Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Simson AWO 350 Eskorte 1957 – Warszawa

Simson AWO 350 Eskorte bazował na modelu 425, był jednak wyposażony w silnik z modelu 350 GS. Pojemność silnika zwiększono z 247 cm³ do 350 cm³ i zastosowano silniejszy wał korbowy. Jednocześnie wzmocniono sprzęgło, ramę w krytycznych miejscach, tylny wahacz, zmieniono sprężyny i teleskopy, powiększono rozmiar kół. Powstało zaledwie około 30 sztuk takich motocykli, które służyły do eskortowania enerdowskich dygnitarzy. Prezentowany egzemplarz został zakupiony w formie zdekompletowanej na targu motocyklowym w Dreźnie. Odbudowa motoru trwała ponad pół roku. Udało się odtworzyć oryginalne malowanie oraz pełną galanterię pokazowego pojazdu, niestety brakowało oryginalnego cylindra o pojemności 350 cm³, który w trakcie restauracji zastąpiono tym z modelu 425, o pojemności 250 cm³. Mimo tego ubytku motocykl wciąż prezentuje bardzo wysoką wartość kolekcjonerską, jako niezwykle rzadki okaz legendarnej marki Simson. Cena wywoławcza na aukcji domu aukcyjnego Ardor Auctions: 26 000 zł.
Czytaj dalej

Wiatka WP-150 1961 – Warszawa

W 1956 roku w ZSRR zapadła decyzja o wdrożeniu do produkcji małego jednośladu, który spełniałby rolę prostego, indywidualnego środka transportu. Dokładnie tak jak w przypadku innych zachodnich zdobyczy techniki, radzieccy inżynierowie zdecydowali się skopiować gotowe rozwiązanie. Wybór padł na konstrukcje włoskie (Vespa), a zadanie to przypadło Wiatsko-Polańskiemu Zakładowi Budowy Maszyn, który dotychczas specjalizował się w produkcji zbrojeniowej. Wiatka WP-150 z zewnątrz do złudzenia przypomina swój włoski pierwowzór. Wiatka oferowana przez Ardor Auctions pochodzi z roku 1961, a więc jest to późniejsza, bardziej dopracowana wersja. Według załączonych dokumentów skuter był użytkowany do 1973 roku, a następnie został wyrejestrowany. Obecny właściciel zakupił pojazd w 2004 roku. Następnie zlecił proces odbudowy specjalistycznemu zakładowi zajmującemu się remontami zabytkowych motorowerów i motocykli. Cena wywoławcza: jedyne 5000 zł.
Czytaj dalej

Vespa GS150 – Warszawa

Skutery marki Vespa kojarzą się z urokliwymi uliczkami włoskich miast, które znamy chociażby z filmu „Rzymskie Wakacje” z Audrey Hepburn i Gregorym Peck’iem. Proste w obsłudze i niezwykle użyteczne jednoślady podbiły serca Włochów. Prezentowany skuter jest częścią większej kolekcji pojazdów. Dzięki dużej wiedzy i doświadczeniu w dziedzinie jednośladów właściciel poddał Vespę kompletnej odbudowie, która obejmowała prace blacharskie, lakiernicze oraz mechaniczne. Silnik przeszedł remont generalny. Wysoka jakość renowacji powoduje, że skuter prezentuje się jak za czasów największej świetności modelu. Ponadczasowa Vespa to nie tylko idealny okaz do kolekcji zabytkowych pojazdów, lecz również nietuzinkowy pojazd miejski. Cena wywoławcza na lipcowej aukcji: 13 000 zł.
Czytaj dalej

Junak M10 1961 – Warszawa

Projekt motocykla, opracowany w latach 1951-52 w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego przez zespół pod kierunkiem J. Ignatowicza, przewyższał technologicznie wiele motocykli innych renomowanych producentów. Junaki montowane były w Szczecińskiej Fabryce Motocykli w latach 1956-65 i nazywano je często „polskimi Harleyami”. Prezentowany przez Ardor Auctions Junak M10 z roku 1961 to prawdziwy ewenement. Motocykl został dosłownie wyciągnięty ze stodoły w jednej z wsi województwa opolskiego. Stan licznika wskazuje 819 kilometrów i jest to oryginalny przebieg. Poprzedni właściciel rzadko użytkował motocykl, a po pewnym czasie schował go w sianie i został ponownie odkryty dopiero kilka lat temu. Po zakupie przez obecnego nabywcę Junak został rozebrany, wyczyszczony i ponownie złożony, jednak bez żadnych ingerencji w oryginalny stan zachowania. Cena wywoławcza na aukcji 1 lipca: 45000 złotych.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire 1963 – Warszawa

Historia Triumpha Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki – Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Triumph Spitfire, który będzie licytowany podczas aukcji 1 lipca, to egzemplarz z samego początku produkcji. W latach 2008-10 samochód został poddany dogłębnej renowacji, która objęła odbudowę ramy, blacharkę, nowy lakier i pełny serwis mechaniczny. Same rachunki na zakup nowych części opiewają na kwotę 35000 zł. Od czasu remontu auto było używane sporadycznie, przejechało zaledwie 3000 km, jedynie w ciepłe i słoneczne dni. Samochód zapewni jeszcze dużo emocji i wrażeń przyszłemu właścicielowi, a fakt, że auto należy do wczesnych serii pojazdu, tylko dodaje mu wartości. Cena wywoławcza: 45 000 zł.
Czytaj dalej

