Archiwum kategorii: AutoGallery

Firma Autogallery powstała z pasji do motoryzacji dwóch współwłaścicieli, Rafała i Tomka. Drogi obojga wspólników zbiegły się najpierw na drodze zawodowej, a w międzyczasie okazało się że mają wspólną pasję – auta zabytkowe zza Wielkiej Wody. Powstał pomysł stworzenia firmy pod wspólnym szyldem, o nazwie Autogallery. Celem spółki jest pomoc w spełnianiu marzeń motoryzacyjnych ludzi, którzy nie mają wiedzy ani bezpośredniej możliwości zakupu takich pojazdów. Nasze wieloletnie doświadczenie w renowacji i naprawie aut zabytkowych, jak i wiedza na ich temat, pomaga nam w wybieraniu tylko najbardziej zadbanych i unikatowych modeli. Mamy nadzieję, że uda się nam spełnić również Twoje motoryzacyjne marzenia!

Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback 1968 to wśród wszystkich roczników klasycznych Mustangów konfiguracja pożądana najbardziej, do czego przyczynił się oczywiście słynny film Bullitt ze Stevenem McQueenem w roli głównej. W tym roku wyprodukowano w sumie 317423 Mustangów, 42582 z nich w kultowym nadwoziu “Fastback”. Jeżeli chcielibyśmy iść dalej w filmowym kierunku, musielibyśmy szukać wersji z silnikiem V8 390 cali sześciennych, manualną skrzynią biegów, w kolorze Highland Green i z pakietem GT. Ten prezentowany egzemplarz aż tak filmowy nie jest. Co prawda ma 4 stopniową manualną skrzynię biegów, ale pod jego maską odnajdziemy większy z dwóch dostępnych small blocków o pojemności 302 cali sześciennych, debiutujący w tym roku i występujący wówczas wyłącznie w wersji 230-konnej, z gaźnikiem 4-gardzielowym. Włożono w niego wiele pracy, by mógł cieszyć wszystkich miłośników wspaniałej amerykańskiej motoryzacji ze swojego najlepszego, przedkryzysowego okresu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach 1 to rumak zaopatrzony w pakiet opcji zorientowany na osiągi. Wygląda niezmiernie rasowo, co zawdzięcza rajdowym zapinkom na masce, opcjonalnym dodatkowym wlotem powietrza na masce, a także obniżonemu i nieco usztywnionemu zawieszeniu. Dostępny był wyłącznie w nadwoziu SportsRoof, czyli temu, które jeszcze rok wcześniej nazywane było Fastback. To wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Szczególnie szybki zdaje się być w kolorze czerwonym, tak jak prezentowany egzemplarz od AutoGallery. Posiada silnik o pojemności 351 cali sześciennych (5,7 l) o fabrycznej mocy 290 KM, sprzężony z manualną skrzynią biegów. Auto posiada również hamulce tarczowe z przodu i wspomaganie kierownicy, co czyni jazdę łatwiejszą.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback 1967 – 259000 PLN – Wrocław

Gdy debiutował, był jedyny w klasie, lecz tymczasem Pontiac Firebird, Mercury Cougar, Plymouth Barracuda i wchodzący na rynek Chevrolet Camaro sprawiały, że samochody nie sprzedawały się już same. Ford Mustang GT Fastback rocznik 1967 nabrał muskulatury, by stawić czoła konkurencji, i po raz kolejny odniósł sukces. Zmiany? 2 cale więcej długości, o 2,5 cala poszerzony przód, boczne wloty powietrza lakierowane w kolor karoserii. W tym roku zadebiutował również 390-calowy big block, i zarazem był to ostatni rocznik, w którym mogliśmy odnaleźć 289-calowy small block, taki jak w oferowanym samochodzie. W tym efektownie odrestaurowanym egzemplarzu wszystko zdaje się być zgodne z oryginałem, poza paroma udogodnieniami technicznymi – wspomaganie kierownicy na nowoczesnej przekładni, hamulce tarczowe ze wspomaganiem, automatyczna skrzynia biegów – wszystko to, co sprawa, że poruszanie się przeszło półwiecznym samochodem zza Wielkiej Wody może być przyjemnością, a nie ciężką, fizyczną pracą i walką o przetrwanie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1967 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback z 1968 roku w wersji J-code. Ten rocznik to najpiękniejszy model klasycznego Mustanga. Dodatkowo jest to Fastback, czyli wersja nadwoziowa najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów i zarazem przedstawiająca największą wartość historyczną, kolekcjonerską oraz materialną. Po trzecie jest to model GT w wersji J-code, co oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszą fabryczną jednostką napędową small block. To wszystko otrzymujemy tu w pięknej i rzadkiej konfiguracji kolorystycznej białego lakieru z czerwonym wnętrzem. Auto zostało całkowicie odrestaurowane z dbałością o każdy detal, a wszystkie detale są zgodne z oryginałem. Wyśmienicie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem “Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z Mustangiem Mach 1 z ’73. Rok 2000 przyniósł remake filmu z główną rolą Nicolasa Cage i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem w głównej roli wystąpił Shelby GT500 w nadwoziu fastback ’67 przebudowany zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i masywne felgi. Na fali popularności filmu zaczęły powstawać liczne repliki, choćby takie jak prezentowany egzemplarz. Tutaj właściwie każdy element mechaniki należy uznać z dzieło współczesnej inżynierii, a powstały efekt jedynie kształtem nawiązuje do legendy sprzed lat. Tak ustawiony 444-calowy stroker generuje z pewnością powyżej pół tysiąca koni mechanicznych, a całkowicie nowe, wielowahaczowe zawieszenie pozwala bezpiecznie przenieść je na asfalt. To dzieło sztuki, łączące świat klasycznej i współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C3 1978 – 215000 PLN – Wrocław

