Audi

Audi 80 2.6 B4 1994 – 18500 PLN – Wrocław

Audi 80 2.6 B4 od poprzedniej generacji nie różniło się spektakularnie. Inna, scalona z grillem maska silnika, zderzaki, błotniki, nieco zwiększony rozstaw osi, zmienione wnętrze. To co było nowością, to zainstalowane w tym nadwoziu po raz pierwszy silniki V6. Więcej mocy i charakteru, ale też wciąż doskonale zabezpieczona przed korozją karoseria i trwała mechanika. Zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem nawet po ponad 20 latach może sprawić wiele radości. Ten nawet posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej

Audi 80 Turbo D B3 1990 – 11700 PLN – Wrocław

Ma ocynkowaną karoserię, dopracowaną mechanikę i może mieć pod maską kultowego ropniaka wzmocnionego turbosprężarką. Audi 80 Turbo D B3 z przebiegiem jedynie 88 tysięcy kilometrów i wciąż zachowanym oryginalnym lakierem to bardzo rzadko spotykany na rynku kąsek, który z pewnością może zainteresować miłośników niemieckiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Patrząc na cenę, można powiedzieć – gratka. To Audi wygląda, jakby czas zatrzymał się dla niego w latach 90-tych i wymaga jedynie drobnych prac serwisowych.
Czytaj dalej

Audi A8 D2 1996 – 21500 PLN – Wrocław

Lata 90-te były dla Audi czasem wytężonego technologicznego pościgu i rzetelnej realizacji hasła reklamowego „Vorsprung durch Technik” – postęp dzięki technice. W przypadku zaprezentowanego w 1994 roku flagowego modelu Audi A8 D2 prawdziwym majstersztykiem było zaawansowane zastosowanie stopów aluminium w konstrukcji i poszyciu nadwozia. W efekcie udało się uzyskać masę o kilkaset kilogramów mniejszą od konkurencji, co poskutkowało niższym spalaniem, lepszymi osiągami i niemal sportową zwinnością. Nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem 2.8 l w 30-zaworowej konfiguracji ze skrzynią manualną to Audi chce jechać. Kiedy podróżujemy spokojnie, spalanie tej limuzyny zamknąć się może w wartościach rzędu 6-7 l/100 km (w mieście ok. 12 l/100 km), co pozwala myśleć nawet o codziennym użytku, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się tak troskliwie eksploatowanym egzemplarzem, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Audi Quattro 1981 – UK

Audi Quattro to jeden z najbardziej wpływowych projektów ostatnich dziesięcioleci i wyjątkowo udany model samochodu rajdowego. Napęd 4WD doskonale zgrywa się z pięciocylindrowym, 2,1-litowym silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę KKK, produkującym ponad 200 koni mechanicznych w wydaniu drogowym, a co dopiero w prawdziwej rajdówce. Ten wspaniały okaz Audi Quattro, wystawiony na aukcji początkowo służył jako oficjalny samochód prasowy w Volkswagen/Audi Group. W 1982 roku przekształcony został do pełnej specyfikacji rajdowej dla Audi Sport UK, był samochodem treningowym John Buffum’a w Rajdzie Akropolu, a następnie wykorzystywany w przygotowaniach Hannu Mikkoli do Rajdu Manx. Aktywnie użytkowany przez kolejne lata, w 1990 roku doczekał się emerytury i renowacji jako część prywatnej kolekcji samochodów rajdowych. W ostatnich latach Quattro startowało w Trackrod Rally 2009 oraz w dwóch rajdach Walii w 2010, wystawione zostało również na British Rally Show w Chatsworth oraz w Coventry. W 2016 roku samochód demonstrowany był w Cholmondeley Castle RallyFest, który jest częścią serii WRC Wales Rally GB. Dziś przywrócony do swoich pierwotnych barw, oryginalny i ocalały, wyceniony został na 100 000 – 150 000 funtów, czyli 490 000 – 740 000 PLN.
Czytaj dalej

Audi 80 2.6 B4 1994 – SPRZEDANE

Audi 80 2.6 B4 od poprzedniej generacji nie różniło się spektakularnie. Inna, scalona z grillem maska silnika, zderzaki, błotniki, nieco zwiększony rozstaw osi, zmienione wnętrze. To co było nowością, to zainstalowane w tym nadwoziu po raz pierwszy silniki V6. Więcej mocy i charakteru, ale też wciąż doskonale zabezpieczona przed korozją karoseria i trwała mechanika. Zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem nawet po ponad 20 latach może sprawić wiele radości.
Czytaj dalej

