Archiwum kategorii: Austor – auta z historią

Od momentu otwarcia Austor – auta z historią w Galerii Malta w Poznaniu nie ma dnia, żebyśmy nie słyszeli pytania czym się właściwie zajmujemy? Czy jest to kolekcja aut historycznych? Wystawa motorsportu historycznego? Czy może salon samochodowy? Każde z powyższych pasuje do naszego profilu działalności i dobrze określa czym się zajmujemy. Jesteśmy kolekcjonerami i pasjonatami motorsportu historycznego, zabytkowych aut i motoryzacji ogółem. W salonie Austor wystawiamy publicznie okazy historii motoryzacji oraz dajemy możliwość nabycia rzadkich egzemplarzy aut z pewnego źródła. Codziennie dzielimy się z naszymi gośćmi wiedzą w tematyce aut zabytkowych, historii motoryzacji i budowania własnych kolekcji.

Toyota Supra MkIV 2002 – 135000 PLN – Poznań

Toyota Supra MkIV z silnikiem 2JZ-GTE to prawdziwa ikona japońskiej motoryzacji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego, z ostatniego roku produkcji tego modelu (2002). Co dla miłośników niezwykle ważne, różni się w istotny sposób od modeli Supry oferowanych na rynki poza Japonią w latach 1993-1997. Od roku modelowego 1998 Toyota utrzymała produkcję MkIV wyłącznie na potrzeby rodzimego rynku. Od tego momentu wprowadzone zostały dwie istotne zmiany, silnik wyposażony został w układ zmiennych faz rozrządu (VVT-i), a automatyczna skrzynia biegów uzyskała funkcjonalność manualnej zmiany przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy (tiptronic). Dodatkowo wszystkie egzemplarze Supry MKIV twin-turbo produkowane na rynek japoński wyposażane były w turbosprężarki z ceramicznymi wirnikami. Zaletą tych sprężarek jest błyskawiczne budowanie doładowania, przez co auto pozbawione jest turbo dziury, rozpędza się bardzo płynnie nawet przy niskich obrotach silnika. Samochód oficjalnie legitymuje się mocą maksymalną 280 koni mechanicznych (jak większość japońskich aut z lat 90. ubiegłego stulecia). W rzeczywistości mocy jest znacznie więcej, a stosunkowo wysoki moment obrotowy 460 Nm, którego większość dostępna jest już poniżej 2000 obr./min, sprawia, że auto ma olbrzymią ochotę jechać.
Czytaj dalej Toyota Supra MkIV 2002 – 135000 PLN – Poznań

Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

RX-7 generacji FD to pełnokrwisty i bezkompromisowy sportowiec, i bez wątpienia jedno z piękniejszych aut wyprodukowanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mazda RX-7 Spirit R FD3S to finalna odsłona trzeciej, ostatniej generacji kultowego sportowca Mazdy, wyposażonego w silnik rotacyjny. Od 1996 roku RX-7 nie był już dostępny w Europie, lecz jego ewolucja trwała o kilka lat dłużej i miała bardzo ciekawą historię. Limitowana do 1500 sztuk i dostępna wyłącznie na rynku japońskim edycja Spirit R powstała na zakończenie produkcji modelu i oferowała wszystko, co producent z Hiroszimy miał najlepszego. Z najistotniejszych spraw znacząco poprawiony został system chłodzenia, przeprojektowano przedni zderzak auta i dzięki temu możliwe było zastosowanie większych chłodnic. Wersja Spirit R charakteryzuje się wieloma drobnymi smaczkami, które składają się na bardzo spójną i przepiękną całość. Jest to prawdziwy kąsek, niezwykle trudny do zdobycia w oryginalnym stanie, o dużej i wciąż rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Ford Cortina produkowany był w latach 1961 – 1982 w pięciu kolejnych generacjach. Produkcja i montaż Cortiny odbywał się w kilku miejscach świata, natomiast za jego koncept, design i pierwszą produkcję odpowiadał Ford of Britain. Centrum europejskiej produkcji tego modelu znajdowało się w Ford Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Prezentowany pierwszy model Cortiny jest dokładnie tym, który opracował osobiście Roy Brown Junior. A czego ten pan dotknął, z miejsca zamieniało się w klasykę. Nie inaczej było z Cortiną, która stała się bestsellerem Wysp Brytyjskich i do dziś uważana jest za nieodłączną część historii i kultury lat 60-tych w Wielkiej Brytanii oraz krajach byłego dominium brytyjskiego, tj. Australii i w Nowej Zelandii. Z modelem tym nieodłącznie związane jest pasmo sukcesów w zawodach sportowych, za które odpowiedzialny był oparty na nadwoziu Mk1 Lotus Cortina. Choć prezentowany model ma od niego nieco mniejszą pojemność i moc, w swojej klasie jest to fantastyczny wojownik.
Czytaj dalej Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Trudno dziś to sobie wyobrazić, ale w latach 60–tych niewiele osób pamiętało o przedwojennej marce Audi, a charakterystyczne 4 pierścienie kojarzyły się głównie z pyrkającymi “dekawkami” i chyba mało kto wyobrażał sobie wtedy, że w ciągu kilku dekad stanie się ona synonimem marki premium, obok takich wieloletnich potentatów w tej dziedzinie jak Mercedes, BMW, czy Porsche. Co ciekawe, w tamtym czasie to właśnie do właściciela tej pierwszej marki, czyli koncernu Daimler-Benz należało produkujące DKW Auto Union. Firma ta próbowała uruchomić w połowie lat 60-tych produkcję nowoczesnego modelu, jednak skończyło się na DKW F102, będącym hybrydą nowatorskich założeń z przestarzałym dwutaktem, co było tylko gwoździem do trumny dla renomy tego modelu. Dopiero przejęcie przez Volkswagena sprawiło, że fabryka, wraz z całą kadrą świetnych konstruktorów, nabrała wiatru w żagle. Udoskonalono konstrukcję F102 i zaczęto je sprzedawać jako Audi. Był to pierwszy powojenny samochód noszący tę nazwę. Początkowo nie nosił innych oznaczeń, gdyż VW nie planował rozwijania tego projektu. W tym momencie historii pojawia się Ludwig Kraus, czyli główny konstruktor Daimler-Benz, przez wiele lat pracujący dla Auto Union. Trochę z przekory, trochę z ambicji, w wielkiej tajemnicy, opracował od podstaw całkowicie nowy model, czyli prezentowane tutaj Audi 100 C1. Samochód był tak udany, że przez 8 lat produkcji wyprodukowano przeszło 800 tysięcy sztuk, kilkukrotnie więcej niż zakładano, a Audi stało się rozpoznawalną na całym świecie marką.
Czytaj dalej Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Mercedes SL 55 AMG R230 2004 – 115000 PLN – Poznań

Mercedes SL 55 AMG R230 debiutował w 2001, jednocześnie w salonach sprzedaży, jak i w trakcie największego show świata motorsportu, jako safety car wyścigu F1. Miliony telewidzów natychmiastowo uwiódł dźwięk silnika M113 o pojemności 5,5 l, którego osiem cylindrów zostało doładowane sprężarką Roots’a. To wyjątkowe brzmienie przekładało się również na osiągi… 500 KM i prędkość maksymalna sięgająca 300 km/h to wartości dostępne wyłącznie w lidze supersamochodów, do której Mercedes po raz pierwszy skutecznie aspirował. Samochód podziw budził nie tylko mocą, lecz również świetnymi własnościami jezdnymi. To zasługa aktywnego zawieszenia hydraulicznego Active Body Control, zdolnego dynamicznie utwardzać zawieszenie poszczególnych kół w celu niwelowania przechyłów podczas gwałtownych manewrów. Po raz pierwszy zastosowano w tej generacji również system automatycznego składania sztywnego dachu, który uczynił z niego coupe zmieniające się w cabrio po naciśnięciu jednego przycisku. Gdy był nowy, robił wrażenie w każdym miejscu na świecie. Po kilkunastu latach wciąż może zachwycić, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu w tak pięknym stanie.
Czytaj dalej Mercedes SL 55 AMG R230 2004 – 115000 PLN – Poznań

