Archiwum kategorii: Aston Martin

Aston Martin Tickford Lagonda 1983 – SPRZEDANY

W latach 70-tych Aston Martin sięgając znów po markę Lagonda, porwał się na szalony pomysł stworzenia limitowanej, niezwykle ekskluzywnej, czterodrzwiowej limuzyny dla wymagających klientów. Ta sportowa limuzyna od Astona Martina jest jednym z najbardziej ekscentrycznych samochodów z Newport Pagnell. Wyprodukowana w zaledwie 645 sztukach jest także jedną z najbardziej egzotycznych limuzyn w historii motoryzacji. Czy można zatem pójść jeszcze “grubiej”? Okazuje się, ze tak. Futurystyczny projekt Lagondy, dzieło Williama Townsa, w 1983 roku trafił do firmy karoseryjnej Tickford. Aston Martin podpisał umowę na przebudowę zaledwie 11 egzemplarzy. Standardowa Lagonda zaprojektowana była w stylu lat 80-tych, ze swoim ostro ciosanym nadwoziem w kształcie klina, otwieranymi reflektorami i wnętrzem wyposażonym we cyfrowe wyświetlacze. Aby pozostać na czasie, od Tickforda otrzymała bardziej sportowy kit: aluminiowe progi w kolorze nadwozia, wlot powietrza w przednim zderzaku i szprychowe koła BBS. Prezentowany Aston Martin Tickford Lagonda, w kolorze Rolls Royce Ice Green, trafił do obecnego właściciela w 2016 roku. Niewiele ponad 15000 km przebiegu sugeruje, że wspaniały Aston Martin więcej stał niż jeździł. Cena? Uzyskano 80500 euro (ok. 347 tys. zł).
Czytaj dalej Aston Martin Tickford Lagonda 1983 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 1965 – USA

Aston Martin DB5 został zaprezentowany światu w 1963 roku, jako ewolucja modelu DB4. Największą zmianą była czterolitrowa odmiana sześciocylindrowego silnika, który po raz pierwszy zastosowany został w Lagonda Rapide z roku 1961. Wyposażony w trzy gaźniki SU silnik produkował 282 KM i sprzężony był z czterobiegową skrzynią wyposażoną w nadbieg. Na zewnątrz znaleźć można niewiele różnic pomiędzy DB5, a finalną serią piątą DB4, jednak pod nadwoziem znalazło się wiele ulepszeń. Alternator, hamulce tarczowe, szyby termiczne, elektryczne szyby, wskaźnik ciśnienia oleju – to wyposażenie standardowe. Doskonała wydajność modelu DB5 sprawiała, że do setki rozpędzał się w nieco ponad 7 sekund, a jego maksymalna prędkość 238 km/h stawiała go w rankingu najszybszych samochodów na świecie. Być może właśnie dlatego Aston Martin DB5 wybrany został jako samochód najbardziej znanego z agentów Secret Service, Jamesa Bonda. Od debiutu w Goldfingera w 1964 roku, model Astona dowodził na całym świecie, że zasługuje na swój kultowy status. Okaz DB5 wystawiony na sprzedaż w kultowym odcieniu Silver Birch od dziesięcioleci cieszy się aktywnym użytkowaniem i opieką, o której świadczą grube tomy historii pojazdu. Aston Martin DB5 w schemacie kolorystycznym Dubonnet z szarym wnętrzem ze skóry Connolly, jako nowy sprzedany został w Sheffield w Anglii. W 1988 roku został gruntownie odrestaurowany. Pod koniec lat 90-tych, jego właściciel wymarzył sobie, aby Aston był tak samo użytkowy jak ówczesne auta i zlecił przebudowę układu napędowego, zainstalowanie bardziej nowoczesnej, w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów oraz klimatyzacji i wspomagania kierownicy. Do kompletu doszła dodatkowa izolacja akustyczna, centralny zamek i wiele więcej. We wrześniu 2002 roku DB5 został sprowadzony do USA. Gotowy do spełnienia swojej następnej misji, wyceniony został na 700 – 800 tysięcy dolarów, czyli 2,6 – 3 milionów złotych. Wylicytować go podczas aukcji Bonhams w Arizonie już 17 stycznia.
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1965 – USA

