BMW 520iA E34 1995 – 24500 PLN – Warszawa

BMW E34 w stanie oryginalnym, bez korozji i instalacji gazowej, z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym, z bogatym wyposażeniem obejmującym klimatyzację, w dobrej cenie, z niskim przebiegiem. To połączenie zdarza się coraz rzadziej, a najczęściej co najmniej jedną z pozycji z tej listy należy wykreślić. To BMW 520iA E34 zdaje się być chlubnym wyjątkiem. Najmniejszy z sześciocylindrowych silników uzupełniony został tu o przekładnię automatyczna, co uczyniło z niego przyjaznego towarzysza w dłuższej podróży. Jak wspomina właściciel, nie jest to auto do darcia kapcia spod świateł… i bardzo dobrze. Dzięki temu nie trafił mu się dotąd właściciel, który zniszczyłby jego oryginalny urok.

BMW 520iA e34
Rocznik: 1995
Przebieg: 136000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 150 KM

Cena: 24500 PLN

Wyposażenie:
VIN: WBAHB61090BM34689
Type code: HB61
Model: 520I (EUR)
E-F-R series: E34
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M50
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 309 – ARKTISSILBER METALLIC
Upholstery code: A1AT – STOFF CORD/ANTHR
Prod.date: 1995-05-18
S240 Steering wheel, leather
S243 Airbag for front passenger
S274 BMW LA wheel/flat star styling
S314 Door mirror, driver lock, heated
S339 Shadow-Line
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410 Window lifts, electric, front
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S438 Fine wood trim
S472 Armrest, front, driver/passenger
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S530 Air conditioning
S556 Outdoor temperature indicator
S651 Radio BMW Reverse RDS
S731 Additional edition scope
P740 Edition ZD
L801 National version Germany/Austria
S818 Battery master switch
S839 Pseudo control, omission-optional extra

Prawdziwe i klasyczne już E34.

Dlaczego:
Babka miała zostać z nami na zawsze, ale… poznałem nową miłość i ta ma się wprowadzić niedługo. Już do nas płynie, a jak wiemy dwie piękności pod jednym dachem… może być różnie.

Kto:
Auto pierwotnie zakupione w Niemczech w 1995 roku.
W Autohaus Sharmach w Duisburgu kupił je Pan Jost Adolf (rok urodzenia 1938), który zrobił większość przebiegu (90.000 km).
Następnie w roku 1999 zmieniło właściciela i został nim Pan Richard. Emeryt urodzony w roku 1930, który używał auta w okresie lipca i sierpnia do wakacyjnych wyjazdów z Zagłębia Ruhry do Fatherlandu w okolice Olsztyna. Od tego czasu auto robiło 1-2 tys. km rocznie. Potwierdzają to dokumenty TUV (pełna dokumentacja od 2000 roku).
W roku 2016 auto zostało sprowadzone przez chłopaków z AutoBawaria w przebiegiem 132.000 km (dziś 136 tys. km)

Jak:
Piękne i mega zdrowe e34 w salonowym stanie zachowania. Przebieg 136 tys km. Mikroprzebieg widać zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz auta. W pełni oryginalne.
Silnik – legenda M50B20 z automatyczną skrzynią biegów. Bardzo ładnie ten zestaw porusza autem. Nie jest to auto do darcia kapcia spod świateł. Jego przeznaczenie to Autobahny.
Tam w dostojny sposób pokazuje, co to jest komfortowe podróżowanie lat 90 XX wieku. Do tego stopnia, że można się zapomnieć i… zapłacić 500 zł, jak ja ubiegłym tygodniu.
Zakładam, że Pan Richard mandatów nie płacił, bo w RFN autostrady są bez limitów, a w Polsce takich nie mamy.
Za to z całą pewnością pan Richard rozkoszował się pięknem muzyki ludowej z Warmii i Mazur płynącej z BMW Reverse RDS. Wiemy to, bo takie własnie kasety nam pozostawił.

Co:
Perfekcyjnie technicznie i pod względem korozji (z jednym małym wyjątkiem). Tak diagnosta skwitował wizytę na stacji. Wiadomo dlaczego. Pan Richard dbał o auto i skrupulatnie notował każdą naprawę bądź wymianę. Stąd wiemy, kiedy wymienił akumulator i kiedy klocki. Do auta są 3 oryginalne klucze i jeden ekstra.
W perfekcyjnym stanie auto kupiłem. Do tego dodałem jeszcze coś od siebie.
1. Wymienione płyny i filtry silnika i skrzyni.
2. Wymieniona pompa wody.
3. Wymienione paski i napinacz (kompletny).
4. Czyszczenie i serwis klimatyzacji.
5. Zabezpieczenie antykorozyjne całego nadwozia.
6. Odmalowane drzwi pasażera z dołu do listwy (to ten wyjątek).
7. Nowe opony Vredestein Quatrac.
8. Nie polerowałem auta.

A co jeszcze należy?
1. Kupić, pomalować i przymocować listwę dolnego rantu drzwi prawych przednich. Po lakierowaniu nie chciałem zakładać starej. Stara listwa na wyposażeniu, jak ktoś chce.
2. Według mnie nic więcej.

Czego na pewno nie należy robić:
1. Swap.
2. Gleba.
3. Skrzydło.
4. itp.

Telefon: +48 691 811 301
Miejscowość: Warszawa

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.