Autobianchi A112 Abarth 1985 – 52000 PLN – Warszawa

Autobianchi zostało przejęte przez koncern Fiata w 1967 roku, a model A112, który pojawił się w dwa lata później, był swego rodzaju platformą testową koncernu. Autobianchi A112, stylistycznie dzieło Marcello Gandiniego, a mechanicznie Dante Giacosy, to odpowiedź na przestarzałego Fiata 850 i zagrożenie, jakie dla włoskiego rynku stanowiło Mini. Zaproponowany w 1969 roku mały samochód o eleganckim wyglądzie, wyposażony został w nowoczesny napęd na przednie koła, osiągając natychmiastowy sukces sprzedażowy. Zdecydowanie najciekawszą wersją A112 był debiutujący w 1971 roku usportowiony Abarth. Na sprzedaż wystawiony został oryginalny okaz Autobianchi A112 Abarth, przedstawiciel 7. serii produkowanej od kwietnia 1984 roku. To właśnie wtedy modyfikacji uległy zderzaki, na których znalazło się miejsce na tablice rejestracyjne i światła przeciwmgielne. Leciutkie Autobianchi A112 Abarth z silnikiem o pojemności 1050 cm³ i mocy 70 KM to istny szatan, który z pewnością rewelacyjnie spisze się na amatorskich imprezach sportowych dla klasyków.

Autobianchi A112 Abarth
Rocznik: 1985
Przebieg: 65000 km
Pojemność: 1050 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 70 KM

Cena: 52000 PLN

Wyposażenie:
– felgi od Stilauto kopia Cromodora + opony Avon,
– felgi Smoor – regeneracja i polerowanie + opony Nankang

Przedmiotem sprzedaży jest oryginalne Autobianchi A112 Abarth z 1985 roku. Sprowadzone ze Szwecji w dobrym stanie blacharskim, kupiony przez nas w 2014 roku.
Samochód brał udział tylko w rajdach na regularność (Rajd Polski Historyczny, Rajd im. Witolda Rychtera).
Komplet oryginalnych książek serwisowych po szwedzku.

Zrobione:
– remont generalny silnika na nowych tłokach,
– polerowanie głowicy i zaworów,
– napęd rozrządu Trigger,
– wydech CSC Marmitte sportowy, ale cichy,
– nowa chłodnica,
– mocowania górne amortyzatorów,
– zawieszenie sportowe z regulacją kpl (amortyzatory, resor, sprężyny),
– skrzynia biegów zapasowa i montaż z dwóch szt.

Do zrobienia – poprawki lakiernicze lewe drzwi i tylna klapa bagażnika, wałek rozrządu jest po regeneracji, a powinien być tuningowy, dlatego na zimnym silnik pracuje nierówno.
Skrzynia biegów po rozebraniu i złożeniu taka samo jak poprzednio trzeba delikatnie wrzucać 3 bieg, bo inaczej zgrzytnie.

Telefon: +48 601 305 287
Miejscowość: Warszawa