Autobianchi

Autobianchi Bianchina Cabriolet 1967 – SPRZEDANE

Autobianchi Bianchina to jeden z najmniejszych kabrioletów świata. Uroczy, urzekający elegancją linii i prostotą designu to projekt Fabio Luigi Rapi, tego samego który wraz z Dante Giacosa stworzył bodaj najpiękniejszego na świecie Fiata, model 8V. W 1955 roku trzy włoskie firmy: Fiat, Pirelli i Bianchi postanowiły stworzyć nową firmę, którą nazwano Autobianchi. Już po dwóch latach od startu uruchomiona została produkcja pierwszego modelu nowej marki: Autobianchi Bianchina. Miejskie auta wyposażone zostały w najmniejsze silniki Fiata, 0,479 l, które z początku generowały oszałamiające 15 KM. Bianchiny wychodziły w szeregu różnych nadwozi: Berlina czyli sedan, Cabriolet i Trasformabile, czyli z rodzajem rolldachu, jednak otwieranym aż do poziomu tylnej szyby. Była również Panoramica, czyli kombi, oraz Furgoncino – van. Ciekawostką jest, że we Francji odmiany te sprzedawane były pod innymi nazwami, i tak Berlina została ochrzczona Lutèce, Familiare zmieniło się w Texane, Trasformabile natomiast otrzymał nazwę Eden Roc. W 1960 roku zaprezentowano piękny, malutki kabriolet, który na łamach pisma Jours de France reklamowany był przez samą Brigitte Bardot. W jednym z filigranowych Autobianchi można było zobaczyć Księcia Rainiera III z Monaco, a także hollywoodzkiego reżysera Georga Lucasa. Nowy silnik Fiata montowany w filigranowym kabriolecie generował 21,5 KM i potrafił rozpędzić autko do 100 km/h. Ta mieszanka stanowiła idealny środek transportu do skakania po Paryżu i jego przedmieściach. Oferowany na aukcji egzemplarz, pochodzący z trzeciej i ostatniej serii Bianchiny, odrestaurowany został przez poprzedniego właściciela. Autko idealne do podróżowania po Francuskiej Riwierze, licytowane bez ceny minimalnej, sprzedane zostało znacznie poniżej wyceny za 16100 euro, czyli około 67385 złotych.
Czytaj dalej

Autobianchi Bianchina 1962 – 33000 PLN – Poznań

Urocza Autobianchi Bianchina była luksusową wersją Fiata 500 i produkowana była w różnych odmianach nadwozi: Berlina (sedan), Cabriolet, Trasformabile (z rolldachem), Panoramica (kombi) i Furgoncino (van). Zaprezentowany po raz pierwszy w 1957 roku maluch przechodził w kolejnych latach kolejne transformacje oraz zyskiwał coraz mocniejszy silnik. Prezentowany w ogłoszeniu okaz pochodzi z 1962 roku i jest to jeden z 4000 egzemplarzy Berlina Special D, produkowany w latach 1962-64, z najmocniejszym w gamie silnikiem o mocy 21 KM. Jest przyciągającym spojrzenia, nietuzinkowym autkiem dla fanatyków włoszczyzny. Sprawdzi się i skradnie serca oglądających na zlotach. W pełni sprawny technicznie, ze zdrową blachą, potrzebuje jedynie serca i odrobiny ciepłego kąta w garażu.
Czytaj dalej

Autobianchi A112 Abarth 1978 – Francja

Autobianchi A112 po raz pierwszy został zaprezentowany w 1969 roku. Przedstawiono go jako konkurenta Mini, oferującego znacznie lepszy komfort jazdy. Jego wersja sportowa Abarth była opracowana Fiata. Pierwsza wersja Autobianchi A112 Abarth pojawiła się w 1971 roku. Do 1985 roku kolejno wprowadzono i z powodzeniem sprzedawano siedem serii tego modelu. Ten model jest 4. serią, czyli tą, która jako pierwsza otrzymała masywniejszą deskę rozdzielczą z kwadratowym oprzyrządowaniem, blokadą kierownicy, ukrytym radiem i schowkiem.
Czytaj dalej

Autobianchi A112 Abarth 1979 – Warszawa

Włoska marka Autobianchi należała do portfolio Fiata i była swoistym poligonem doświadczalnym, pozwalającym na sprawdzenie nowinek technicznych przed wykorzystaniem ich w bardziej masowej produkcji. A112 na początku lat 70-tych było preludium do wprowadzenia Fiata 127. Szczególnie ciekawą wersją była ta oznaczono logo skorpiona, okrzyknięta mianem „kieszonkowego Ferrari” i z powodzeniem walcząca wówczas z wieloma mocniejszymi samochodami na rajdowych trasach. Oferowane przez dom aukcyjny Ardor Auctions Autobianchi A112 Abarth to najmocniejsza wersja z 70-konnym silnikiem o pojemności zaledwie 1050 cm³. To egzemplarz po przeprowadzonej w Polsce renowacji, kompletny we wszystkie oznaczenia modelu. Cena wywoławcza: 28000 złotych.
Czytaj dalej