Archiwum kategorii: Audi

Audi Coupe 8B 1988 – SPRZEDANE

Jedna para drzwi i sylwetka coupe dają samochodowi zupełnie nowy wyraz. Audi Coupe B3 prezentuje się o wiele ciekawiej od swojej czterodrzwiowej odmiany. W tym przypadku nikt nie będzie miał wątpliwości, że właściciel jeździ takim bo lubi, a nie dlatego, że na nowsze go nie stać. Poza tym to przede wszystkim bardzo udana i trwała konstrukcja, która w wersji z największym w gamie 5-cylindrowym silnikiem może dodatkowo przyjemnie zaskoczyć świetną dynamiką i fantastycznym brzmieniem.
Czytaj dalej Audi Coupe 8B 1988 – SPRZEDANE

Audi Quattro 1983 – SPRZEDANE

Pierwsza generacja Audi Quattro, nazywana również “Ur-Quattro”, zrewolucjonizowała świat rajdów, udowadniając, że nie ma nic skuteczniejszego w szybkiej jeździe, niż stały napęd na cztery koła. Takie nazwiska jak Michelle Mouton, Walter Röhrl i Hans-Joachim Stuck trwale zapisały model w historii motorsportu. Licytowany egzemplarz jest w wersji cywilnej, choć był używany jako treningówka przez austriackiego kierowcę. Znajdziemy na nim sporo drobnych uszkodzeń, i choć cena wywoławcza wynosiła jedynie 13000 euro, nabywca zdecydował się zapłacić ponad dwa razy więcej (ok. 110000 PLN).
Czytaj dalej Audi Quattro 1983 – SPRZEDANE

Audi 100 Diesel C3 1986 – SPRZEDANE

Audi 100 Diesel C3 niegdyś było marzeniem polskich kierowców, później typowym wołem roboczym, a po 30 latach niemal całkowicie zniknęło z ulic. Dziś znaleźć taki samochód w przyzwoitym stanie można ciągle za Odrą, skąd pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Do codziennego użytku to z pewnością o wiele ciekawszy i bardziej oryginalny wybór, niż Audi 80 B4, 100 C4 czy A4 B5, których odnajdziemy zdecydowanie więcej na polskich drogach.
Czytaj dalej Audi 100 Diesel C3 1986 – SPRZEDANE

Audi 80 Kamei B3 1990 – SPRZEDANE

Kamei to firma najbardziej znana z produkcji bagażników dachowych i zabudów do samochodów dostawczych oraz kamperów. Firma istnieje od lat 50-tych, początkowo zajmowała się wyposażeniem samochodowych wnętrz, później produkcją elementów poprawiających aerodynamikę. Ze współpracy firmy z koncernem VAG narodziła się w 1990 roku seria specjalna Audi 80 Kamei. Wyróżniała się kształtem zderzaków, nakładkami progów oraz tylnym spojlerem, zgrabnie dodając sportowego charakteru.
Czytaj dalej Audi 80 Kamei B3 1990 – SPRZEDANE

Audi Quattro Sport 1985 – SPRZEDANE

Powstało ich 214, lecz jedynie 164 zostało sprzedanych klientom. Audi Quattro Sport zostało było rozwinięciem oryginalnego Audi Quattro, pierwszej czteronapędówki, która zrewolucjonizowała świat rajdów. W odróżnieniu od innych potworów grupy B konstrukcja wciąż przypominała popularny i powszechnie dostępny samochód – Audi Coupe/quattro. Konieczne okazało się skrócenie rozstawu osi i nowa wersja 20-zaworowego turbodoładowanego silnika, tym razem już w seryjnym ustawieniu osiągającego 306 KM. Licytowany egzemplarz jest świeżo po kompleksowym serwisie i ma zaledwie 24 tysiące mil przebiegu. Uzyskana cena: ok. 1,63 mln PLN (wliczając premię domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Audi Quattro Sport 1985 – SPRZEDANE

Audi Quattro A1 1982 – SPRZEDANE

Audi Quattro A1 kompletnie odmieniło świat rajdów. To konstrukcja, która udowodniła, że napęd na cztery koła jest w najtrudniejszych drogowych warunkach jedynym słusznym rozwiązaniem. Rok 1982 był pierwszym, w którym Audi zdobyło tytuł Mistrza Konstruktorów WRC, a licytowany samochód jest fabrycznym wozem, za kierownicą którego zasiadał przyszły Mistrz Świata, Hannu Mikkola. Po dwóch sezonach w zespole fabrycznym samochód przeszedł w prywatne ręce, gdzie dzielnie służył na trasach rajdowych aż do 1991 roku. Po tym czasie większość czasu spędził na wystawie w muzeum i w prywatnej kolekcji, a o jego dalszych losach zadecyduje nowy właściciel. Uzyskana cena za samochód to ok. 1,4 mln PLN, wliczając prowizję.
Czytaj dalej Audi Quattro A1 1982 – SPRZEDANE

Audi Ur-Quattro 1984 – ok. 134000 PLN – Norwegia

Audi Ur-Quattro (czyli pierwsze, oryginalne Quattro) to samochód, od którego zaczęła się rewolucja w rajdach. Pierwsza czteronapędowa konstrukcja połączona z silnikiem turbodoładowanym nie miała sobie równych i na trwałe zapisała się w historii WRC. 200 KM, 7.1 s do setki i 1290 kg to już imponujące parametry wersji cywilnej. W ciągu ostatnich 5 lat wartość tego samochodu wzrosła dwukrotnie. Zważając na perfekcyjny stan Audi z ogłoszenia – cena jest bardzo dobra.
Czytaj dalej Audi Ur-Quattro 1984 – ok. 134000 PLN – Norwegia

Audi A4 Quattro Supertourer 1995 – SPRZEDANE

Są samochody, które do garaży kolekcjonerów mają drogę znacznie krótszą, niż wszystkie inne. To te, które swoją skuteczność udowodniły w motorsporcie, jak to Audi A4 Quattro Supertourer. To fabryczny wóz, który kierowany przez Hansa Joachima Stuck’a uczestniczył w mistrzostwach samochodów turystycznych Super Tourenwagen Cup w 1995 roku, pozwalając mu na zajęcie 4 miejsca w sezonie. Dziś, po 20 latach, jest to samochód którym można ciągle uzyskiwać konkurencyjne wyniki – ten uzyskał 13. miejsce na ostatnim Goodwood Festival of Speed. Uzyskana na licytacji cena: ok. 577 tys. PLN.
Czytaj dalej Audi A4 Quattro Supertourer 1995 – SPRZEDANE

Audi 100 LS C1 1974 – SPRZEDANE

Pierwsza generacja Audi 100 była ogromnym hitem nowo wprowadzonej marki – sprzedano ich ponad 800 tysięcy! Zaprezentowane w 1968 roku oferowało nowoczesny przedni napęd, dobre prowadzenie, wysoką jakość wykonania i sporo przestrzeni we wnętrzu. Dziś Audi 100 LS C1 to z pewnością ciekawy i nietuzinkowy klasyk. Tu – w pięknie zachowanym stanie, do kilku kosmetycznych poprawek.
Czytaj dalej Audi 100 LS C1 1974 – SPRZEDANE