Archiwum kategorii: Alpina

Alpina RLE 1991 – SPRZEDANA

Alpina RLE powstała jedynie w 66 sztukach, co czyni ją dziś wyśmienitą propozycją kolekcjonerską. O ile już podstawowe BMW Z1 uchodziło za wizjonerskie, awangardowe i niezwykle drogie, niemiecki tuner poszedł jeszcze krok dalej. Limitowana seria, 17-calowe felgi, niższe zawieszenie, zmodyfikowane wnętrze i lekarstwo na niedostatek mocy – silnik z Alpiny B3 o pojemności 2,7 l i mocy 200 KM – podniosły cenę do astronomicznych 116 tys. marek, czyli kwoty jaką należało położyć ówcześnie za Mercedesa 500 SL. Połowa z produkcji Alipny RLE trafiła na zawsze żądny elitarności rynek japoński, połowa została w Europie. Za doskonale utrzymany numer 54 (oryginalny przebieg zaledwie 30 tys. km) brytyjski dealer żąda aktualnie niemal 70 tys. funtów.
Czytaj dalej Alpina RLE 1991 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe/1 1986 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe/1 wprowadziła bawarskie coupe w zupełnie nowy wymiar. Ówczesna prasa opisywała, że samochód przyspiesza jak odrzutowiec… i miała ku temu podstawy. Jej turbodoładowana 3,5-litrowa jednostka osiągała 330 KM i 509 NM momentu obrotowego, co w połowie lat 80-tych było wartością odpowiadającą jedynie supersamochodom. W takiej konfiguracji zbudowano jedynie 110 sztuk, co czyni z niej dziś kolekcjonerski rarytas. Samochód został sprzedany za ok. 200 tys. PLN.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe/1 1986 – SPRZEDANA

BMW 3.0 CS E9 1972 – UK

Gdy myślimy o wyścigowym BMW E9, najczęściej przed naszymi oczami staje batmobil, przygotowany do ETCC przez dywizję motorsportu BMW (jeszcze zanim nazwano ją M) w 1973 roku. BMW sport miało w genach i nie tylko fabryka zajmowała się ówcześnie podobnymi modyfikacjami. Licytowany egzemplarz BMW 3.0 CS imponuje body kitem i szerokością felg (14 cali na tylnej osi). Projekt narodził się w firmie Alpina i dysponuje 3,5-litrową jednostką zasilaną trzema gaźnikami Webera. Po niedawno ukończonej odbudowie czaruje wyścigowymi barwami i cywilnym wykończonym skórą wnętrzem. Samochód będzie licytowany 21 marca w Goodwood, oczekiwana cena ok. 290-400 tys. PLN jest kilkukrotnie niższa, niż musielibyśmy wyłożyć za oryginalnego batmobila.
Czytaj dalej BMW 3.0 CS E9 1972 – UK

Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe była pierwszą konwersją 6-tki wykonaną przez kultowego niemieckiego tunera. Odprężony 3-litrowy silnik dzięki turbodoładowaniu pod ciśnieniem 0,9 bar uzyskał 299 KM, co w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwalało na przyspieszenie do pierwszej setki w ok. 6 s. W ogłoszeniu pięknie zadbana sztuka od pierwszego właściciela, będąca jedną z 313 egzemplarzy wszystkich generacji, zbudowanych w latach 1978-88.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA