Archiwum kategorii: Bentley

Bentley Brooklands 2009 – SPRZEDANY

Bentley Brooklands odwołuje się do najlepszych czasów marki i pięknych wzorców dwudrzwiowych coupe, jak R-Type Continental z lat 50-tych. Ten flagowy okręt Bentleya wymagał, tak jak i inne twory marki, dokładnie 650 godzin ręcznego składania. Wyposażony w najmocniejszą w historii marki jednostkę napędową, dysponował mocą 530 KM. V8 o pojemności 6,75 litra, pomimo 2,5 tony masy Bentleya, było w stanie rozpędzić go do 100 km/h w około 5 sekund. Choć Bentley planował zbudować 550 egzemplarzy samochodu, powstało ich zaledwie 426. Okaz wystawiony na aukcji trafił do pierwszego właściciela w Seattle pod koniec 2008 roku. Pięknie skonfigurowany w eleganckiej czerni z jasnobrązowym wnętrzem, doskonale nadaje się na długie dystanse. Ten statek wygodny nawet dla czterech osób dorosłych i ich bagażu, nadaje się wręcz do podróży transkontynentalnej 😉 Regularnie serwisowany Bentley, z zaledwie 1612 milami na liczniku, w 2016 roku został sprzedany obecnemu właścicielowi i sprowadzony do Szwajcarii, gdzie pozostaje do tej pory. Po świeżej zmianie oleju, gotowy do drogi, wraz z szeregiem dokumentów posiada również dwa parasole Bentleya zamontowane na bagażniku. Uważany przez wielu za najbardziej kolekcjonerski egzemplarz Bentleya wyprodukowany w XXI wieku, Brooklands wylicytowany został za 138 tysięcy funtów szterlingów, czyli około 680 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Bentley Brooklands 2009 – SPRZEDANY

Bentley Continental GT 2004 – REZERWACJA

Bentley Continental GT to wspaniały, brytyjski styl, który ubogacony został w 2003 roku niemiecką techniką najwyższej klasy. Nobliwy, stanowczy i głęboki w brzmieniu. Taki jest jego silnik o konstrukcji W12, z czterema rzędami cylindrów i dwiema turbosprężarkami. Rozwija 560 koni mechanicznych, moc przenosi ma 4 koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej i pozwala rozpędzić się do 314 km/h, a pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s. Sylwetka? Nawiązuje do wspaniałych tradycji marki Bentley. Cztery okrągłe światła, ogromny, siatkowy grill i linie, które dzięki swoim obłością zdają się zmniejszać jego ogromne wymiary. Wnętrze luksusowe, ze wspaniałą skórą, pięknym drewnem orzechowym, detalami z polerowanego metalu i królującym na desce zegarkiem Breitling. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku, skąd został wyeksportowany jako niemal nowe auto, z czystym title’m. Przez wiele lat jeździł po Paryżu, ostatnie lata spędził na ulicach Moskwy. Sprowadzony do Polski, został tu opłacony i przygotowany do rejestracji.
Czytaj dalej Bentley Continental GT 2004 – REZERWACJA

Bentley T1 1970 – 39900 PLN – Rzeszów

Bentley T1 jest bliskim krewniakiem modelu Rolls-Royce Silver Shadow I. Różnił się jedynie uproszczonym kształtem atrapy chłodnicy, niżej przebiegającą maską i oznaczeniami. Jedną z zalet będącej wówczas nowością dla marki, samonośnej konstrukcji nadwozia była lekkość. Stąd silnik V8 o pojemności 6,75 litra dał mu osiągi samochodu sportowego. Do tego cztery hamulce tarczowe z układem hydropneumatycznym Citroena, który użyczył mu również ciśnienie dla samopoziomującego zawieszenia. Było to wówczas najnowocześniejsze rozwiązanie na rynku, gwarantujące doskonały komfort. W tej wersji nadwozia – jako czterodrzwiowy sedan z krótszym rozstawem osi – zbudowano ich dokładnie 1703 sztuki. Fakt, że niegdyś był to motoryzacyjny Olimp nie oznacza, że dziś te samochody kosztują krocie. Ten egzemplarz przeszedł już część prac renowacyjnych i choć wymaga jeszcze dodatkowych działań, prezentuje się bardzo ciekawie.
Czytaj dalej Bentley T1 1970 – 39900 PLN – Rzeszów

