Archiwum kategorii: Alpine

Alpine-Renault A110 1300 1972 – SPRZEDANE

Zaprezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na Paris Auto Show, Alpine-Renault A110 było czymś więcej, niż tylko sumą swoich części. Bazowało na popularnym sedanie Renault R8, który doczekał się tytułu „najgorszego samochodu świata”. Szczęśliwie nie miało z nim za dużo wspólnego. A110 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti i bez wątpienia jeden z najbardziej charyzmatycznych francuskich samochodów sportowych w historii. Ten następca A108 był przeznaczony do udanej kariery w rajdach, wygrywając sezon inauguracyjny Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku. Nadwozie samochodu Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert, a wykonane zostało ono z włókna szklanego, co zdecydowanie obniżało jego masę (tylko 544 kg). Poszycie rozciągnięte na rurowej ramie szkieletowej do działania napędzała 138-konna jednostka umieszczona za tylną osią. Twórcą tego niezwykłego, świetnie prowadzącego się samochodu był Jean Rédélé. Ten innowator we wczesnych lata 50-tych zaczął rywalizować w wyścigach samochodowych, prowadząc zmodyfikowane Renault 4CV. Okaz wystawiony na aukcji był w Portugalii przez ostatnie dziesięć lat. Jest oferowany w łagodnej specyfikacji rajdowej, obejmującej trzypunktowe pasy szelkowe, dodatkowe reflektory Cibie i szersze opony. Jest gotowy do jazdy i czerpania przyjemności, pozwalając kierowcy smakować prawdziwą legendę rajdową na drodze. Oferowany bez ceny minimalnej, sprzedany został trzykrotnie powyżej początkowej wyceny, za 195500 euro, czyli blisko 860 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Alpine-Renault A110 1300 1972 – SPRZEDANE

Alpine A 110 1800 1973 – SPRZEDANE

Alpine A 110 jest prawdziwym dziełem sztuki, łączącym piękny projekt nadwozia projektu Giovanni’ego Michelotti z doskonałymi osiagami. Zaprezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na Paris Auto Show, wyposażone w rurową ramę szkieletową, nadwozie z włókna szklanego, zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami i umieszczony za tylną osią silnik, stało się jednym z najlepszych samochodów rajdowych świata. Okaz wystawiony na sprzedaż jest tego najlepszym dowodem. Prezentowane na aukcji Alpine A 110 pochodzi z fabrycznego teamu rajdowego i ma na swoim koncie między innymi takie sukcesy, jak zwycięstwo w Rajdzie Portugalii i drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo w 1973 roku. Aktywna kariera samochodu trwała do 1976 roku, późniejsze losy samochodu nie były tak bujne. W latach dwutysięcznych samochód został w pełni odrestaurowany, powracając w ostatnich latach do sportowej rywalizacji, już jako auto historyczne. Co ciekawe, ten fenomenalny egzemplarz dom aukcyjny Artcurial oferował bez ceny minimalnej. Cena jednak nie mogła być niska, uzyskano 310 tysięcy euro (ok. 1,3 mln złotych).
Czytaj dalej Alpine A 110 1800 1973 – SPRZEDANE

Alpine A110 1100 1963 – SPRZEDANE

Bazowało na popularnym sedanie Renault R8, lecz zaprezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na Paris Auto Show Alpine A110 było czymś więcej, niż tylko sumą swoich części. Z rurową ramą szkieletową, nadwoziem z włókna szklanego, zawieszeniem przednim z podwójnymi wahaczami, napędzane przez umieszczony za tylną osią silnik, stało się jednym z najlepszych samochodów rajdowych swojej epoki, wygrywając w klasyfikacji generalnej Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1973 roku. Twórcą tego niezwykłego samochodu był Jean Rédélé, innowator, który we wczesnych lata 50-tych zaczął rywalizować w wyścigach samochodowych, prowadząc zmodyfikowane Renault 4CV. Wygrywając klasę w Mille Miglia i Coupes des Alpes, Rédélé założył Société des Automobiles Alpine już w 1955 roku, aby spełniać swoje ambicje budowy własnego samochodu. Oferowane na aukcji Alpine A110 wykończone w kolorze żółtym z czarnym wnętrzem to wczesny egzemplarz, wyposażony w opracowany przez Gordini, 1,1-litrowy, czterocylindrowy silnik, generujący imponujące jak na tę skromną pojemność 95 KM. Kompleksowo odnowione w późnych latach 80-tych, jest obecnie w bardzo dobrej kondycji. A110 to idealny kandydat do historycznych rajdów, imprez i wycieczek, wylicytowane zostało za 82500 dolarów, czyli 281051 złotych.
Czytaj dalej Alpine A110 1100 1963 – SPRZEDANE

