Bentley

Bentley S1 Continental 1957 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental to luksus na kołach i klasyka brytyjskiej motoryzacji przełomu lat ’50 i ’60 zaklęta w niezwykłe formie. Samochody Bentley od zawsze uznawane były za wozy indywidualistów, ceniących nie tylko komfort, ale i prestiż, który niosła za sobą marka. Również osiągi Continentala były na najwyższym poziomie, szczególnie gdy weźmie pod uwagę gabaryty i masę samochodu. Maksymalna prędkość to prawie 200 km/h, 80 km/h Bentley osiągał w nieco ponad 9 sekund i to bez wysiłku. Nowe podwozie zawierało ulepszone hamulce i zawieszenie oraz powiększoną, mocniejszą wersję sześciocylindrowego silnika. Jednym z właścicieli wystawionego na aukcji egzemplarza był Sir Elton John. Po zakupie przekazał samochód firmie Weybridge Automobiles w celu kompleksowej renowacji. Bentley S1 Continental wówczas, zgodnie z wymaganiami właściciela, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację i nowoczesny system stereo. Bentley był starannie utrzymany, jako część kolekcji Sir Eltona, przez następne 25 lat, zanim został sprzedany następnemu właścicielowi. Ten wspaniały samochód oferowany z pełną i dokładną dokumentacją sprzedany został za 366666 funtów czyli około 1747199 złotych.
Czytaj dalej

Bentley Arnage T Mulliner 2005 – 349000 PLN – Radlin

Bentley Arnage T Mulliner to jedno z najbardziej imponujących zestawień luksusu, mocy i tradycyjnej inżynierii, jakie powstało w historii motoryzacji. To ostatni Bentley projektowany przez Rolls-Royce’a, któremu ostateczny szlif nadali niemieccy inżynierowie Volkswagena. W 2005 otrzymał nową twarz z poczwórnymi reflektorami, nawiązującymi do wyglądu nowo wprowadzonego Continentala. Nazwa Arnage to spuścizna wyścigowej historii marki, nawiązująca do nazwy zakrętu na torze Le Mans, na którym Bentleye w latach 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku odnosiły seryjne triumfy. Litera T z kolei charakteryzowała najmocniejszą odmianę modelu, zasilaną silnikiem V8 o tradycyjnej architekturze i ogromnej pojemności 6,75 l, który dodatkowo wzmocniono dwiema turbosprężarkami. Był to najmocniejszy Bentley w historii, któremu pojęcie turbo dziury było absolutnie obce. Jego wnętrze to imponujące połączenie wysokogatunkowej skóry Connolly, chromu, egzotycznego drewna, wełny i dodatkowo w tym egzemplarzu – masy perłowej. Ten przepięknie zachowany egzemplarz przeszedł proces indywidualizacji pod auspicjami legendarnej marki Mulliner, co 12 lat temu wywindowało jego cenę w absolutną stratosferę, gdzie jedyną konkurencją były Rolls-Royce i Maybach.
Czytaj dalej

Bentley Brooklands 1996 – SPRZEDANY

Bentley Brooklands to pierwszy z modeli, którymi Rolls-Royce chciał wypełnić lukę w sprzedaży spowodowaną recesją gospodarczą i rezygnacją z modeli Mulsanne oraz Eight. Brooklands jest to tak na prawdę Turbo R bez turbosprężarki, z jego zawieszeniem i adaptacyjnymi amortyzatorami. Wprowadzony w roku modelowym 1993, Brooklands był dostępny w wariancie standardowym oraz z długim rozstawem osi, za cenę bazową 156500 USD. W 1993, gama Rolls-Royce/Bentley zaktualizowana została do specyfikacji serii 3, zyskując silnik V8. Dysponował on o 20% większą mocą, co na drogach oznaczało lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. Kolejnym ważnym etapem było wprowadzenie poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Łącznie wszystkich typów Bentleya Brooklands wyprodukowano 1722 egzemplarzy, zbudowanych w całości ręcznie, wykorzystując wysoki poziom rzemiosła, którego oczekiwano od samochodów marki. Wystawiony na aukcji Bentley Brooklands w wyjątkowym stanie zachowania, w momencie skatalogowania miał przejechanych zaledwie 46207 mil od nowości i pozostaje w znacznej mierze w oryginalnym stanie. W pięknej czerwonej perle i z jasnym wnętrzem prezentuje się doskonale. Ten ponadczasowy i luksusowy samochód sportowy, doskonale wyrażający sportowe dziedzictwo Bentleya, wyceniony został na 25000 – 35000 dolarów, czyli około 91000 – 130000 złotych, a licytowany bez ceny minimalnej osiągnął cenę zaledwie 28600 dolarów.
Czytaj dalej

Bentley Azure 1997 – SPRZEDANY

Bentley Azure już w trakcie prezentacji w 1995 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, stał się nowym synonimem luksusu. Nie istniał wówczas żaden kabriolet, który mógł się z nim równać pod względem elegancji i wygody. Azure został zaprojektowany na bazie modelu Continental R z 1991 roku. Auto zostało wyposażone w owiany legendą silnik Rolls-Royce’a o pojemności 6,75 l, który dzięki turbosprężarce firmy Garrett, dodatkowej chłodnicy powietrza oraz nowemu komputerowi, generował aż 390 koni mechanicznych. Mimo dużej masy (ponad 2600 kg) samochód zapewnia bardzo dobre osiągi. Ogromna kabina pasażerska pozwala komfortowo podróżować aż 4 osobom. Azure wyznaczył ścieżkę rozwoju dla dużych luksusowych kabrioletów, właściwie to limuzyn z otwartym nadwoziem, która jest dziś kontynuowana chociażby przez Mercedesa za sprawą S-klasy w nadwoziu cabrio. Bentley oferowany podczas wrześniowej aukcji Ardor Auctions trafił do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Samochód jest zachowany w bardzo dobrym stanie, którego potwierdzeniem jest między innymi niski przebieg. Sprzedany został za 218500 złotych.
Czytaj dalej

Bentley Mark VI H.J. Mulliner Saloon 1949 – Holandia

Bentley Mark VI to pierwszy model marki wypuszczony na rynek po II wojnie światowej, w 1946 roku. Ten nowo powstały samochód wpasował się w rynek luksusowych samochodów. Oparty był na modelu Mark V z 1939 roku, wyprodukowanym jedynie w 15 sztukach. Zbudowany wokół ogromnego podwozia z niezależnym przednim zawieszeniem i napędem na tylną oś, został wyposażony w świeżo opracowany silnik sześciocylindrowy 4257 cm³ OISE (przewody ssące są z przeciwnej strony niż wylotowe) z 4-biegową manualną skrzynią biegów. Z prędkością maksymalną ponad 160 km/h i nadwoziem „standard steel saloon”, Mark VI szybko zyskał reputację samochodu z napędem zarówno wyrafinowanym, jak i szybko reagującym. Pomimo doskonałości samochodu w wersji podstawowej, niektórzy miłośnicy marki uważali, że stylistyka tego modelu jest zbyt konwencjonalna. Ich oczekiwaniom sprostał znany z jakości i elegancji H.J. Mulliner, wyposażając w nadwozie swojego projektu 125 egzemplarzy tego modelu. Ten egzemplarz jest częścią kolekcji pierwszego holenderskiego Narodowego Muzeum Rolls-Royce’a i Bentleya.
Czytaj dalej

Bentley Turbo R 1989 – 39000 PLN – Wieruszów

Legenda marki Bentley rodziła się w latach 20-tych ubiegłego wieku, kiedy wozy wyścigowe tej marki dzieliły i rządziły na torach wyścigowych całej Europy. W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce’a i odtąd Bentleye stanowiły sportowe wersje wozów tej luksusowej brytyjskiej marki. Bentley Turbo R wprowadzony został na rynek w 1985 roku, będąc następcą modelu Mulsanne Turbo. Jego jednostkę V8 o pojemności 6,75 litra wyposażono w turbosprężarkę Garrett, gwarantującą mu satysfakcjonujące osiągi. Egzemplarz z 1989 roku to już model wyposażony w układ wtryskowy Bosch MK-Motronic, którym zastąpiono gaźniki. Model do 1997 roku wyprodukowano w 7230 sztukach. Jedna z nich, sprowadzona z Wielkiej Brytanii, dostępna jest w Wieruszowie.
Czytaj dalej

Bentley Azure 2002 – SPRZEDANY

Zaprojektowany przez studio Pininfarina Bentley Azure powstał na platformie Continental R w jedynie 1321 sztukach. To typowe gran turismo, wyposażone w automatyczny miękki dach. Czterobiegowa automatyczna skrzynia płynnie zmienia przełożenia podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności 6,75-litra. Jego nazwa „Azure”, tak jak „Corniche” i „Camargue”, odwołuje się do egzotycznych miejsc na południu Francji. Model ten odniósł ogromny sukces rynkowy szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie połączenie niezrównanego luksusu, niewysilonej wydajności i miękkiego dachu zostało uznane za wyjątkowo atrakcyjne. Ten piękny okaz wystawiony na aukcji został zakupiony jako nowy w USA, jednak z obecnym drugim właścicielem powrócił do Anglii. Niezwykle elegancka konfiguracja kolorystyczna potrójnej czerni została wzbogacona niestandardowym pakietem Mulliner, który obejmuje między innymi płyty fornirowane drzwi, pięcioramienne 18″ felgi aluminiowe z chromowanym wykończeniem, drewnianą dźwignię zmiany biegów, ramki reflektorów i wiercone aluminiowe pedały oraz chromowane obramowania deski rozdzielczej. Bentley Azure ma na liczniku zaledwie 9050 mil przebiegu i zachowany jest w pięknym stanie. Ten pięciogwiazdkowy luksus z turbodoładowaniem wyceniony został na 60 000 – 80 000 funtów, czyli około 300 000 – 390 000 złotych. Na aukcji osiągną cenę £72,800.
Czytaj dalej

Bentley R-Type Continental 1952 – SPRZEDANY

Bentley’a R-Type Continental w latach pięćdziesiątych nie można było porównać do żadnego innego samochodu. Atrakcyjny dla koneserów, głów państw, magnatów przemysłowych, jak również rozrastającej się, bogatej śmietanki towarzyskiej – „nowoczesny latający dywan”, jak pisał o nim magazyn Autocar. Wyprodukowano go w 207 egzemplarzach, z czego tylko 43 otrzymało kierownicę po lewej stronie. Aby zrozumieć znaczenie i historię perełki wystawionej na aukcji, najpierw odczytać intencje amerykańskiego ambasadora w Belgii i prezesa Muzeum Sztuki Nowoczesnej, który go zamówił. Był koneserem pięknych rzeczy, wiele z nich w swoim życiu kupił, ale niczego nie pragnął tak zachłannie jak samochodów. Po jego śmierci w 1984 roku, tylko pozostawione dokumenty i korespondencja z dealerami takich marek jak Mercedes-Benz, Duesenberg czy Bentley, mogły opowiedzieć historię jego kolekcji. „Postanowiłem zamówić usprawnionego Bentley’a, który osiągnie 120 mil na godzinę” – pisze do dealera z Manhattanu, w dalszej części listu wymieniając pożądane specyfikacje, łącznie z wykończeniem w średniej szarości z szarą skórzaną tapicerką. Życzył sobie chronometru Jaeger, zegara pokazującego średnią prędkość i „czułego wysokościomierza typu tych samolotowych”. Wszystko po to, aby ubarwić wspaniałą i długą podróż po ówczesnej Anglii. Dziś ten perfekcyjnie odrestaurowany egzemplarz wyceniony został na 1,25 – 1,5 miliona dolarów, czyli około 5 – 6,1 miliona złotych. Na aukcji osiągną wartość $1,347,500.
Czytaj dalej

Bentley „Blue Train” Special 1931 – SPRZEDANY

Lata 20-te i 30-te to okres zdecydowanie bardziej romantyczny w motoryzacji, niż lata dzisiejsze. To wówczas zrodziła się legenda Bentley Boys, której gwiazdą był m.in. Woolf Barnato, dwukrotny zwycięzca Le Mans i właściciel większościowych udziałów firmy Bentley. W 1930 podjął on popularne wyzwanie, które polegało na prześcignięciu samochodem ekspresu „Le Train Bleu”, przemierzającego Francję z południa na północ. Aby jednak wyzwanie uczynić trudniejszym, założył, że w tym samym czasie dotrze on aż do Londynu. Zasiadł w najmocniejszym ze swoich samochodów, jakim był Bentley 6 1/2 Litre Speed Six, ze stworzonym na jego zamówienie fenomenalnym nadwoziem firmy Nutting, wyróżniającym się opadającą linią nadwozia w stylu coupe. Pomimo przebitej opony zadanie zostało wykonane, a Bentley „Blue Train” stał się jedną z największych legend marki. Oryginalny egzemplarz znajduje się dziś w amerykańskiej kolekcji, a licytowany samochód to jego replika zbudowana przez renomowaną firmę Petersen Engineering. Wykorzystano do jego budowy tak wiele oryginalnych elementów Rolls’a i Bentley’a, jak to tylko możliwe, włączywszy ramę Phantom I i wzmocniony kompresorem ośmiocylindrowy silnik Bentley’a B81. We wnętrzu znajdziemy szare skórzane fotele kubełkowe, pulpit z aluminium, wszystko w duchu oryginalnego samochodu. Ten wspaniały egzemplarz Bentley’a sprzedany został za 440 tys. USD (ok. 1,8 mln PLN) – to zaledwie połowa przedaukcyjnej wyceny.
Czytaj dalej

Bentley „Rusty Turner” Special 1939 – SPRZEDANY

4 1/4 litrowy Bentley czule zwany jako “Bentley Blower” był w latach 30-tych najszybszym samochodem wyścigowym Wielkiej Brytanii. Wykonany głównie ze stali, aluminium i drewna „Blower” był jednym z pierwszych Bentley’ów z doładowaniem. „Single-Seater” był gwiazdą toru wyścigowego Brooklands, który powszechnie uważany był za serce przedwojennej sceny wyścigów samochodowych w Wielkiej Brytanii. Do tej legendy wielokrotnie nawiązywali brytyjscy konstruktorzy, przebudowując na wyścigówki Bentley’e, które swój żywot rozpoczęły jako limuzyny. Licytowany egzemplarz jest jednym z trzech, jakie w latach 60-tych stworzył Tony Fabian z Shoreham. Zbudowany został na bazie 4 1/4 litrowego Bentley’a Park Ward z 1939 roku, któremu skrócono podwozie, zainstalowano nową karoserię oraz zmodyfikowano silnik. Od tamtego czasu samochód wiódł bardzo ciekawe życie wypełnione sportowymi trofeami. Bentley „Rusty Turner” Special wyceniony został na 110 000 – 140 000 funtów szterlingów, czyli około 557 000 – 710 000 złotych. Na aukcji zmieścił się w widełkach osiągając wartość 123 750 funtów czyli około 626 920 złotych.
Czytaj dalej