Austin 7 Tourer 1933 – 77000 PLN – Częstochowa

Austin 7 był prawdziwym rekordzistą swoich czasów. Budowany w latach 1922-39 powstał jako “duży samochód w miniaturze”, i sprawił, że większość konkurencji w postaci popularnych wówczas “cyclecar’ów” zniknęła z rynku. Jego wpływ na rynek brytyjski był podobny do modelu Forda T w USA, a sprzedaż była bardzo owocna również poza granicami kraju, gdzie sprzedawano modele licencyjne – najbardziej znane to BMW Dixi w Niemczech i Rosengart we Francji. Pod maską umieszczono niewielki, dolnozaworowy, czterocylindrowy silnik o mocy 7 KM, od którego zresztą wzięła się nazwa samochodu. Powstawały różne wersje nadwoziowe – otwarte, zamknięte, sportowe, dostawcze – w sumie było ich około 50 typów. Austin 7 Tourer to rodzaj nadwozia otwartego, ten w ogłoszeniu to typ czteroosobowy, w wersji z chromowaną obudową chłodnicy, odbudowany przez specjalistów z Wielkiej Brytanii i sprowadzony do Polski kilka lat temu.

Austin 7 Tourer
Rocznik: 1933
Pojemność: 748 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 7 KM

Cena: 77000 PLN

Wyposażenie:
– wkładane cztery szyby boczne przed rozłożeniem dachu,
– pokrowiec na dach złożony,
– pokrowiec – pokrycie na wnętrze karoserii przy złożonym dachu.

AUSTIN SEVEN TOURER 1933

Produkowany w UK przez Austin Motor Company w latach 1932-1936. Niniejszy egzemplarz powstał w 1933 roku i była to ostatnia wersja tzw. “chrome rad” – czyli z chromowaną obudową chłodnicy.
Wersja tourer (czyli wycieczkowy, spacerowy) była pojazdem na rodzinne wycieczki i pikniki klasy średniej, a nawet wyższej.

Samochód odrestaurowany w Wielkiej Brytanii i sprowadzony do Polski w 2015 roku. Z racji swojej pięknej sylwetki brał udział w wielu prezentacjach, dwóch filmach, wielu rajdach i pokazach, tak w Anglii, jak i w Polsce.

Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, dolnozaworowy, benzynowy
Pojemność: 750 cm³
Moc: 7 KM (stąd nazwa seven)
Masa: 521 kg
Skrzynia biegów – cztery biegi + wsteczny (biegi 2, 3 i 4 mają synchronizację).
Napęd na tylną oś wałem Girling.
Hamulce mechaniczne na wszystkie cztery koła + hamulec ręczny.
Typ nadwozia – otwarty – kabriolet ze składanym dachem i wkładanymi szybami boków i drzwi (angielska pogoda bywa kapryśna).

Wszystkie zagraniczne patenty w ówczesnych czasach, zgodnie z prawem, musiały być widoczne i wypisane oraz umieszczone na mosiężnej tabliczce przed kierowcą (zob. cockpit w tym samochodzie).
Korek wlewowy chłodnicy zaopatrzony jest w zegar – termometr, który wskazuje kierowcy temperaturę płynu chłodniczego.

Pojazd odrestaurowany profesjonalnie – wszystkie części oryginalne.
Samochód w 100% sprawny i gotowy do jazdy.
Zarejestrowany i z pełną dokumentacją.

Telefon: +48 798 394 831
Miejscowość: Częstochowa