Archiwum kategorii: Audi

Audi A8 D2 1998 – 20000 PLN – Warszawa

Wszystko jest tu na swoim miejscu, jak na niemiecką limuzynę przystało. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia mu lekkość, a stały napęd na cztery koła wyjątkową trakcję. Samochód wykonany jest perfekcyjnie, nie rdzewieje, komfort zapewnia świetny, a o właściwe osiągi dba potężny silnik V8. Stylistyka jest stonowana, choć w nietypowym dla marki zestawieniu ciemnofioletowego lakieru z jasnym wnętrzem może wywoływać wrażenie pewnej awangardy, czy wręcz polotu. To Audi A8 D2 to niezły egzemplarz z drobnymi mankamentami. Dobry wybór dla tych, którzy lubią duże i komfortowe samochody i uważają, że w ciągu ostatnich dwóch dekad w motoryzacji nie dokonano żadnego znaczącego postępu.
Czytaj dalej Audi A8 D2 1998 – 20000 PLN – Warszawa

Audi TT Quattro 8N 2000 – 28900 PLN – Gliwice

Audi TT pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym 8N weszło do sprzedaży w 1998 roku. Powszechnie wzbudzało uwagę ciekawą sylwetką, mechanicznie bazując na mechanice z Volkswagena Golfa. Dostępne było początkowo w dwóch wersjach, które łączyła pojemność silnika (1,8 l), a różniły rodzaj napędu, wielkość turbosprężarki i obecność intercoolera. Ta mocniejsza i bardziej dziś pożądana wersja to 225-konne Quattro, takie jak w prezentowanym ogłoszeniu. To ładnie zachowany egzemplarz po pierwszych zmianach modernizacyjnych, wyposażony już w zmodyfikowane zawieszenie, tylny spojler stabilizujący i system ESP. Te modyfikacje wprowadzono po teście Waltera Röhrl’a, który uznał, że auto jest świetne, ale dla niego, a zbyt niebezpieczne dla zwykłych ludzi. Chodziło tu o gwałtowne przejście z podsterowności do nadsterowności, które następowało przy prędkościach powyżej 160 km/h po zdecydowanym odjęciu gazu. Przez miłośników TT właśnie taka odmiana uznawana jest za tą optymalną. Lekki silnik i lekkie nadwozie, a do tego napęd na 4 łapy – i świetna zabawa za kierownicą jest gwarantowana.
Czytaj dalej Audi TT Quattro 8N 2000 – 28900 PLN – Gliwice

Audi A6 C4 1996 – SPRZEDANE

Audi A6 C4 wprowadzone zostało w 1994 roku, jako zmodernizowana wersja Audi 100 C4. Wyróżniały je białe klosze kierunkowskazów, nowe przednie i tylne światła oraz kilka innych detali, ale zasadnicza konstrukcja pozostała bez zmian. Sylwetka wciąż prezentowała się nowocześnie, wnętrze oferowało sporo miejsca i komfortu, a oferta silnikowa była bogata. Nabywcy mogli wybierać między ośmioma silnikami benzynowymi, w tym 20-zaworową jednostką ADR, taką jak w prezentowanym egzemplarzu. Samochód ma jedynie 87000 km przebiegu i bardzo dobry stan zachowania. Co ciekawe, mimo, że jeszcze nie ma wymaganych przez ustawę 25 lat, zarejestrowany już został na żółte tablice samochodu zabytkowego. Audi może być ciekawą propozycją, szczególnie dla fanów marki, których przekonuje świetnym komfortem, wysoką trwałością mechaniczną, bezpieczeństwem gwarantowanym przez dwie poduszki powietrzne, odporną na korozję ocynkowaną karoserią i ponadczasowymi kształtami.
Czytaj dalej Audi A6 C4 1996 – SPRZEDANE

Audi 80 B4 1991 – 19900 PLN – Rzeszów

Czas obchodzi się z Audi 80 B4 łaskawie. Jego aerodynamiczna sylwetka wygląda dziś bardziej współcześnie niż wielu innych samochodów z tych lat, mimo, że była tylko rozwinięciem oferowanego od 1986 roku modelu 80 B3. Dzięki dwustronnie cynkowanej karoserii wciąż jeździ ich o wiele więcej niż młodszych egzemplarzy innych niemieckich marek. Ta 80-tka pochodzi z pierwszego roku produkcji, ma jeszcze cechy wersji przejściowej, jak na przykład sterowanie nawiewami jak w 80 B3. Ma niewysoki przebieg, oryginalną powłokę lakierniczą, bardzo dobry stan zachowania i jest już zarejestrowane na żółte tablice pojazdu zabytkowego. Może to nieco wcześnie, ale to doskonale przypomina o szybko upływającym czasie.
Czytaj dalej Audi 80 B4 1991 – 19900 PLN – Rzeszów

Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Trudno dziś to sobie wyobrazić, ale w latach 60–tych niewiele osób pamiętało o przedwojennej marce Audi, a charakterystyczne 4 pierścienie kojarzyły się głównie z pyrkającymi „dekawkami” i chyba mało kto wyobrażał sobie wtedy, że w ciągu kilku dekad stanie się ona synonimem marki premium, obok takich wieloletnich potentatów w tej dziedzinie jak Mercedes, BMW, czy Porsche. Co ciekawe, w tamtym czasie to właśnie do właściciela tej pierwszej marki, czyli koncernu Daimler-Benz należało produkujące DKW Auto Union. Firma ta próbowała uruchomić w połowie lat 60-tych produkcję nowoczesnego modelu, jednak skończyło się na DKW F102, będącym hybrydą nowatorskich założeń z przestarzałym dwutaktem, co było tylko gwoździem do trumny dla renomy tego modelu. Dopiero przejęcie przez Volkswagena sprawiło, że fabryka, wraz z całą kadrą świetnych konstruktorów, nabrała wiatru w żagle. Udoskonalono konstrukcję F102 i zaczęto je sprzedawać jako Audi. Był to pierwszy powojenny samochód noszący tę nazwę. Początkowo nie nosił innych oznaczeń, gdyż VW nie planował rozwijania tego projektu. W tym momencie historii pojawia się Ludwig Kraus, czyli główny konstruktor Daimler-Benz, przez wiele lat pracujący dla Auto Union. Trochę z przekory, trochę z ambicji, w wielkiej tajemnicy, opracował od podstaw całkowicie nowy model, czyli prezentowane tutaj Audi 100 C1. Samochód był tak udany, że przez 8 lat produkcji wyprodukowano przeszło 800 tysięcy sztuk, kilkukrotnie więcej niż zakładano, a Audi stało się rozpoznawalną na całym świecie marką.
Czytaj dalej Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Audi 100 Quattro C4 1992 – 24000 PLN – Miechów

Zazwyczaj najlepiej utrzymane youngtimery to te, które za młodu trafiły w ręce osób o ustabilizowanej sytuacji życiowej, czy mówiąc wprost – osób starszych, często emerytów, którzy samochodów najczęściej dużo nie używali, lecz mieli odpowiednio dużo szacunku i czasu, by utrzymać auta w odpowiedniej formie. Byli to zazwyczaj ludzie kierujący się życiowym pragmatyzmem, stąd konfigurowane przez nich samochody często wyposażenia dodatkowego nie widziały, a silniki miały skromne. Ciężko nam było przedstawiać Audi 100 C4 jako atak na klasę samochodów luksusowych, kiedy wszystkie zgłaszane dotąd na Giełdę klasyków „setki” z niskimi przebiegami skromne były do granic możliwości. Stąd auto takie jako to, to miła odmiana. W końcu Audi 100 Quattro C4 o klienta walczyło nie tylko zmniejszonymi szparami pomiędzy elementami karoserii czy galwanizowaną karoserią, lecz również napędem na cztery koła i silnikiem 2,8 l, dzięki której firma weszła do klasy sześciocylindrowej, w której konkurencja grała od lat. Na pokładzie nie mogło zabraknąć automatycznej skrzyni biegów i klimatyzacji. Świetne było również wyciszenie tego samochodu i zastosowane w kabinie materiały. Wystarczy rzucić okiem na skórzaną tapicerkę tego egzemplarza – po niemal 30 latach wciąż prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Audi 100 Quattro C4 1992 – 24000 PLN – Miechów

Audi 100 C3 1987 – 39900 PLN – Chełm

Audi 100 C3 otworzyło nowy rozdział w dziejach niemieckiej marki. Było rewolucyjnie aerodynamiczne, komfortowe, o wiele bardziej nowocześnie wystylizowane niż cała ówczesna konkurencja. Dostępny od września 1982 roku pakiet wyposażenia „CS” gwarantował mu bardziej sportowy look. W skład pakietu wchodziły aluminiowe felgi, czarna blenda między tylnymi lampami, światła przeciwmgielne, a we wnętrzu czteroramienna skórzana kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, zmienione zagłówki przednich foteli, dodatkowy schowek przed miejscem pasażera. Ten egzemplarz napędza skromna, czterocylindrowa jednostka, lecz to co w nim godne uwagi to oryginalny stan zachowania i wyjątkowo niski przebieg, wynoszący ledwie 36 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Audi 100 C3 1987 – 39900 PLN – Chełm