Bentley 8-Litre Tourer 1931 – SPRZEDANY

Zaprezentowany na londyńskim Salonie Samochodowym w 1930 roku Bentley 8-Litre odniósł natychmiastowy sukces. Stworzony był aby zdetronizować Rolls-Royce’a Phantoma, w oparciu o powiększony silnik 6,5 l Speed Six, który napędzał Bentleye do wielu zwycięstw wyścigowych. Kiedy Phantom miał problemy z osiągnięciem prędkości 90 km/h, Bentley bez problemów i na długim dystansie potrafił jechać ponad 100 km/h. Zaimponował także dziennikarzom tamtej epoki, a Sfera z 1931 r. opisała nowy 8-litrowy pojazd jako „jeden z najlepszych przykładów brytyjskiej inżynierii samochodowej, jaki kiedykolwiek wyprodukowano”. Wśród 100 zbudowanych sztuk prezentowany egzemplarz YR5094 był 11-tym od końca. W nadwoziu limuzyny karosowanej przez firmę Thrupp i Maberly, wyeksportowany został do Singapuru, gdzie zyskał przydomek „limuzyny haremu”, a powodu damskiego towarzystwa, jakim otaczał się w nim właściciel. Drugą wojnę samochód przetrwał schowany w kopalni, by powrócić do Wielkiej Brytanii w 1950 roku. Otrzymał wówczas skrócone, wyścigowe nadwozie i rozpoczął karierę sportową. Tego typu modyfikacje popularne były od lat 30-tych, kiedy właściciele zapragnęli poczuć radość z prowadzenia tych maszyn i zaczęli przesuwać się z tylnego siedzenia na przód. Prezentowany Bentley 8-Litre Tourer obecne nadwozie – czteromiejscowy, dwudrzwiowy tourer w stylu Vanden Plas – otrzymał na początku lat dwutysięcznych, podczas kompleksowej renowacji wykonanej przez specjalistów z Vintage Workshop. Podobnie jak cała kolekcja pana Saraggi, również i on licytowany był bez ceny minimalnej. Uzyskano 680 tysięcy euro (blisko 3 miliony złotych).
Czytaj dalej Bentley 8-Litre Tourer 1931 – SPRZEDANY

Bentley Turbo R 1990 – 45000 PLN – Krapkowice

Legenda marki Bentley rodziła się w latach 20-tych ubiegłego wieku, kiedy wozy wyścigowe tej marki dzieliły i rządziły na torach wyścigowych całej Europy. W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce’a i odtąd Bentleye stanowiły sportowe wersje wozów tej luksusowej brytyjskiej marki. Bentley Turbo R wprowadzony został na rynek w 1985 roku, będąc następcą modelu Mulsanne Turbo. To właśnie on nazwany został przez magazyn Motor Trend “pierwszym od dekad Bentleyem zasługującym na swój emblemat”. Sercem tego Bentleya jest potężne, turbodoładowane, 6,75-litowe V8, które generuje 320 KM. Model do 1997 roku wyprodukowano w 7230 sztukach. Został zbudowany w całości ręcznie, wykorzystując wysoki poziom rzemiosła, jakiego zawsze oczekiwano od samochodów najbardziej zacnej, brytyjskiej marki.
Czytaj dalej Bentley Turbo R 1990 – 45000 PLN – Krapkowice

Bentley Turbo R 1991 – 69900 PLN – Sobótka

Legenda marki Bentley rodziła się w latach 20-tych ubiegłego wieku, kiedy wozy wyścigowe tej marki dzieliły i rządziły na torach wyścigowych całej Europy. W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce’a i odtąd Bentleye stanowiły sportowe wersje wozów tej luksusowej brytyjskiej marki. Bentley Turbo R wprowadzony został na rynek w 1985 roku, będąc następcą modelu Mulsanne Turbo. To właśnie on nazwany został przez magazyn Motor Trend „pierwszym od dekad Bentleyem zasługującym na swój emblemat”. Sercem tego Bentleya jest potężne, turbodoładowane, 6,75-litowe V8, które generuje ponad 320 KM. Model do 1997 roku wyprodukowano w 7230 sztukach. Został zbudowany w całości ręcznie, wykorzystując wysoki poziom rzemiosła, jakiego zawsze oczekiwano od samochodów najbardziej zacnej, brytyjskiej marki.
Czytaj dalej Bentley Turbo R 1991 – 69900 PLN – Sobótka

