Audi V8 4.2 D11 1991 – 30500 PLN – Kraków

Audi V8 D11 było pierwszą propozycją koncernu w klasie wyższej. Debiutowało w 1988 roku, wyróżniając się wśród konkurencji niespotykanym wyposażeniem w postaci stałego napędu czterech kół. Początkowo planowano ten model nazwać Audi 300, lecz pozostano przy nazwie podkreślającej rodzaj zastosowanego silnika – V8. W 1991 roku do oferty dołączyła mocniejsza jednostka napędowa – ABH 4,2 l o mocy 280 koni mechanicznych. Audi V8 4.2 D11 do 1994 roku powstało w ilości jedynie 4650 sztuk, co było efektem ceny na poziomie astronomicznych 108600 DM, czyli o 25% wyższym od nowego Mercedesa W140 w bazowej wersji. W zamian już na starcie każdy klient otrzymywał tu skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, elektrycznie ustawiane i podgrzewane fotele, no i 2 cylindry więcej.

Audi V8 4.2 D11
Rocznik: 1991
Przebieg: 268000 km
Pojemność: 4172 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 280 KM

Cena: 30500 PLN

Silnik 4.2 280 KM (tej specyfikacji ok. 4650 szt. na świat).
– skrzynia automatyczna
– kolor LY6Z
– świetnie utrzymane wnętrze
– tarcze UFO (plus dla wartości kolekcjonerskiej)
– felgi 16” z S4 (C4)

Auto z mojej kolekcji znalezione przez znajomych fanów klasyków z Berlina w zeszłym roku.
Motor 4.2 z automatem w porównaniu z 3.6 automat to przepaść w osiągach.
Według AMS 91 0-100 km/h 7,6 s, Vmax 255 km/h.

V8 wróciłem bez problemu 600 km na kołach do Krakowa, auto bez problemu osiąga wysokie prędkości autostradowe.
Od jesieni 2018 zrobiłem ok. 2000 km, świetnie jeździ, przyspiesza, automat zmienia biegi szybciej jak mój 500 SL ’92, czego się nie spodziewałem. Mam sentyment do ABH, gdyż ojciec miał w latach 1995-2000 S4 (C4) z tym silnikiem.
Ponieważ dotarły dwa dawno poszukiwane auta, muszę z czegoś zrezygnować, ponieważ są inne 8-cylindrowce.

Przebieg 268.000 km (potwierdzony fakturami i Tüv z kilku lat).
Wszystko opłacone, auto zarejestrowane na mnie, ubezpieczenie do połowy grudnia 2019 r.

Ważne informacje:
– auto w typowych miejscach dla V8, jak wnęki, gdzie chowają się drzwi oraz na rantach drzwi, błotnikach nie ma rdzy,
– tylna klapa była wymieniona, ale nie malowana wewnątrz, obecnie właśnie ją wymalowałem, aby ładnie wyglądała,
– z maski i błotnika pasażera z przodu schodzi klar, konieczne przemalowanie,
– „duża wgniotka” na prawych tylnych drzwiach oraz błotniku, wstępnie oszacowane „wyciągniecie” 300 zł, jest do zrobienia bez malowania,
– łożysko w lewym kole do zrobienia (jest nowe w bagażniku),
– zderzak z tyłu do sklejenia i malowania,
– Bose jest tylko w tylne półce, przednich głośników po prostu nie ma (blendy są), takie auto kupiłem (znajomi siedzący w car audio odradzają na razie naprawę na używane, docelowy klient wrzuci co będzie chciał, wiele osób instaluje Bose z A8).

Cena do symbolicznej i bardzo rozsądnej negocjacji, ponieważ auto jest tyle warte i patrząc na ceny w Niemczech jest to cena bardzo dobra za 4.2, gdyż podobne egzemplarze są wystawiane za 9-12.000 EUR, a wersje utrzymane pedantycznie przekraczają 14.000 EUR.

Telefon: +48 606 405 353
Miejscowość: Kraków