BMW 316 E30 1983 – SPRZEDANE

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM był wersją podstawową, lecz wzbudzał zawsze o wiele więcej entuzjazmu, niż późniejsze 316i. To dzięki jednostce M10, która była pierwszym czterocylindrowym, powojennym silnikiem BMW i w latach 1962-1988 zdążyła zasłynąć z legendarnej trwałości, jak i możliwości tuningowych. Dość powiedzieć, że zadziwiający, turbodoładowany 1400-konny silnik M12/13/1 z Formuły 1 z ’86 roku bazował na tym samym bloku. Tu oczywiście o żadnych rekordach nie może być mowy. Zaletą tego BMW 316 E30 jest oryginalny stan i niech już tak na zawsze pozostanie. Kompaktowe wymiary, zgrabna, proporcjonalna sylwetka, wnętrze o dobrej jakości z charakterystyczną konsolą środkową pochyloną w stronę kierowcy… to cechy, które niezmiennie przyciągają do najmniejszej limuzyny z Monachium. To kultowa “wąska lampa” w pierwotnej wersji, czarująca chromami na zderzakach i pięknie zachowanym jasnym wnętrzem, które gustownie kontrastuje z nadwoziem w kolorze “burgundrot-metallic”.

BMW 316 E30
Rocznik: 1983
Przebieg: 160105 km
Pojemność: 1754 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 90 KM

BMW E30 z początkowych lat produkcji, model 316 który fabrycznie miał montowany silnik 1,8 l o mocy 90 KM. Wnętrze, chromy i reszta w bardzo dobrym stanie. Aktualne ubezpieczenie OC i ważny przegląd techniczny.

Wszystko zgodne z VIN-em.
Samochód naprawdę wart swojej ceny.

Jeśli chodzi o wady, to trzeba polakierować dwa elementy. Podczas mycia auta mocnym karcherem zszedł na kawałku lakier bezbarwny z prawego przedniego błotnika i tylnej klapy bagażnika. Niby niedużo, ale jednak psuje trochę wygląd.

Grubość lakieru na poszczególnych elementach:
– dach: 90-100 mikronów,
– drzwi przednie: 140-260 mikronów,
– drzwi tylne: 160-240 mikronów,
– klapa bagażnika: 160-200 mikronów,
– błotniki tył: 140-220 mikronów,
– maska: 400-500 mikronów.