Porsche Boxster 986 1997 – 53500 PLN – Poznań

Porsche Boxster 986 – jego nazwa jest połączeniem dwóch słów “boxer”, czyli silnik o przeciwległych cylindrach i “roadster”, oznaczającego samochód bez dachu. Produkcję pierwszej generacji Boxstera rozpoczęto w 1996 roku, samochód bardzo szybko zyskał ogromną popularność i stał się najlepiej sprzedającym modelem dostępnym w ofercie Porsche, aż do pojawienia się Cayenne w 2003 roku. Boxster posiada rewelacyjne właściwości jezdne, przede wszystkim dzięki jednostce napędowej zamontowanej centralnie, a dodatkowo silniki typu boxer charakteryzują się niższym niż w konwencjonalnych silnikach poziomem hałasu i wibracji. Okaz z oferty Austor – auta z historią poszczycić się może dobrym stanem zachowania, zarówno technicznym jak i wizualnym. Jeżeli ktoś ceni sobie pochodzenie samochodu, to również “salon Polska” może być dla niego autem. Spojrzenie na pewno przyciągnie rzadką konfiguracją ceglanej skórzanej tapicerki i kierownicy w kolorze w połączeniu ze srebrnym lakierem. Wraz z automatyczną klimatyzacją na wyposażeniu auta znajdziemy manualną skrzynię biegów i oryginalny hardtop z podgrzewaną szybą. Nic tylko brać, cieszyć się, dbać i obserwować wzrosty cen.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1997 – 53500 PLN – Poznań

Mercedes CL 63 AMG C216 – 100000 PLN – Poznań

Mercedes CL 63 AMG C216 to luksusowe coupe Mercedesa, którym między innymi jeździli Robert Lewandowski czy David Hasselhoff. Wyposażony jest w mocarny, wolnossący, ręcznie składany silnik V8. Nad budową każdego silnika za stajni AMG czuwa od początku do końca ten sam inżynier. Zajmuje się wszystkim, od zamontowania wału w bloku, do zalania gotowego silnika olejem. Po tym procesie silnik jest sygnowany specjalną plakietką i imieniem i nazwiskiem tego inżyniera. Można tu operować liczbami – 6,2 l pojemności i 525 KM robią wrażenie, choć ważniejsze niż liczby jest odczucie, dźwięk i charakter. To z jednej strony niezwykle komfortowy środek lokomocji, a z drugiej prawdziwa bestia, gdy obudzona, zdolna poruszyć Ziemię. Jednocześnie to znak odchodzącej już ery silników wolnossących, które moc rozwijały liniowo, przewidywalnie, a kres swoich możliwości osiągały na szczycie skali obrotów. Tego nie zastąpi żadne turbo i żadna hybryda, i z pewnością jest to silnik, za którym będzie można tęsknić, o ile nie schowamy takiego samochodu w zawczasu we własnym garażu.
Czytaj dalej Mercedes CL 63 AMG C216 – 100000 PLN – Poznań

