BMW 2000 E121 1970 – SPRZEDANE

BMW 2000 E121 było ukoronowaniem „nowej klasy”. Wprowadzony do produkcji od 1961 roku czterodrzwiowy sedan (początkowo jako BMW 1500 i 1800) wypełnił lukę, która pozostała na rynku po zniknięciu modelu Borgward Isabella. Wersja z 2-litrowym silnikiem uzupełniła ofertę w 1966 roku, i z mocą od 100 do 130 KM stanowiła mocną konkurencję dla Mercedesów i w większości sześciocylindrowej konkurencji. 4,5 metra długości, 1150 kg masy własnej, wygodne wnętrze i sportowy charakter – to połączenie sprawiło, że samochód chętnie był nie tylko komfortowy, ale i dynamiczny. Wybierany był chętnie przez ówczesną klasę średnią, na której wyobraźnię działały sukcesy sportowe samochodu. W wyścigach samochodów turystycznych za kierownicami BMW 2000ti siadali między innymi Jacky Ickx i Hubert Hahne, którzy mają na swoim koncie m.in. zwycięstwo w 24h wyścigu Spa w 1966 roku i tytuł mistrzowski w całym cyklu European Challenge Touring Car w tym samym roku. Również prezentowany egzemplarz z manualną skrzynią biegów zainspirowany został światem motorsportu. Brak przedniego zderzaka dodatkowe światła i numer startowy podkreślają jego drapieżny wizerunek, choć nie jest to egzemplarz, który mógłby przywoływać historyczne wyścigówki zmęczone wielogodzinną rywalizacją na torze. BMW wygląda przepięknie, w jego renowację włożone zostało mnóstwo uważnej pracy i kilkaset nowych części.

BMW 2000 E121
Rocznik: 1970
Przebieg: 90000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 102 KM

BMW E121 1970 r. 2000 Chamonix.
Auto „matching numbers” z południa Francji.
Piękny egzemplarz odnowiony z pasją na nowych częściach.

Czarne numery startowe są tylko ozdobą z folii i są łatwe do ściągnięcia.
Oczywiście przedni zderzak jest i jest on w stanie idealnym.
Został zdjęty na potrzebę bardziej „wyścigowego” wyglądu.
Rzadka wersja silnika z głowicą TI.

Klasyczny piękny NK lat siedemdziesiątych.
Auto całe życie garażowane. W moich rękach od 2 lat.
Idealny stan całej karoserii i kompletnie nowy środek.
Auto nie posiada najmniejszego śladu rdzy.
Auto przeszło rok roku temu całkowite odnowienie techniczne.
Setki nowych części z BMW – faktury na ok. 6 tys. euro.
Nigdy nie uczestniczył w żadnym wypadku i wszystko jest oryginalne.
Każda szyba i listewka.
Specjalnie robiłam zdjęcia tak pod światło, aby było widać wszystkie profile i stan lakieru.

Oto spis tylko paru rzeczy z renowacji:
– felgi przeszły piaskowanie i są pomalowane proszkowo,
– cała nowe hamulce i hydraulika,
– nowe drążki kierownicze,
– nowe kable, świece, regulator, alternator i akumulator,
– cały układ wydechowy nowy,
– cały silnik jest praktycznie nowy / nowa głowica, rozrząd, panewki,
– nowy gaźnik i pompa,
– wszystkie oleje, filtry / mosty, skrzynia itd.
– zabezpieczone podwozie woskiem, wszystkie profile i drzwi
i około 200 innych nowych części.

Na wszystko jest dokumentacja.
Auto pod maską wygląda tak, jakby wczoraj opuściło fabrykę.
Pięknie prezentuje na każdym zlocie.
Auto po przeglądach i w pełni ubezpieczone.
Można wracać na kołach.
Jeżdżące na co dzień. Można jechać nim jutro nawet do Iranu.

Książka, faktury i dokumentacja.
Do auta dołączam ciekawy notes poprzedniego właściciela sprzed 30 lat, który notował wszelkie naprawy i eksploatacje.