Archiwum kategorii: Audi

Audi S4 Avant B6 2003 – 31900 PLN – Łódź

Audi S4 Avant B6 to pasjonujące kombi, oferowane jedynie w latach 2003-04. Pod jego maska gra znakomita, 40-zaworowa, atmosferyczna jednostka V8 o pojemności 4,2 litra. W tradycyjny sposób zdolna wykrzesać 355 KM, początkowo zasilała auto o dwa rozmiary większe – Audi S8 D2. Aby zmieścić je w dużo mniejszej komorze auta klasy średniej, napęd wałka rozrządu został przesunięty na stronę sprzęgła, a wałki rozrządu napędzane były łańcuchami zamiast pasków zębatych. Audi wyposażono w specjalność marki – napęd na wszystkie koła Torsen (quattro) z symetrycznym rozdziałem momentu obrotowego (50:50) pomiędzy przednie i tylne koła. Zewnętrznie pojazd różni się zmodyfikowanymi zderzakami, lusterkami w aluminium, emblematami S4, większymi rurami wydechowymi i felgami w rozmiarze 18 cali. Wewnątrz białe tarcze zegarów i sportowe fotele Recaro. Ten egzemplarz pokrywa lakier w najbardziej poszukiwanym kolorze Nogaro Blue, który model dzielił również z topowym RS4. To zdecydowanie tańsza w eksploatacji alternatywa dla tego ostaniego, szczególnie ten egzemplarz, wyposażony w instalację LPG.
Czytaj dalej Audi S4 Avant B6 2003 – 31900 PLN – Łódź

Audi 80 B3 1990 – 16900 PLN – Biała Podlaska

W 1986 roku we Frankfurcie zaprezentowano nową generację Audi 80 B3. Nowa, zaokrąglona osiemdziesiątka poszczycić mogła się nie tylko niższym od poprzednika współczynnikiem oporu powietrza (Cx = 0,29), ale również obustronnie ocynkowaną blachą karoserii. To samochód, który przez lata służył za wzór trwałości, a wiele z nich, eksploatowanych w warunkach urągających wszelkim normom i zwyczajom, wciąż da się spotkać na drogach. Przyjemność jednak może jednak zapewnić jedynie taki egzemplarz, który wciąż prezentuje się jak nowy, zarówno od strony wizualnej, jak i mechanicznej. Tylko taki w mgnieniu oka przeniesie nas o 3 dekady wstecz, w czasy, gdy każde zachodnie auto na polskich drogach to było coś.
Czytaj dalej Audi 80 B3 1990 – 16900 PLN – Biała Podlaska

Audi 100 C4 1991 – 13900 PLN – Łódź

Historia Audi 100 sięga lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku, kiedy to oddział Volkswagen Group postanowił wprowadzić czterodrzwiowego sedana z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na przednią oś. Koncepcja ta rozwijana przez lata doczekała się czterech generacji, a produkcję ostatniej oznaczonej C4 zakończono dopiero w 1994 roku. Prezentowane Audi 100 C4 zaliczamy do segmentu E, który dzieliło z takimi niemieckimi limuzynami, jak jak Mercedes W124 czy BMW Serii 5 E34. Seria C4, debiutująca w 1990 roku, różniła się zdecydowanie od poprzednika, a jej zaokrąglone linie nadwozia świetnie wpisały się w styl lat dziewięćdziesiątych. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, klimatyzację i mocny silnik V6 pod maską, połączony z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Audi 100 C4 1991 – 13900 PLN – Łódź

Audi A6 C4 1994 – 17999 PLN – Kwidzyn

Audi A6 C4 wprowadzone zostało w 1994 roku, jako zmodernizowana wersja Audi 100 C4. Wyróżniały je białe klosze kierunkowskazów, nowe przednie i tylne światła oraz kilka innych detali, ale zasadnicza konstrukcja pozostała bez zmian. Sylwetka wciąż prezentowała się nowocześnie, wnętrze oferowało sporo miejsca i komfortu, a oferta silnikowa była bogata. Nabywcy mogli wybierać między ośmioma silnikami benzynowymi a trzema turbo dieslami. Ten prezentowany to właśnie silnik wysokoprężny AAT, pięciocylindrowa oferta ze średniej półki. 116 KM pozwala mu na przyjemne podróżowanie, nie okupione wysokim spalaniem, a czerwony lakier nie pozwoli pozostać niezauważonym. Może być ciekawą propozycją, szczególnie dla fanów marki, których przekonuje świetnym komfortem, wysoką trwałością mechaniczną, odporną na korozję ocynkowaną karoserią i ponadczasowymi kształtami.
Czytaj dalej Audi A6 C4 1994 – 17999 PLN – Kwidzyn

Audi S8 V10 D3 2007 – SPRZEDANE

Druga generacja modelu A8 oznaczona symbolem D3 produkowana była w latach 2002-2010. A8 drugiej generacji zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D3. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do sportowych modeli z lat 30. Od 2005 roku do gamy jednostek napędowych dołączyły nowoczesne silniki benzynowe z układem zasilania FSI. W 2006 roku stworzono Audi S8 V10 D3. Do jej napędu użyto silnika V10 5.2 z wtryskiem FSI o mocy 450 KM.
Czytaj dalej Audi S8 V10 D3 2007 – SPRZEDANE

