Alpine A110 1100 1963 – SPRZEDANE

Bazowało na popularnym sedanie Renault R8, lecz zaprezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na Paris Auto Show Alpine A110 było czymś więcej, niż tylko sumą swoich części. Z rurową ramą szkieletową, nadwoziem z włókna szklanego, zawieszeniem przednim z podwójnymi wahaczami, napędzane przez umieszczony za tylną osią silnik, stało się jednym z najlepszych samochodów rajdowych swojej epoki, wygrywając w klasyfikacji generalnej Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1973 roku. Twórcą tego niezwykłego samochodu był Jean Rédélé, innowator, który we wczesnych lata 50-tych zaczął rywalizować w wyścigach samochodowych, prowadząc zmodyfikowane Renault 4CV. Wygrywając klasę w Mille Miglia i Coupes des Alpes, Rédélé założył Société des Automobiles Alpine już w 1955 roku, aby spełniać swoje ambicje budowy własnego samochodu. Oferowane na aukcji Alpine A110 wykończone w kolorze żółtym z czarnym wnętrzem to wczesny egzemplarz, wyposażony w opracowany przez Gordini, 1,1-litrowy, czterocylindrowy silnik, generujący imponujące jak na tę skromną pojemność 95 KM. Kompleksowo odnowione w późnych latach 80-tych, jest obecnie w bardzo dobrej kondycji. A110 to idealny kandydat do historycznych rajdów, imprez i wycieczek, wylicytowane zostało za 82500 dolarów, czyli 281051 złotych.

Link: https://www.goodingco.com/vehicle/1963-alpine-a110-1100/

Lot 025
Amelia Island 2018

1963 Alpine A110 1100
Estimate: $120,000 – $140,000 | Without Reserve
Chassis: A1081554
*Please note that this vehicle is titled 1965.

The Definitive French Sports Car of the 1960s
Early Production Example with Gordini 1100 Engine
Raced in Period at Sebring, Bahamas Speed Week, and Lime Rock
Accompanied by Receipts and Historical Documentation
Eligible for a Wide Variety of Rallies, Events, and Tours

1,108 CC OHV 4-Cylinder Engine
Twin Weber Carburetors
95 BHP at 6,500 RPM
5-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Disc Brakes
Front Suspension with Double Wishbones and Coil Springs
Rear Swing-Axle Suspension

In the early 1950s, automotive innovator Jean Rédélé started to compete in motor sports events driving a modified Renault 4CV. Achieving class wins in the Mille Miglia and Coupes des Alpes, Rédélé subsequently founded Société des Automobiles Alpine in 1955 to further his ambitions of building his own car.

Introduced at the 1962 Paris Auto Show, the Alpine A110 Berlinette was based on Renault’s R8 sedan, and featured a fiberglass body, tubular backbone frame, double-wishbone front suspension, and swing-axle rear setup. Powered by a variety of Renault-derived powertrains, the lightweight, nimble A110 was more than just the sum of its parts and developed into one of the great rally cars of its era, winning the overall World Rally Championship in 1973.

Finished in yellow over a black interior, this Alpine A110 is an early example produced in 1963. Fitted with a Gordini-developed 1.1-liter four-cylinder engine, this car was campaigned in period in such notable settings as the 12 Hours of Sebring, Bahamas Speed Week, Lime Rock Park, and Marlboro. Comprehensively restored in the late 1980s and described by the consignor to currently be in very good condition throughout, this car has more recently been maintained by specialist Yves Boode of Historic Sports Car in Woodstock, Illinois, and taken part in numerous rallies, including the Copperstate 1000, Mountain Mille, and Texas 1000. Accompanied by restoration and maintenance receipts, as well as other historical documentation, this A110 is the perfect entrant for any number of historic rallies, events, and tours.