Audi Coupe 8B 1992 – SPRZEDANE

Jedna para drzwi i sylwetka coupe dają samochodowi zupełnie nowy wyraz. Audi Coupe prezentuje się o wiele ciekawiej od swojej czterodrzwiowej odmiany, czyli Audi 80 generacji B3. To bardzo udana i trwała konstrukcja, która dzięki zwiększonej sztywności karoserii stała się podstawą do budowy modelu Cabriolet. Dzięki trwałemu ocynkowi bronić się będzie przed korozją jeszcze przez długie lata. 10-zaworowa wersja 2.3E nie była najmocniejszą, ale może przyjemnie zaskoczyć swoją dynamiką, a piękne brzmienie 5-cylindrów potrafi uwieść. Przy okazji warto sprostować często powtarzany błąd. To auto nie nazywa się Audi 80 Coupe ani B3 bądź B4 Coupe. Jedyna jego prawidłowa nazwa to Audi Coupe, a kod fabryczny to Typ 8B, który nosiły zarówno przedliftowe, jak i poliftowe wersje modelu. Choć maska zintegrowana z osłoną chłodnicy upodabnia go do modelu 80 B4, to w Coupe pojawiła się o 2 lata wcześniej, wraz z debiutującym w 1990 roku modelem S2. W 1991 roku taką maskę otrzymały wszystkie Coupe, a dopiero od 1993 roku był to również zderzak z S2. Prezentowane auto jest z okresu przejściowego i zachowane jest w oryginalnym stanie. Takich samochodów zachowanych z tak niskim przebiegiem, jak ten prezentowany, właściwie już nie ma na rynku, dlatego na pewno lepiej wybrać taki egzemplarz, niż okazję za pół ceny.

Audi Coupe 2.3 E
Rocznik: 1992
Przebieg: 62000 km
Pojemność: 2309 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 133 KM

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy,
– elektryczne szyby i lusterka,
– centralny zamek

Coupe, które może być sprzedane, ale nie musi, jest w niespotykanie dobrym stanie. Wnętrze nie nosi śladów zużycia. Zapach nowego auta. Żadnych uszkodzeń. Przebieg to niecałe 62 tys. km – stąd taki stan samochodu. Sprowadzone w 2012 roku z Niemiec. Nie jeżdżone w zimie. Jest w moim posiadaniu od 2014 roku i kupiłem go przy przebiegu 55 tys. km. Wszystko w aucie utrzymane jest w oryginalnym stanie. Pełna dokumentacja łącznie z fakturą zakupu jako nowego w Niemczech.

Stan bezwypadkowy, utrzymany w oryginalnym stanie łącznie z epokowym radiem. Jedynie dorobiony pilot do centralnego zamka, bo zamykanie było z kluczyka. Oświetlenie bez pęknięć i zarysowań, ani grama rdzy na karoserii. Wszystkie szyby z jednego roku. Koło zapasowe nigdy nie zakładane. Apteczka samochodowa od nowości zafoliowana, nieużywana. Małym mankamentem jest odklejająca się podsufitka w przedniej części, co widać na jednym ze zdjęć. Na narożnikach błotników przednich odeszło troszkę lakieru bezprawnego, zarobione zdjęcia tych miejsc. Nie rzuca się to w oczy – zdecydowałem, żeby utrzymać Audi w oryginale.

W sierpniu 2020 wymieniony rozrząd, wszystkie płyny i filtry. Nie wymaga wkładu finansowego. Wszystko sprawne. W takim stanie ciężko znaleźć taki model. Na zagranicznych stronach internetowych jest wystawionych do sprzedaży kilka takich modeli z podobnym przebiegiem.