Audi 80 B1 1974 – 28000 PLN – Koszalin

Audi 80 B1 to projekt Giorgetto Giugiaro, zgodnie z duchem lat 70-tych narysowany wieloma prostymi liniami. Samochód doskonale przyjęty na rynku i niegdyś niezwykle popularny. Podobnie jak w poprzedniku, wywodzącym się z DKW modelu F103, zachowane tu zostało wzdłużne ustawienie silnika i przedni napęd. Prezentowane w ogłoszeniu Audi to wersja czterodrzwiowa, przed liftingiem z 1976 roku. Posiada okrągłe przednie i charakterystyczne, małe, tylne lampy. Wyprodukowano ich aż 1,1 miliona, a trzeba pamiętać, że samochód miał jeszcze równie popularnego bliźniaka, sprzedawanego jako Volkswagen Passat. Mimo to na rynku one praktycznie nie występują, a egzemplarz znajdujący się niemal od nowości w Polsce to już prawdziwy ewenement. Dużą ciekawostką są tablice eksportowe z RFN z początku lat 80-tych, o charakterystycznym i niepowtarzalnym, owalnym kształcie.
Czytaj dalej Audi 80 B1 1974 – 28000 PLN – Koszalin

Audi 80 Diesel B2 1985 – 65000 PLN – Wrocław

KlasykaGatunku.pl zaprasza do podróży w czasie do roku 1985. Audi 80 Diesel B2 z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 l, osiągającym zawrotną moc 54 KM. Egzemplarz wyjątkowy na skalę europejską ze względu na perfekcyjny, muzealny stan zachowania. Pomimo upływu 33 lat od opuszczenia fabryki samochód nie posiada żadnych śladów użytkowania ani upływu czasu. Od nowości przejechał jedynie 14 tysięcy kilometrów, w tym 400 km pokonane po malowniczych szwajcarskich drogach tuż po zakupie. Pojazd przeznaczony dla bardzo wymagających odbiorców, będzie piękną ozdobą każdej kolekcji samochodów.
Czytaj dalej Audi 80 Diesel B2 1985 – 65000 PLN – Wrocław

Audi A8 D2 1996 – 33333 PLN – Gorlice

Lata 90-te były dla Audi czasem wytężonego technologicznego pościgu i rzetelnej realizacji hasła reklamowego “Vorsprung durch Technik” – postęp dzięki technice. W przypadku zaprezentowanego w 1994 roku flagowego modelu Audi A8 D2 prawdziwym majstersztykiem było zaawansowane zastosowanie stopów aluminium w konstrukcji i poszyciu nadwozia. W efekcie udało się uzyskać masę o kilkaset kilogramów mniejszą od konkurencji, co poskutkowało niższym spalaniem, lepszymi osiągami i niemal sportową zwinnością. Nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem 2.8 l w 30-zaworowej konfiguracji ze skrzynią manualną to Audi chce jechać. Kiedy podróżujemy spokojnie, spalanie tej limuzyny zamknąć się może w wartościach rzędu 6-7 l/100 km (w mieście ok. 12 l/100 km), co pozwala myśleć nawet o codziennym użytku, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się tak troskliwie eksploatowanym egzemplarzem, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej Audi A8 D2 1996 – 33333 PLN – Gorlice

Audi 200 5T C2 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Audi 200 5T C2 to bardziej luksusowa, wzmocniona wersja modelu 100, z zewnątrz wyróżniająca się bardziej masywnymi zderzakami i zmienionymi światłami. Wersja 5T debiutowała w lutym ’80 roku, oferując pierwszą turbodoładowaną jednostkę w tym modelu o pięciu cylindrach, fabrycznym oznaczeniu WJ i mocy 170 koni mechanicznych. To ewolucja tej jednostki posłużyła później do napędu słynnej rajdówki, Audi Quattro. Podczas gdy w setce klienci mogli wybierać pomiędzy poziomami wyposażenia, w dwusetce otrzymywali komplet – centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, radio z kasetą stereo, welurowe fotele i cztery zagłówki. Ten egzemplarz dodatkowo wyposażony został w automatyczną skrzynię biegów. Produkcja modelu trwała jedynie do sierpnia 1982 roku, kiedy zadebiutowało zdecydowanie bardziej znane Audi 200 generacji C3.
Czytaj dalej Audi 200 5T C2 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Audi TT Quattro ABT 1999 – 32500 PLN – Wrocław

Kompaktowe, niewielkie, z turbodoładowanym silnikiem i napędem na cztery koła, gotowe było wgryzać się w asfalt i zdobywać klientów, do których wcześniej marka nie docierała. Debiutowało w 1998 roku i było prawdziwie life style’owym autem. Audi TT przebojem zdobyło rynek, przykuwając uwagę swoimi nietuzinkowymi kształtami oraz doskonałą jakością wykonania. Ci, którym początkowa, 225-konna wersja wydawała się zbyt słaba, mogli już w salonie zamówić samochód po kuracji wzmacniającej firmy ABT. Na taki właśnie samochód zdecydował się pierwszy właściciel prezentowanego egzemplarza, który zamówił go w Zurychu. Dziś, dwie dekady później, samochód wciąż prezentuje się doskonale. Z pewnością sprawi wiele radości swojemu nowemu użytkownikowi lub użytkowniczce.
Czytaj dalej Audi TT Quattro ABT 1999 – 32500 PLN – Wrocław