Aston Martin DP215 Grand Touring Competition 1963 – SPRZEDANY

Aston Martin DP215 był samochodem kwalifikującym się do klasy prototypów słynnego wyścigu 24h Le Mans w 1963 roku, a jego konstrukcja udowadniała niezbicie mistrzostwo inżynierów Aston Martina. DP215 Grand Touring został zaprojektowany przez Teda Cuttinga, który od 1949 roku tworzył wyścigowe maszyny firmy, w tym rodzinę DBR – czyli klasę Formuły 1. Aston Martin DP215 miał silnik od Tadka Marka, inżyniera polskiego pochodzenia, który ściśle współpracował z Tedem Cuttingiem przy bolidach F1. Za kierownicą maszyny zasiadł Phil Hill, który do dzisiaj pozostaje jedynym rdzennym Amerykaninem, który zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1. Aston Martin DP215 Grand Touring Competition wystawiony na aukcji powstał jako jedyny taki wyczynowy egzemplarz i jest oryginalnym samochodem, który ścigał się w 24h Le Mans. Jego niezwykłość jednak na tym się nie kończy. DP215 Grand Touring był pierwszym samochodem, który przekroczył granicę 300 km/h na prostej Mulsanne. W czasie wyścigu Aston kręcił czasy o 6 s szybsze na okrążeniu od Ferrari 330 LMB i o 12 s lepsze niż Ferrari 250 GTO. Gdyby nie awaria skrzyni biegów, Aston z pewnością wygrałby wyścig i choć nie osiągnął mety, w trwały sposób zapisał się w historii. Na starym układzie toru Le Mans, pozostał najszybszym przedniosilnikowym samochodem w historii, a jego historia do dziś fascynuje ludzi do tego stopnia, że został najdroższym brytyjskim samochodem w historii. Uzyskana na aukcji cena to 21,455 mln USD, czyli ponad 80 milionów złotych. Na koniec roku okazuje się, że jest to również 4-ty wynik na świecie w 2018.
Czytaj dalej Aston Martin DP215 Grand Touring Competition 1963 – SPRZEDANY

Aston Martin DB4GT Zagato 1961 – SPRZEDANY

Aston Martin DB4GT zaprezentowany w 1960 roku w Londynie, z nadwoziem projektu Ercole Spady z włoskiego studia Zagato, to niezwykle rzadki okaz fabrycznej wyścigówki wyprodukowanej w zaledwie 19 egzemplarzach. W prezentowanej, ultralekkiej specyfikacji MP209 stworzono zaledwie 3 sztuki, z których żadna nie jest taka sama. Pochodzący z teamu Essex Racing Stable samochód używany był nie tylko do testów. Dwukrotnie prowadzony w RAC Tourist Trophy przez Jima Clarka, dwukrotnego mistrza świata Formuły 1, szczyci się międzynarodową historią wyścigową, mając za sobą również starty w zawodach historycznych w Le Mans czy Goodwood TT. Samochód poprawiony aerodynamicznie przez Zagato i lżejszy od produkcyjnego DB4GT o prawie 230 kg, skrywał pod maską 3,8-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik z częściami wykonanymi z magnezu. Oferował ponad 310 KM i znacznie większy moment obrotowy niż konkurencyjne Ferrari. Powstał w końcu, by móc wygrywać z 250 GTO. Ten niesamowity egzemplarz pozostający w rękach jednej rodziny od 1971 roku, czyli od 47 lat, to nie tylko możliwość zdobycia perły do kolekcji. Aston Martin DB4GT Zagato staje się złotym kluczem do wszystkich znaczących imprez sportowych przeznaczonych dla klasycznych samochodów na świecie. Na aukcji sprzedany został za ponad 10 milionów funtów, czyli około 49,3 miliona złotych. To piąty najdroższy samochód roku 2018.
Czytaj dalej Aston Martin DB4GT Zagato 1961 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante 2003 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 to brytyjskie gran turismo zaprojektowane przez Iana Calluma oraz Keitha Helfeta. Podobnie jak XK8 od Jaguara, zbudowany on został w oparciu o model XJS, jednak był zdecydowanie mocniejszy i bardziej luksusowy. Jego smukła sylwetka nie musiała stylizować się na retro, jest elegancka i absolutnie ponadczasowa. Początkowo oferowany jedynie z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem, swoją pełnię blasku otrzymał w 1999 roku, wraz z wersją V12 Vantage o pojemności 6 litrów i mocy 420 koni mechanicznych. Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante to wersja z otwartym dachem, będąca jednym z najszybszych kabrioletów w historii marki. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 266 km/h, choć zdolny był podobno osiągnąć granicę 300 km/h. W latach 1999-2003 powstało ich 2059 sztuk, co wśród produktów tak ekskluzywnej firmy czyni go jednym z bardziej popularnych modeli. Przy ograniczonym budżecie, z tym samochodem najłatwiej wejść w świat legendarnej marki. Ten egzemplarz ma dziś jedynie 40 tysięcy kilometrów przebiegu i pochodzi z zawsze cenionego rynku szwajcarskiego.
Czytaj dalej Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante 2003 – SPRZEDANY