Brzmi świetnie, jest mocny i ma jedną z najbardziej charakterystycznych i wyróżniających się sylwetek w historii amerykańskiej motoryzacji. Jej pełen siły kształt nieprzypadkowo przypomina rekina. To dzieło Larry’ego Shinody, wywodzące się z zaprezentowanego w połowie lat 60-tych konceptu Mako Shark II. Chevrolet Corvette C3 produkowany był w latach 1967–1982. Ten z ogłoszenia pochodzi z drugiej fazy produkcji, wyróżniającej się panoramiczną tylną szybą. Posiada mocno stuningowany silnik o pojemności 6,3 l V8, a także zmodyfikowane zawieszenie, wzmocnione hamulce i automatyczną skrzynię biegów oraz wspomaganie kierownicy, dzięki czemu jazda nim może być przyjemna i łagodna… o ile tylko nie zapragniemy skorzystać z 450 drzemiących tu koni mechanicznych.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1978 – 215000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Pierwszy układ wtryskowy w seryjnie produkowanym aucie to układ Boscha w Gullwingu, czyli Mercedesie 300 SL z 1954 roku. To nie były jednak czasy, w których amerykańska motoryzacja mogłaby odstawać od europejskiej choćby o krok. Oferowana od 1953 roku Corvette C1 dostała układ wtryskowy jako opcję w drugiej z czterech serii pierwszej generacji, w 1957 roku. Zaoferowała wówczas 290 KM z silnika o pojemności 290 cali sześciennych (4,7 l), co pozwoliło reklamować auto hasłem “One HP per cubic inch” – jeden koń mechaniczny z cala sześciennego pojemności – rzadko kto mógł się poszczycić taką wydajnością w tamtych czasach. Ponieważ wersja wymagała srogiej dopłaty, w pierwszym roku sprzedano ich zaledwie 1040 sztuk. Prezentowana Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection to trzecia seria pierwszej generacji, druga w której można było zamówić wtrysk paliwa i pierwsza z poczwórnymi lampami z przodu. Wysokowydajny silnik z wtryskiem paliwa, w który wyposażony jest samochód, ma kompresję 11:1 i stosunkowo agresywny profil wałka rozrządu. Silnik był unikatem w owym czasie, generował moc ponad 1 KM z cala, co przy połączeniu z manualną 4-biegową skrzynią biegów gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy, jak i osiągi wykraczające poza erę ówczesnych samochodów. Stan tego egzemplarza jest wprost zjawiskowy.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Stworzony przez niego Shelby Mustang GT350 sam w sobie stał się legendą i wzorem, który z dumą i zaparciem odtwarzano przez dziesięciolecia. Wraz z rozwojem techniki, zwiększały się też możliwości. Tak zaczęły powstawać restomody – pojazdy wykorzystujące nowoczesną technikę skrytą pod klasycznymi kształtami. Ford Mustang z 1967 roku to z pewnością niebanalne auto dla każdego, kto kocha auta zabytkowe z epoki muscle cars. Tu detale są zgodne z oryginałem Shelby, lecz silnik został całkowicie przebudowany i wzmocniony przez Ford Racing do 450 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Dopełnieniem jest pięciobiegowa manualna skrzynia Tremec o przełożeniach 2,95, 1,94, 1,34, 1,00, 0,63. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z zaciskami czterotłoczkowymi. Auto dopracowane jest w każdym detalu, a poprawki mechaniczne spowodowały, że ten ponad 50-letni samochód prowadzi się, hamuje i przyspiesza jak współczesne auto sportowe.
Czytaj dalej Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław