Audi

Audi Coupe 8B 1992 – 22000 PLN – Jaszczurowa

Elegancka, sportowa sylwetka, piękne brzmienie pięciocylindrowego silnika i zaledwie 60 tys. km przebiegu na liczniku, dzięki czemu ten pojazd zachował niemal fabryczną świeżość. To Audi Coupe 8B żywcem może nas przewieźć na początek lat 90-tych, kiedy miękkie działanie zawieszenia i automatycznej skrzyni potrafiło działać wręcz kojąco. Wszystkie stylistyczne detale są tu zachowane, a wnętrze i komora silnika wyglądają jak w samochodzie, który dopiero co opuścił salon. Takie okazy na rynku pojawiają się nieczęsto, a ten dodatkowo kusi atrakcyjną ceną.
Czytaj dalej

Audi Sport Quattro S1 1985 – USA

Pierwsza połowa lat 80-tych uchodziła za złotą erę rajdów, a budowane według reguł powstałej w 1982 roku Grupy B pojazdy zdawały się łamać wszelkie limity i ograniczenia. Audi Quattro było pierwszy wozem w stawce, w którym zastosowano napęd na cztery koła, co pozwoliło zdobyć tytuł mistrzowski wśród konstruktorów w 1982 i drugie miejsce w 1983 roku. Konstrukcja była rewolucyjna, lecz w zestawieniu z konkurencją miała swoje słabości. Audi powstało w oparciu o seryjny samochód, co zaowocowało zbyt dużymi wymiarami i masą. Lekarstwem było zaprezentowane w 1984 roku Audi Sport Quattro S1. Z rozstawem osi skróconym o 320 mm i szerokim wykorzystaniem w konstrukcji lekkich materiałów, jak aluminium, włókno węglowe czy nawet Kevlar, Audi wróciło na szczyt. Zgodnie z wymogami homologacji powstało 200 sztuk tych samochodów. Egzemplarz z aukcji to wersja cywilna, doposażony w elektryczne szyby, centralny zamek, prawe lusterko i autoalarm. Zachowana w większości w oryginalnej formie, przejechało dotąd jedynie 18400 km, będąc jednym z najlepiej zachowanych egzemplarzy na świecie. Wycena opiewa na 450 – 550 tys. USD, czyli około 1,6 – 2 mln PLN, a samochód licytowany będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej

Audi 80 2.6 B4 1994 – 15000 PLN – Wrocław

Audi 80 2.6 B4 od poprzedniej generacji nie różniło się spektakularnie. Inna, scalona z grillem maska silnika, zderzaki, błotniki, nieco zwiększony rozstaw osi, zmienione wnętrze. To co było nowością, to zainstalowane w tym nadwoziu po raz pierwszy silniki V6. Więcej mocy i charakteru, ale też wciąż doskonale zabezpieczona przed korozją karoseria i trwała mechanika. Zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem nawet po ponad 20 latach może sprawić wiele radości. Ten nawet posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej

Audi A4 B5 1995 – 6900 PLN – Ostrów Wielkopolski

Audi A4 służyć może za wzór niemieckiej perfekcji. Model pierwszej generacji, oznaczony jako B5, był kontynuacją i rozwinięciem modelu 80. Ten model klasy średniej debiutował w 1994 roku i znajdował się w sprzedaży do 2001 roku. Świetnie wykonane i wyciszone, z trwałym zabezpieczeniem antykorozyjnym, przez długie lata gotowe było znosić trudy codziennej eksploatacji. Dziś większość z nich jest już w stanie technicznej śmierci, a egzemplarz taki jak w ogłoszeniu jest prawdziwym zjawiskiem. Jedyne 90 tys. kilometrów przebiegu, oryginalny lakier, pięknie zachowane wnętrze, a na wyposażeniu nawet automatyczna klimatyzacja. Fani modelu nie powinni się długo zastanawiać, wszak oczekiwana cena jest rozsądna. Egzemplarz z ogłoszenia to przedstawiciel pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniający się czarnymi dokładkami zderzaków, czarnymi klamkami i logo Audi na błotnikach.
Czytaj dalej

Audi A8 D2 4.2 Quattro 1998 – 36000 PLN – Wrocław

Wszystko jest tu na swoim miejscu, jak na niemiecką limuzynę przystało. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia mu lekkość, a stały napęd na cztery koła wyjątkową trakcję. Samochód wykonany jest perfekcyjnie, nie rdzewieje, komfort zapewnia świetny, a o właściwe osiągi dba potężny silnik V8. Stylistyka jest stonowana, choć w nietypowym dla marki zestawieniu zielonego lakieru z jasnym wnętrzem może wywoływać wrażenie pewnej awangardy, czy wręcz polotu. To Audi A8 D2 4.2 Quattro to wzorowy egzemplarz z niewysokim przebiegiem, pełną historią serwisową i tylko minimalnym mankamentami. Dobry wybór dla tych, którzy uważają, że w ciągu ostatnich dwóch dekad w motoryzacji nie dokonano żadnego znaczącego postępu.
Czytaj dalej

