Audi

Audi 100 C3 1987 – 8800 PLN – Ostrowiec Świętokrzyski

Duże, szybkie i ekonomiczne. Audi 100 C3 debiutowało w 1983 roku, zaskakując cały świat swoją nowoczesną, aerodynamiczną formą. Dopracowane w tunelu aerodynamicznym, ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx = 0,3 wyznaczyło nowy rekord w klasie. Jago nadwozie jest gładkie, z mocno pochyloną i wklejaną przednią i tylną szybą, bez rynienek odprowadzających wodę oraz z szybami bocznymi montowanymi po raz pierwszy bez korytek, nie w zagłębieniu, lecz niemal równo z karoserią. Zminimalizowano szczeliny pomiędzy elementami karoserii, schowano wycieraczki przedniej szyby, zoptymalizowano kształt lusterek. W rezultacie otrzymano limuzynę o osiągach lepszych i niższym spalaniu od konkurencji, gwarantującą niższy poziom hałasu w kabinie. Szczególnie przyjemnie jeździły wersje pięciocylindrowe, jak ta z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Audi Quattro Sport 1985 – Francja

Audi Quattro to ikona, wzór i marzenie w jednym. To właśnie ten model przeniósł napęd na cztery koła do głównego nurtu motoryzacji. Wprowadzony w 1980 roku Quattro został oparty na nadwoziu coupe i zmodyfikowanym pięciocylindrowym silniku 2,1 z turbosprężarką KKK. To fenomenalnie szybkie i przyczepne Audi startowało w Rajdowych Mistrzostwach Świata, zapewniając stajni pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołów fabrycznych w roku 1982. Jego spuścizna obecna jest w modelach Audi do dziś, system z quattro 4WD zaadaptowany został do produkcji, ale duża literka Q w oznaczeniu zarezerwowana jest tylko dla modelu Audi Quattro. Audi Quattro Sport zostało stworzone jesienią 1983, by uzyskać homologację rajdową Grupy B. Otrzymało skrócony rozstaw osi i zmodyfikowany, całkowicie aluminiowy silnik o mocy 306 KM, z wtryskiem paliwa Bosch HI-Jetronic. Audi zbudowało 214 egzemplarzy Sport’a, ale tylko 164 zostało faktycznie sprzedane klientom do celów drogowych. Na aukcji wystawiony został egzemplarz z czerwonym nadwoziem i szaro-czarnym wnętrzem. Samochód zaopatrzony jest w fotele kubełkowe, pasy szelkowe i sportową kierownicę. Bonhams szacuje wartość tej rajdowej legendy na 330 – 400 tys. euro.
Czytaj dalej

Audi 100 C4 1991 – 7900 PLN -Bytów

Audi 100 C4 to ostatnie, które nosiło tą nazwę. Debiutujące w 1990 roku nadwozie mimo upływu ćwierćwiecza wciąż uchodzi za stonowane i eleganckie. Ten następca „cygara” powstał jako konkurencja dla modelu W124 Mercedesa oraz piątki BMW i sprzedawał się znakomicie. Zestawiając z ówczesną niemiecką konkurencją, Audi w dobrej kondycji to dziś wciąż nieduży wydatek. W Bytowie za bardzo ładny egzemplarz z oryginalnym lakierem, kultowym pięciocylindrowym silnikiem i bogatym wypozsażeniem obejmującym automatyczną skrzynię biegów i kimatyzację wystarczy zaplacić kilka tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Audi 80 B3 1991 – 5999 PLN – Józefów

Audi 80 B3 może służyć długo i wiernie, to nie jest samochód z tych, które chce się szybko zmieniać. Aerodynamiczna sylwetka starzeje się powoli, a nad wyraz żywotna blacharka (dzięki zastosowaniu podwójnie ocynkowanej stali) dodatkowo sprawia, że te samochody nawet po latach potrafią wciąż wyglądać niemal tak, jakby dopiero co wyjechały z salonu. To służyło u pierwszego właściciela przez ponad ćwierćwiecze, na co dowodem są wciąż zachowane oryginalne czarne blachy. To coraz rzadziej spotykany widok na naszych drogach, szczególnie przyjemny na aucie, które wciąż wygląda na ładnie zachowane i nie ma widocznej korozji.
Czytaj dalej

