Artmet Classic

Artmet Classic to zakład renowacji samochodów, oferujący kompleksową restaurację samochodów zabytkowych i youngtimerów. Naszą specjalnością są Mercedesy W107. W Rokietnicy koło Poznania dysponujemy stałą bazą sprowadzonych samochodów, które mogą być bazą do zamawianej u nas odbudowy lub mogą być sprzedane w aktualnym stanie. Mamy dostępne samochody w stanie oryginalnym, nie przygotowywane specjalnie do sprzedaży, lecz poruszające się o własnych siłach, wymagające mniejszych lub większych prac renowacyjnych. Wszystkie samochody są po opłatach celnych. Proponujemy również wyszukanie i sprowadzenie wybranego, wymarzonego samochodu z rynku amerykańskiego, na którym jesteśmy obecni od lat.

Mercedes 190E 2.6 W201 1991 – 15000 PLN – Rokietnica

Baby Benz ciągle na polskich ulicach spotykany jest dość często, jednak znalezienie takiego egzemplarza jak w ogłoszeniu nie jest łatwe. Ten Mercedes 190 E 2.6 W201 sprowadzony został z USA i co jest dla tamtego rynku charakterystyczne – wyposażony jest niemal kompletnie. Na pokładzie odnajdziemy między innymi automatyczną klimatyzację, elektryczny szyberdach, elektrycznie regulowane fotele i tempomat. Na deser – jednostka M103 – jedyna sześciocylindrowa montowana w tym modelu, dzięki niskiej masie zapewniająca mu świetną dynamikę. W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów takim autem jeździ się niezwykle przyjemnie. Ten Mercedes nie jest kolekcjonerskim egzemplarzem z niskim przebiegiem, lecz dzięki zdrowej blacharce i kompletnemu wyposażeniu może w rękach kochającego właściciela stać się prawdziwą perłą.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SL R107 1988 – 110000 PLN – Rokietnica

Mercedes 560 SL R107 był luksusem niedostępnym dla Europy, lecz w Stanach Zjednoczonych sprzedawał się znakomicie. Jego ośmiocylindrowa jednostka została tu rozwiercona do rekordowej pojemności 5,6 l, co nawet mimo restrykcyjnych amerykańskich norm emisji spalin pozwoliło na osiągnięcie solidnych 231 KM – choć to nie liczby robią tu największe wrażenie, lecz zdolność do przyspieszania właściwie z każdych obrotów, niezależnie od prędkości i biegu, na którym aktualnie się poruszamy. Ten egzemplarz ujmuje nie tylko wspaniała pracą silnika, ale i kolorystyką. Kremowy lakier i czerwone wnętrze komponują się znakomicie, a dzięki szeroko zakrojonym pracom renowacyjnym kabriolet może z powodzeniem służyć nawet na co dzień, o ile fantazja kierowcy na to pozwoli.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 20000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Mercedes 500 SEC C126 1985 – 33000 PLN – Rokietnica

Mercedes 500 SEC C126 w Stanach sprzedawał się znakomicie. Niemal 5 metrów długości, V8 pod maską, bogate wyposażenie i świetna jakość wykonania, gwarantowana gwiazdą na atrapie chłodnicy. W ogłoszeniu klasyczny egzemplarz pierwszej serii, z charakterystycznymi przetłoczeniami na listwach bocznych, które pozostają o ton jaśniejsze od czarnego lakieru. We wnętrzu – skóra i wyposażenie, które zawstydza wszystko, co wówczas było na rynku.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SLC C107 1979 – SPRZEDANY

Suchy i ciepły klimat Kalifornii pozwala przetrwać blacharce w dobrej formie przez wiele lat. Choć nie oznacza to, że korozja tam nie występuje, wiele sprowadzonych stamtąd samochodów może być doskonałą bazą do renowacji. Mercedes 450 SLC C107 to dobry przykład – dobrze wyposażone, stylowe coupe z dużym silnikiem, który w amerykańskiej wersji dysponuje zdecydowanie bardziej wydajnym układem chłodzenia – co i u nas latem się przydaje.
Czytaj dalej

Mercedes 220S W180 1958 – SPRZEDANY

Mercedes 220S W180 to protoplasta klasy S, samochód dyrektorów. Swoim owalnym kształtom zawdzięcza swoją popularną nazwę „Ponton”. Pod maską skrywa pięknie pracującą jednostkę sześciocylindrową, tu w wersji z dwoma dwugardzielowymi gaźnikami Solex. W latach 1956-59 wyprodukowano ich 55279 sztuk w wersji sedan. Ten został poddany kompletnej renowacji i zachwyca dziś swoimi fantastycznymi kształtami oraz piękną kolorystyką.
Czytaj dalej

BMW 633 CSi E24 1979 – SPRZEDANE

Niski przebieg jest wśród miłośników motoryzacji ceniony niczym złoty cielec. Paradoks polega na tym, że samochód który nie jeździ nie zawsze jest przedmiotem kolekcjonerskiego kultu. To, jak bardzo mogą się rozminąć oczekiwania względem stanu fatycznego pokazuje oferta. To BMW 633 CSi E24 w amerykańskiej specyfikacji miało wyjątkowo mało szczęścia… wskazanie licznika pokazuje, że w ciągu każdego roku przejeżdżało średnio zaledwie 390 mil, lecz zanim znów zabłyśnie, trzeba w nie włożyć mnóstwo pracy i serca.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SL R107 1979 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 ma styl i charakter. To samochód idealny na przejażdżki w ciepły dzień, kojący uszy doskonałym brzmieniem silnika V8, szczególnie po zdjęciu sztywnego dachu. Odrestaurowane perełki mają już w tej chwili wartość przekraczającą 100 tys. złotych, lecz dobrze zachowany oryginał wciąż można nabyć w zdecydowanie lepszej cenie. To, co z nim dalej robić zależy tylko od kupującego… perfekcjoniści będą chcieli położyć nowy lakier i doprowadzić go do mechanicznej doskonałości. Miłośnicy „rolling projects” – mogą jeździć tak jak jest. Niezależnie od wybranego kierunku pewne jest tylko jedno – ten samochód na wartości już nie straci.
Czytaj dalej

BMW M6 E24 1988 – SPRZEDANE

BMW M6 to rekin, którego z pewnością możemy zaliczyć do najbardziej drapieżnego gatunku. Opracowany przez dział motorsportu M, przejął zmodyfikowany silnik kultowego M1, oferując równie wspaniałe osiągi w bardziej uniwersalnym nadwoziu E24. Swoją kultową nazwę otrzymał jedynie na rynku japońskim i amerykańskim. Ten oferowany w ogłoszeniu sprowadzony został z USA i jest jedną z 1767 sztuk wyprodukowanych w ciągu dwóch lat (11.1986 – 09.1988). W dokładnie takiej specyfikacji (po liftingu w 1987) powstało ich 1034.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SL R107 1979 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 łączy klika cech, które składają się na obraz pożądanego klasyka. Ma stylowe nadwozie, składany dach, mocny silnik, jest trwały i komfortowy…. ale przede wszystkim – to Mercedes z zawsze wyznaczającej trendy serii SL, następca słynnego Gullwinga i Pagody. Zanim doczeka się emerytury, może doskonale spisywać się na co dzień.
Czytaj dalej