPRZEDANA

Alpina B10 V8 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał własny numer VIN i tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wizualnie do dyskretnie podkręcone BMW E39 z fantastycznym wnętrzem. Mechanicznie – jest jeszcze lepiej. W rezultacie powstał samochód o osiągach niemal dorównujących BMW M5, o bardziej wysublimowanym charakterze. Idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad. W tym przypadku własnych rozwiązań zewnętrznej firmy nie trzeba się obawiać… jednostka napędowa o oznaczeniu Alpina F3 była tak dobra, że po kilku latach pojawiła się nawet w seryjnym BMW X5 4.6is, jako silnik M62B46.
Czytaj dalej