Audi S6 Avant Quattro C4 1994 – 21900 PLN – Bielsko-Biała

Audi S6 Avant Quattro C4 oferuje naprawdę wiele. Przepastne kombi z napędem na cztery koła dysponuje silnikiem V8 o mocy 290 KM, co niejednego może zdziwić na światłach. Dodatkowo to niezwykle komfortowy wóz, który doskonale może sprawdzić się w dalekiej podróży. W prezentowanej ofercie cieszy zgodność wszystkich detali z rocznikiem, a dodatkowo miła jest świadomość, że to jeden z zaledwie 2475 wyprodukowanych egzemplarzy. Skrupulatny serwis i szeroko zakrojone zabiegi pielęgnacyjne sprawiają, że może to być bardzo udany zakup.
Czytaj dalej

Audi A8 D2 1996 – SPRZEDANE

Audi A8 D2 było dla koncernu VAG przełomem w klasie limuzyn. Nowy model, który pojawił się w 1994 roku, pozwolił nawiązać walkę w segmencie aut luksusowych. W tym samym roku powstało BMW E38, które było bezpośrednim konkurentem modelu A8. O ile nowa siódemka z miejsca stała się bestsellerem, Audi musiało swoją pozycję zbudować od zera. Walczyło doskonałą jakością, innowacyjną technologią i niską masą (stosując aluminium w zdecydowanie większym zakresie niż konkurencja), a także napędem 4×4, którego wówczas nie oferowali rywale. Dodatkowo design Audi był dość rewolucyjny, wprowadził nową jakość, co pozwoliło na przejęcie znacznej części rynku, na którym królowały od lat BMW i Mercedes.
Czytaj dalej

Audi S3 2000 – 18900 PLN – Wrocław

Audi S3 to jeszcze nie w pełni klasyk, ale świetny pretendent do tego miana. Produkowane od 1999 roku, jest pierwsze z rodziny usportowionych hatchbacków Audi. Przyprawiony ostrym chilli hot hatch zawstydzić może niejedno współczesne auto. 210 koni mechanicznych, napęd quattro, a także masa około 1300 kg zapewnia ponadprzeciętne osiągi. Wytrzymały silnik 1.8T koncernu VAG i sprawdzony napęd 4×4 dają niezawodność na wysokim poziomie, pozwalając na podniesienie mocy bez obawy o awarię – co jest ogromną zaletą w porównaniu do Subaru Imprezy czy Mitsubishi Lancer Evo. Cena tego modelu bez wątpienia w najbliższym czasie będzie rosła – to pierwszy model kultowej serii, który na karku ma już blisko 20 lat.
Czytaj dalej

Audi 100 C3 1990 – 15900 PLN – Warszawa

Niezwykle dopracowane Audi 100 C3 było prawdziwym przełomem. Gdy debiutowało w 1983 roku było najbardziej opływowym samochodem w klasie, wyznaczając rekord i trendy w stylistyce na kolejną dekadę. Elegancka sylwetka przez lata budziła szacunek, a samochód dodatkowo zachęcał dobrą jakością wykonania, wyjątkową odpornością na korozję, dobrym wyciszeniem kabiny i wysokim komfortem. Egzemplarz w ogłoszeniu to model poliftowy, zwracający uwagę świetnym wyposażeniem i bardzo dobrym stanem zachowania. Na pokładzie odnajdziemy wszystko, czego dusza może zapragnąć – automatyczna skrzynia biegów, fantastyczna welurowa tapicerka, klimatyzacja, szyberdach, elektryczne szyby czy tempomat. Pod maską – kultowa, pięciocylindrowa rzędówka. Kusząca propozycja.
Czytaj dalej

Audi 100 C3 1987 – 8800 PLN – Ostrowiec Świętokrzyski

Duże, szybkie i ekonomiczne. Audi 100 C3 debiutowało w 1983 roku, zaskakując cały świat swoją nowoczesną, aerodynamiczną formą. Dopracowane w tunelu aerodynamicznym, ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx = 0,3 wyznaczyło nowy rekord w klasie. Jago nadwozie jest gładkie, z mocno pochyloną i wklejaną przednią i tylną szybą, bez rynienek odprowadzających wodę oraz z szybami bocznymi montowanymi po raz pierwszy bez korytek, nie w zagłębieniu, lecz niemal równo z karoserią. Zminimalizowano szczeliny pomiędzy elementami karoserii, schowano wycieraczki przedniej szyby, zoptymalizowano kształt lusterek. W rezultacie otrzymano limuzynę o osiągach lepszych i niższym spalaniu od konkurencji, gwarantującą niższy poziom hałasu w kabinie. Szczególnie przyjemnie jeździły wersje pięciocylindrowe, jak ta z ogłoszenia.
Czytaj dalej