Audi V8 D11 1992 – SPRZEDANE

Audi V8 D11 było pierwszą propozycją koncernu w klasie wyższej. Debiutowało w 1988 roku, wyróżniając się wśród konkurencji niespotykanym wyposażeniem w postaci stałego napędu czterech kół. Początkowo planowano ten model nazwać Audi 300, lecz pozostano przy nazwie podkreślającej rodzaj zastosowanego silnika – V8. Do 1994 roku zbudowano ich jedynie 21565 sztuk, co po części było efektem ceny o 30% wyższej od bazowych wersji Mercedesa S-klasy i BMW 7. W zamian już na starcie każdy klient otrzymywał tu skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, elektrycznie ustawiane i podgrzewane fotele, no i 2 cylindry więcej. Dopiero później wprowadzono uboższy standard, a to co początkowo było podstawą, nazwano wersją Exclusive. Taką właśnie odmianę tego samochodu, z dostępną od 1992 roku mocniejszą jednostką o pojemności 4.2 l, odnaleźć możemy w Dębicy. Cenę możemy uznać za wysoką tylko w momencie, kiedy nie znamy cen części zamiennych do tego modelu. Są na takim poziomie, że po prostu warto zapłacić więcej za zadbany i wypieszczony egzemplarz. Frajdę zapewni ogromną.
Czytaj dalej

Audi Cabriolet 1996 – SPRZEDANE

Projekt czteroosobowego kabrioletu, stworzony na bazie modelu 80 B4, był bardzo udaną odpowiedzią Audi na kabriolety BMW serii 3. Audi Cabriolet oznaczone fabrycznym symbolem 8G7 z modelami B4 łączą rozwiązania techniczne oraz gama silników. Godna ilość miejsca dla czterech pasażerów, trwała mechanika i skutecznie ocynkowana karoseria, w której korozja jest wyjątkowo rzadko spotykanym gościem, to tylko kilka z zalet tego samochodu. Dobrze zachowany i sprawny technicznie okaz, taki jak w ogłoszeniu, nowemu właścicielowi służyć będzie jeszcze wiele lat, a jazda z otwartym dachem stanowić będzie wspaniałą rozrywkę w letnie dni.
Czytaj dalej

Audi S8 D2 1996 – 42000 PLN – Otmuchów

Stały napęd na cztery koła i w pełni aluminiowa konstrukcja wyróżniły je w segmencie, a wersja sportowa poustawiała konkurencję po kątach. Audi S8 D2 z zewnątrz było dyskretne, wyróżniając się dodatkowymi oznaczeniami, aluminiowymi lusterkami, obniżonym zawieszeniem i większymi felgami. 340 KM robią tu piorunujące wrażenie dzięki masie niższej o kilkaset kilogramów od konkurencji. Nie bez powodu John Frankenheimer użył Audi S8 w filmie Ronin, tworząc jeden z najbardziej kultowych pościgów w historii kina. To luksusowa i niezwykle szybka limuzyna, która wciąż może spisywać się znakomicie, szczególnie, jeżeli uda nam się odnaleźć zadbany i odpowiednio serwisowany egzemplarz. Ten pochodzi ze szwajcarskiego rynku i wciąż zachował niewysoki przebieg. Wisienką na torcie jest manualna skrzynia biegów, pozwalająca z tej limuzyny wycisnąć jeszcze więcej sportowego charakteru. To pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika samochodów lat 90-tych. Na żywo Audi powinno robić piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej

Audi Cabriolet 1999 – 16300 PLN – Pruszcz Gdański

Audi Cabriolet to był jeden z pierwszych samochodów bez dachu nad głową, które można było zamówić w wersji z silnikiem Diesla. Ci, którzy z tego skorzystali, nie żałowali. Taka kombinacja pozwalała na pokonywanie dużych dystansów bez wielkiego obciążenia dla portfela. Silnik TDI koncernu VAG był prawdziwym wzorem trwałości i niezawodności, a jazda o kropelce była jego domeną. Stąd wśród oszczędnych i rozważnych kierowców był to często numer jeden, a w takim nadwoziu był marzeniem niejednego. Ten kanarkowy egzemplarz na zdjęciach prezentuje się bardzo efektownie. Nie ma kolekcjonerskiego przebiegu, lecz w tak zadbanym youngtimerze trójka z przodu może być tylko powodem do dumy.
Czytaj dalej

Audi S6 C5 2002 – 54900 PLN – Warszawa

Obszerne nadwozie, gładkie linie, napęd quattro, a nade wszystko doskonały, 40-zaworowy silnik V8 uczyniły z tej limuzyny jedną z najwspanialszych maszyn do szybkiego pokonywania dużych odległości przełomu XX i XXI wieku. Audi S6 C5 do dyspozycji oddawało 340 KM, co w wersji z automatyczną skrzynią Tiptronic przekładało się na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,5 s i do drugiej w niewiele ponad 20. Dla laika ten model wygląda niemal jak seryjne Audi A6. Felgi Avus mają skromne 17-cali średnicy, zawieszenie obniżono tylko o 1 cm, a karoseria różni się jedynie stylistycznymi detalami i skromnymi oznaczeniami „S6”. Takie Audi z przebiegiem jedynie 60 tysięcy kilometrów to niespotykany wręcz rodzynek, którego docenią nie tylko najwięksi fani marki.
Czytaj dalej