Archiwum kategorii: Audi

Audi A8 W12 D3 2005 – 58900 PLN – Michalin

Audi A8 W12 D3 debiutowało w 2005 roku, doskonale realizując reklamowe hasło producenta – “Vorsprung durch Technik” (“przewaga dzięki technologii”). A8 (w generacji D2) była to pierwsza limuzyna z 12-cylindrowym silnikiem, w której udało się zastosować napęd quattro. Zasługa to układu cylindrów (W12), który pozwolił na uzyskanie bardzo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, nawet mniejszych niż w jednostce 4.2 V8. Dzięki temu udało się znaleźć miejsce na przedni mechanizm różnicowy, co byłoby niemożliwe w przypadku klasycznego V12. Samochód z zewnątrz wyróżniała powiększona atrapa chłodnicy, która wkrótce, wraz z liftem, trafiła również do pozostałych modeli. Co ciekawe, kiedy w 2006 roku pojawił się w ofercie model S8, wcale nie był mocniejszy od A8 W12. Oba miały 450 KM, a różnica objawiała się przede wszystkim w charakterze. Audi A8 W12 D3 nigdy nie miało sportowych ambicji, było też droższe, bardziej ekskluzywne, topowe. Zachowane w świetnym stanie, ogromne wrażenie robi do dziś.
Czytaj dalej Audi A8 W12 D3 2005 – 58900 PLN – Michalin

Audi A8 D2 2001 – 36500 PLN – Wrocław

Audi A8 D2 to był samochód, którym niemiecki producent po raz pierwszy dopadł konkurencję w segmencie samochodów luksusowych. Nie tylko stworzył równie dobry wóz, ale i zaoferował coś więcej. Pierwsze rzecz – napęd quattro. Dziś obie osie napędzają wszyscy, ale w roku debiutu modelu A8 D2 – 1994 – nie oferowała tego ani S klasa Mercedesa, ani seria 7 od BMW. Druga sprawa – ASF – w pełni aluminiowa konstrukcja nadwozia, która sprawiła, że na masie oszczędzono kilkaset kilogramów. To były lata, kiedy Audi reklamowało hasło “Vorsprung durch Technik” – “przewaga dzięki technice”, a flagowy model bł prawdziwym popisem technologicznych możliwości. Po upływie dwóch dekad ten model wciąż może robić świetne wrażenie. Grunt, by był we właściwych rękach, bo inaczej będzie wyglądał egzemplarz od pierwszego czy drugiego właściciela ze Szwajcarii, a inaczej od wioskowego głupka. Zaniedbania serwisowe w przypadku takiej limuzyny droższe będą od ceny zakupu. Tutaj książka serwisowa wygląda wzorowo – regularnie wykonywane przebiegi i przeglądy od początku eksploatacji aż do zeszłego roku. To w przypadku takich aut aspekt ważny niemal równie mocno, co piękny stan utrzymania i ciekawa konfiguracja.
Czytaj dalej Audi A8 D2 2001 – 36500 PLN – Wrocław

Audi A6 4.2 Avant C5 2000 – 27500 PLN – Wrocław

Był czas, gdy wszyscy celowali w używane auta, które tylko miały dwójkę z przodu w roczniku. To świadczyło o tym, że auto jest świeże, lepsze, bardziej aktualne. Teraz już od tego czasu upłynęły blisko dwie dekady i powoli i takie auta nazywane mogą być już youngtimerami. Audi A6 4.2 Avant C5 może jednak zaoferować coś więcej. Nie tylko przepastne wnętrze i napęd quattro, ale i silnik 4,2 l V8, który nawet w ultra ciężkim Phaetonie robił robotę, a co dopiero w kilkaset kilogramów lżejszym kombi. Ten egzemplarz dodatkowo uwodzi doskonałą kolorystyką, faktem użytkowania tylko przez jednego właściciela ze Szwajcarii, stałym serwisem i jedynie niewielkimi śladami zużycia. Do długich podróży, wciąż to auto wymarzone, a cena jest bardzo zachęcająca.
Czytaj dalej Audi A6 4.2 Avant C5 2000 – 27500 PLN – Wrocław

