Archiwum kategorii: Audi

Audi A6 Avant C4 1997 – 19900 PLN – Chełm

Audi A6 Avant C4 nie ma ogromnego bagażnika, lecz mocno pochylona tylna szyba pozwoliła uzyskać aerodynamiczne kształty i sportowy styl. Do takiej sylwetki oczywiście najlepiej pasują jak najmocniejsze jednostki. Pod maską prezentowanego egzemplarza odnajdziemy topowy silnik ACK – gładko pracujący, sześciocylindrowy, o pojemności 2,8 l i mocy 193 KM, uzyskanej dzięki technice 5 zaworów na cylinder. W kabinie odnajdziemy sporo przestrzeni, przejrzystą deskę rozdzielczą i piękną, jasną, skórzaną tapicerkę. Widać, że to auto z czasów, gdy o klienta walczono stosując jak najlepsze materiały i wykończenie, które nawet po ponad dwóch dekadach wciąż prezentują się doskonale.
Czytaj dalej Audi A6 Avant C4 1997 – 19900 PLN – Chełm

Audi 100 C3 1985 – 14000 PLN – Puławy

W zestawieniu z pudełkowatym C2, debiutujące w 1982 roku nowe Audi 100 C3 było prawdziwą rewolucją. Współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,30 był rekordowy, a osiągnięto go nie tylko wysmuklając sylwetkę, ale i pracując nad detalami, jak na przykład nad bocznymi szybami, które nie wchodzą tu w głąb uszczelki, a układały się gładko nad nią, nie tworząc niepotrzebnych zawirowań powietrza. W efekcie z tej samej mocy co u konkurencji, udawało się uzyskać wyższą prędkość maksymalną i niższe spalanie, a także niższy poziom hałasu w kabinie. Same plusy. Z czasem doceniono również dwustronnie ocynkowaną karoserię, która nie poddawała się korozji. Szczególnie cenione i lubiane jako youngtimery są wersje z pięciocylindrowymi silnikami, dające tej eleganckiej limuzynie piękne brzmienie i nieco bardziej drapieżny charakter. Takie R5 2,2 l potrafi zapewnić już całkiem niezłą dynamikę, a welurowe fotele zadbają, by poczuć się w podróży naprawdę dobrze. Na pokładzie jest tu nawet automatyczna klimatyzacja, co w połowie lat 80-tych było rzadko spotykanym elementem wyposażenia samochodu. Przesiadka z kilkuletniego Audi na taki statek niejednemu da do pomyślenia, czy droga ewolucji w motoryzacji oby na pewno idzie w dobrą stronę…
Czytaj dalej Audi 100 C3 1985 – 14000 PLN – Puławy

Audi 90 Quattro B3 1989 – 25000 PLN – Biała Podlaska

Audi 90 to najlepiej wyposażona i najbardziej luksusowa wersja popularnej 80-tki. Zaprezentowane w 1987 roku, oferowane było do 1991 roku w sześciu wersjach silnikowych, a dodatkowo cztery z nich mogły posiadać napęd quattro. 136-konna, pięciocylindrowa jednostka NG, taka jak w prezentowanym Audi 90 Quattro B3, była wyborem najpopularniejszym. Z tym silnikiem auto zdolne było rozpędzić się do pierwszej setki już w 9,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 202 km/h. Pod koniec lat 80-tych były to wartości, jakich oczekiwać można było raczej po samochodach sportowych, niż po niewielkich, rodzinnych sedanach. Tu jednak nie wszystko wyglądało tak, jak w typowym wozie klasy średniej. Z przodu 90-tka wyróżnia się szerokimi światłami i kierunkowskazami zintegrowanymi na zderzaku ze światłami przeciwmgielnymi, a z tyłu – światłami zachodzącymi na klapę. We wnętrzu – inne zagłówki, komputer pokładowy, pełne wyposażenie elektryczne i automatyczna klimatyzacja. Wszystko, czego dusza zapragnie w doskonale zabezpieczonym przed korozją nadwoziu, z kultowym napędem na cztery koła i solidną dawką mocy. Brzmi świetnie i na wartości tracić nie będzie.
Czytaj dalej Audi 90 Quattro B3 1989 – 25000 PLN – Biała Podlaska