GAZ-21 Wołga 1958 – 98000 PLN – Poznań

Czarna Wołga to symbol. Były czasy, gdy bało się jej każde dziecko, straszone legendami o czarnej Wołdze, która krąży i porywa dzieci. O ile ta opowieść z pewnością była pomocna w edukacji młodych pociech, uczonych nieufności do obcych ludzi, z pewnością odzwierciedlała również niezbyt przychylny stosunek zwykłych ludzi do ówczesnych władz i administracji, dla których radziecka limuzyna była należnym przywilejem. GAZ-21 Wołga nie bez przyczyny doczekał się tytułu radzieckiego Mercedesa. Podróżowanie nią jest dostojne, komfortowe, o klasę lepsze niż w naszej Warszawie. Samochód wprowadzono do produkcji na przełomie 1958 i 1959 roku. Wielokrotnie próbowano jej przypisać pokrewieństwo z amerykańskimi samochodami, lecz nie była to kopia żadnego z nich. Ten egzemplarz kilka lat temu przeszedł pełną odbudową blacharską, lakierniczą i mechaniczną. Choć to Wołga z początku drugiej serii produkcyjnej, częściowo wyposażona została w wizualne atrybuty trzeciej serii oraz w luksusowe wnętrze, wykonane zdecydowanie ponad radziecki standard. W jej wnętrzu każdy może poczuć się dostojnikiem.
Czytaj dalej GAZ-21 Wołga 1958 – 98000 PLN – Poznań

Ford T 1926 – 70000 PLN- Poznań

Oto klasyk, który wielkimi literami zapisał się w historii motoryzacji. Jego głównymi konstruktorami byli: Henry Ford, C. Harold Wills, József Galamb i Jenő Farkas. Głównym założeniem Henry’ego Forda było stworzenie samochodu dla przeciętnej amerykańskiej rodziny. Dodatkowo auto miało być tanie, o prostej budowie, łatwe w naprawie, proste w prowadzeniu, mieć miękkie zawieszenie i duży prześwit, umożliwiający jazdę po bezdrożach. Koncepcja okazała się trafiona. 27 września 1908 roku bramy fabryki Piquette Plant w Detroit opuścił pierwszy egzemplarz Forda T. Datę tę uznaje się za początek masowej motoryzacji. Model T był produkowany w wielu odmianach nadwoziowych, 2- i 4-drzwiowych, otwartych lub zamkniętych, a także jako ciężarówka i furgon. Wykonane z wysokiej jakości stali nadwozie samochodu było malowane zazwyczaj na czarno. Lakier ten wybrano ze względu na jego niską cenę i trwałość. Wbrew obiegowym opiniom, z linii montażowej zjeżdżały czasem auta w innych kolorach, było ich jednak stosunkowo mało. Ten egzemplarz zachwycić może stopniem zachowanej oryginalności.
Czytaj dalej Ford T 1926 – 70000 PLN- Poznań

Austin 7 „Susie” 1933 – 85000 PLN – Poznań

Austin 7, potocznie zwany „Baby Austin”, budowany był w latach 1922 – 1937 w Wielkiej Brytanii. Ojcem tej konstrukcji był założyciel firmy, Herbert Austin, który do produkcji własnego projektu musiał namówić zarząd komisaryczny firmy. Efekt jego prac zrewolucjonizował rynek, dzięki niemu niemal każda rodzina w Wielkiej Brytanii mogła kupić pierwszy samochód. Austin 7 był podobny do Forda T, i choć był sporo mniejszy, podobnie jak tamten w USA, w taki sam sposób w Europie zastąpił wiele innych tanich aut z lat 20-tych. Samych Austinów 7 wyprodukowano 290 tysięcy sztuk, a dodatkowo powstawały jego wersje licencyjne – w USA – American Austin, w Niemczech – BMW Dixi, a we Francji – Rosengart. Prezentowana wersja to Saloon, czyli z nadwoziem zamkniętym. Samochód w oryginalnym stanie wewnętrznym, z odnowionym dachem wraz z częścią odsuwaną. Skóry w stanie bardzo dobrym, oryginalne… to prawdziwa rzadkość po tylu latach. W przeciągu ostatnich 30 lat był w posiadaniu jednej rodziny i jest w stanie gotowym do użytku.
Czytaj dalej Austin 7 „Susie” 1933 – 85000 PLN – Poznań