BMW 518i Touring E34 1995 – SPRZEDANE

BMW w trosce o dobre samopoczucie swoich klientów nie umieszczało emblematu 518i na klapie bagażnika E34. Jednak czy po latach najsłabsza piątka, o ile jest zadbana, nie skrywa asów w rękawie? Ma, i to całkiem sporo. Patrząc tylko na sam silnik – traktowany rozsądnie pedał gazu powoduje, że BMW 518i Touring E34 spala ledwie kilka litrów paliwa na każde 100 kilometrów, do tego motor jest tańszy w naprawach od swoich większych braci. We wnętrzu podróż uprzyjemnia doskonała welurowa tapicerka i klimatyzacja, a za plecami pasażerów służy pokaźna przestrzeń bagażowa, bez wątpienia zaleta wersji Touring. Takie auto doskonale sprawdza się nawet w dalekich podróżach, a porównanie jego dynamiki z większością konkurencji… wcale nie wypada źle. To właśnie fakt, że nie zamontowano tu mocnego sześcio- czy ośmiocylindrowego silnika sprawił, że los obszedł się z tym egzemplarzem łaskawie. Nigdy bokiem, żadnego pałowania na zimnym albo wyścigów od świateł do świateł. Samochód jest wolny od korozji, zakonserwowany i wręcz zachęca do drogi.

BMW 518i Touring E34
Rocznik: 1995
Przebieg: 291000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM

Wyposażenie:
2x poduszka powietrzna,
ABS,
klimatyzacja (sprawna),
welurowe fotele,
elektryczne szyby przód,
wspomaganie kierownicy,
skórzana kierownica,
2 komplety kół – zima, lato – w stanie dobrym,
centralny zamek na kluczyk

Samochód w rękach drugiego w Polsce właściciela od ok. dwóch lat – został sprowadzony z Niemiec przez WyszukaneSamochody.pl.
Poprzedni właściciel, dziennikarz motoryzacyjny, włożył w e34 zarówno dużo pracy, jak i pieniędzy, aby doprowadzić je do super stanu, o czym dokładniej poniżej.

Silnik jest oszczędny, hamulce są sprawne, auto na tarczach (przód i tył) ma przejechane ok. 30 tysięcy kilometrów, miał wymieniany przewód hamulcowy tylny i konserwowany cały układ, łącznie z wymianą płynu hamulcowego.
Czterocylindrowy silnik ma oczywiście napęd łańcuchowy, a łańcuch w tym konkretnym egzemplarzu nie stuka, nie zgrzyta i nie wymaga żadnej ingerencji. Przebieg wydaje się oryginalny, obecnie wynosi ok. 290000 km.

Auto prowadzi się pewnie i przyjemnie. Wszystko za sprawą opartego na wahaczach zawieszenia, które nie ma żadnych luzów, w żadnym wypadku nie tnie też opon – dwa komplety (zima i lato) gum Barum w stanie dobrym, kupione jako nowe w 2015 roku.

Do olbrzymich plusów tego konkretnego egzemplarza należy na pewno klimatyzacja dwustrefowa, która oczywiście działa, chociaż dla świętego spokoju można by ją w tym roku uzupełnić (ostatni serwis klimatyzacji latem 2017).

BMW ma bardzo zadbany lakier z zewnątrz, poza tym progi, doły drzwi, błotniki, klapa i cała reszta nadwozia pozbawione są rdzawych punktów. Auto zostało dodatkowo zakonserwowane na jesieni 2016 roku preparatem Mike Sander’s.

Wnętrze zadbane, kierownica skórzana, wszystko, w co zostało BMW wyposażone w fabryce jest zgodne z VIN (WBAHG11090GB17859) i działa.

Spis ważniejszych napraw (auto naprawiane u genialnego Pana Marka, który jest dobrym znajomym właściciela – a zatem tylko najlepsze ręce miały do niego dostęp):

13.03.2015 – wymiana napinacza paska alternatora, uszczelniacz wału wych. ze skrzyni, wstawienie katalizatora (nowy Bosal),
26.03.2015 – wymiana oleju (GM 10W40) + filtr, wymiana drążka środkowego w zawieszeniu, chłodnica klimatyzacji + osuszacz (nowe), uszczelniacze: rozrządu, wybieraka SBM, pokrywy zaworów, simmering na wale rozrządu, termostatu, czujnika wału rozrządu, skasowanie luzu na kierownicy,
2.04.2015 – ustawienie zbieżności kół,
3.04.2015 – wymiana wiązki reflektora,
6.04.2015 – serwis i nabicie układu klimatyzacji,
12.10.2015 – sprzęgło kompletne Sachs, trzpień łapy sprzęgła, obój mocowania wydechu, filtr kabinowy (nowy), sonda lambda, olej skrzyni (Castrol EO80WGL-4), Simmering wału korbowego, króciec wody,
25.01.2016 – wymiana tylnych amortyzatorów (Monroe), poduszek amortyzatorów, odbojów, gum górnych i dolnych osłony amortyzatora, naprawa spryskiwacza szyby przedniej
10.03.2016 – wymiana tylnego lewego przewodu hamulcowego, wymiana płynu hamulcowego,
07.04.2016 – wymiana oleju (GM 10W40) + filtr oleju, akumulator (3 lata gwarancji),
04.07.2016 – remont blacharski – naprawa dołów drzwi, prawego progu, wymiana prawego błotnika, wymiana listew gumowych,
14.07.2016 – wymiana odmy, wymiana gumowych rurek osprzętu silnika, rury dolotu, uszczelki dyfra oraz oleju w dyfrze
16.10.2016 profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne Mike Sander’s,
24.07.2017 – wymiana oleju (Valvoline 10w40) oraz filtrów, naprawa mechanizmu zamykania klapy bagażnika, serwis i nabicie układu klimatyzacji,
29.09.2018 – ostatni serwis olejowy (Valvoline 10w40) i wymiana filtrów (oleju, powietrza, przeciwpyłkowy) przy przebiegu 287500 km.