Alpine Renault A310 1600 VF 1973 – SPRZEDANE

Następca utytułowanego Alpine A110 musiał być wyjątkowy, a nowo powstały model A310 oprócz godnego wyglądu i osiągów, musiał jeszcze zapewnić firmie przetrwanie. W 1971 roku na salonie samochodowym w Genewie, Alpine zaprezentowało A310 1600 – spełnienie marzeń założyciela Alpine, Jeana Rédélé, o prawdziwym GT. Wygodne i przestronne Grand Turismo przyciągnąć miało dużą grupę klientów, która do tej pory zainteresowana była konstrukcjami z wysp oraz słonecznej Italii. Alpine A310 wyposażone w czterocylindrowy silnik Gordini 1600 cm³ osiągający maksymalnie 127 KM, nie było najmocniejsze na rynku, jednak rozruszanie lekkiego nadwozia z włókna szklanego opartego na rurowej ramie przychodziło jednostce napędowej z łatwością. Przy masie zaledwie 825 kg, Alpine A310 osiągało 100 km/h w 8,4 s. Było składane ręcznie, a zbudowanie jednego egzemplarza od początku do końca trwało 130 godzin. Wiele elementów A310 pochodziło z magazynów Renault, ale są też te bardziej zaskakujące części. Zębatka kierownicza pochodzi od Peugeot 504, a kierunkowskazy zaczerpnięte zostały z modelu Simca 1301. Pod koniec 1973 roku model ewoluował do wersji VF zyskując wtrysk D-Jetronic firmy Bosch. Ciekawostką jest także fakt, iż wczesne okazy, takie jak ten wystawiony na aukcji, posiadały aż sześć przednich lamp. Alpine Renault A310 1600 VF z przebiegiem zaledwie 4000 km, od pierwszego właściciela, z oryginalnym wnętrzem w pięknym stanie zachowania, to coś co nie zdarza się często. Takie właśnie cudo wylicytowane zostało 7 lutego w Paryżu za kwotę 57500 euro, czyli około 240663 złotych, będącą zdecydowanie poniżej wyceny sprzed aukcji.
Czytaj dalej Alpine Renault A310 1600 VF 1973 – SPRZEDANE

Renault Alpine A310 VF 1600 1973 – SPRZEDANE

Renault Alpine A310 to francuska, sportowa myśl techniczna przełomu lat ’70 i ’80, pochodząca z czasów kiedy Alpine nie było jeszcze własnością firmy założonej przez Louisa, Marcela i Fernanda Renault. To następca utytułowanego w rajdach modelu A110, który niestety był zbyt ekskluzywny, aby zapewnić firmie stabilizację finansową. Poprzednik A310 był prawdziwą maszyną sportową, zbyt trudną w prowadzeniu dla zwykłych kierowców. W 1971 roku, 10 lat po narodzinach A110, na salonie samochodowym w Genewie, Alpine zaprezentowało A310 1600. Było to dla Jeana Rédélé (założyciela Alpine) spełnienie marzeń o prawdziwym GT, wygodnym i przestronnym, zdolnym przyciągnąć dużą grupę klientów nastawionych do tej pory na liczne produkcje włoskie i angielskie. Rzeczywiście, A310 odznacza się znacznie lepszym komfortem jazdy i łatwością prowadzenia, a także dwoma małymi tylnymi siedzeniami, które pozwalają na zakwalifikowanie go do klasy GT 2+2. Przy wadze zaledwie 825 kg, którą uzyskano dzięki zastosowaniu rozwiązań podobnych do A110, czyli stalowej centralnej ramy rurowej i nadwozia wykonanego z włókna szklanego oraz mocy 125 KM, Renault Alpine A310 100 km/h osiągał w 8,4 s. Mino podobieństw technicznych do poprzednika, trzystadziesiątka wprowadziła zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Klinowaty przód mieścił prostokątne reflektory osłonięte pochyłymi szybami, a pod tylną pokrywą znajdował się silnik Renault 12 Gordini, typ 844-34. Pod koniec 1973 roku model ewoluował do wersji VF zyskując wtrysk D-Jetronic firmy Bosch, zaczerpnięty z modelu Renault 16 i 17. Wersja Renault Alpine A310 VF 1600, wyprodukowana w jedynie 699 egzemplarzach, jest niezwykle rzadka i poszukiwana. Ten przedstawiciel pierwszej serii spędził prawie całe życie w salonie. Nie dziwi więc przebieg, który wynosi zaledwie 3954 kilometrów, oraz nieskazitelny, prawie nowy stan pojazdu. Jeszcze na pierwszych oponach Michelin z DOT 133, wraz z folderami i narzędziami, wyceniony został na kwotę 84500 euro, czyli około 365 tysięcy złotych. Jeżeli chcielibyście zakupić taki okaz, zapraszamy do Holandii.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 VF 1600 1973 – SPRZEDANE

Renault Alpine A310 Fleischman 1979 – Francja

Renault Alpine A310 powstało w 1971 roku jako następca legendarnego modelu Alpine A110. Z początku wyposażone w czterocylindrowy silnik Gordini 1600 cm³, w 1976 roku zyskało mocniejszy, 2,7-litrowy silnik V6 produkujący ponad 150 KM. Ważący zaledwie 980 kg model A310 był zdolny rozpędzić się prawie do 225 km/h. Tak jak jego poprzednik A110, Apine A310 osiągnęło wiele sukcesów w rajdowej Grupie 4, łącznie z koroną French Rally Championship w 1977 roku. Renault Alpine A310 Fleischmann powstało jako nawiązanie do rajdowego wyglądu samochodu. Zabrała się za to niemiecka firma tuningowa Fleischmann Tuning, która oferowała części i body kity dla drogowych wersji samochodów. Okaz z aukcji zarejestrowany był po raz pierwszy w Niemczech w 1979 roku, jako część prywatnej kolekcji, w której pozostał przez większość życia. Wykończony w kolorze czerwonym z wnętrzem obitym czarną tkaniną zachował się w idealnym stanie. To dość specyficzne, tylnosilnikowe, małe coupé, w bardzo rzadkim pakiecie z charakterystycznym wyglądem i przebiegiem liczącym zaledwie 39500 mil, wycenione zostało na 30 – 40 tys. euro czyli ok. 128 – 170 tys. złotych, licytowane będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 Fleischman 1979 – Francja

Alpine A110 1971 – SPRZEDANE

Alpine A110 bez wątpienia jest jednym z najbardziej charyzmatycznych francuskich samochodów sportowych w historii. W czasach swojej młodości zdobyło wszystkie najważniejsze laury europejskiego, rajdowego czempionatu, rywalizując głównie z Porsche 911 i całą resztę konkurencji zostawiając daleko z tyłu. Pieruńsko szybkie i lekkie (zaledwie 600 kg masy własnej!), przykuwa uwagę również pięknymi i ponadczasowymi kształtami. Bez wątpienia wiele szczęścia mieli konstruktorzy nowego Alpine AS110, mogąc nawiązać do tak pięknej legendy. Mieć w garażu taką nową i klasyczną – to połączenie doskonałe. To Alpine A110 zachowane jest w pełni oryginalnym stanie i po pełnym serwisie jest gotowe do drogi. Na aukcji w Lyonie sprzedane zostało za 115320 euro (ok. 490 tys. PLN).
Czytaj dalej Alpine A110 1971 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 1972 – SPRZEDANE

Dwudrzwiowe coupé oparte na skromnym R8 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti, znanego z projektów wielu modeli Triumph’a, Ferrari czy Maserati. Patrząc na kształty seryjnego nadwozia trudno wyobrazić sobie Renault Alpine A110 ochlapane błotem, mknące nie zważając na uszkodzenia karoserii przez rajdowe trasy. Zdecydowanie ułatwia odpowiedni odbiór ubranie samochodu w rajdowe barwy, jak choćby „La Défense Mondiale”. W kokpicie tego samochodu i w takich właśnie barwach startował niegdyś Bob Wollek i w późniejszych latach, w cyklu Tour Auto Classic – słynny Jean Ragnotti. Ta Alpine powstała w 1972 roku jako jedna z siedmiu wersji „client competition”, czyli przygotowanych do rajdów samochodów dla klientów indywidualnych. Wyposażone w silnik Mignolet 1860 oraz rajdową skrzynię biegów 364-01 osiąga dziś imponujące 175 KM. Wspaniała i dokładnie opisana historia oraz oryginalny stan pojazdu tworzą niepowtarzalną szansę na nabycie prawdziwej perełki, wycenionej na 125 – 175 tys. euro, czyli około 550 – 765 tys. złotych. Na aukcji uzyskał cenę 298 000 euro! Przebijając dwukrotnie wycenę!
Czytaj dalej Renault Alpine A110 1972 – SPRZEDANE

Alpine-Renault A110 1600 S 1972 – SPRZEDANE

Alpine-Renault A110 1600 S to zwycięzca klasyfikacji konstruktorów Rajdowych Mistrzostw Świata z 1973 roku. Ten sportowy model francuski koncern produkował w latach 1963-1974. Nadwozie samochodu Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert. Wykonane zostało ono z włókna szklanego, co zdecydowanie obniżało jego masę (tylko 544 kg). Cechą charakterystyczną bryły Alpine była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy, którą zastąpiły wloty powietrza wycięte przed tylnymi kołami. Jego pierwowzorem było Renault 8, które z pozoru nie nadawało się do sportu, oczywiście dopóki nie trafiło w ręce inżynierów Alpine. Prezentowany model posiada homologację FIA z 1990 roku. Szacowana przez dom aukcyjny wartość pojazdu to 90 – 105 tys. euro. Wylicytowane zostało za 112 tys. euro.
Czytaj dalej Alpine-Renault A110 1600 S 1972 – SPRZEDANE

Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans 1992 – SPRZEDANE

Jak tu nie kochać dobrego Francuza? Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans to ostatnia edycja tylnosilnikowej francuskiej wyścigówki. Wyprodukowana w zaledwie 325 sztukach udowadniała, że silnik PRV może być mocniejszy, niż ktokolwiek oczekiwał. Tu potraktowana przez niemieckich specjalistów z Axel Ress Motorsport legitymuje się mocą blisko 300 KM. Wystarczająco, by rywalizować z Porsche?
Czytaj dalej Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans 1992 – SPRZEDANE