Bentley Arnage T Mulliner 2005 – 225000 PLN – Krapkowice

Nazwa Arnage to spuścizna wyścigowej historii marki, nawiązująca do nazwy zakrętu na torze Le Mans, na którym Bentleye w latach 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku odnosiły seryjne triumfy. Litera T z kolei charakteryzowała najmocniejszą odmianę modelu, zasilaną silnikiem V8 o tradycyjnej architekturze i ogromnej pojemności 6,75 l, który dodatkowo wzmocniono dwiema turbosprężarkami. Był to najmocniejszy Bentley w historii, któremu pojęcie turbo dziury było absolutnie obce. Jego wnętrze to imponujące połączenie wysokogatunkowej skóry Connolly, chromu, egzotycznego drewna i wełny. Ten przepięknie zachowany egzemplarz przeszedł proces indywidualizacji pod auspicjami legendarnej marki Mulliner, co 14 lat temu wywindowało jego cenę w absolutną stratosferę. Nowością na rok 2005 była nową twarz z poczwórnymi reflektorami, nawiązującymi do wyglądu nowo wprowadzonego Continentala. Arnage T Mulliner to ostatni Bentley projektowany przez Rolls-Royce’a i jednocześnie jedno z najbardziej imponujących zestawień luksusu, mocy i tradycyjnej inżynierii, jakie powstało w historii motoryzacji.
Czytaj dalej Bentley Arnage T Mulliner 2005 – 225000 PLN – Krapkowice

Bentley Turbo RL Empress II Hooper 1991 – SPRZEDANY

Bentley Turbo R to piekielnie szybka, ekskluzywna rakieta produkowana przez Bentley Motors Limited w latach 1985 – 1999. To właśnie on nazwany został w latach 80-tych przez magazyn Motor Trend „pierwszym od dekad Bentleyem zasługującym na swój znaczek”. Sercem tego Bentleya jest potężne, turbodoładowane, 6,75-litowe V8, które generuje około 400 KM i do setki rozpędza lotniskowiec w ciut ponad 6 sekund. „R” w nazwie samochodu odpowiada słowu „roadholding”, czyli właściwościom jezdnym, które skrywa to rzadkie, zmodyfikowane, aluminiowe, wykonane całkowicie na zamówienie nadwozie. Brytyjska firma, która podjęła się stworzenia na nowo tego potwora, to Hooper & Co. – specjaliści, którym rodzina królewska powierzała zadania jeszcze w dziewiętnastym wieku. Witamy Was jednak w 1991 roku, kiedy to reaktywowany Hooper tworzy kolejne arcydzieło: Bentleya Turbo RL Empress II Coupe. Jest on jednym z zaledwie pięciu egzemplarzy, jakie zbudowano, a także jednym z najdziwniejszych modeli Bentleya, jakie kiedykolwiek powstały. Oryginalnie czterodrzwiowy Turbo RL posiadał nadwozie w wersji sedan, a stał się naprawdę długą dwudrzwiową rzadkością, zbudowaną dla rodziny królewskiej. Ten konkretny, wystawiony na aukcji okaz, nie dosyć, że jest jednym z pięciu Empress II, ale też jednym z zaledwie dwóch z kierownicą po lewej stronie. Jego wyposażenie jest wprost niesamowite. We wnętrzu oprócz takich „oczywistości” jak cztery elektrycznie sterowane siedzenia, sportowa kierownica, szklany dach z przodu oraz dwa szyberdachy nad tylnymi siedzeniami, 12 głośników stereo od Alpine, znajdziemy także barek czy schowek wypełniony srebrnymi przyborami od Asprey. Przyciągające spojrzenia nadwozie w odcieniu Tudor Red, pięknie komponuje się ze skórzanym jasnym wnętrzem. Samochód ten był używany przez firmę Hooper w celach reklamowych, a następnie przywędrował z właścicielem do Los Angeles. Ostatecznie zagnieździł się jednak w Calumet Collection, gdzie obok innych niesamowitych modeli Rolls-Royce’a i Bentleya, utrzymywany był w znakomitym stanie. Ten w dużym stopniu oryginalny okaz z przebiegiem zaledwie 11632 km, wyposażony w luksusowe akcesoria, wystawiony do sprzedaży został na aukcji na początku stycznia 2019 w Arizonie. Samochód sprzedany został zdecydowanie taniej od przedaukcyjnej wyceny, za 128800 USD (ok. 486 tysięcy złotych).
Czytaj dalej Bentley Turbo RL Empress II Hooper 1991 – SPRZEDANY

