Austin-Healey Sprite Mark IV 1969 – Poznań

W tym wypadku rozmiar ma znaczenie. Ten dwuosobowy, sportowy kabriolet od momentu swojej premiery wniósł sporo świeżości i frywolności w powojenną motoryzację na Wyspach Brytyjskich. Designerzy legendarnego Sprite’a zabawili się ukrywając zadziorne i sportowe ego w filigranowych wymiarach auta. Model ten produkowany był 1958 – 1971, a prezentowana wersja Mark IV w latach 1966-71. Za produkcję odpowiadała firma Austin Motor Company z Abington w Wielkiej Brytanii. Austin-Healey Sprite Mark IV był ostatnim modelem produkowanym przez firmę, co podnosi jego walory kolekcjonerskie. Pod jego maską znalazło się serce, na które model zasługiwał od początku – silnik 1275 cm³ będący odprężoną wersją jednostki zastosowanej w najbardziej rasowej wersji Mini – Cooper S. Obecnie wszystkie serie Sprite’a widziane na ulicach przyprawiają znawców i przechodniów o szybsze bicie serca, a w rankingach najlepszych kabrioletów wszech czasów, model wymieniany jest zawsze w pierwszej piątce zestawienia.

Austin-Healey Sprite Mark IV
Rocznik: 1969
Przebieg: 66000 mil
Pojemność: 1275 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 65 KM

Austin Healey Sprite 1969 rok Mk4.

Dwuosobowy samochód sportowy produkowany w latach 1958 – 1971. Wyprodukowany przez brytyjską firmę Austin Motor Company w Abington.
Samochód dostępny był tylko w wersji dwudrzwiowej z silnikami o pojemności 900cc – 1300cc. Moment obrotowy przenoszony był bezpośrednio na oś tylną obsługiwaną przez 4 biegowa skrzynie.

Specyfikacja prezentowanego modelu:

Austin Sprite w kolorze czerwonym, odcień lat 70. Tartan. Samochód posiada obszerną historię dokumentów, faktur świadczących o pracach włożonych w samochód.
Ostatnia rodzina posiadała samochód ponad 10 lat.

Silnik R4, cztery cylindry ułożone w rzędzie pracujące w pionie o pojemności 1275cc, w stanie bardzo dobrym, ostatni remont skrzyni oraz silnika w 2016 roku.
Silnik pracuje prawidłowo, skrzynia bez zgrzytów. Samochód odpala – gotowy do jazdy.
Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-3-4-2 lub 1-2-4-3.

Zawieszenie i hamulce w stanie bardzo dobrym, jazda samochodem nie wykazuje żadnych wskazań na problemy natury technicznej. Hamulce działają równo, co nie powoduje ściągania na żadna stronę.

Nadwozie restaurowane całkowicie w latach 90-tych oraz ponownie poprawiane w latach 00-ych.
Samochód przeszedł całkowita rozbiórkę, spawy karoserii oraz mocowań podwozia były poprawiane. Samochód został zakonserwowany i polakierowany w wyżej wymienionym odcieniu.

Ogólny stan samochodu jest w bardzo dobry. Samochód przez nas prezentowany do sprzedaży, inwestycji dostarczy Państwu ogromną dawkę przyjemności z jego użytkowania oraz posiadania.
Samochód kwalifikuje się do mienia kolekcjonerskiego lub zabytkowego.
Opinia rzeczoznawcy oraz dokumenty do okazania.

Telefon: +48 510 640 932
Miejscowość: Poznań