Aston Martin Rapide 2010 – 252150 PLN – Piaseczno

Aston Martin Rapide to luksusowy fastback produkowany od 2010 roku – pierwszy i zarazem ostatni taki Aston – czterodrzwiowy, z wolnossącym V12 pod maską. Swoją nazwę zawdzięcza Lagondzie Rapide z lat 60-tych, i tak jak ona bazowała na modelu DB4, Aston przy tworzeniu Rapide bazował na DB9. Gładkie linie, imponujące 5019 mm długości oraz przednie i tylne drzwi otwierające się nieco pod kątem do góry, pozwoliły stworzyć nieszablonowy pojazd, który szybko, wygodnie i z klasą przewiezie 4 osoby. Wnętrze jest ciekawie zaprojektowane, a tunel środkowy oddzielający od siebie pasażerów ciągnie się aż po bagażnik. Sercem Rapida jest 6-litrowe, wolnossące V12, które generuje 477 KM i katapultuje sporych rozmiarów samochód od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Obecnie za takie światowej klasy 4-drzwiowe sportowe auto, wraz z bogatym wyposażeniem i znakomitym silnikiem V12, zapłacimy stosunkowo niewiele, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że przed paroma laty w salonie samochód kosztował ponad milion złotych więcej. Pokochać go łatwo, a nowy model już taki nie będzie, co zapewne zaowocuje wzrostem cen ostatniego, tradycyjnego V12 w tej lidze.
Czytaj dalej Aston Martin Rapide 2010 – 252150 PLN – Piaseczno

Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – USA

Aston Martin DB AR1 Zagato to inkarnacja niezwykle udanego projektu z lat 60-tych o nazwie DB4GT Zagato. Stworzony ponownie we współpracy z legendarną firmą karoseryjną z Mediolanu, powstał w 99 sztukach i wzbudził duże poruszenie wśród kolekcjonerów. Zaprojektowany z myślą o klimacie Kalifornii Aston Martin DB AR1 posiadał miejsce dla tylko dwóch osób, nie posiadał natomiast żadnego, nawet składanego dachu. Samochód wyposażony został w 440-konne V12 pod maską i aktywny, sportowy wydech, obdarzający auto niesamowitym dźwiękiem. Wraz z debiutem na Los Angeles Auto Show w 2003 roku, wszystkie 99 limitowanych egzemplarzy sprzedano na pniu. Stworzone podczas brytyjsko-włoskiej współpracy modele DB7 Zagato i DB AR1 Zagato są do dziś uważane przez wielu za dwa najatrakcyjniejsze Astony, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Prezentowany okaz to szesnasty wyprodukowany Aston, o nadwoziu wykończonym kolorem Tungsten Silver, z białą skórą we wnętrzu ozdobioną pikowaniem i przebiegiem wynoszącym szalone 97 mil. Z pewnością byłby wspaniałym dodatkiem do stajni każdego konesera. Jesteśmy bardzo ciekawi jaką cenę osiągnie na aukcji domu RM Sotheby’s 8 grudnia w Kalifornii, bo wycena opiewa na kwotę 325 – 375 tysięcy dolarów, czyli 1,2 – 1,4 miliona złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – USA