Bentley Blue Train replika 1953 – USA

Lata 20-te i 30-te to okres zdecydowanie bardziej romantyczny w motoryzacji, niż lata dzisiejsze. To wówczas zrodziła się legenda Bentley Boys, której gwiazdą był m.in. Woolf Barnato, dwukrotny zwycięzca Le Mans i właściciel większościowych udziałów firmy Bentley. W 1930 podjął on popularne wyzwanie, które polegało na prześcignięciu samochodem ekspresu „Le Train Bleu”, przemierzającego Francję z południa na północ. Aby jednak wyzwanie uczynić trudniejszym, założył, że w tym samym czasie dotrze on aż do Londynu. Zasiadł w najmocniejszym ze swoich samochodów, jakim był Bentley 6 1/2 Litre Speed Six, ze stworzonym na jego zamówienie fenomenalnym nadwoziem, wyróżniającym się opadającą linią nadwozia w stylu coupe. Pomimo przebitej opony zadanie zostało wykonane, a Bentley Blue Train stał się jedną z największych legend marki. Oryginalny egzemplarz znajduje się dziś w jednej z najsłynniejszych kolekcji, a licytowany samochód to jego replika zbudowana na podwoziu Bentleya Mark VI przez firmę Racing Green Engineering. Budowa została zakończona w 2018 roku, samochód przejechał dotąd jedynie testowe kilometry. Jego serce to ośmiocylindrowy, rzędowy silnik B80, napędzający również wiele sprzętów militarnych, w tym czołg Centurion ARV. We wnętrzu panuje prawdziwy luksus, z polerowanym drewnem i wspaniałą skórą Connolly. Jest tu nawet gdzie schować szkło i karafki, z pewnością replika doskonale oddaje ducha oryginału i koloryt jego właściciela. Samochód licytowany będzie 17 stycznia w Arizonie, a jego przedaukcyjna wycena sięga 400-500 tysięcy dolarów (ok. 1,5-1,9 miliona złotych).
Czytaj dalej Bentley Blue Train replika 1953 – USA

Bentley S1 Continental 1957 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental to luksus na kołach i klasyka brytyjskiej motoryzacji przełomu lat ’50 i ’60 zaklęta w niezwykłe formie. Samochody Bentley od zawsze uznawane były za wozy indywidualistów, ceniących nie tylko komfort, ale i prestiż, który niosła za sobą marka. Również osiągi Continentala były na najwyższym poziomie, szczególnie gdy weźmie pod uwagę gabaryty i masę samochodu. Maksymalna prędkość to prawie 200 km/h, 80 km/h Bentley osiągał w nieco ponad 9 sekund i to bez wysiłku. Nowe podwozie zawierało ulepszone hamulce i zawieszenie oraz powiększoną, mocniejszą wersję sześciocylindrowego silnika. Jednym z właścicieli wystawionego na aukcji egzemplarza był Sir Elton John. Po zakupie przekazał samochód firmie Weybridge Automobiles w celu kompleksowej renowacji. Bentley S1 Continental wówczas, zgodnie z wymaganiami właściciela, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację i nowoczesny system stereo. Bentley był starannie utrzymany, jako część kolekcji Sir Eltona, przez następne 25 lat, zanim został sprzedany następnemu właścicielowi. Ten wspaniały samochód oferowany z pełną i dokładną dokumentacją sprzedany został za 366666 funtów czyli około 1747199 złotych.
Czytaj dalej Bentley S1 Continental 1957 – SPRZEDANY