Audi A8 D2 1998 – SPRZEDANE

Audi A8 D2 to model flagowy, choć dzięki zastosowaniu technologii ASF, czyli aluminiowej konstrukcji samochodu, nie sposób nazwać je ociężałym. Oferuje właściwy komfort, przestrzeń i ponadprzeciętne osiągi, nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem o pojemności 2,8 l. I tu pod maską nie zabrakło innowacji – ta jednostka ma aż 30 zaworów, czyli po 5 na cylinder, co zaowocowało wyjątkowo wysoką sprawnością. Pierwsza setka w 10 sekund, prędkość maksymalna na poziomie 225 km/h i spalanie poniżej 10 l / 100 km. Do szczęścia nikt nie potrzebuje nic więcej, obecny tu napęd quattro zwiększa poczucie bezpieczeństwa, a wszystko co ponadto to rozpust. W sumie jest to limuzyna dla ludzi skromnych. W świetnym stanie może być bardzo przekonująca, i wcale nie musi być droga.
Czytaj dalej Audi A8 D2 1998 – SPRZEDANE

Audi S8 D3 2008 – 103320 PLN – Gdynia

Druga generacja modelu A8 oznaczona symbolem D3 produkowana była w latach 2002-2010. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do sportowych modeli z lat 30-tych. Prawdziwy “sport” pojawił się w ofercie tego modelu już w 2006 roku, wraz z debiutem Audi S8 D3. Do napędu użyto silnika V10 5.2 z wtryskiem FSI o mocy 450 KM, pochodzącego w linii prostej z Lamborghini Gallardo. To absolutnie wystarczająco, by w połączeniu z systemem quattro nigdy nie poczuć deficytu mocy.
Czytaj dalej Audi S8 D3 2008 – 103320 PLN – Gdynia

Audi 100 C3 1987 – SPRZEDANE

Świat miłośników cygar to świat, gdzie ceni się styl i klasę. Świat, gdzie szlachetny dym sprzyja interesom i kojarzy się z dobrze ubranymi gentlemanami. Jak to się przenosi na motoryzacyjny świat? Najbardziej znane “cygaro” to oczywiście Audi 100 C3, a w poszukiwaniu najbardziej szlachetnego egzemplarza na rynku zawędrować możemy do Wrocławia. Ten egzemplarz ma jedynie 68 tysięcy kilometrów przebiegu, udokumentowanego w książce serwisowej i szwajcarskich badaniach spalin Abgas. Ma pięć cylindrów pod maską, automatyczną skrzynię biegów, aktualny przegląd, wspaniale utrzymaną powłokę lakierniczą i wnętrze. Wygląda wręcz jak nowe. Każdy koneser cygar z pewnością będzie usatysfakcjonowany.
Czytaj dalej Audi 100 C3 1987 – SPRZEDANE

Audi A2 Color Storm 2004 – 17900 PLN – Poznań

Audi A2 Color Storm to próba odnalezienia finezji w nudnej i mocno przewidywalnej ofercie niemieckiego producenta. Oferowane w latach 1995-2005 było kompaktowym minivanem, konstruowanym odważnie i nowocześnie. A2 zbudowane zostało w technologii ASF (Audi Space Frame), czyli specjalnej, aluminiowej konstrukcji kabiny pasażerskiej, użytej po raz drugi w historii marki, zaraz po luksusowym A8. Wyróżniało się nie tylko awangardową stylistyką, ale też zdecydowanie niższą od konkurencji masą (poniżej 900 kg) i niskim oporem aerodynamicznym, co pozwalało uzyskać spalanie na poziomie 3-5 l/100 km. Skonstruowane zostało z użyciem wielu innowacyjnych rozwiązań, a w rezultacie – było drogie, droższe od konkurencji w klasie mini i choć oferowało wyższy komfort i więcej miejsca niż typowe auto miejskie, nigdy nie odniosło sprzedażowego sukcesu. Było propozycją kierowaną dla młodych, energicznych, z dużych ośrodków, zwłaszcza w ciekawej stylistycznie wersji specjalnej Color Storm, którą wspierała kampania promocyjna prowadzona w sercach największych, niemieckich miast. Taką właśnie wersję zobaczyć możemy w tym ogłoszeniu. Żywy lakier Imolagelb (jeden z czterech dostępnych w serii) mocno kontrastuje z czarnym i matowym dachem, lusterkami i listwami zewnętrznymi. We wnętrzu tapicerka nawiązująca kolorem do lakieru. Dziś to ciekawa propozycja. Model, który nigdy nie doczekał się następcy, ale po czasie może intrygować swoją odmiennością i praktycznymi zaletami. Co ciekawe, Audi klasyfikuje je już w dziale w dziale Audi Tradition, co daje dostęp do tańszych części zamiennych i akcesoriów.
Czytaj dalej Audi A2 Color Storm 2004 – 17900 PLN – Poznań

