Archiwum kategorii: Bentley

Bentley Brooklands 1996 – SPRZEDANY

Bentley Brooklands to pierwszy z modeli, którymi Rolls-Royce chciał wypełnić lukę w sprzedaży spowodowaną recesją gospodarczą i rezygnacją z modeli Mulsanne oraz Eight. Brooklands jest to tak na prawdę Turbo R bez turbosprężarki, z jego zawieszeniem i adaptacyjnymi amortyzatorami. Wprowadzony w roku modelowym 1993, Brooklands był dostępny w wariancie standardowym oraz z długim rozstawem osi, za cenę bazową 156500 USD. W 1993, gama Rolls-Royce/Bentley zaktualizowana została do specyfikacji serii 3, zyskując silnik V8. Dysponował on o 20% większą mocą, co na drogach oznaczało lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. Kolejnym ważnym etapem było wprowadzenie poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Łącznie wszystkich typów Bentleya Brooklands wyprodukowano 1722 egzemplarzy, zbudowanych w całości ręcznie, wykorzystując wysoki poziom rzemiosła, którego oczekiwano od samochodów marki. Wystawiony na aukcji Bentley Brooklands w wyjątkowym stanie zachowania, w momencie skatalogowania miał przejechanych zaledwie 46207 mil od nowości i pozostaje w znacznej mierze w oryginalnym stanie. W pięknej czerwonej perle i z jasnym wnętrzem prezentuje się doskonale. Ten ponadczasowy i luksusowy samochód sportowy, doskonale wyrażający sportowe dziedzictwo Bentleya, wyceniony został na 25000 – 35000 dolarów, czyli około 91000 – 130000 złotych, a licytowany bez ceny minimalnej osiągnął cenę zaledwie 28600 dolarów.
Czytaj dalej Bentley Brooklands 1996 – SPRZEDANY

Bentley Turbo R 1989 – 39000 PLN – Wieruszów

Legenda marki Bentley rodziła się w latach 20-tych ubiegłego wieku, kiedy wozy wyścigowe tej marki dzieliły i rządziły na torach wyścigowych całej Europy. W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce’a i odtąd Bentleye stanowiły sportowe wersje wozów tej luksusowej brytyjskiej marki. Bentley Turbo R wprowadzony został na rynek w 1985 roku, będąc następcą modelu Mulsanne Turbo. Jego jednostkę V8 o pojemności 6,75 litra wyposażono w turbosprężarkę Garrett, gwarantującą mu satysfakcjonujące osiągi. Egzemplarz z 1989 roku to już model wyposażony w układ wtryskowy Bosch MK-Motronic, którym zastąpiono gaźniki. Model do 1997 roku wyprodukowano w 7230 sztukach. Jedna z nich, sprowadzona z Wielkiej Brytanii, dostępna jest w Wieruszowie.
Czytaj dalej Bentley Turbo R 1989 – 39000 PLN – Wieruszów

Bentley Azure 2002 – SPRZEDANY

Zaprojektowany przez studio Pininfarina Bentley Azure powstał na platformie Continental R w jedynie 1321 sztukach. To typowe gran turismo, wyposażone w automatyczny miękki dach. Czterobiegowa automatyczna skrzynia płynnie zmienia przełożenia podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności 6,75-litra. Jego nazwa “Azure”, tak jak “Corniche” i “Camargue”, odwołuje się do egzotycznych miejsc na południu Francji. Model ten odniósł ogromny sukces rynkowy szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie połączenie niezrównanego luksusu, niewysilonej wydajności i miękkiego dachu zostało uznane za wyjątkowo atrakcyjne. Ten piękny okaz wystawiony na aukcji został zakupiony jako nowy w USA, jednak z obecnym drugim właścicielem powrócił do Anglii. Niezwykle elegancka konfiguracja kolorystyczna potrójnej czerni została wzbogacona niestandardowym pakietem Mulliner, który obejmuje między innymi płyty fornirowane drzwi, pięcioramienne 18″ felgi aluminiowe z chromowanym wykończeniem, drewnianą dźwignię zmiany biegów, ramki reflektorów i wiercone aluminiowe pedały oraz chromowane obramowania deski rozdzielczej. Bentley Azure ma na liczniku zaledwie 9050 mil przebiegu i zachowany jest w pięknym stanie. Ten pięciogwiazdkowy luksus z turbodoładowaniem wyceniony został na 60 000 – 80 000 funtów, czyli około 300 000 – 390 000 złotych. Na aukcji osiągną cenę £72,800.
Czytaj dalej Bentley Azure 2002 – SPRZEDANY

