Audi

Audi A8 D2 1996 – 21500 PLN – Wrocław

Lata 90-te były dla Audi czasem wytężonego technologicznego pościgu i rzetelnej realizacji hasła reklamowego „Vorsprung durch Technik” – postęp dzięki technice. W przypadku zaprezentowanego w 1994 roku flagowego modelu Audi A8 D2 prawdziwym majstersztykiem było zaawansowane zastosowanie stopów aluminium w konstrukcji i poszyciu nadwozia. W efekcie udało się uzyskać masę o kilkaset kilogramów mniejszą od konkurencji, co poskutkowało niższym spalaniem, lepszymi osiągami i niemal sportową zwinnością. Nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem 2.8 l w 30-zaworowej konfiguracji ze skrzynią manualną to Audi chce jechać. Kiedy podróżujemy spokojnie, spalanie tej limuzyny zamknąć się może w wartościach rzędu 6-7 l/100 km (w mieście ok. 12 l/100 km), co pozwala myśleć nawet o codziennym użytku, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się tak troskliwie eksploatowanym egzemplarzem, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Audi 100 C3 1988 – 13900 PLN – Ostrołęka

Audi 100 C3 z pięciocylindrowym silnikiem pod maską to propozycja dla lubiących ładne brzmienie silnika w ponadczasowo eleganckim nadwoziu. Gdy debiutowało w 1982 roku, jego rekordowo aerodynamiczna sylwetka była sensacją na rynku. W kolejnych latach jego widok na ulicach spowszedniał, lecz praktyczne zalety pozostały – podwójnie ocynkowana i doskonale zabezpieczona antykorozyjnie karoseria, dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze, spory bagażnik. W ogłoszeniu model poliftowy, wyróżniający się kasetowymi klamkami i unowocześnionym kształtem deski rozdzielczej.
Czytaj dalej

Audi Coupe 8B 1992 – 24000 PLN – Jaszczurowa

Elegancka, sportowa sylwetka, piękne brzmienie pięciocylindrowego silnika i zaledwie 60 tys. km przebiegu na liczniku, dzięki czemu ten pojazd zachował niemal fabryczną świeżość. To Audi Coupe 8B żywcem może nas przewieźć na początek lat 90-tych, kiedy miękkie działanie zawieszenia i automatycznej skrzyni potrafiło działać wręcz kojąco. Wszystkie stylistyczne detale są tu zachowane, a wnętrze i komora silnika wyglądają jak w samochodzie, który dopiero co opuścił salon. Takie okazy na rynku pojawiają się nieczęsto, a ten dodatkowo kusi atrakcyjną ceną.
Czytaj dalej

Audi 100 C3 1990 – 12999 PLN – Zduńska Wola

Tego kształtu nie da się pomylić z żadnym innym. To Audi 100 C3. Tak na przełomie lat 80-tych i 90-tych woziła się szlachta i to był przedmiot zazdrości równy z Mercedesami. Audi w 1982 roku wyprzedziło swoją epokę, zaskakując klientów opływową sylwetką z niespotykanie niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx = 0,3. To w tym modelu zastosowano po raz pierwszy w Audi metodę podwójnego cynkowania karoserii, co nadało tym samochodom zupełnie nową jakość. Dzięki temu nawet po 30 latach możemy spotkać „Cygaro” z karoserią nienaruszoną zębem czasu, wciąż robiące świetne wrażenie. W ogłoszeniu model z końca produkcji, z największym silnikiem i niewysokim przebiegiem.
Czytaj dalej

Audi S8 D2 1998 – 36000 PLN – Łomża

Audi S8 D2 z zewnątrz jest dyskretne. Sportowa wersja tej luksusowej limuzyny wyróżnia się jedynie drobnymi oznaczeniami, aluminiowymi lusterkami, obniżonym zawieszeniem i większymi felgami. W srebrnym metaliku rzadko kto spodziewa się po nim szczególnych osiągów, tymczasem jego stały napęd na cztery koła i wolnossące V8 o pojemności 4,2 l i mocy 340 KM nawet po dwóch dekadach potrafią zrobić piorunujące wrażenie. To po części również zasługa niskiej masy. Dzięki aluminiowej konstrukcji nadwozia ta sportowa limuzyna była o kilkaset kilogramów lżejsza od swojej konkurencji.
Czytaj dalej

