Audi S4 B5 Avant 2001 – SPRZEDANE

Audi S4 B5 Avant łączy stały napęd na cztery koła, silnik biturbo oraz doskonałe zawieszenie z praktycznym nadwoziem i wysoką przydatnością w codziennym życiu. To konstrukcja, która nawet dziś, po kilkunastu latach, czaruje kierowcę wysoką kompetencją na drodze, świetnym brzmieniem silnika i fenomenalnymi osiągami. Prezentowany egzemplarz absolutnie zadziwia. Umiejętnie wyselekcjonowany z japońskiego rynku, przez 14 lat nawinął na koła ledwie 62000 km. Kompleksowy serwis i profesjonalne przygotowanie wizualne samochodu pozwalają mieć wrażenie kontaktu z fabrycznie nowym samochodem.

Link: https://tmls.eu/pl/cars/audi-s4-b5-avant/

Audi S4 B5 Avant
Rok: 2001
Przebieg: 62 000 km
Kolor nadwozia: Srebrny
Kolor wnętrza: Czarna skóra
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Konfiguracja silnika: V6 biturbo
Konfiguracja napędu: stały 4×4 (Torsen T-2 quattro)
Pojemność: 2671 cm3
Moc: 265 KM
0 – 100 km/h: 5,6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona)

Najważniejsze fakty
Samochód od 1 właściciela
Tylko 62 000 km przebiegu
Wnętrze bez śladów zużycia
Samochód z końca produkcji modelu
Historia serwisowa
Dodatkowy, niezależny certyfikat autentyczności przebiegu

Wyposażenie
Listwy dekoracyjne z karbonu
Elektryczny przesuwany/odchylany szklany dach z osłoną przeciwsłoneczną
Pokrycie foteli z miękkiej skóry Napa
Demontowalna siatka oddzielająca bagażnik
Tunel na narty
Szyba przednia ze szkła izolacyjnego z pasem przeciwsłonecznym
Szyby elektryczne z modułem komfortu
Lusterka w daszkach przeciwsłonecznych, podświetlane
Emblematy „S” w panelach drzwi
4 lampki do czytania z przodu i z tyłu
Climatronic bez gazu cfc
Wielofunkcyjny wyświetlacz / komputer pokładowy z funkcją kontroli stanu samochodu
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
Śruby antykradzieżowe w kołach
Wzmocnione zderzaki
Aluminiowe relingi dachowe
Centralny zamek z pilotem
Prawe i lewe lusterka zewnętrzne asferyczne
Aluminiowe obudowy lusterek
Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane
Spryskiwacze reflektorów
Podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej
Pełnowymiarowe aluminiowe koło zapasowe
Skórzana sportowa kierownica z poduszką powietrzną i emblematem „S”
Sportowe fotele RECARO z przodu
Elektryczna regulacja wysokości i oparcia foteli przednich
Tylne fotele RECARO, z dzielonym składanym oparciem
Trzy zagłówki z tyłu
Fotele przednie podgrzewane
Elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe w fotelach przednich
Instalacja pod zmieniarkę CD
ESP
Zawieszenie / amortyzatory sportowe o specjalnej charakterystyce
System ISOFIX na tylnej kanapie
3-punktowy pas bezpieczeństwa na środkowym miejscu z tyłu
Poduszki powietrzne z przodu
Boczne poduszki powietrzne z kurtynami
Elektroniczny immobiliser
Automatyczne ustawianie poziomu świateł
Światła przeciwmgielne
Skórzana gałka skrzyni biegów

Historia modelu
Audi S4 quattro debiutowało w 1997 roku i szybko stało się ulubieńcem entuzjastów w kategorii szybkich samochodów z napędem na 4 koła, które mogły być użytkowane codziennie (co jest prawdziwe zwłaszcza w przypadku prezentowanej tutaj wersji Avant). Duża przestrzeń ładunkowa, składane tylne siedzenia – te cechy pomagały racjonalnemu umysłowi dokonać wyboru, ale te auta były wybierane głównie ze względu na emocje, jakie generował ich układ napędowy i zawieszenie – i nic dziwnego.

