Archiwum kategorii: Bentley

Bentley S1 Continental Cabriolet 1957 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental to wspaniały, sportowy krążownik stworzony na bazie Rolls-Royce’a Silver Cloud. Magazyn Autocar o nowej linii S od Bentley’a pisał “najnowszy model Bentley’a oferuje stopień bezpieczeństwa, komfortu i wydajności, który jest poza zwykłym doświadczeniem, a może nawet poza wyobraźnią większości kierowców”. Silnik Bentley’a S1 Continental to sześciocylindrowa jednostka o powiększonej pojemności 4887 cm³. Nadwozie tego najbardziej stylowego modelu swojej ery było tworzone przez niezależne manufaktury. Spośród 431 wyprodukowanych w latach 1955 i 1959 modeli S1 Continental, 185 egzemplarzy zostało zabudowanych przez Park Ward Ltd (producenta nadwozi Rolls-Royce’a), z czego 63 były przystosowane do jazdy lewostronnej. Na aukcji wystawiony został jeden z zaledwie 31 egzemplarzy w wersji kabriolet z kierownicą po lewej stronie. Z zaledwie trzema właścicielami i znaną historią już w 1970 roku stał się pojazdem kolekcjonerskim. W rękach ostatniego właściciela otoczony został nawet opieką prywatnego mechanika. Z przebiegiem 120000 mil i oryginalnym stanem wyceniony został na 1 – 1,5 miliona euro czyli około 4,3 – 6,5 miliona złotych. Wylicytowany za 1 069 500 euro.
Czytaj dalej Bentley S1 Continental Cabriolet 1957 – SPRZEDANY

Bentley 4½ Litre Mk VI 1948 – UK

Przedwojenny Bentley to prawdziwa ikona, samochód który zawsze kojarzyć się będzie ze światem wyścigów, i którym najbardziej odważni kierowcy potrafią ścigać się do dziś. Rozwijana od 1919 roku konstrukcja z silnikiem o pojemności 4,5 litra wytwarzana była w latach 1926-30. W tym czasie powstało 665 sztuk, z tym że nabywcy mieli dużo swobody w określeniu jego mechanicznego czy elektrycznego wyposażenia. Dodatkowo samochód mógł mieć nadwozie przygotowane w dowolnym stylu, przez wybranego przez klienta producenta. Wystawiony na aukcji Bentley posiada podwozie z 1948 roku, lecz zabudowany został w stylu wcześniejszego, 4,5-litrowego Tourer’a. Aluminiowa karoseria w kolorze British Racing Green to dzieło uznanego mistrza, Paul’a Forty. Silnik V8 6,75 litra z późniejszego Bentley’a sprzężony jest z czterobiegową skrzynią z oryginalnego MK VI. Przednie hamulce zmienione zostały na tarczowe Wilwood, lecz ukryte są w bębnach z aluminium. Samochód cechuje duży moment obrotowy i wysoka moc, dzięki czemu i w tych czasach świetnie poradzi sobie na zawodach sportowych. Coys wycenia ten okaz na 110 – 140 tys. GBP (około 700 tys. zł), ale jego prawdziwą wartość poznamy na aukcji Autosport 2017 już 14 stycznia.

Czytaj dalej Bentley 4½ Litre Mk VI 1948 – UK

Bentley Arnage R 2008 – ok. 400000 PLN – UK

Red Label w przypadku whiskey oznacza wybór tani i pospolity, w przypadku Bentleya – wybór koneserów i triumf brytyjskiej myśli technicznej. Jednostka Rolls Royce’a zastępowała V8 4,4 l z BMW, które uznano za zbyt słabowite. Turbodoładowane V8 6,75 l o mocy 405 KM i momencie obrotowym 835 NM zapewnia osiągi na odpowiednim poziomie, nie pozostawiając wątpliwości co do ultraekskluzywnego charakteru tej limuzyny. Prezentowany Bentley Arnage R bez wątpienia należy do najlepiej dziś zachowanych. Fenomenalnie skonfigurowany i utrzymany, ma przebieg zaledwie ok. 10 tys. km.
Czytaj dalej Bentley Arnage R 2008 – ok. 400000 PLN – UK

Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor 1951 – SPRZEDANY

Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor to prawdziwe dzieło sztuki na kołach. Powstał w XXI wieku, choć do jego budowy wykorzystano historyczne podwozie Bentleya z 1951 roku i powojenny lotniczy silnik Rolls-Royce B81SV o pojemności 6,5 l, w 8-cylindrowym układzie rzędowym. Za tą szaloną kreację odpowiedzialny jest warsztat Boba Petersen’a, uznana firma wśród miłośników marki Bentley. Pierwszy właściciel zażyczył sobie karoserię w stylu Art Deco, a w rezultacie powstał pojazd, który robi wrażenie swoim stylem, rozmachem i rozmiarami. Wystawiany w Goodwood, na Silverstone i Targach Essen Techno Classica, przez ostatnie 3,5 roku cieszył odwiedzających Classic Remise w Berlinie, gdzie był przechowywany, przejeżdżając w tym czasie zaledwie ok. 200 mil. Licytowany przez Bonhams’a w Paryżu, właściciela zmienił za ok. 2,1 miliona złotych.
Czytaj dalej Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor 1951 – SPRZEDANY

Bentley Continental S2 Flying Spur 1961 – Francja

Bentley Continental S2 Flying Spur powstał w zaledwie 124 sztukach, z czego jedynie 54 otrzymały kierownicę po lewej stronie, w tym licytowany egzemplarz. Jego aluminiowe, czterodrzwiowe nadwozie “Flying Spur” to dzieło firmy karoseryjnej Mulliner. Oznaczenie S2 pojawiło się wraz z nowym silnikiem, który po raz pierwszy otrzymał osiem cylindrów. To limuzyna, która oferowała połączenie doskonałych osiągów z fantastycznym komfortem. Jej obecny właściciel aktywnie korzysta z jej zalet, uczestnicząc w rajdach samochodów zbytkowych. Przewidywana cena: ok. 840-1.100 tys. PLN.
Czytaj dalej Bentley Continental S2 Flying Spur 1961 – Francja

Bentley S1 Continental Flying Spur 1959 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental Flying Spur z aluminiowym nadwoziem i kierownicą po lewej stronie to niezwykle rzadkie zastawienie. Takie samochody powstały dokładnie… trzy, a to jest jeden z nich. Dzięki lekkiemu nadwoziu jeździł i przyspiesza szybciej, niż jakakolwiek inna limuzyna na świecie z tej epoki. W królewskim przepychu już po przejechaniu ćwierć mili na predkosciomierzu można było odczytać 195 km/h. To wspaniałe GT zostało sprzedane na aukcji w Villa Erba za 224 tys. euro (już uwzględniając prowizję domu aukcyjnego), co należy uznać za wręcz okazyjną cenę.
Czytaj dalej Bentley S1 Continental Flying Spur 1959 – SPRZEDANY

Bentley S1 1959 – SPRZEDANY

Debiutujący w 1955 wraz z bliźniaczym Rolls-Royce’m Silver Cloud, Bentley S1 był całkowicie nową konstrukcją wyznaczającą standardy w segmencie najbardziej luksusowych limuzyn. Zachwycał swoją smukłą sylwetką i imponującymi rozmiarami, oferując udoskonalone hamulce i zawieszenie oraz powiększoną do 4,9 l jednostkę. 177 KM pozwalało mu na rozpędzenie się do ponad 190 km/h, co było wówczas imponującą wartością. W wersji ze standardowym rozstawem osi w wyprodukowano ich zaledwie 3072. Ten z ogłoszenia przywędrował do Polski z USA i został tu w imponujący sposób odrestaurowany.
Czytaj dalej Bentley S1 1959 – SPRZEDANY

Bentley R-Type Continental H.J. Mulliner 1953 – USA

Bentley R-Type Continental karosowany przez zakład H.J. Mulliner’a był jednym z najbardziej zadziwiających samochodów lat 50-tych. Przez brytyjski magazyn Autocar nazwany został nowoczesnym latającym dywanem i było to określenie niezwykle celne. Z kolei w opisie samochodu RM Auctions podaje, że samochód łączy szybkość Ferrari z komfortem Rolls Royce’a i pozostaje przyjazny dla użytkownika jak Alfa Romeo. Zachwycać można się również karoserią – jest nie tylko piękna, lecz również zadziwiająco lekka, wykonana z aluminium. Tych niezwykłych samochodów postało tylko 207 (w tym 193 sztuki od Mulliner’a). Ten licytowany – z pewnością należał do najwspanialej zachowanych. Sprzedany za ok. 5,7 mln PLN + prowizja.
Czytaj dalej Bentley R-Type Continental H.J. Mulliner 1953 – USA