Audi S6 C5 2002 – 69900 PLN – Otwock

Obszerne nadwozie, gładkie linie, napęd quattro, a nade wszystko doskonały, 40-zaworowy silnik V8 uczyniły z tej limuzyny jedną z najwspanialszych maszyn do szybkiego pokonywania dużych odległości przełomu XX i XXI wieku. Audi S6 C5 do dyspozycji oddawało 340 KM, co w wersji z automatyczną skrzynią Tiptronic przekładało się na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 s i do drugiej w niewiele ponad 20. Dla laika ten model wygląda niemal jak seryjne Audi A6. Felgi Avus mają skromne 17-cali średnicy, zawieszenie obniżono tylko o 1 cm, a karoseria różni się jedynie stylistycznymi detalami i skromnymi oznaczeniami „S6”. Takie Audi z przebiegiem jedynie 60 tysięcy kilometrów to niespotykany wręcz rodzynek, którego docenią nie tylko najwięksi fani marki.
Czytaj dalej

Audi Cabriolet 1996 – 18900 PLN – Poznań

Projekt czteroosobowego kabrioletu, stworzony na bazie modelu 80 B4, był bardzo udaną odpowiedzią Audi na kabriolety BMW serii 3. Audi Cabriolet oznaczone fabrycznym symbolem 8G7 z modelami B4 łączą rozwiązania techniczne oraz gama silników. Godna ilość miejsca dla czterech pasażerów, trwała mechanika i skutecznie ocynkowana karoseria, w której korozja jest wyjątkowo rzadko spotykanym gościem, to tylko kilka z zalet tego samochodu. Dobrze zachowany i sprawny technicznie okaz, taki jak w ogłoszeniu, nowemu właścicielowi służyć będzie jeszcze wiele lat, a jazda z otwartym dachem stanowić będzie wspaniałą rozrywkę w letnie dni.
Czytaj dalej

Audi 80 2.6 B4 1994 – 18500 PLN – Wrocław

Audi 80 2.6 B4 od poprzedniej generacji nie różniło się spektakularnie. Inna, scalona z grillem maska silnika, zderzaki, błotniki, nieco zwiększony rozstaw osi, zmienione wnętrze. To co było nowością, to zainstalowane w tym nadwoziu po raz pierwszy silniki V6. Więcej mocy i charakteru, ale też wciąż doskonale zabezpieczona przed korozją karoseria i trwała mechanika. Zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem nawet po ponad 20 latach może sprawić wiele radości. Ten nawet posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej

Audi S4 Avant 1993 – 29900 PLN – Bytów

Audi S4 (Typ 4A) zwane Ur-S4 lub czasami Audi 100 S4, to wersja popularnego Audi 100 C4 ukierunkowana na osiągi. To następca Audi 200 quattro turbo, samochód łączący wysoki komfort i pewne prowadzenie, niezależnie od pogody i warunków drogowych. Oferowane było z dwoma silnikami do wyboru – turbodoładowaną jednostką R5 2,2 l 230 KM albo 4,2 litrowym V8 o mocy 280 KM. Prezentowany okaz Audi S4 w wersji Avant czyli o nadwoziu kombi, to ten z mocniejszą jednostką napędową. W oryginalnym stanie, z kompletnym wyposażeniem charakterystycznym dla wersji i z niskim przebiegiem, prezentuje się doskonale. Tak zadbany egzemplarz ucieszy każdego kierowcę i w przyszłości na wartości nie straci.
Czytaj dalej

Audi Sport Quattro 1985 – Włochy

Oferowane Audi Sport Quattro to drogowa wersja ikony sportów motorowych. Model zbudowano w 214 egzemplarzach na potrzeby homologacyjne rajdowej grupy B, z czego nabywców znalazły jedynie 164 sztuki w wersji drogowej. Ta skrócona wersja Audi quattro, która swoją premierę miała na IAA we Frankfurcie w 1983 roku, wyposażona została w silnik 5-cylindrowy o aluminiowym bloku z 20-zaworową głowicą i turbosprężarką. To właśnie ten silnik pozwolił osiągnąć 306 KM już w drogowej wersji. Okaz wystawiony na aukcji po dwóch latach wrócił do fabryki w Ingolstadt, gdzie jego oryginalny aluminiowy blok silnika zastąpiony został nowym, stalowym. Dziś auto ma jedynie 90 tys. km przebiegu i jest po dużym serwisie silnika, który aktualnie generuje 348 KM. Audi wycenione zostało na 300 – 350 tys. euro, czyli około 1,2 – 1,4 miliona złotych.
Czytaj dalej