Audi 100 C3 1987 – 29000 PLN – Wrocław

Świat miłośników cygar to świat, gdzie ceni się styl i klasę. Świat, gdzie szlachetny dym sprzyja interesom i kojarzy się z dobrze ubranymi gentlemanami. Jak to się przenosi na motoryzacyjny świat? Najbardziej znane “cygaro” to oczywiście Audi 100 C3, a w poszukiwaniu najbardziej szlachetnego egzemplarza na rynku zawędrować możemy do Wrocławia. Ten egzemplarz ma jedynie 68 tysięcy kilometrów przebiegu, udokumentowanego w książce serwisowej i szwajcarskich badaniach spalin Abgas. Ma pięć cylindrów pod maską, automatyczną skrzynię biegów, aktualny przegląd, wspaniale utrzymaną powłokę lakierniczą i wnętrze. Wygląda wręcz jak nowe. Każdy koneser cygar z pewnością będzie usatysfakcjonowany.
Czytaj dalej Audi 100 C3 1987 – 29000 PLN – Wrocław

Audi V8 4.2 D11 1991 – 28500 PLN – Kraków

Audi V8 D11 było pierwszą propozycją koncernu w klasie wyższej. Debiutowało w 1988 roku, wyróżniając się wśród konkurencji niespotykanym wyposażeniem w postaci stałego napędu czterech kół. Początkowo planowano ten model nazwać Audi 300, lecz pozostano przy nazwie podkreślającej rodzaj zastosowanego silnika – V8. W 1991 roku do oferty dołączyła mocniejsza jednostka napędowa – ABH 4,2 l o mocy 280 koni mechanicznych. Audi V8 4.2 D11 do 1994 roku powstało w ilości jedynie 4650 sztuk, co było efektem ceny na poziomie astronomicznych 108600 DM, czyli o 25% wyższym od nowego Mercedesa W140 w bazowej wersji. W zamian już na starcie każdy klient otrzymywał tu skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, elektrycznie ustawiane i podgrzewane fotele, no i 2 cylindry więcej.
Czytaj dalej Audi V8 4.2 D11 1991 – 28500 PLN – Kraków

Audi RS4 B5 2000 – 159000 PLN – Warszawa

Audi RS4 B5 – następca legendarnego, opracowanego przez Porsche modelu RS2 – podobnie jak poprzednik było dostępne wyłącznie w nadwoziu kombi. Tym razem zdecydowano się na współpracę z brytyjskim Cosworthem, a dzieło było równie imponujące. Podstawą do dalszych modyfikacji był 265-konny silnik z modelu S4, z którego wydobyto imponujące 380 KM. Dzięki napędowi quattro osiągi tego samochodu są fenomenalne – pierwsza setka pojawia się tu na liczniku już po 4,9 s. To ukryty pod płaszczykiem rodzinnego samochodu wariat, którym można stawać w szranki z dowolnym supersamochodem. Ceny zadbanych egzemplarzy nigdy nie spadły poniżej pewnego poziomu. Kwota oczekiwana za tak piękny egzemplarz nie może dziś nikogo dziwić…
Czytaj dalej Audi RS4 B5 2000 – 159000 PLN – Warszawa

