AMG

AMG 300E 3.4 W124 1991 – 115000 PLN – Poznań

AMG 300E 3.4 W124 pochodzi z czasów, kiedy najbardziej popularny tuner Mercedesa był jeszcze niezależną firmą. Ten samochód otrzymał coś więcej niż bodykit. Inżynierowie z AMG poradzili sobie doskonale z blokiem rzędowej szóstki. Powiększona komora spalania, odpowiednie tłoki i przeprojektowana głowica oraz sportowy wałek rozrządu wraz ze specjalnie zaprojektowanym układem wydechowym pozwoliły uzyskać 272 KM. To musiało robić wrażenie. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż posiada automatyczną skrzynię w dostępnej opcjonalnie, 5-cio biegowej wersji. AMG 300E 3.4 jest świetnym substytutem Świętego Grala wielbicieli W124, Hammera, i zdecydowanie powinien zaspokoić ich sportowe oczekiwania, za kwotę znacznie bardziej przystępną.
Czytaj dalej

AMG 400E S2 1993 – 100000 PLN – Środa Wielkopolska

W konkursie na najbardziej niepozorną i cichociemną wersję W124 AMG 400E S2 miałoby sporą szansę na zwycięstwo. O właściwe osiągi zadbał tu japoński oddział AMG, gruntownie modyfikując silnik. Zmiana wałków rozrządu, zmodyfikowanie głowic i nowa jednostka sterująca pozwoliły uzyskać 312 KM. Co ciekawe zamawiający zrezygnował z zewnętrznego pakietu AERO, dzięki czemu rzadko kto będzie się spodziewać po tym sedanie atomowych osiągów. Jego możliwości zdradza jedynie dyskretna końcówka wydechu, choć we wnętrzu znajdziemy jeszcze jeden szczególny dodatek – fotele Recaro, znacznie poprawiające trzymanie boczne, wyposażone w ogrzewanie i wentylację. Według materiałów dostarczonych przez sprzedającego, AMG 400E w wersji S1 powstało w 1993 roku w zaledwie 15 sztukach.
Czytaj dalej

AMG 300E Hammer 1988 – SPRZEDANY

Mercedes 300E AMG 1988 – a tak na prawdę AMG Hammer z 6-litrowym 32-zaworowym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Perełka jakby zlekceważona przez dom aukcyjny, gdyż wartość tego samochodu przewyższa dziesięciokrotnie kwotę podaną w przedaukcyjnej wycenie. Ani słowem nie wspomniano o tym, co drzemie tu pod maską, a zdjęcie wskazuje na zmodyfikowaną przez AMG jednostkę M117/9 o szacowanej mocy około 380 KM. AMG Hammer zdecydowanie przebijał nawet fabryczne 500E, które ukazało się dopiero kilka lat później. Piękne wnętrze wykończone ciemnobrązową skórą, fotele w kształcie przypominające wyścigowe kubły, z pełnym sterowaniem elektrycznym. Nie opublikowano niestety opisu aukcyjnego samochodu, choć raczej trudno było oczekiwać, że będzie to okazja. Mimo estymacji na poziomie zaledwie 2,5-5 tys. euro, samochód sprzedano za 84000 euro.
Czytaj dalej

AMG 500 SL 6.0 1991 – SPRZEDANE

Bring a trailer od samego początku tworzenia Giełdy klasyków było wielkim wzorem i inspiracją. Ten prezentujący ciekawe ogłoszenia amerykański blog kilka miesięcy temu uruchomił mechanizm aukcyjny – ciekawe auta, bez cen minimalnych, często zostają sprzedane za niezłe kwoty. AMG 500 SL 6.0 to samochód, który w Europie zyskał już status kultowego, lecz w Ameryce – jeszcze nie. Tu cena doszła do 17500 USD (ok. 59000 PLN – tanio!). Sprowadzony z Japonii egzemplarz jest podobno jedną z 350 zmodyfikowanych sztuk, posiada oryginalny lakier i pakiet aerodynamiczny z poliftowego AMG. Dysponuje jednostką M119 o pojemności 6 l i mocy zwiększonej do 376 KM, co jest udokumentowane certyfikatem. Zastosowana w tytule ogłoszenia nazwa samochodu nie jest poprawna historycznie – model ten nazwę Mercedes-Benz SL60 AMG otrzymał dopiero w 1995 roku, razem z wchłonięciem AMG przez Mercedesa i rozpoczęciem sprzedaży samochodów przez oficjalną sieć dealerską.
Czytaj dalej

AMG 500 SL 6.0 1992 – ok. 125000 PLN – UK

AMG 500 SL 6.0 to jedno z najlepszych połączeń luksusu i prędkości, jakie mogliśmy zdobyć w latach 90-tych. Technicznie odpowiada późniejszemu Mercedesowi SL 60 AMG (zmiana nazwy jest wynikiem wchłonięcia AMG przez koncern Daimlera, w wyniku czego pakiety AMG zaczęły być dostępne w salonach Mercedesa). Pod maską odnajdziemy zmodyfikowany silnik M119 – 6.0 litrów pojemności, 8 cylindrów i 381 KM zapewniają mocne wrażenia, a dzięki masie niższej o 150 kg niż 600 SL – lepsze prowadzenie od 12-cylindrowej wersji.
Czytaj dalej