Archiwum kategorii: Bentley

Bentley Arnage Red Label 2001 – Krapkowice

Bentley Arnage był pierwszym „nowoczesnym” Bentleyem, wypuszczonym w 1998 roku po zakupie marki przez Volkswagena. Arnage Red Label z 2001 roku jest ostatnim z modeli pierwszej generacji, zanim ukazały się Arnage T i Arnage R. W odróżnieniu od „Green Label”, zasilanego jednostkami BMW, tutaj pod maską odnajdziemy konstrukcję własną, 6,75-litrowy silnik V8 z turbodoładowaniem firmy Bentley. Mimo masy własnej sięgającej 2,5 tony, moc maksymalna na poziomie 405 KM i moment obrotowy wynoszący całe 835 NM robią swoje. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 6,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 249 km/h. Oprócz szybkości, odnajdziemy tu najwyższej klasy luksus z przełomu wieków. Skórzana tapicerka, drewno i grube dywany są tu najwyższej jakości, a obecna cena jest zaledwie ułamkiem tej, jaką płacił 21 tys. km temu pierwszy japoński właściciel.
Czytaj dalej Bentley Arnage Red Label 2001 – Krapkowice

Bentley Arnage R Mulliner Diamond Series 2006 – Krapkowice

Aby uczcić 60-lecie ręcznej produkcji w historycznej fabryce w Crewe, Bentley zdecydował się wypuścić dwa rocznicowe modele. Bentley Arnage Diamond Series powstał w jedynie 60 sztukach i miał na celu pokazanie najwyższego kunsztu i precyzyjnej inżynierii. Kształt diamentu można w nim odnaleźć w sposobie pikowania tapicerki, którą wykonano z drobnoziarnistej, miękkiej skóry klasy A. Auto otrzymało indywidualny kształt 19-calowych felg, emblemat skrzydeł Bentley wyszywany na zagłówkach i kontrastowe lamówki foteli, składane stoliki piknikowe w oparciach przednich foteli, dodatkowe fornirowane panele w drzwiach i na kierownicy, plakietka „Crewe 60 lat” na konsoli przedniej i błotnikach oraz szereg innych wyróżniających detali. Pod maską znaleźć mógł się silnik 6,75 litra V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 400 bądź 457 KM, jak w prezentowanym egzemplarzu. Co ciekawe, połowa produkcji Diamond Series trafiła na rynek amerykański, w Wielkiej Brytanii pozostało 19 samochodów, a to oznacza, że cała reszta świata zadowolić musiała się zaledwie 11 sztukami. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz jest jednym z nich. Jego stan jest zjawiskowy, a przebieg wynosi jedynie 23700 kilometrów.
Czytaj dalej Bentley Arnage R Mulliner Diamond Series 2006 – Krapkowice

Bentley S3 1963 – 138000 PLN – Poznań

Bentley S3 to brat bliźniak Rolls-Royce’a Silver Cloud III. Zaprezentowany w 1962 roku na Paris Motor Show, w zestawieniu z S2 wyróżniał się mocniejszymi, podwójnymi lampami, obniżoną chłodnicą i linią maski. We wnętrzu zwiększono ilość miejsca na tylnej kanapie, a pasażerów z przodu zapraszano na osobne fotele. Po poprzedniku samochód otrzymał doskonały silnik V8 o pojemności 6,25 l, który pozwala rozpędzać tego 2-tonowego kolosa do pierwszej setki już w 11 sekund. To ostatni Bentley, który wykorzystywał ramową konstrukcję. W latach 1962-65 wyprodukowano 1286 sztuk, a wyjściowa cena tego samochodu była 3-krotnie wyższa od luksusowego przecież Jaguara S-Type. Ten egzemplarz odrestaurowany był dekadę temu i wciąż prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Bentley S3 1963 – 138000 PLN – Poznań

Bentley Flying Spur Mansory 2005 – Krapkowice

Mansory wzięło na tapetę 4-drzwiowego Bentleya tylko kilkukrotnie – w 2005, w 2014, w 2016 i 2020 roku. Za każdy razem były to modyfikacje, których kompleksowość i rozmach robiły kolosalne wrażenie. Auto otrzymało pakiet aerodynamiczny wraz z elementami z z PU-RIM, które modyfikowały przepływ powietrza pod nadwoziem i pomogły podkręcić jego osiągi. We wnętrzu – carbon, skóra i Alcantara, a do tego podświetlane listwy progowe, aluminiowe pedały i podstopnica. Na deser – 22-calowe, 6-ramienne felgi V.6 obute w niskoprofilowe opony. O ówczesną cenę lepiej nie pytać, a obecnie auto zdecydowanie jest w zasięgu nie tylko moskiewskich oligarchów 😉
Czytaj dalej Bentley Flying Spur Mansory 2005 – Krapkowice