Audi S8 D2 2001 – SPRZEDANE

Na przełomie wieków Audi było w szczytowym momencie pogoni za Mercedesem i BMW. Debiutujące w 1996 roku Audi S8 D2 zachwycało w pełni aluminiową konstrukcją nadwozia, niezwykle skutecznym napędem quattro, 5-stopniową skrzynią tiptronic i 340-konną V8-mką, którą podczas liftingu w 1999 roku wzbogacono o piąty zawór przy każdym cylindrze i wzmocniono do 360 KM. Z masą własną na poziomie 1750 kilogramów ta ultraluksusowa limuzyna była lżejsza od konkurencji o dobre 200 kilogramów, a to zdecydowanie pomogło podkreślić jej sportowy charakter. Z zewnątrz Audi S8 D2 pozostaje powściągliwe i dyskretne. Niewielkie oznaczenia na grillu i tylnej klapie, lusterka z polerowanego aluminium, obniżone zawieszenie i 18-calowe felgi AVUS II. To wystarczy. Wtajemniczeni i tak wiedzą o co chodzi. Zadbany egzemplarz prezentuje świetną klasę.
Czytaj dalej Audi S8 D2 2001 – SPRZEDANE

Audi Coupe 8B 1992 – SPRZEDANE

Jedna para drzwi i sylwetka coupe dają samochodowi zupełnie nowy wyraz. Audi Coupe prezentuje się o wiele ciekawiej od swojej czterodrzwiowej odmiany, czyli Audi 80 generacji B3. To bardzo udana i trwała konstrukcja, która dzięki zwiększonej sztywności karoserii stała się podstawą do budowy modelu Cabriolet. Dzięki trwałemu ocynkowi bronić się będzie przed korozją jeszcze przez długie lata. 10-zaworowa wersja 2.3E nie była najmocniejszą, ale może przyjemnie zaskoczyć swoją dynamiką, a piękne brzmienie 5-cylindrów potrafi uwieść. Przy okazji warto sprostować często powtarzany błąd. To auto nie nazywa się Audi 80 Coupe ani B3 bądź B4 Coupe. Jedyna jego prawidłowa nazwa to Audi Coupe, a kod fabryczny to Typ 8B, który nosiły zarówno przedliftowe, jak i poliftowe wersje modelu. Choć maska zintegrowana z osłoną chłodnicy upodabnia go do modelu 80 B4, to w Coupe pojawiła się o 2 lata wcześniej, wraz z debiutującym w 1990 roku modelem S2. W 1991 roku taką maskę otrzymały wszystkie Coupe, a dopiero od 1993 roku był to również zderzak z S2. Prezentowane auto jest z okresu przejściowego i zachowane jest w oryginalnym stanie. Takich samochodów zachowanych z tak niskim przebiegiem, jak ten prezentowany, właściwie już nie ma na rynku, dlatego na pewno lepiej wybrać taki egzemplarz, niż okazję za pół ceny.
Czytaj dalej Audi Coupe 8B 1992 – SPRZEDANE

Audi A6 C4 1995 – 19999 PLN – Kołaczyce

Jest wygodne i przestronne, pod maską ma pięknie brzmiący silnik V6, a obrazu atrakcyjnej całości dopełnia niewysoki przebieg, bogate wyposażenie i lakier o pięknym odcieniu. Audi A6 C4 narodziło się w 1991 roku jako aktualizacja modelu Audi 100 C4. Wyróżniały je białe klosze kierunkowskazów, nowe przednie i tylne światła oraz kilka innych detali, ale konstrukcja pozostała bez zmian. Model rywalizował wówczas na rynku z Mercedesem W124 oraz BMW serii 5 i sprzedawał się znakomicie. Choć ten model Audi mocno pracowało na dzisiejszą pozycję marki i było bardzo udaną konstrukcją, wciąż wyceniane jest niżej od ówczesnej konkurencji. Może być ciekawą propozycją, szczególnie dla fanów marki, których przekonuje świetnym komfortem, wysoką trwałością mechaniczną, odporną na korozję ocynkowaną karoserią i ponadczasowymi kształtami.
Czytaj dalej Audi A6 C4 1995 – 19999 PLN – Kołaczyce