Audi A8 D2 2001 – SPRZEDANE

Audi A8 D2 to był samochód, którym niemiecki producent po raz pierwszy dopadł konkurencję w segmencie samochodów luksusowych. Nie tylko stworzył równie dobry wóz, ale i zaoferował coś więcej. Pierwsze rzecz – napęd quattro. Dziś obie osie napędzają wszyscy, ale w roku debiutu modelu A8 D2 – 1994 – nie oferowała tego ani S klasa Mercedesa, ani seria 7 od BMW. Druga sprawa – ASF – w pełni aluminiowa konstrukcja nadwozia, która sprawiła, że na masie oszczędzono kilkaset kilogramów. To były lata, kiedy Audi reklamowało hasło “Vorsprung durch Technik” – “przewaga dzięki technice”, a flagowy model bł prawdziwym popisem technologicznych możliwości. Po upływie dwóch dekad ten model wciąż może robić świetne wrażenie. Grunt, by był we właściwych rękach, bo inaczej będzie wyglądał egzemplarz od pierwszego czy drugiego właściciela ze Szwajcarii, a inaczej od wioskowego głupka. Zaniedbania serwisowe w przypadku takiej limuzyny droższe będą od ceny zakupu. Tutaj książka serwisowa wygląda wzorowo – regularnie wykonywane przebiegi i przeglądy od początku eksploatacji aż do zeszłego roku. To w przypadku takich aut aspekt ważny niemal równie mocno, co piękny stan utrzymania i ciekawa konfiguracja.
Czytaj dalej Audi A8 D2 2001 – SPRZEDANE

Audi V8 L D11 1991 – 130000 PLN – Warszawa

Produkowane w latach 1988-94 Audi V8 było pierwszym tak luksusowym samochodem w ofercie niemieckiego producenta i zarazem pierwszym przedstawicielem segmentu F w ogóle, w którym odnaleźć można było stały napęd na 4 koła w wyposażeniu standardowym. Zbudowano ich około 21 tysięcy sztuk, a zdecydowanie najciekawszą w ofercie była wersja przedłużona, budowana w Grazu w zakładach Steyr-Daimler-Puch. Audi V8 L (Lang) powstało w ilości zaledwie 271 egzemplarzy, a kosztowało o połowę więcej, niż wersja podstawowa. Co ciekawe, zamówić je można było również w wersji ze skrzynią manualną, co w zestawieniu z napędem quattro pozwalało szoferowi na wykazanie się umiejętnościami rajdowymi. Co ciekawe, ten egzemplarz jako nowy został zamówiony w polskim salonie. Zachowała się dokumentacja odbioru auta w salonie Kulczyk Tradex w Warszawie, a także książka serwisowa. To wyjątkowy okaz z czasów, gdy marka dopiero próbowała zawojować klasę, której stanowi dziś nierozłączną część.
Czytaj dalej Audi V8 L D11 1991 – 130000 PLN – Warszawa

Audi TT Quattro 8N 2001 – SPRZEDANE

Kompaktowe, niewielkie, z turbodoładowanym silnikiem i napędem na cztery koła, gotowe było wgryzać się w asfalt i zdobywać klientów, do których wcześniej marka nie docierała. Debiutowało w 1998 roku i było prawdziwie life style’owym autem. Choć na pierwszy rzut oka to trudne do rozpoznania, Audi TT o oznaczeniu kodowym 8N bazuje na mechanice Volkswagena Golfa. Dostępne było początkowo w dwóch wersjach, które łączyła pojemność silnika (1,8 l), a różniły rodzaj napędu, wielkość turbosprężarki i obecność intercoolera. Ta mocniejsza i bardziej dziś pożądana wersja to 225-konne Audi TT Quattro, takie jak w prezentowanym ogłoszeniu. Srebrny egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii, zachowany jest w bardzo dobrym stanie, z pełną dokumentacją serwisową.
Czytaj dalej Audi TT Quattro 8N 2001 – SPRZEDANE