BMW 520i E28 1986 – SPRZEDANE

BMW 520i E28 ma wiele zalet. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd, doskonałe właściwości jezdne i niska masa, dzięki której cechuje je doskonała lekkość prowadzenia. Te zgrabne sedany dziś już niemal całkowicie zniknęły z dróg, za co w dużej mierze odpowiedzialna jest korozja, przed którą nie były one najlepiej zabezpieczone. Dziś egzemplarz zdrowy blacharsko i co więcej, nigdy nie spawany, to prawdziwa rzadkość. „Biały kruk” – ciśnie się na usta, gdy staje przed oczami ten egzemplarz. Sposób, w jaki samochód był eksploatowany i długa lista wykonanych prac serwisowych właściwie jest gwarancją, że można nim poruszać się absolutnie bezstresowo i po prostu jechać tam, dokąd dusza zapragnie.

BMW 520i E28
Rocznik: 1986
Przebieg: 190000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 129 KM

Wyposażenie zgodne z VIN (WBADK510509643220):
– DSC III (ABS),
– centralny zamek z systemem antywłamaniowym,
– autoalarm,
– elektrycznie sterowane lusterka,
– manualny szyberdach,
– halogeny przeciwmgielne,
– radio BMW Business CD

Auto nie wymaga żadnej ingerencji blacharskiej, co więcej nigdy nie było naprawiane blacharsko.
Wszystkie newralgiczne punkty e28 można oglądać pod lupą – oryginalne „kwadraty”, kieszenie w komorze silnika i bagażniku w idealnym stanie, kielichy nie ruszone, spływy wody z szyberdachu w 100% drożne, progi bez najmniejszych ognisk korozji ani wgnieceń.
Halogeny, oryginalny autoalarm BMW (oddzielny zamek w drzwiach), centralny zamek, kluczyk z latarką – wszystko zgodne z vinem. Samochód wyposażony w oryginalny komplet kluczy w bagażniku, jak również oryginalny lewarek i klucz do kół, nawet oryginalna latarka BMW ma swoje miejsce w schowku.
Oryginalne radio BMW Business CD.
Elektryczna antena chromowana.
Auto posiada nowy wydech (rury kolektorowe, katalizator i tłumik końcowy zamienniki – ze względu na niedostępność oryginałów, tłumik środkowy oryginalny).
Rzadka gałka zmiany biegów tzw. grzybek.
Wszystkie wskaźniki na zegarach działają i nie zawieszają się.
Auto w 100% sprawne mechanicznie, ze względu na relatywnie miękkie zawieszenie i sprężynowe fotele idealnie nadaje się na trasy (w 2017 r. kilka takich tras przebyło).
Felgi zgodne z vinem, proste, opony w dobrym stanie.
Rekin wyposażony jest w system ABS (znowu zgodnie z vinem), tarcze hamulcowe niezużyte, proste, nic nie bije przy hamowaniu.
Auto jest w 100% kompletne, nie brakuje żadnej śrubki czy zaślepki.
W komplecie instrukcja obsługi, epokowa mapa europy BMW oraz niemiecka książka serwisowa (ostatni zanotowany przegląd w Niemczech 96 roku przy przebiegu 68.000 km).
Silnik w bardzo dobrej kondycji, wkręca się do końca, jest po pełnym serwisie.
Skrzynia biegów manualna działa bez najmniejszych zarzutów.
W 2011 roku (180.000 km) przeprowadzona regeneracja głowicy.
W 2012 roku pierwsza rejestracja w Polsce (183.000 km) – zrobiony kompletny serwis: olej silnika + filtr, filtr powietrza, pasek rozrządu wraz z rolką napinacza, olej w skrzyni biegów, olej w dyferencjale, uszczelniacze wału silnika, uszczelniacz dyferencjału, manszeta półosi, tuleje wybieraka skrzyni biegów, uszczelka pokrywy zaworów, geometria zawieszenia P+T, tuleje zawieszenia, węże chłodnicze, pompa wody, termostat, płyn chłodniczy, czujnik ciśnienia oleju, filtr paliwa, świece, paski osprzętu, regulacja luzów zaworowych, kopułka i palec rozdzielacza zapłonu, regulacja zapłonu oraz wolnych obrotów).
Akumulator zakupiony w 2016 roku – jest karta gwarancyjna.
Nowy wysprzęglik, siłowniki maski oraz sprzęgło wiskotyczne (ASO BMW) wymienione w 2017 r.
Z dostępnej publicznie historii pojazdu (baza przeglądów technicznych) przebieg w 2014 roku to 188.000 km, w 2017 roku 189.000 km. Obecny przebieg 190.000 km.
Auto nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego, można śmiało wracać do domu na kołach przez całą Polskę albo i dalej.
Z relacji poprzedniego (drugiego w Polsce) właściciela wynika, że auto zawsze było zimowane pod dachem i nie wyjeżdżało na drogi, co jest wysoce prawdopodobne zważywszy na stan blacharski.