Archiwum kategorii: AMG

AMG 300E 3.0-4V W124 1992 – 55000 PLN – Rzeszów

AMG 300E 3.4 W124 pochodzi z czasów, kiedy najbardziej popularny tuner Mercedesa był jeszcze niezależną firmą. Prężnie działała zarówno centrala w Affalterbach, jak i japoński oddział firmy, w którym przeprowadzano zarówno modyfikacje wizualne, jak i mechaniczne. Ten W124 z fabryki wyjechał jako Mercedes 300E-24. Po przeróbkach otrzymał nową tabliczkę znamionową i nową nazwę. AMG 300E 3.0-4V wyposażony jest w trzylitrowy silnik z 24-zaworową głowicą, pakiet zewnętrzny AMG, układ wydechowy AMG, felgi AMG Monoblock i zmodyfikowane zawieszenie. W takiej stylizacji możemy mieć pewność, że nikt nie pomyli go z taksówką.
Czytaj dalej AMG 300E 3.0-4V W124 1992 – 55000 PLN – Rzeszów

AMG E400 4.2 S3 1995 – 99000 PLN – Poznań

Podczas gdy centralna w Affalterbach była mocno zaangażowana w integrację ze strukturami Mercedesa, japoński oddział firmy nie próżnował. Dostępne od października 1994 do września 1995 roku AMG E400 4.2 S3 było trzecią, finalną ewolucją opartą na bazie ośmiocylindrowego W124. Zmiany i modyfikacje obejmowały zarówno stronę wizualną, jak i techniczną. Z zewnątrz samochód otrzymał pakiet stylistyczny i skręcane felgi AMG Aero, we wnętrzu licznik wyskalowany do 300 km/h i charakterystyczny podpis na popielniczce. Zmiany mechaniczne objęły zmodyfikowane i usztywnione zawieszenie, wydech sygnowany AMG i podkręcony silnik 4,2 l V8, który zamiast 279 KM generował teraz 312 KM. Dzięki skróconemu przełożeniu tylnego dyferencjału, AMG mogło stanąć na kresce nawet z E 500, i wcale nie musiało bać się porażki. Takich samochodów zbudowano zaledwie 73. Ta sztuka wygląda rewelacyjnie.
Czytaj dalej AMG E400 4.2 S3 1995 – 99000 PLN – Poznań

AMG 300E 3.4 W124 1991 – SPRZEDANE

AMG 300E 3.4 W124 pochodzi z czasów, kiedy najbardziej popularny tuner Mercedesa był jeszcze niezależną firmą. Ten samochód otrzymał coś więcej niż bodykit. Inżynierowie z AMG poradzili sobie doskonale z blokiem rzędowej szóstki. Powiększona komora spalania, odpowiednie tłoki i przeprojektowana głowica oraz sportowy wałek rozrządu wraz ze specjalnie zaprojektowanym układem wydechowym pozwoliły uzyskać 272 KM. To musiało robić wrażenie. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż posiada automatyczną skrzynię w dostępnej opcjonalnie, 5-cio biegowej wersji. AMG 300E 3.4 jest świetnym substytutem Świętego Grala wielbicieli W124, Hammera, i zdecydowanie powinien zaspokoić ich sportowe oczekiwania, za kwotę znacznie bardziej przystępną.
Czytaj dalej AMG 300E 3.4 W124 1991 – SPRZEDANE

AMG 300E Hammer 1988 – SPRZEDANY

Mercedes 300E AMG 1988 – a tak na prawdę AMG Hammer z 6-litrowym 32-zaworowym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Perełka jakby zlekceważona przez dom aukcyjny, gdyż wartość tego samochodu przewyższa dziesięciokrotnie kwotę podaną w przedaukcyjnej wycenie. Ani słowem nie wspomniano o tym, co drzemie tu pod maską, a zdjęcie wskazuje na zmodyfikowaną przez AMG jednostkę M117/9 o szacowanej mocy około 380 KM. AMG Hammer zdecydowanie przebijał nawet fabryczne 500E, które ukazało się dopiero kilka lat później. Piękne wnętrze wykończone ciemnobrązową skórą, fotele w kształcie przypominające wyścigowe kubły, z pełnym sterowaniem elektrycznym. Nie opublikowano niestety opisu aukcyjnego samochodu, choć raczej trudno było oczekiwać, że będzie to okazja. Mimo estymacji na poziomie zaledwie 2,5-5 tys. euro, samochód sprzedano za 84000 euro.
Czytaj dalej AMG 300E Hammer 1988 – SPRZEDANY