Bentley Arnage R 2008 – ok. 370000 PLN – UK

Red Label w przypadku whiskey oznacza wybór tani i pospolity, w przypadku Bentleya – wybór koneserów i triumf brytyjskiej myśli technicznej. Jednostka Rolls Royce’a zastępowała V8 4,4 l z BMW, które uznano za zbyt słabowite. Turbodoładowane V8 6,75 l o mocy 405 KM i momencie obrotowym 835 NM zapewnia osiągi na odpowiednim poziomie, nie pozostawiając wątpliwości co do ultraekskluzywnego charakteru tej limuzyny. Prezentowany Bentley Arnage R bez wątpienia należy do najlepiej dziś zachowanych. Fenomenalnie skonfigurowany i utrzymany, ma przebieg zaledwie ok. 10 tys. km.
Czytaj dalej Bentley Arnage R 2008 – ok. 370000 PLN – UK

Bentley Eight 1991 – SPRZEDANY

Legenda marki Bentley rodziła się w latach 20-tych ubiegłego wieku, kiedy wozy wyścigowe tej marki dzieliły i rządziły na torach wyścigowych całej Europy. W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce’a i odtąd Bentleye stanowiły sportowe wersje wozów tej luksusowej brytyjskiej marki. Bentley Eight wprowadzony został na rynek w 1984 roku jako podstawowy model w ofercie. Jego sercem jest potężne V8 Rolls Royce’a, o charakterystycznej dla marki pojemności 6,75 l i mocy, którą można określić jako wystarczająca. Model do 1992 roku wyprodukowano w 1736 sztukach. Budowano je w całości ręcznie, wykorzystując wysoki poziom rzemiosła, jakiego zawsze oczekiwano od samochodów najbardziej zacnej, brytyjskiej marki.
Czytaj dalej Bentley Eight 1991 – SPRZEDANY

Bentley Brooklands 2009 – SPRZEDANY

Bentley Brooklands odwołuje się do najlepszych czasów marki i pięknych wzorców dwudrzwiowych coupe, jak R-Type Continental z lat 50-tych. Ten flagowy okręt Bentleya wymagał, tak jak i inne twory marki, dokładnie 650 godzin ręcznego składania. Wyposażony w najmocniejszą w historii marki jednostkę napędową, dysponował mocą 530 KM. V8 o pojemności 6,75 litra, pomimo 2,5 tony masy Bentleya, było w stanie rozpędzić go do 100 km/h w około 5 sekund. Choć Bentley planował zbudować 550 egzemplarzy samochodu, powstało ich zaledwie 426. Okaz wystawiony na aukcji trafił do pierwszego właściciela w Seattle pod koniec 2008 roku. Pięknie skonfigurowany w eleganckiej czerni z jasnobrązowym wnętrzem, doskonale nadaje się na długie dystanse. Ten statek wygodny nawet dla czterech osób dorosłych i ich bagażu, nadaje się wręcz do podróży transkontynentalnej 😉 Regularnie serwisowany Bentley, z zaledwie 1612 milami na liczniku, w 2016 roku został sprzedany obecnemu właścicielowi i sprowadzony do Szwajcarii, gdzie pozostaje do tej pory. Po świeżej zmianie oleju, gotowy do drogi, wraz z szeregiem dokumentów posiada również dwa parasole Bentleya zamontowane na bagażniku. Uważany przez wielu za najbardziej kolekcjonerski egzemplarz Bentleya wyprodukowany w XXI wieku, Brooklands wylicytowany został za 138 tysięcy funtów szterlingów, czyli około 680 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Bentley Brooklands 2009 – SPRZEDANY