Bentley R-Type Continental 1952 – SPRZEDANY

Bentley’a R-Type Continental w latach pięćdziesiątych nie można było porównać do żadnego innego samochodu. Atrakcyjny dla koneserów, głów państw, magnatów przemysłowych, jak również rozrastającej się, bogatej śmietanki towarzyskiej – “nowoczesny latający dywan”, jak pisał o nim magazyn Autocar. Wyprodukowano go w 207 egzemplarzach, z czego tylko 43 otrzymało kierownicę po lewej stronie. Aby zrozumieć znaczenie i historię perełki wystawionej na aukcji, najpierw odczytać intencje amerykańskiego ambasadora w Belgii i prezesa Muzeum Sztuki Nowoczesnej, który go zamówił. Był koneserem pięknych rzeczy, wiele z nich w swoim życiu kupił, ale niczego nie pragnął tak zachłannie jak samochodów. Po jego śmierci w 1984 roku, tylko pozostawione dokumenty i korespondencja z dealerami takich marek jak Mercedes-Benz, Duesenberg czy Bentley, mogły opowiedzieć historię jego kolekcji. “Postanowiłem zamówić usprawnionego Bentley’a, który osiągnie 120 mil na godzinę” – pisze do dealera z Manhattanu, w dalszej części listu wymieniając pożądane specyfikacje, łącznie z wykończeniem w średniej szarości z szarą skórzaną tapicerką. Życzył sobie chronometru Jaeger, zegara pokazującego średnią prędkość i “czułego wysokościomierza typu tych samolotowych”. Wszystko po to, aby ubarwić wspaniałą i długą podróż po ówczesnej Anglii. Dziś ten perfekcyjnie odrestaurowany egzemplarz wyceniony został na 1,25 – 1,5 miliona dolarów, czyli około 5 – 6,1 miliona złotych. Na aukcji osiągną wartość $1,347,500.
Czytaj dalej Bentley R-Type Continental 1952 – SPRZEDANY

Bentley “Blue Train” Special 1931 – SPRZEDANY

Lata 20-te i 30-te to okres zdecydowanie bardziej romantyczny w motoryzacji, niż lata dzisiejsze. To wówczas zrodziła się legenda Bentley Boys, której gwiazdą był m.in. Woolf Barnato, dwukrotny zwycięzca Le Mans i właściciel większościowych udziałów firmy Bentley. W 1930 podjął on popularne wyzwanie, które polegało na prześcignięciu samochodem ekspresu “Le Train Bleu”, przemierzającego Francję z południa na północ. Aby jednak wyzwanie uczynić trudniejszym, założył, że w tym samym czasie dotrze on aż do Londynu. Zasiadł w najmocniejszym ze swoich samochodów, jakim był Bentley 6 1/2 Litre Speed Six, ze stworzonym na jego zamówienie fenomenalnym nadwoziem firmy Nutting, wyróżniającym się opadającą linią nadwozia w stylu coupe. Pomimo przebitej opony zadanie zostało wykonane, a Bentley “Blue Train” stał się jedną z największych legend marki. Oryginalny egzemplarz znajduje się dziś w amerykańskiej kolekcji, a licytowany samochód to jego replika zbudowana przez renomowaną firmę Petersen Engineering. Wykorzystano do jego budowy tak wiele oryginalnych elementów Rolls’a i Bentley’a, jak to tylko możliwe, włączywszy ramę Phantom I i wzmocniony kompresorem ośmiocylindrowy silnik Bentley’a B81. We wnętrzu znajdziemy szare skórzane fotele kubełkowe, pulpit z aluminium, wszystko w duchu oryginalnego samochodu. Ten wspaniały egzemplarz Bentley’a sprzedany został za 440 tys. USD (ok. 1,8 mln PLN) – to zaledwie połowa przedaukcyjnej wyceny.
Czytaj dalej Bentley “Blue Train” Special 1931 – SPRZEDANY

Bentley “Rusty Turner” Special 1939 – SPRZEDANY

4 1/4 litrowy Bentley czule zwany jako “Bentley Blower” był w latach 30-tych najszybszym samochodem wyścigowym Wielkiej Brytanii. Wykonany głównie ze stali, aluminium i drewna “Blower” był jednym z pierwszych Bentley’ów z doładowaniem. “Single-Seater” był gwiazdą toru wyścigowego Brooklands, który powszechnie uważany był za serce przedwojennej sceny wyścigów samochodowych w Wielkiej Brytanii. Do tej legendy wielokrotnie nawiązywali brytyjscy konstruktorzy, przebudowując na wyścigówki Bentley’e, które swój żywot rozpoczęły jako limuzyny. Licytowany egzemplarz jest jednym z trzech, jakie w latach 60-tych stworzył Tony Fabian z Shoreham. Zbudowany został na bazie 4 1/4 litrowego Bentley’a Park Ward z 1939 roku, któremu skrócono podwozie, zainstalowano nową karoserię oraz zmodyfikowano silnik. Od tamtego czasu samochód wiódł bardzo ciekawe życie wypełnione sportowymi trofeami. Bentley “Rusty Turner” Special wyceniony został na 110 000 – 140 000 funtów szterlingów, czyli około 557 000 – 710 000 złotych. Na aukcji zmieścił się w widełkach osiągając wartość 123 750 funtów czyli około 626 920 złotych.
Czytaj dalej Bentley “Rusty Turner” Special 1939 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental Cabriolet 1957 – SPRZEDANY

