Autobianchi

Autobianchi Giardiniera 1976 – 44000 PLN – Poznań

Czy można schować w garażu coś ciekawszego niż kultowy Fiat 500? Giardiniera, czyli po włosku „ogrodniczka”, to jego wersja kombi, rzadka i bardzo ciekawa propozycja. Ma wszystko to, czego brakuje naszemu Maluchowi, i na weekendowe przejażdżki nadaje się znakomicie. Dzięki rozstawowi osi większemu o 15 cm od zwykłej 500 bez problemu mieści cztery osoby. Ma dwukrotnie większy składany dach, dzięki czemu w ciepłe dni pozwala wpuścić do kabiny więcej świeżego powietrza, będąc namiastką kabrioletu. Wreszcie ma dwa bagażniki, przy czym ten tylny jest kufrem z prawdziwego zdarzenia, pozwalającym zmieścić niemały kosz piknikowy. Ja na swoją Giardinierę polowałem przez około rok. Raz, że wyprodukowano ich niewiele, dwa, że wykorzystywane w większości w typowo użytkowy sposób dokonały już dawno swojego żywota. Odnalezienie egzemplarza „jak spod igły” nie było łatwym zadaniem. Ale oto jest! Autobianchi Giardiniera, piękny, oryginalny egzemplarz z końcówki produkcji. Przez wiele lat w posiadaniu jednego właściciela, zachował się znakomicie. Po drobnych zabiegach rewitalizacyjnych daje mnóstwo radości, zarówno kierowcy, pasażerom, jak i wszystkim spotykanym na ulicy.
Czytaj dalej

Autobianchi Bianchina Trasformabile 1959 – Monako

Edoardo Bianchi, znany producent rowerów oraz wyścigowych motocykli, już na początku dwudziestego wieku spełnił swoje marzenia o konstruowaniu samochodów. Pierwsza „karoca z silnikiem” Bianchi 8 HP powstała w 1903 roku, a już w 1914 roku firma poszczycić się mogła produkcją sporych ilości jednośladów oraz aż 1000 samochodów. W czasie drugiej wojny światowej firma zmuszona do przestawienia produkcji na militaria, skupiła się na wojskowych ciężarówkach i autobusach. Doszczętnie zrujnowana działaniami wojennymi fabryka Bianchi nie powstałaby z kolan, gdyby nie Fiat i Pirelli, które dzięki umowie joint-venture w 1955 roku stworzyły Autobianchi. Z projektami i technologiami Fiata, firma rozwinęła skrzydła i stała ważnym partnerem włoskiego producenta samochodów. W 1957 roku uruchomiono produkcję pierwszego, nowego modelu Bianchina, który bazował konstrukcyjnie na Fiacie 500. Jego karoseria różniła się znacznie od protoplasty. Autobianchi Bianchina Trasformabile z pełnowymiarowym składanym dachem wykazywała wyraźne oznaki amerykańskich wpływów, no może za wyjątkiem wielkości. Dwukolorowy lakier nadwozia, białe opony i obfita ilość chromowanych ozdób na karoserii przywodziła na myśl amerykański przepych w zminiaturyzowanym stylu. Niezwykle piękny i rzadki przedstawiciel pierwszej serii produkcji, w której powstało 17 tys. sztuk pojazdu, wyposażony w 15-konny silnik Fiata, został wystawiony właśnie na aukcji. Taki odrestaurowany maluszek wyceniony został na 25 – 35 tysięcy euro, a więc około 100 – 150 tysięcy złotych, a licytowany będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej

