Audi S8 D2 2001 – SPRZEDANE

Na przełomie wieków Audi było w szczytowym momencie pogoni za Mercedesem i BMW. Debiutujące w 1996 roku Audi S8 D2 zachwycało w pełni aluminiową konstrukcją nadwozia, niezwykle skutecznym napędem quattro, 5-stopniową skrzynią tiptronic i 340-konną V8-mką, którą podczas liftingu w 1999 roku wzbogacono o piąty zawór przy każdym cylindrze i wzmocniono do 360 KM. Z masą własną na poziomie 1750 kilogramów ta ultraluksusowa limuzyna była lżejsza od konkurencji o dobre 200 kilogramów, a to zdecydowanie pomogło podkreślić jej sportowy charakter. Z zewnątrz Audi S8 D2 pozostaje powściągliwe i dyskretne. Niewielkie oznaczenia na grillu i tylnej klapie, lusterka z polerowanego aluminium, obniżone zawieszenie i 18-calowe felgi AVUS II. To wystarczy. Wtajemniczeni i tak wiedzą o co chodzi. Zadbany egzemplarz prezentuje świetną klasę.

Audi S8 D2
Rocznik: 2001
Przebieg: 222300 km
Pojemność: 4200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna + LPG
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 360 KM

Wyposażenie:
– tunel na narty w oparciu tylnej kanapy,
– roleta elektryczna z tyłu,
– przednia szyba – szkło izolacyjne z pasem antyrefleksyjnym,
– szyby boczne i tylna – szkło izolacyjne,
– lusterko wewnętrzne automatycznie przyciemniane,
– listwy dekoracyjne z karbonu,
– podłokietnik z przodu,
– podłokietnik z tyłu,
– śruby antykradzieżowe w kołach,
– dach słoneczny z panelem solarnym,
– centralny zamek,
– aluminiowe obudowy lusterek, elektryczne sterowanie z pamięcią,
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
– spryskiwacze reflektorów,
– reflektory z podwójnymi (długie/mijania) biksenonami,
– podgrzewane zamki,
– elektryczna regulacja kolumny kierowniczej,
– skórzana sportowa kierownica z poduszką powietrzną i emblematem „S8”,
– sportowe fotele RECARO z przodu,
– elektryczna regulacja 4 położeń foteli przednich z pamięcią,
– podgrzewane fotele z przodu i z tyłu,
– antena TV,
– nagłośnienie Bose,
– Servotronic,
– system ISOFIX na tylnej kanapie,
– automatyczna, dynamiczna regulacja wysokości świateł,
– elektroniczny tempomat.

Samochód został na moje zlecenie wyszukany i sprowadzony z Japonii, gdzie został zakupiony jako nowy w roku 2001. Samochód został sprowadzony w 2014 r. przez znanego pasjonata motoryzacji, firmę „Timeless” z Krakowa (pierwsza rejestracja w PL 07-05-2015 r.)

Certyfikat eksportowy pokazuje następujące wpisy zarejestrowane na ostatnich 2 przeglądach „Shaken”, odbywających się co 2 lata:
– 90 000 km w roku 2010,
– 109 200 km w roku 2012.

Do wyposażenia samochodu dołączamy oryginalne japońskie książki obsługi i historię serwisową z kartami dla następujących dat:
– 07.05.2003,
– 28.11.2003,
– 04.05.2004,
– 16.12.2004,
– 19.12.2006,
– 21.12.2007,
– 12.12.2008,
– 05.12.2010,
– 27.12.2012.

Samochód dotarł do Polski z certyfikowanym przebiegiem 124901 km i jak każdy samochód przez firmę „Timeless” oferowany, przeszedł najpierw dokładny przegląd z wymianą wszystkich płynów, olejów i filtrów, po czym przeszedł dokładny proces wyszukiwania ewentualnych wycieków czy luzów w zawieszeniu po rozruszaniu samochodu na przestrzeni ponad 1000 kilometrów.

Poniżej pełna lista prac wykonanych ostatnio przy samochodzie:
– wymieniony olej na „LIQUI MOLY Molygen New Generation 5W-40” na przeglądzie przy 212000 km, wcześniej samochód jeździł na oleju „Motul X-Cess 8100 5W40”, który był wymieniany razem z filtrami regularnie co 15000 km.
– olej w automatycznej skrzyni biegów został wymieniony w międzyczasie dwukrotnie (ostatnio, przy przebiegu 205079 km), zalano olej „LM1200”,
– wszystkie filtry zostały wymienione,
– płyn chłodniczy został wymieniony,
– płyn hamulcowy został wymieniony,
– świece zapłonowe zostały wymienione w 2018 r.
– wtryskiwacze zostały wyczyszczone ultradźwiękowo,
– pod koniec kwietnia 2019 r. został wymieniony akumulator na nowy 110 Ah, aktualnie na gwarancji,
– klimatyzacja została sprawdzona, oczyszczona i napełniona,
– skrzynia biegów została uszczelniona przy wymianie oleju,
– wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompą wody, przy przebiegu 126 tys. km,
– wymienione reflektory ksenonowe na wersję do ruchu prawostronnego, w wrześniu ub. r. wymienione zostały na podwójne (mijania/długie) biksenony,
– wypolerowane i zabezpieczone lakierem UV reflektory,
– wymieniona została szyba czołowa (ze względu na odprysk od kamienia, którego nie dało się naprawić),
– wymieniony został mechanizm wycieraczek i pióra,
– tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu zostały wymienione w połowie ub. roku (są jak nowe),
– felgi 18″ AVUS II przeszły kompletną regenerację,
– samochód jeździ na oponach Vredestein, zima na Michelin,
– oryginalna nawigacja Audi dedykowana wyłącznie na rynek japoński została wyjęta i zainstalowana została nawigacja „Audi RNS-E”,
– siłowniki maski i bagażnika zostały wymienione,
– zawieszenie otrzymało kompletny przegląd – wszystkie elementy, które wykazywały zużycie zostały wymienione,
– geometria zawieszenia została ustawiona,
– oba zderzaki i rant przedniego błotnika zostały polakierowane ze względu na obcierki parkingowe (zdjęcia do wglądu), w czasie eksploatacji została również polakierowana pokrywa bagażnika, ze względu na fakt stwierdzenia małej rysy (niestety z wiórem alu), prawdopodobnie „dzieło” wandala na jakimś parkingu, za rękę nie złapałem, więc koszty były po mojej stronie,
– samochód jest zarejestrowany (ma bardzo ciekawe, indywidualne numery rejestracyjne S8 G8), przegląd diagnostyczny ważny do 18-05-2021 r.
– samochód jest ubezpieczony do 04-11-2020 r.
– samochód posiada dedykowaną do tego modelu instalację gazową renomowanej firmy.