Bentley S1 Continental to wspaniały, sportowy krążownik stworzony na bazie Rolls-Royce’a Silver Cloud. Magazyn Autocar o nowej linii S od Bentley’a pisał “najnowszy model Bentley’a oferuje stopień bezpieczeństwa, komfortu i wydajności, który jest poza zwykłym doświadczeniem, a może nawet poza wyobraźnią większości kierowców”. Silnik Bentley’a S1 Continental to sześciocylindrowa jednostka o powiększonej pojemności 4887 cm³. Nadwozie tego najbardziej stylowego modelu swojej ery było tworzone przez niezależne manufaktury. Spośród 431 wyprodukowanych w latach 1955 i 1959 modeli S1 Continental, 185 egzemplarzy zostało zabudowanych przez Park Ward Ltd (producenta nadwozi Rolls-Royce’a), z czego 63 były przystosowane do jazdy lewostronnej. Na aukcji wystawiony został jeden z zaledwie 31 egzemplarzy w wersji kabriolet z kierownicą po lewej stronie. Z zaledwie trzema właścicielami i znaną historią już w 1970 roku stał się pojazdem kolekcjonerskim. W rękach ostatniego właściciela otoczony został nawet opieką prywatnego mechanika. Z przebiegiem 120000 mil i oryginalnym stanem wyceniony został na 1 – 1,5 miliona euro czyli około 4,3 – 6,5 miliona złotych. Wylicytowany za 1 069 500 euro.
Czytaj dalej Bentley S1 Continental Cabriolet 1957 – SPRZEDANY

Bentley 4½ Litre Mk VI 1948 – UK

Przedwojenny Bentley to prawdziwa ikona, samochód który zawsze kojarzyć się będzie ze światem wyścigów, i którym najbardziej odważni kierowcy potrafią ścigać się do dziś. Rozwijana od 1919 roku konstrukcja z silnikiem o pojemności 4,5 litra wytwarzana była w latach 1926-30. W tym czasie powstało 665 sztuk, z tym że nabywcy mieli dużo swobody w określeniu jego mechanicznego czy elektrycznego wyposażenia. Dodatkowo samochód mógł mieć nadwozie przygotowane w dowolnym stylu, przez wybranego przez klienta producenta. Wystawiony na aukcji Bentley posiada podwozie z 1948 roku, lecz zabudowany został w stylu wcześniejszego, 4,5-litrowego Tourer’a. Aluminiowa karoseria w kolorze British Racing Green to dzieło uznanego mistrza, Paul’a Forty. Silnik V8 6,75 litra z późniejszego Bentley’a sprzężony jest z czterobiegową skrzynią z oryginalnego MK VI. Przednie hamulce zmienione zostały na tarczowe Wilwood, lecz ukryte są w bębnach z aluminium. Samochód cechuje duży moment obrotowy i wysoka moc, dzięki czemu i w tych czasach świetnie poradzi sobie na zawodach sportowych. Coys wycenia ten okaz na 110 – 140 tys. GBP (około 700 tys. zł), ale jego prawdziwą wartość poznamy na aukcji Autosport 2017 już 14 stycznia.

Czytaj dalej Bentley 4½ Litre Mk VI 1948 – UK

Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor 1951 – SPRZEDANY

Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor to prawdziwe dzieło sztuki na kołach. Powstał w XXI wieku, choć do jego budowy wykorzystano historyczne podwozie Bentleya z 1951 roku i powojenny lotniczy silnik Rolls-Royce B81SV o pojemności 6,5 l, w 8-cylindrowym układzie rzędowym. Za tą szaloną kreację odpowiedzialny jest warsztat Boba Petersen’a, uznana firma wśród miłośników marki Bentley. Pierwszy właściciel zażyczył sobie karoserię w stylu Art Deco, a w rezultacie powstał pojazd, który robi wrażenie swoim stylem, rozmachem i rozmiarami. Wystawiany w Goodwood, na Silverstone i Targach Essen Techno Classica, przez ostatnie 3,5 roku cieszył odwiedzających Classic Remise w Berlinie, gdzie był przechowywany, przejeżdżając w tym czasie zaledwie ok. 200 mil. Licytowany przez Bonhams’a w Paryżu, właściciela zmienił za ok. 2,1 miliona złotych.
Czytaj dalej Bentley 6.5 Litre Petersen Dartmoor 1951 – SPRZEDANY

Bentley Continental S2 Flying Spur 1961 – Francja

Bentley Continental S2 Flying Spur powstał w zaledwie 124 sztukach, z czego jedynie 54 otrzymały kierownicę po lewej stronie, w tym licytowany egzemplarz. Jego aluminiowe, czterodrzwiowe nadwozie “Flying Spur” to dzieło firmy karoseryjnej Mulliner. Oznaczenie S2 pojawiło się wraz z nowym silnikiem, który po raz pierwszy otrzymał osiem cylindrów. To limuzyna, która oferowała połączenie doskonałych osiągów z fantastycznym komfortem. Jej obecny właściciel aktywnie korzysta z jej zalet, uczestnicząc w rajdach samochodów zbytkowych. Przewidywana cena: ok. 840-1.100 tys. PLN.
Czytaj dalej Bentley Continental S2 Flying Spur 1961 – Francja