Silnik 2.7 biturbo jest jednym z najlepszych silników stworzonych przez Audi. Kute podzespoły i mocny, płaski przebieg momentu obrotowego sprawiają, że jest on marzeniem kierowcy i to w dodatku takim, które szybko się nie nudzi dzięki olbrzymiemu potencjałowi rozbudowy mocy. 6-biegowa skrzynia manualna ma krótki skok i jest bardzo precyzyjna, jedynie bieg wsteczny wymaga nieco siły przy załączaniu. Moc jest przekazywana do napędu 4×4 opartego na środkowym dyferencjale Torsen T2. Zarówno przedni, jak i tylny dyferencjał mają system EDL (Electronic Differential Locking) zapobiegający uślizgowi lewego lub prawego koła.

Zawieszenie jest fantastyczne i zapewnia olbrzymie pokłady przyczepności we wszystkich warunkach. W porównaniu magazynu Car and Driver, Audi S4 pokonało Subaru Imprezę WRX we wszystkich kategoriach przyczepnościowych – w testach przyspieszenia poprzecznego, zmiany pasa i na torze. Układ kierowniczy jest niemal telepatyczny, a hamulce zapewniają odpowiednią dozę mocy w każdych warunkach.

Wielu producentów oferowało samochody z napędem na 4 koła, 2 turbinami i dobrym zawieszeniem. Bardzo rzadko jednak udawało się połączyć te wszystkie cechy w jednym samochodzie, w dodatku samochodzie komfortowym i użytecznym na co dzień. Audi S4 bez wątpienia jest takim połączeniem.

Historia samochodu
Samochód został przez nas sprowadzony z Japonii, gdzie został zakupiony jako nowy w oficjalnym japońskim dealerstwie Audi w 2001 roku. Certyfikat eksportowy pokazuje następujące przebiegu zarejestrowane na ostatnich 2 przeglądach Shaken, odbywających się co 2 lata:

53 800 km w roku 2012
59 200 km w roku 2014
Do wyposażenia samochodu dołączamy oryginalne japońskie książki obsługi i historię serwisową z kartami dla następujących dat:

31.08.2002
04.09.2003
10.09.2014
Karty z lat 2004 – 2013 niestety nie dotarły do nas, niemniej stan samochodu w każdym calu odpowiada przebiegowi i widać, że właściciel bardzo o niego dbał. Samochód dotarł do Polski z certyfikowanym przebiegiem 61 044 km, i jak każdy samochód przez nas oferowany, przeszedł najpierw dokładny przegląd z wymianą wszystkich płynów, olejów i filtrów, po czym przeszedł dokładny proces wyszukiwania ewentualnych wycieków czy luzów w zawieszeniu po rozruszaniu samochodu na przestrzeni kilkuset kilometrów. Oto pełna lista prac wykonanych przy samochodzie:

Wymieniony olej na Motul X-cess 8100 5w40
Wymieniony płyn chłodniczy
Wymienione wszystkie filtry
Wymieniony płyn hamulcowy
Wymienione świece zapłonowe
Praktycznie nowe opony Continental ContiSportContact 5 225/40R18
Zregenerowane do stanu fabrycznego felgi AVUS II 18″
Wymienione kompletne reflektory ksenonowe na wersję do ruchu prawostronnego
Naprawiony szyberdach
Wymienione wahacze zawieszenia przedniego
Klimatyzacja odgrzybiona i napełniona
Wymieniony olej w skrzyni biegów
Wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody (z racji wieku)
Wymienione amortyzatory maski i bagażnika
Ustawiona geometria zawieszenia
Wypolerowane i zabezpieczone lakierem UV reflektory
Pełen detailing i zabezpieczenie lakieru twardymi woskami
Wymieniony wyświetlacz FIS na nowy
Samochód jest zarejestrowany w Polsce
Samochód posiada ważne ubezpieczenie OC

Nadwozie
Już pierwszy rzut oka mówi nam, że samochód ten miał wyjątkowo lekkie życie. Nadwozie zarówno z daleka, jak i z bliska wygląda tak samo dobrze, jak w momencie, gdy samochód został dostarczony pierwszemu i jedynemu jak dotąd właścicielowi w Japonii.

Powłoka lakiernicza jest oczywiście fabryczna na całym pojeździe. Lakier posiada 2 niewielkie (mniejsze od małego paznokcia) zadrapania – jedno na masce i jedno na lewym przednim błotniku. Oba zostały starannie zabezpieczone zaprawkami, wypolerowane i są niemal niewidoczne. Oczywiście nie chcieliśmy ponownie lakierować tych elementów z racji ich oryginalnej powłoki lakierniczej.