Audi Coupe 1984 – 26000 PLN – Wrocław

Choć uwaga kolekcjonerów skupia się na modelu Quattro, również dzielące z nim sportową sylwetkę Audi Coupe może być ciekawą i zdecydowanie tańszą propozycją, którą spokojnie można używać choćby na co dzień. 90-konny silnik dzięki niskiej masie napędza je całkiem sprawnie, a kształt zdecydowanie pozwoli wyróżnić się na ulicy. Mechanika pokrewna z modelem Audi 80 pozwoli na bezproblemowy dostęp do wszelkich eksploatacyjnych części. W ogłoszeniu pięknie zachowana wersja poliftowa, wyróżniająca się kierunkowskazaami zintegrowanymi ze zderzakami i spojlerem na tylnej klapie.
Czytaj dalej

Audi A6 C5 quattro 1997 – 29900 PLN – Biała Podlaska

Ta konstrukcja ma już 20 lat, choć linie nakreślone przez studio Pininfarina doskonale znoszą upływ czasu. Audi A6 C5 quattro czaruje jednak nie tylko kształtami, lecz również swietną jakością wykonania, ładnym brzmieniem sześciocylindrowego silnika oraz napędem quattro, uznawanym za najbardziej dopracowane rozwiązanie mechanizmu napędu na cztery koła w swojej epoce. Znalezienie takiego samochodu z niskim przebiegiem nie jest łatwe, a jeszcze trudniejsze może być robienie nim dalej tylko niedalekich przejażdżek… w końcu jest to auto, które kierowcy daje wiele radości, szczególnie gdy spadnie trochę śniegu.
Czytaj dalej

Audi 80 B3 1990 – 3900 PLN – Częstochowa

Audi 80 B3 w 1987 roku zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. Z miejsca stało się hitem i również po wielu latach było wciąż chętnie kupowane, jako samochód używany. Złożyła się na to ponadprzeciętna trwałość samochodu i podwójnie ocynkowana karoseria, nie poddająca się z latami korozji. To w ogłoszeniu nie jest perfekcyjne, lecz zachęca niewysoką ceną i pewną, udokumentowaną historią. Choć ma już 26 lat, z pewnością może jeszcze przeżyć niejedno kilkuletnie auto. To niezawodny youngtimer, który z powodzeniem może służyć na co dzień.
Czytaj dalej

Audi 80 2.6 B4 1994 – 25000 PLN – Wrocław

Audi 80 2.6 B4 od poprzedniej generacji nie różniło się spektakularnie. Inna, scalona z grillem maska silnika, zderzaki, błotniki, nieco zwiększony rozstaw osi, zmienione wnętrze. To co było nowością, to zainstalowane w tym nadwoziu po raz pierwszy silniki V6. Więcej mocy i charakteru, ale też wciąż doskonale zabezpieczona przed korozją karoseria i trwała mechanika. Zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem nawet po ponad 20 latach może sprawić wiele radości.
Czytaj dalej

Audi A8 D2 1997 – 18500 PLN – Łomianki

Audi A8 D2 to pierwszy wielkoseryjnie produkowany samochód, w którego konstrukcji tak obszernie zastosowano aluminium. ASF – Audi Space Frame – to cała struktura nośna ze stopów aluminium, na której zamocowano tu również aluminiowe poszycie. W rezultacie powstała limuzyna o ponadprzeciętnie wysokiej sztywności, zdecydowanie lżejsza od konkurencji i tym samym – jeżdżąc zdecydowanie żwawiej, niż moglibyśmy dedukować jedynie z jej mocy maksymalnej. Ten egzemplarz przywędrował do Polski z dość nietypowego kierunku – ze Słowenii, jednak kompletna historia serwisowa i bardzo dobry stan utrzymania to kolejny dowód na to, że właściwie utrzymane auto da się odnaleźć w wielu miejscach na Ziemi.
Czytaj dalej

Audi 80 B3 1988 – 7500 PLN – Gorzów Wielkopolski

Ma ocynkowaną karoserię, dopracowaną mechanikę, może mieć jednopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa – bezawaryjny i bezobsługowy. Tak zestawione Audi 80 B3 z niewysokim przebiegiem i pięknie zachowanym wnętrzem to ciekawy kąsek, który z pewnością może zainteresować miłośników niemieckiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Tu na wyposażeniu jest także skrzynia automatyczna, dodatkowo uprzyjemniająca jazdę. Ten egzemplarz został już zarejestrowany na żółte tablice samochodu zabytkowego, co oczywiście nie przeszkadza w codziennej eksploatacji, jeżeli zamierzamy w dalszym ciągu odpowiednio dbać o samochód.
Czytaj dalej