Aston Martin DB5 1965 – SPRZEDANY

“James… czy to naprawdę konieczne, żeby jeździć tak szybko? – Częściej, niż sądzisz!” Tłem do tego dialogu była brawurowa jazda Pierce’a Brosnana Astonem Martinem DB5 po krętych górskich drogach nad Monako, oczywiście “w towarzystwie” Ferrari F355 z uroczą Famke Janssen za sterami. Pewnie ani Astona, ani Bonda przedstawiać Wam nie trzeba, ale to właśnie filmowy okaz będzie przedmiotem aukcji Bonhams podczas Goodwood Festival of Speed 2018. Do przygód słynnego agenta w filmie GoldenEye wykorzystane zostały co prawda aż 3 egzemplarze DB5, lecz dwa z nich służyły do celów kaskaderskich i możecie domyślić się w jakim stanie skończyły kręcenie odcinka przygód Jamesa Bonda. A zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wybrano akurat Astona jako samochód Bonda? Oczywiście agent jej Królewskiej Mości nie mógł jeździć zagraniczną konstrukcją, jednak pozostawał jeszcze Jaguar i Bentley. Pod uwagę brano dwa modele tych marek E-Type’a i Continentala, jednak pierwszego uznano za zbyt powszechnego, a drugi pasował bardziej do Pana w w średnim wieku. DB5-tka Astona Martina odhaczyła jednak wszystkie wymagane pola: brytyjski, ręcznie zbudowany, ekskluzywny i drogi, a jednocześnie wystarczająco młodzieńczy. Klasyczne, proporcjonalne, zaprojektowane przez Carrozzeria Touring nadwozie, pozwoliło stworzyć rozpoznawalny natychmiast kształt, który zapewnił firmie Aston Martin spokój aż do 1970 roku. Nowa jednostka projektu Tadka Marka dawała maksymalną moc 240 KM przy 5500 obr./min., a czterobiegowa przekładnia Davida Browna była całkowicie zsynchronizowana, w rezultacie DB5 spełniał także wymogi sprawności i osiągów. W egzemplarzu prezentowanym na aukcji znajdziecie nawet uchwyt do szampana, wraz z butelką identycznego co w filmie trunku. Ten wspaniały okaz kultowego samochodu naznaczonego przez kult tajnego agenta 007 sprzedany został za 1961500 funtów, czyli ponad 9,59 miliona złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1965 – SPRZEDANY

Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Lagonda to luksusowe GT od Astona Martina oraz jeden z najbardziej ekscentrycznych samochodów z Newport Pagnell, który swoją nazwę zawdzięcza producentowi luksusowych samochodów: marce Lagonda. W 1947 roku firma ta zostaje bowiem kupiona przez koncern Aston Martin i przez jakiś czas funkcjonuje jako jej część pod nazwą: Aston Martin Lagonda. Po latach submarka Lagonda wróciła jako nazwa modelu. Aston Martin Lagonda jest jedną z najbardziej egzotycznych limuzyn w historii motoryzacji, a jej niezwykłość najlepiej podsumowuje magazyn Autocar: „Gdziekolwiek zostanie zaparkowany, ściąga więcej spojrzeń niż Ferrari czy Rolls Royce”. Gdy był produkowany, jego cena przewyższała Rolls Royce’a, choć samochód przedstawiał kompletnie odmienną filozofię – był futurystyczny, niepowtarzalny w sylwetce i proporcjach oraz oferował jedyne w swoim rodzaju wnętrze, z pierwszą w historii cyfrową deską rozdzielczą. Pomiędzy 1974 a 1990 rokiem powstało jedynie 645 egzemplarzy długiej na 5,25 m i niskiej na 1,3 m torpedy, napędzanej przez 280 KM generowanych przez jednostkę V8. Za projekt tej szczególnej limuzyny odpowiedzialny był William Towns, ten sam, który w latach sześćdziesiątych zaprojektował DBS V12. Piękny przedstawiciel drugiej serii, Aston Martin Lagonda z 1984 roku, sprzedany został na aukcji za 88 tysięcy dolarów, czyli 299,5 tysiąca złotych.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – SPRZEDANY

Aby ożywić sprzedaż i zainteresowanie marką Aston Martin, Ford w 2002 roku podjął współpracę z legendarnym, włoskim producentem i stylistą nadwozi, Zagato. Właściciel brytyjskiej marki powierzył Włochom zadanie stworzenia nowej, limitowanej edycji samochodu klasy grand touring, który utrzymany będzie w klimacie kultowego DB4 GT z lat 60-tych oraz V8 Vantage Zagato z lat 80-tych. Zagato nie zawiodło pokładanych w nim nadziei i stworzyło samochód jeszcze bardziej pociągający niż ówczesny Aston Martin DB7. Stworzone wówczas DB7 Zagato i DB AR1 Zagato są do dziś uważane przez wielu za dwa najatrakcyjniejsze Astony Martiny, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Aston Martin DB AR1 Zagato po raz pierwszy zaprezentowany został w 2003 roku podczas Los Angeles Auto Show. Był ekscytującym roadsterem, oferującym wspaniałe, 440-konne V12 pod maską i aktywny, sportowy wydech, obdarzający auto niesamowitym dźwiękiem. W zestawieniu wyjątkowym stylem i luksusem, jaki oferował, z miejsca stał się jednym z najbardziej pożądanych Astonów Martinów współczesnych czasów. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest dwunastym z zaledwie 99 wyprodukowanych egzemplarzy i posiada minimalny przebieg 1958 mil. Skonfigurowany w zestawieniu lakieru Racing Green z jasnobrązowym wnętrzem, prezentuje się przepięknie. Wylicytowany został za 307,5 tysięcy dolarów, czyli około milion złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – SPRZEDANY