Volvo 1800E 1970 – Warszawa

Prototyp nowego pojazdu Volvo był już gotowy w 1957 roku. Za pilotaż projektu odpowiadał Helmer Petterson, wcześniej odpowiedzialny za model PV444. Nowoczesne i bardzo udane nadwozie zaprojektował zaś jego syn, Pelle Petterson, pracujący wówczas w turyńskim studiu kierowanym przez Pietra Fruę. Włoski styl jest zresztą łatwo wyczuwalny w efektownych liniach szwedzkiego coupé. Volvo 1800E oferowane przez Ardor Auctions zostało wyprodukowane w roku 1970 i posiada ówczesną nowość w modelu, wtrysk paliwa Bosch D-Jetronic. Uzyskano dzięki niemu 130 KM przy zachowaniu dotychczasowego zużycia paliwa. Prezentowany egzemplarz jest po kompleksowych pracach renowacyjnych, które przeszedł po sprowadzeniu do Polski. Oferta Ardor Auctions jest prawdziwą okazją do nabycia wyjątkowo pięknego i technicznie dopracowanego Volvo, który posłuży nowemu właścicielowi jeszcze wiele lat, a jego ceny będą tylko i wyłącznie rosły. Cena wywoławcza na aukcji 1 lipca: 70000 złotych.
Czytaj dalej

Opel GT 1973 – Warszawa

Opel GT zadebiutował we wrześniu 1968 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Najwięcej zainteresowania wzbudzała oczywiście jego oryginalna stylistyka. Wyróżniały się przede wszystkim wąski chromowany zderzak oraz dwie szczeliny doprowadzające powietrze do komory silnika. Elegancki tył pojazdu zdobiła pochyła szyba oraz centralnie umieszczony wlew paliwa. Prezentowany przez Ardor Auctions Opel GT przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Opel został poddany pełnej renowacji blacharsko-lakierniczej, która została odpowiednio udokumentowana. Bardzo wysoka jakość odbudowy nadwozia sprawia, że lekka sylwetka Opla prezentuje się wyjątkowo efektownie, szczególnie w oryginalnym i wyrazistym czerwonym kolorze. Opel GT to rzadkie i bardzo urodziwe coupé w rozsądnej cenie, które poza frajdą z użytkowania, może również przynieść zysk w przypadku dalszej odsprzedaży w niedalekiej przyszłości. Cena wywoławcza: 35000 złotych.
Czytaj dalej

Triumph GT6 1973 – Warszawa

Triumph GT6 to stylowy fastback opracowany na bazie modelu Spitfire. Pomysł odniósł sukces w sporcie, kiedy w prestiżowym 24-godzinnym wyścigu Le Mans w roku 1965 zespół Triumpha zajął 1. miejsce w klasie. Produkcyjna wersja samochodu w 1966 roku wyposażona została w większy, sześciocylindrowy silnik. Triumph GT6 oferowany przez Ardor Auctions to samochód z ostatniego roku produkcji. Samochód w tej formie produkowano od roku 1970 i stylistycznie nawiązywał do czwartej edycji modelu Spitfire. Zmieniono nieco przód oraz tył auta, zastosowano nowe klamki oraz zmodyfikowano tylne zawieszenie, dokładając przedni stabilizator. Dołożono również wspomagania hamulców, siedzenie wewnątrz pokryto materiałem zamiast winylem. Prezentowany egzemplarz został zakupiony przez obecnego właściciela około 10 lat temu. Samochód został w całości odbudowany blacharsko, jednak po latach wymaga pewnych poprawek lakierniczych. Triumph GT6 to bardzo ciekawy klasyk za rozsądne pieniądze. Znakomicie wpasuje się w kolekcję brytyjskiej motoryzacji. Jest to też dobra oferta dla osoby poszukującej pierwszego auta zabytkowego, które przysporzy wielu wrażeń podczas rekreacyjnych przejażdżek. Cena wywoławcza: 35000 złotych.
Czytaj dalej

MG MGB 1976 – Warszawa

MG MGB jest samochodem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię niedrogich, lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w roku 1962 i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. W produkcji utrzymał się do 1980 roku. Czerwone MGB oferowane przez dom aukcyjny Ardor Auctions opuściło fabrykę w 1976 roku. Obecny właściciel kupił pojazd w Szwajcarii ponad 10 lat temu, skąd przyjechał wyposażony jeszcze w oryginalne, plastikowe zderzaki. Zdecydowano się poddać samochód kompletnej renowacji, która obejmowała prace blacharskie, nową powłokę lakierniczą i głęboki serwis mechaniczny. Samochód zyskał na wyglądzie dzięki zamontowaniu chromowanych zderzaków. Obecnie, po kilku latach od renowacji, samochód sprawuje się i wygląda bardzo dobrze. Żona obecnego właściciela użytkowała auta wyłącznie w ciepłe, letnie dni, natomiast większość czasu auto spędzało w suchym i ogrzewanym garażu. Samochód, ze względu na swoją stosunkowo nieskomplikowaną konstrukcję idealnie nadaje się jako pierwsze auto zabytkowe, a przyszły właściciel z pewnością doceni fakt jego posiadania podczas letnich wycieczek, do których to auto zostało stworzone. Cena wywoławcza: 40000 złotych.

Czytaj dalej

Mercedes 500 SL R107 1985 – Warszawa

Mercedes 500 SL R107 to najmocniejsza odmiana kultowego, niemieckiego roadstera. Następca „Pagody”, Mercedes R107, był drugim – po klasie G – najdłużej produkowanym autem tej marki. Opisywany egzemplarz Mercedesa 500 SL pochodzi z roku 1985. Samochód trafił do Polski dwa lata temu z Japonii, gdzie został wyeksportowany prosto z Niemiec. Auto jest w oryginalnej europejskiej specyfikacji, świeżo po kompletnej renowacji na naprawdę dobrym poziomie. Cena wywoławcza na nadchodzącej 1 lipca aukcji Ardor Auctions to 120000 złotych.
Czytaj dalej