Archiwum kategorii: Austin-Healey

Austin-Healey Sprite Mark IV 1969 – 59900 PLN – Poznań

W tym wypadku rozmiar ma znaczenie. Ten dwuosobowy, sportowy kabriolet od momentu swojej premiery wniósł sporo świeżości i frywolności w powojenną motoryzację na Wyspach Brytyjskich. Designerzy legendarnego Sprite’a zabawili się ukrywając zadziorne i sportowe ego w filigranowych wymiarach auta. Model ten produkowany był 1958 – 1971, a prezentowana wersja Mark IV w latach 1966-71. Za produkcję odpowiadała firma Austin Motor Company z Abington w Wielkiej Brytanii. Austin-Healey Sprite Mark IV był ostatnim modelem produkowanym przez firmę, co podnosi jego walory kolekcjonerskie. Pod jego maską znalazło się serce, na które model zasługiwał od początku – silnik 1275 cm³ będący odprężoną wersją jednostki zastosowanej w najbardziej rasowej wersji Mini – Cooper S. Obecnie wszystkie serie Sprite’a widziane na ulicach przyprawiają znawców i przechodniów o szybsze bicie serca, a w rankingach najlepszych kabrioletów wszech czasów, model wymieniany jest zawsze w pierwszej piątce zestawienia.
Czytaj dalej Austin-Healey Sprite Mark IV 1969 – 59900 PLN – Poznań

Austin-Healey Sprite Mark II 1962 – 57000 PLN – Gdańsk

Austin-Healey Sprite Mark II, zaprezentowany w 1961, roku to następca lubianego modelu zwanego “Frogeye” (“żabie oczy” – ze względu na charakterystycznie uformowany przód samochodu). Druga generacja Sprite’a otrzymała bardziej tradycyjną formę, nie zmieniły się za to filigranowe rozmiary samochodu i niewielka masa, poniżej 800 kg. Dzięki niej nawet niewielki, niespełna litrowy silnik BMC A-series zapewnia sportowe wrażenia i satysfakcjonujące osiągi. Obecnie jest to bardzo poszukiwane auto przez entuzjastów małych, angielskich kabrioletów i roadsterów. Ten egzemplarz przybył do Polski z północy Szwecji… jak widać nawet w tak trudnym klimacie nie brakuje miłośników wiatru i kontaktu z naturą.
Czytaj dalej Austin-Healey Sprite Mark II 1962 – 57000 PLN – Gdańsk

Austin-Healey 3000 Mk III 1965 – SPRZEDANY

Austin-Healey 3000 Mk III to finalna wersja niezwykle udanego modelu brytyjskiej marki, oznaczona fabrycznie kodem BJ8, a popularnie nazywana Dużym Healey’em. We wnętrzu wyróżniał się deską z drewna orzechowego i centralną konsolą, będąc najbardziej komfortową (przebudowane tylne zawieszenie) i luksusową wersją tego stylowego brytyjskiego roadstera. Dotąd samochód miał dwóch właścicieli. Pierwszy utrzymywał go przez 48 lat, drugi kupił go dwa lata temu i zafundował mu odbudowę kosztującą 40 tys. USD. Teraz samochód został sprzedany niewiele drożej, za 49,5 tys. USD..
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 Mk III 1965 – SPRZEDANY