Autobianchi Y10 1986 – 12900 PLN – Gdańsk

Autobianchi Y10 zwane było poza włoskimi granicami jako Lancia Y10. Ten miejski samochodzik pochodził z fabryki w Mediolanie, która niegdyś słynęła z produkcji rowerów, oferowanych pod marką Bianchi. Samochody produkowano tam od 1957 roku, ale nowy model Y10 podczas debiutu w 1985 roku był ucieleśnieniem nowoczesności i poligonem doświadczalnym dla bardziej masowych konstrukcji koncernu Fiata. Konstrukcja Y10 oparta była na nieznacznie skróconym podwoziu Fiata Panda ze zmienionym zawieszeniem. Znacznie poprawiono aerodynamikę nadwozia (Cx = 0,31) i poziom wyposażenia. W zestawieniu z nowoczesną jednostką FIRE, samochód gwarantował niezłe osiągi i niskie spalanie. Po ponad 30 latach znalezienie egzemplarza, który wygląda niemal jak nowy jest bardzo trudnym zadaniem, ten jednak ma przebieg jedynie 38000 km i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Autobianchi Bianchina Cabriolet 1967 – SPRZEDANE

Autobianchi Bianchina to jeden z najmniejszych kabrioletów świata. Uroczy, urzekający elegancją linii i prostotą designu to projekt Fabio Luigi Rapi, tego samego który wraz z Dante Giacosa stworzył bodaj najpiękniejszego na świecie Fiata, model 8V. W 1955 roku trzy włoskie firmy: Fiat, Pirelli i Bianchi postanowiły stworzyć nową firmę, którą nazwano Autobianchi. Już po dwóch latach od startu uruchomiona została produkcja pierwszego modelu nowej marki: Autobianchi Bianchina. Miejskie auta wyposażone zostały w najmniejsze silniki Fiata, 0,479 l, które z początku generowały oszałamiające 15 KM. Bianchiny wychodziły w szeregu różnych nadwozi: Berlina czyli sedan, Cabriolet i Trasformabile, czyli z rodzajem rolldachu, jednak otwieranym aż do poziomu tylnej szyby. Była również Panoramica, czyli kombi, oraz Furgoncino – van. Ciekawostką jest, że we Francji odmiany te sprzedawane były pod innymi nazwami, i tak Berlina została ochrzczona Lutèce, Familiare zmieniło się w Texane, Trasformabile natomiast otrzymał nazwę Eden Roc. W 1960 roku zaprezentowano piękny, malutki kabriolet, który na łamach pisma Jours de France reklamowany był przez samą Brigitte Bardot. W jednym z filigranowych Autobianchi można było zobaczyć Księcia Rainiera III z Monaco, a także hollywoodzkiego reżysera Georga Lucasa. Nowy silnik Fiata montowany w filigranowym kabriolecie generował 21,5 KM i potrafił rozpędzić autko do 100 km/h. Ta mieszanka stanowiła idealny środek transportu do skakania po Paryżu i jego przedmieściach. Oferowany na aukcji egzemplarz, pochodzący z trzeciej i ostatniej serii Bianchiny, odrestaurowany został przez poprzedniego właściciela. Autko idealne do podróżowania po Francuskiej Riwierze, licytowane bez ceny minimalnej, sprzedane zostało znacznie poniżej wyceny za 16100 euro, czyli około 67385 złotych.
Czytaj dalej

Autobianchi Bianchina 1962 – 33000 PLN – Poznań

Urocza Autobianchi Bianchina była luksusową wersją Fiata 500 i produkowana była w różnych odmianach nadwozi: Berlina (sedan), Cabriolet, Trasformabile (z rolldachem), Panoramica (kombi) i Furgoncino (van). Zaprezentowany po raz pierwszy w 1957 roku maluch przechodził w kolejnych latach kolejne transformacje oraz zyskiwał coraz mocniejszy silnik. Prezentowany w ogłoszeniu okaz pochodzi z 1962 roku i jest to jeden z 4000 egzemplarzy Berlina Special D, produkowany w latach 1962-64, z najmocniejszym w gamie silnikiem o mocy 21 KM. Jest przyciągającym spojrzenia, nietuzinkowym autkiem dla fanatyków włoszczyzny. Sprawdzi się i skradnie serca oglądających na zlotach. W pełni sprawny technicznie, ze zdrową blachą, potrzebuje jedynie serca i odrobiny ciepłego kąta w garażu.
Czytaj dalej