KlasykaGatunku.pl

BMW 520i E28 1987 – SPRZEDANE

BMW 520i E28 w doskonały sposób łączy szlachetną, klasyczną sylwetkę rekina ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Zachowuje wszystkie najlepsze geny marki i analogowy charakter, pozwalający poczuć, że jeździmy autem tylnonapędowym. Taki samochód z przebiegiem zaledwie 58 tys. km to rzecz niespotykana. Wygląda jakby został swieżo odrestaurowany, lecz to stan oryginalny, perfekcyjnie zachowany przez 29 lat. Prezentowana wersja to tzw. „Shadowline”, fabrycznie wykończona mniejszą ilością powierzchni chromowanych. Doskonały okaz dla wszystkich, którzy benzynę mają we krwi.


Link: http://klasykagatunku.pl/auta/bmw-520i-shadowline/

BMW 520i Edition „Shadowline” E28
Rok produkcji: 1987
Pojemność silnika: 1976 ccm
Moc: 129 KM (95 KW)
Przebieg: 58,454 km
Skrzynia biegów: automatyczna

BMW 520i e28 w wersji Edition „Shadowline”. Kolor „Lachssilbermetallic” w połączeniu z granatowym welurowym wnętrzem. Samochód z europejskim pochodzeniem (Szwajcaria), posiadający kompletną dokumentacją serwisową i niewielki przebieg 58 tysięcy kilometrów.
Po 29 latach ma wciąż fabryczny lakier (pomiary w galerii zdjęć) i oryginalny dekor po bokach. W żadnym miejscu nie znajdziemy korozji, również brak lotnej korozji od spodu pojazdu. Na śrubach montażowych komory silnika, zawieszenia i zawiasach widoczny wciąż fabryczny żółty ocynk. BMW miało tylko jednego właściciela od nowości (ur. w 1936). Nie było używane w sezonie zimowym.

Wnętrze zasługuje na wyróżnienie. Tapicerka welurowa nie ma wytarć, wyblaknięć ani nie jest też wysuszona. Plastiki są matowe, deska bez pęknięć, podsufitka wygląda jak nowa. W konsoli środkowej znajdziemy akcesoryjne radio Philips i zestaw kaset audio z końca lat 80-tych 🙂

Felgi aluminiowe nie były nigdy poddawane renowacji i wciąż nie posiadają uszkodzeń. Każde koło ma założone oryginalne śruby zabezpieczające BMW na kluczyk.

Widoczne wady wizualne: obcierka rantu prawego tylnego nadkola, mały ubytek lakieru w lewym tylnym narożniku, rysa w górnym fragmencie drzwi kierowcy, wgniecenie na rogu tylnej klapy, listwa prawych tylnych drzwi odstaje. Cena uwzględnia te mankamenty użytkowe.

Lakier nie był polerowany, posiada drobne rysy od mycia i eksploatacji. Samochód po sprowadzeniu został jedynie dokładnie umyty i odkurzony w środku.

Ten egzemplarz jest sprzedawany w cenie dokładnej renowacji modelu e28, która jak wiemy nie da tego samego efektu co zakup zachowanego oryginału.

W modelu e28 od maja 1986 pakiet Edition „Shadowline” oferowano jako opcje doposażenia z kolorami „Delphingraumetallic”, „Polarismetallic” i „Diamantschwarzmetallic”.
Od września 1986 był dostępny również z kolorem „Lachssilbermetallic” który jest w oferowanym przez nas egzemplarzu.

Z zewnątrz charakteryzował się wykonaniem listew szyb bocznych, kedry przedniej i tylnej szyby, listew drzwi, nakładek tłumika oraz tylnych lamp w czarnym matowym lakierze. Zderzaki i lusterka lakierowano w kolor nadwozia.

Linia „Shadowline” występowała dla wersji silnikowych 520i, 525e, 524d z następującą kompletacją wyposażenia: tapicerka welurowa z siatkami na tyłach przednich foteli, centralny zamek, szyby termiczne w odcieniu zielonym, zagłówki z tyłu, el. szyby przednie, szyberdach, 14 calowe felgi aluminiowe. Po bokach nadwozia naklejany był charakterystyczny dwukolorowy dekor.