Bentley Continental GT 2004 – SPRZEDANY

Bentley Continental GT to wspaniały, brytyjski styl, który ubogacony został w 2003 roku niemiecką techniką najwyższej klasy. Nobliwy, stanowczy i głęboki w brzmieniu. Taki jest jego silnik o konstrukcji W12, z czterema rzędami cylindrów i dwiema turbosprężarkami. Rozwija 560 koni mechanicznych, moc przenosi ma 4 koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej i pozwala rozpędzić się do 314 km/h, a pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s. Sylwetka? Nawiązuje do wspaniałych tradycji marki Bentley. Cztery okrągłe światła, ogromny, siatkowy grill i linie, które dzięki swoim obłością zdają się zmniejszać jego ogromne wymiary. Wnętrze luksusowe, ze wspaniałą skórą, pięknym drewnem orzechowym, detalami z polerowanego metalu i królującym na desce zegarkiem Breitling. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku, skąd został wyeksportowany jako niemal nowe auto, z czystym title’m. Przez wiele lat jeździł po Paryżu, ostatnie lata spędził na ulicach Moskwy. Sprowadzony do Polski, został tu opłacony i przygotowany do rejestracji.
Czytaj dalej Bentley Continental GT 2004 – SPRZEDANY

Bentley T1 1970 – 39900 PLN – Rzeszów

Bentley T1 jest bliskim krewniakiem modelu Rolls-Royce Silver Shadow I. Różnił się jedynie uproszczonym kształtem atrapy chłodnicy, niżej przebiegającą maską i oznaczeniami. Jedną z zalet będącej wówczas nowością dla marki, samonośnej konstrukcji nadwozia była lekkość. Stąd silnik V8 o pojemności 6,75 litra dał mu osiągi samochodu sportowego. Do tego cztery hamulce tarczowe z układem hydropneumatycznym Citroena, który użyczył mu również ciśnienie dla samopoziomującego zawieszenia. Było to wówczas najnowocześniejsze rozwiązanie na rynku, gwarantujące doskonały komfort. W tej wersji nadwozia – jako czterodrzwiowy sedan z krótszym rozstawem osi – zbudowano ich dokładnie 1703 sztuki. Fakt, że niegdyś był to motoryzacyjny Olimp nie oznacza, że dziś te samochody kosztują krocie. Ten egzemplarz przeszedł już część prac renowacyjnych i choć wymaga jeszcze dodatkowych działań, prezentuje się bardzo ciekawie.
Czytaj dalej Bentley T1 1970 – 39900 PLN – Rzeszów

Bentley 8-Litre Tourer 1931 – SPRZEDANY

Zaprezentowany na londyńskim Salonie Samochodowym w 1930 roku Bentley 8-Litre odniósł natychmiastowy sukces. Stworzony był aby zdetronizować Rolls-Royce’a Phantoma, w oparciu o powiększony silnik 6,5 l Speed Six, który napędzał Bentleye do wielu zwycięstw wyścigowych. Kiedy Phantom miał problemy z osiągnięciem prędkości 90 km/h, Bentley bez problemów i na długim dystansie potrafił jechać ponad 100 km/h. Zaimponował także dziennikarzom tamtej epoki, a Sfera z 1931 r. opisała nowy 8-litrowy pojazd jako „jeden z najlepszych przykładów brytyjskiej inżynierii samochodowej, jaki kiedykolwiek wyprodukowano”. Wśród 100 zbudowanych sztuk prezentowany egzemplarz YR5094 był 11-tym od końca. W nadwoziu limuzyny karosowanej przez firmę Thrupp i Maberly, wyeksportowany został do Singapuru, gdzie zyskał przydomek „limuzyny haremu”, a powodu damskiego towarzystwa, jakim otaczał się w nim właściciel. Drugą wojnę samochód przetrwał schowany w kopalni, by powrócić do Wielkiej Brytanii w 1950 roku. Otrzymał wówczas skrócone, wyścigowe nadwozie i rozpoczął karierę sportową. Tego typu modyfikacje popularne były od lat 30-tych, kiedy właściciele zapragnęli poczuć radość z prowadzenia tych maszyn i zaczęli przesuwać się z tylnego siedzenia na przód. Prezentowany Bentley 8-Litre Tourer obecne nadwozie – czteromiejscowy, dwudrzwiowy tourer w stylu Vanden Plas – otrzymał na początku lat dwutysięcznych, podczas kompleksowej renowacji wykonanej przez specjalistów z Vintage Workshop. Podobnie jak cała kolekcja pana Saraggi, również i on licytowany był bez ceny minimalnej. Uzyskano 680 tysięcy euro (blisko 3 miliony złotych).
Czytaj dalej Bentley 8-Litre Tourer 1931 – SPRZEDANY