AMG Hammer 300 CE 6.0 1992 – SPRZEDANE

AMG Hammer 300 CE 6.0 to jeden z najbardziej pożądanych youngtimerów z gwiazdą na masce, zbudowanych przed wchłonięciem AMG przez Mercedesa. W nadwoziu coupe „wide-body” zbudowany został jedynie w 12 sztukach. Pod maską skrywa 6-litrowy, 32-zaworowy silnik, czyli zmodyfikowaną przez AMG jednostkę M117/9 o szacowanej mocy około 380 KM. AMG Hammer osiągami zdecydowanie przebijał nawet fabryczne 500E. Sprint do 100 km/h był w stanie wykonać w pięć sekund, a prędkość maksymalna przekraczała 300 km/h. Prezentowany egzemplarz po raz pierwszy zarejestrowany został w Japonii w listopadzie 1995 roku, pozostając w Kraju Kwitnącej Wiśni aż przez 19 lat. Kiedy został wywieziony do Europy, na jago liczniku widniało zaledwie 75100 km. Przez obecnego właściciela zakupiony został w październiku 2017 roku, otrzymał nową, czarną powłokę lakierniczą. Obecnie Mercedes z przebiegiem 77500 km na liczniku prezentuje się bardzo dobrze i z pewnością byłby wspaniałym dodatkiem do każdej kolekcji zmodyfikowanych przez AMG Mercedesów. Licytowany na aukcji w Londynie, 24 października, sprzedany został za 207 tysięcy funtów, czyli około milion złotych.


1992 Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG ‚Hammer’ Tom Wood ©2019 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/lf19/london/lots/r0021-1992-mercedes-benz-300-ce-60-amg-hammer/797107

Lot Number 157

1992 Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG ‚Hammer’
£180,000 – £220,000
Sold For £207,000
Inclusive of applicable buyer’s fee.

RM | Sotheby’s – LONDON 24 OCTOBER 2019 – The Youngtimer Collection
Chassis No. AMG12422423048

Offered from the Youngtimer Collection
One of only twelve wide-body 300 CE 6.0 AMGs ever built
Brilliant looks with performance to match; top speed in excess of 300 km/h

⯒ TEMPORARY IMPORT

Amongst AMG’s pre-merger hierarchy, the 300 CE 6.0 AMG ‘Hammer’ is considered by many to be one of the most desirable models. Mercedes-Benz clients looking for an all-out performance alternative to an otherwise mundane automobile could take their W124 to AMG and replace its factory six-cylinder engine with a fire-breathing V-8. With 5.0, 5.6, and 6.0-litre engine swaps available, the model to have was of course the 6.0-litre, quad-cam 32-valve V-8. Capable of producing 375 bhp and 400 foot-pounds of torque, the sprint from a standstill to 100 km/h was quoted as being five seconds flat, leading to a top speed of over 300 km/h. Only twelve 300 CEs were fitted with the 6.0-litre engine, including the example offered here.

First registered in Japan in November of 1995, according to the accompanying Japanese Export Certificate, the car remained there until 2014, when it was purchased and exported to Europe. At this time the car was noted as having 75,100 km on the odometer and was wearing white paintwork. After leaving Japan, the car was shipped to the Netherlands, where it was repainted black. It was purchased by the current owner in October of 2017 and refinished in black.

Currently showing just under 77,500 km on its odometer, the car presents very well throughout and it would surely be a wonderful addition to any collection of AMG-modified Mercedes-Benzes. Seldom seen in coupe bodywork, with only twelve such examples built, this is a true German rarity and perhaps the ultimate autobahn courier of the pre-merger era. With early AMG products only gaining popularity worldwide, finding an identical example would certainly prove difficult.