Tylny zderzak posiada kilka niewielkich zadrapań przy samej krawędzi bagażnika, praktycznie niewidocznych przy zamkniętej klapie. Szklany szyberdach posiada kilka zarysowań widocznych pod słońce. Aluminiowe lusterka i relingi na dachu nie mają żadnych rys i prezentują się doskonale.

Reflektory zostały wymienione na odpowiednie do prawostronnego ruchu, oczywiście również ksenonowe. Szkła reflektorów zostały wypolerowane i zabezpieczone lakierem UV.

Wnętrze
O ile nadwozie prezentuje się doskonale, to wnętrze zupełnie powala. Kubełkowe fotele Recaro pokryte miękką skórą Napa nie mają żadnych zarysowań, zagnieceń czy odbarwień, a gąbki nie utraciły sztywności zapewniając odpowiedni do stanu samochodu komfort i trzymanie. Tylna kanapa Recaro wygląda jakby nie była używana od nowości. Boczki drzwi nie posiadają żadnych zarysowań, co jest niespotykane biorąc pod uwagę delikatne pokrycie elementów plastikowych w Audi. Bagażnik jest idealnie czysty. Wszystkie elementy wnętrza zostały bardzo dokładnie wyczyszczone i zaimpregnowane najwyższej jakości środkami kosmetycznymi do skór.

Jedynym elementem, który nosi ślady użytkowania jest górna część deski rozdzielczej, gdzie przyklejona była podpora pod monitor telewizyjny (praktycznie każdy samochód w Japonii posiada telewizor w jakiejś formie). Podporę udało się delikatnie i skutecznie odkleić bez uszkodzenia skóry na desce, jednak pod wpływem ciężaru ekranu, który deska znosiła przez lata, pod światło widoczne jest delikatne odgniecenie materiału deski.

W samochodzie oprócz oryginalnych welurowych dywaników znajdziemy drugi, oryginalny komplet gumowych dywaników Audi na mokrą pogodę. W bagażniku znajdziemy oryginalną dodatkową wykładzinę Audi z katalogu wyposażenia dodatkowego.

Układ napędowy
Kultowy silnik 2.7 biturbo jest w doskonałym stanie. Oprócz pełnego dużego przeglądu, wymieniliśmy kompletny rozrząd wraz z pompą wody z racji jego wieku. Manualna skrzynia 6-biegowa otrzymała świeży olej, poza tym nie nosi żadnych śladów zużycia ani wieku. Sprzęgło działa jak nowe.

Mimo seryjnego układu wydechowego, pasażerowie tego S4 raczeni są fantastyczną ścieżką dźwiękową przy mocnych przyspieszeniach. Jest to zdecydowanie jeden z piękniej brzmiących silników V6 w historii.

Zawieszenie, hamulce, koła
Po przejechaniu kilkuset kilometrów i rozruszaniu samochodu, który przez większość życia spokojnie stał w garażu, wyszły słabości niektórych elementów gumowych takich jak np. tuleje wahaczy. Wszystkie elementy, które wykazały luzy lub w których guma była już spękana, zostały wymienione na nowe. W chwili obecnej zawieszenie jest ciche i sztywne, nie dobywają się z niego żadne niepokojące dźwięki.

Hamulce wykazują się bardzo dobrą skutecznością, a oryginalne tarcze i klocki Audi mają jeszcze sporo życia przed sobą – nie było potrzeby ich wymieniać.

Z racji tego, że samochód przypłynął do nas na zimowych kołach (oryginalne 16″ Audi dedykowane do S4, z nowymi oponami Yokohama), zakupiliśmy do niego 18″ felgi w oryginalnym wzorze AVUS II po pełnej regeneracji z praktycznie nowymi oponami ContiSportContact 5 225/40R18. Całe koło ma praktycznie identyczne wymiary jak fabryczne koła 17″ z oponami 225/45R17, co pozwala być spokojnym trwałość i geometrię zawieszenia. Oczywiście koło nie obciera o nadkole w żadnej sytuacji, a dzięki większej średnicy felgi auto wygląda znakomicie. Zimowe koła są oczywiście częścią wyposażenia samochodu.

Jak w każdym oferowanym przez nas samochodzie, skontrolowana i w razie potrzeby skorygowana została pełna geometria zawieszenia.