Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Rover Mini 1300 1997 – SPRZEDANY

Obecne hasło reklamujące nowe modele Mini – „Gokartowa frajda z jazdy” – znajduje swoje zastosowanie również w bardziej klasycznej odmianie. Wiśniowy Rover Mini 1300 opuścił fabrykę w 1997 roku i do dziś przebył jedynie 33 tysiące kilometrów, co pozwoliło zachować mu doskonały wygląd. Właściciel zdecydował się na kilka modyfikacji, które powodują, że to niewielkie auto daje ogromną frajdę podczas przejażdżki. Zawieszenie Koni, sportowy układ wydechowy, short-shifter. Każdy w nim poczuje się mistrzem kierownicy. Widoczna na drzwiach liczba przywołuje Mini Coopera o numerze startowym 177, który w 1967 roku wygrał rajd Monte Carlo. Wejść w posiadanie tej ikony brytyjskiej motoryzacji można było na aukcji Ardor Auctions, co wykorzystał kupujący, wydając 43,7 tys. zł.
Czytaj dalej

MG MGA 1960 – SPRZEDANY

MG MGA tchnęło ducha nowoczesności w gamę brytyjskiego producenta. Nowa, opływowa karoseria została zaprezentowana w 1951 roku, a do produkcji weszła 4 lata później. Czterocylindrowy silnik o mocy około 70 KM, manualna skrzynia 4-biegowa i klasyczny układ napędowy pozwoliły zrealizować przepis, który doskonale sprawdzał się przez lata. Licytowany egzemplarz pierwotnie został przeznaczony na rynek amerykański. Około 5 lat temu trafił do Polski, gdzie poddany został drobiazgowej renowacji. Użytkowane jedynie sporadycznie, zachwyca doskonałym połączeniem karoserii w kolorze beżowym z koniakową, skórzaną tapicerką. Samochód sprzedany został za 126,5 tys. złotych, wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type Convertible S1,5 1968 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type Convertible to najbardziej rozpoznawalny brytyjski roadster. Zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności i z miejsca stając się ikoną stylu i elegancji. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel najrzadszej Serii 1,5, będącej delikatnie zmodyfikowaną Serią 1, przygotowaną na rynek amerykański. Sprowadzony do Polski 3 lata temu, przeszedł kompletną odbudowę blacharsko-lakierniczą. Otrzymał kolor British Racing Green i wspaniałe, piaskowe wnętrze. Ten fenomenalnie prezentujący się klasyk sprzedany został za 437 tys. złotych, wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SEL W116 1974 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SEL W116 oferowany na aukcji kwietniowej Ardor Auctions to propozycja dla osób szukających stylowej limuzyny i wdzięcznego klasyka, który świetnie będzie wyglądał w garażu obok nowszych aut producenta ze Stuttgartu. Auto zostało wyprodukowane w roku 1974 i po dwóch latach trafiło do Polski. Od tej pory znajdowało się w rękach jednej rodziny. Samochód ma bardzo niski przebieg wynoszący niecałe 71 tysięcy kilometrów. Na aucie jest druga powłoka lakiernicza położona w latach 80-tych w Polsce. Samochód w ostatnich lata był użytkowany bardzo sporadycznie, dlatego wymaga przeglądu i serwisu technicznego. Na aukcji Ardor Auctions sprzedany został za 29 900 złotych.
Czytaj dalej

Innocenti Lambretta Li 150 III 1959 – SPRZEDANA

Lambretta jest obok Vespy jednym z najbardziej ikonicznych skuterów. Produkowana przez firmę Innocenti była odpowiedzią na potrzeby włoskiej ludności, która potrzebowała taniego środka lokomocji. Produkcja odmiany Li150 rozpoczyna się w 1958 roku. Nowością w Li są dwa osobne siodła, a wersję o pojemności 150 cm3 wyróżnia dwukolorowe malowanie. Obecny właściciel nabył skuter w 2005 roku. Pojazd był prawdopodobnie nieustannie użytkowany w Polsce aż do 1988 roku, kiedy został wyrejestrowany. Po zakupie Lambretta została w pełni odrestaurowana. Innocenti Lambretta Li 150 III to skuter, który mimo upływu lat potrafi wciąż potrafi dać wiele emocji z jazdy. Jakość przeprowadzonych prac renowacyjnych jest doskonałym przykładem na to, że nawet ze sprzętów o stricte użytkowym przeznaczeniu, można stworzyć piękny zabytek. Skuter sprzedano na aukcji Ardor Auctions za jedyne 14950 złotych.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire 1500 1979 – Warszawa