Audi A8 D3 2002 – SPRZEDANE

Audi A8 debiutowało na rynku w połowie lat 90-tych, jednak jego koncepcja sprawdza się z powodzeniem w portfolio marki do dziś. Druga generacja Audi A8, oznaczona symbolem D3, trafiła na rynek europejski w listopadzie 2002 roku. Samochód zmienił się w stosunku do pierwszej generacji nie tylko wizualnie, powiększono wymiary nadwozia oraz rozstaw osi. Znawcy tematu czterech pierścieni na pewno docenią egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu, nie tylko za stan, ale i jednostkę napędową V8 o pojemności 4,2 litra, generującą 335 KM, która w połączeniu z napędem quattro może dać wiele radości w użytkowaniu. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszego roku produkcji, ma napęd Quattro, niewielki jak na limuzynę przebieg i pochodzi z niemieckiego rynku.
Czytaj dalej Audi A8 D3 2002 – SPRZEDANE

Audi 100 C3 1989 – 13900 PLN – Biała Podlaska

Audi 100 C3 podbiło serca użytkowników smukłą, nowoczesną sylwetką, komfortowym i obszernym wnętrzem i dużą niezawodnością. Z czasem doceniono również dwustronnie ocynkowaną karoserię, która nie poddawał się korozji. Szczególnie cenione i lubiane jako youngtimery są wersje z pięciocylindrowymi silnikami, dające tej racjonalnej limuzynie piękne brzmienie i nieco bardziej drapieżny charakter. Takie 2,3 l potrafi zapewnić już całkiem niezłą dynamikę, a welurowe fotele zadbają, by poczuć się w podróży naprawdę dobrze. Przesiadka z kilkuletniego Audi na taki statek niejednemu da do pomyślenia, czy droga ewolucji w motoryzacji oby na pewno idzie w dobrą stronę…
Czytaj dalej Audi 100 C3 1989 – 13900 PLN – Biała Podlaska

Audi 100 C4 1991 – 17900 PLN – Biała Podlaska

Audi 100 C4, produkowane w latach 1990-1994, należy do segmentu E, czyli klasy wyższej. Ten następca “cygara” powstał jako konkurencja dla modelu W124 Mercedesa oraz BMW serii 5. Nadwozie w wersji sedan mimo upływu ćwierćwiecza wciąż uchodzi za stonowane i eleganckie. Auto ma podwójnie ocynkowaną karoserię, dopracowaną mechanikę i świetne zawieszenie. Warto też zwrócić uwagę na zamontowany w aucie rzędowy, pięciocylindrowy silnik Audi AAT 2.5 TDI R5. Jest to bardzo udana konstrukcja, nie ma nic wspólnego z okrytym złą sławą silnikiem V6 montowanym w Audi od 1997 roku. Konwencjonalny układ wtryskowy przygotowany przez firmę Bosch otrzymuje paliwo wprost z pompy wtryskowej. Silnik AAT to jednostka napędowa uznawana za najbardziej trwała konstrukcję diesla montowanego w Audi. Prawidłowa eksploatacja, terminowe wymiany płynów eksploatacyjnych i filtrów gwarantują przebiegi na poziomie miliona kilometrów.
Czytaj dalej Audi 100 C4 1991 – 17900 PLN – Biała Podlaska

Audi A8 4.2 Quattro D2 1997 – 26500 PLN – Wrocław

Wszystko jest tu na swoim miejscu, jak na niemiecką limuzynę przystało. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia mu lekkość, a stały napęd na cztery koła wyjątkową trakcję. Samochód wykonany jest perfekcyjnie, nie rdzewieje, komfort zapewnia świetny, a o właściwe osiągi dba potężny silnik V8. Stylistyka jest stonowana, choć w nietypowym dla marki zestawieniu granatowego lakieru z jasnym wnętrzem może wywoływać wrażenie pewnej awangardy, czy wręcz polotu. To Audi A8 4.2 Quattro D2 to wzorowy egzemplarz z niewysokim przebiegiem, pełną historią serwisową i oryginalnym lakierem. Dobry wybór dla tych, którzy uważają, że w ciągu ostatnich dwóch dekad w motoryzacji nie dokonano żadnego znaczącego postępu.
Czytaj dalej Audi A8 4.2 Quattro D2 1997 – 26500 PLN – Wrocław