Historia Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana Herald, a samochód został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Ten niedrogi sportowy samochód podbił serca wielu klientów, a jego produkcja trwała aż do 1980 roku. Triumph Spitfire 1500 to ostatnia ewolucja tego modelu. Na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions zaoferuje egzemplarz w poszukiwanej specyfikacji europejskiej. W ostatnich latach samochód przeszedł renowację blacharsko-lakierniczą oraz mechaniczny serwis. Gotowy do zarejestrowania i eksploatacji, wyceniony został na około 60-70 tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Lancia Fulvia 3 1972 – Warszawa

Lancia Fulvia jest uznawana za jedno z najładniejszych aut przełomu lat 60-tych i 70-tych. Odnosiła również liczne sukcesy w sportach motorowych i na stałe zapisała się w kanonie włoskich aut tego okresu. Po zaprezentowanej w 1963 roku wersji sedan, w 1965 przyszła kolej na model coupe. Prócz różnic wizualnych, charakteryzowała się także krótszym rozstawem osi. Miała silnik o niecodziennym układzie V4 umieszczony z przodu, napędzający przednie koła. Oferowana przez dom aukcyjny Ardor Auctions Lancia Fulvia przyjechała do Polski z Holandii w 2016 roku. Auto jest zarejestrowane w Polsce oraz ubezpieczone. Przed wyjechaniem na polskie drogi Lancia przeszła kompleksowy serwis. Prace obejmowały między innymi uszczelnienie silnika oraz naprawienie układ hamulcowego. Powłoka lakiernicza auta została profesjonalnie odnowiona, wnętrze jest w stanie oryginalnym i pozwala poczuć niepokorny charakter włoskich aut sportowych. Cena wywoławcza: 45 000 złotych.
Czytaj dalej

Peugeot S57 1967 – Warszawa

Dzięki prostej konstrukcji i małej konsumpcji paliwa, skutery podbiły serce Europejczyków. Francuska propozycja – Peugeot S55 – została zaprezentowana w 1953 roku. Jego znakiem rozpoznawczym była przednia obudowa ze zintegrowanym bagażnikiem, co stało się charakterystyczne dla skuterów Peugeota przez wiele lat. Peugeot S57 debiutował w roku 1954, wyróżniając się zmianą biegów w manetce kierownicy. Ten stylowy motocykl jest dowodem, że krajobraz motoryzacyjny PRL-u nie ograniczał się do rodzimych produkcji. Zarejestrowany w Polsce w 1967 roku, był użytkowany przez kolejne 9 lat. Odrestaurowany około 10 lat temu, obecnie wymaga serwisu rozruchowego. Cena wywoławcza tego ciekawego jednośladu na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions to 12000 złotych.
Czytaj dalej

FN 350 Grand Luxe 1928 – Warszawa

FN to skrót od – Fabrique Nationale de Herstal – czyli “Państwowa Fabryka Broni Palnej”. Firma powstała w roku 1889 by wytwarzać i broń i amunicję na potrzeby armii belgijskiej. W 1901 roku w zakładach FN zbudowano pierwszy motocykl i przez najbliższe dekady były to jedne z najbardziej innowacyjnych motocykli na świecie. Prezentowany FN 350 Grand Luxe pochodzi z roku 1928. Przez wiele lat znajdował się w rękach jednego właściciela w Holandii. W 2016 roku trafił do Polski i przeszedł gruntowną odbudowę w specjalistycznym warsztacie. Mamy tu do czynienia nie tylko z bardzo rzadkim i wartościowym obiektem, ale również z doskonale wykonaną pracą renowacyjną, która pozwoliła odtworzyć stan z 1928 roku, kiedy to motocykl opuścił fabrykę. Cena wywoławcza na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions: 40 000 złotych.
Czytaj dalej

Peugeot 404 1967 – Warszawa

Początek produkcji Peugeota 404 przypada na rok 1960, a jego karoserię zaprojektowało włoskie studio Pininfarina. Ostre linie tego rodzinnego sedana zostały entuzjastycznie przyjęte na francuskim rynku. Produkcja we Francji trwała do 1975 roku, a uwzględniając montownię w Kenii – aż do 1988. Samochód znany był z dużej trwałości mechanicznej, a dzięki obszernemu wnętrzu często pełnił rolę taksówki i radiowozu. Historia prezentowanego egzemplarza jest o tyle intrygująca, że Peugeot od nowości znajdował się w Polsce, gdzie samochody tego typu nie należały do częstych widoków. W latach 60-tych poruszał się takim m.in. premier Piotr Jaroszewicz. Ten egzemplarz oryginalnie miał kolor beżowy, lecz aktualnie jest czarny. Oryginalne natomiast pozostało wnętrze, w ciekawej, jasnoniebieskiej tonacji. Samochód wyceniono na około 35-45 tys. złotych, a wejść w jego posiadanie można na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions w Warszawie.
Czytaj dalej