BMW 533i E28 1983 – 100000 PLN – Warszawa

BMW 533i E28 to rzadki model dostępny wyłącznie na rynku japońskim i amerykańskim. W USA w latach swojej produkcji (1983-84) był najmocniejszym modelem w gamie, został zastąpiony przez 535i. Co ciekawe, za Oceanem dostępny był również ze skrzynią manualną Getrag, i taki właśnie egzemplarz oferowany jest w Warszawie. To klasyczne rekinie kształty w nadwoziu klasy średniej, które mogą zadziwić fantastycznymi właściwościami jezdnymi i radością z jazdy, jaką oferują. Większość z tych samochodów dziś posiada ogromne przebiegi i wciąż służy, natomiast znalezienie egzemplarza zachowanego w oryginale, bez korozji, z niskim przebiegiem to misja niezwykle trudna. Jak widać, da się ją zrealizować. Ten egzemplarz jest przepięknie skonfigurowany i prezentuje się imponująco. Ja zamiast replik BBSów założyłbym tradycyjne, fabryczne felgi i zawieszenie o normalnej wysokości… lecz to jedynie kwestia gustu i upodobań. Ważne, że baza jest znakomita.

BMW 533i E28
Rocznik: 1983
Przebieg: 118000 km
Pojemność: 3200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM

Cena: 100000 PLN

Wyposażenie:
– elektryczne szyby x4
– elektryczny szyberdach (całkowicie sprawny)
– klimatyzacja
– tapicerka skórzana
– duży komputer pokładowy OBC
– wspomaganie kierownicy
– skórzana kierownica trójramienna
– skórzana gałka zmiany biegów (grzybek – już niedostępny w ASO!)
– tempomat
– szpera 23%
– spojler M-Tech
– radio CD
– pełen zestaw narzędzi w bagażniku
– oryginalne dywaniki welurowe w kolorze Nutria
– latarka w schowku

Oferuję samochód BMW E28 533i, który sam sprowadziłem ze Stanów Zjednoczonych. Auto kupione w całości – bez absolutnie żadnej szkody. Warto zaznaczyć, że BMW jest w stanie oryginalnym – to nie jest auto po odbudowie. Wszystkie elementy wnętrza zachowane są perfekcyjnie i są w aucie od nowości – tapicerka, boczki, skórzana kierownica, gałka zmiany biegów. Wnętrze nie było w żaden sposób odświeżane – zostało jedynie wyczyszczone. Posiadam zdjęcia z momentu, gdy auto opuszczało USA – można na tej podstawie wiele wywnioskować o jego stanie.

Oryginalny przebieg samochodu wynosi 118 tys. km (74 tys. mil).

Na początku chciałbym zaznaczyć, że samochód który sprzedaję nie ma korozji. Wszystkie miejsca w których widać brązowy nalot to zabezpieczenie z epoki, które zachowało się w bardzo dobrym stanie. Proszę nie pytać w jakim stanie są progi, podłoga czy przednie kielichy – są po prostu jak nowe, bez żadnych śladów perforacji.

BMW E28 nie trzeba nikomu przedstawiać – jest to ponadczasowy klasyk. Dostanie jakiegokolwiek egzemplarza, który jest w stanie bardzo dobrym graniczy z cudem. Większość samochodów to auta, które zostały już mocno odbudowane w różny sposób lub takiej odbudowy wymagają.

533i jest bardzo fajnie skonfigurowane. Kolor nadwozia to klasyczny Alpineweiss, wewnątrz tapicerka skórzana w kolorze kawy z mlekiem. Po przyjechaniu w aucie wykonałem sporo rzeczy eksploatacyjnych, a tak właściwie to wszystkie elementy eksploatacyjne zostały wymienione na nowe.

Lista wymienionych części:
– wszystkie wahacze przedniego zawieszenia
– wszystkie drążki kierownicze, końcówki kierownicze
– wszystkie tuleje metalowo-gumowe tylnego zawieszenia
– łącznik elastyczny wału
– wszystkie tarcze hamulcowe i klocki
– regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych
– płyn hamulcowy
– wszystkie łożyska kół
– regeneracja alternatora
– przewody gumowe od cieczy
– uszczelniacz na wale w skrzyni biegów
– wysprzęglik
– kontrola sprzęgła (oryginalne BMW – stan idealny)
– łożysko oporowe
– paski klinowe
– świece i przewody zapłonowe
– olej w dyfrze (specjalny do szpery)
– olej w silniku + filtr
– filtr powietrza
– zawieszenie gwintowane BC Racing z pełną regulacją
– nowe kliny szyb przedniej i tylnej (ASO)
– nowe emblematy (ASO)
– nowe klosze lamp obrysowych (ASO)
– uszczelki, śrubki elementy (ASO)
– wydech końcowy z kwasówki (jest cichy)

Felgi – repliki BBS w 16/18 cali
Nowe opony.

Po tak dużym przeglądzie, którego koszt był naprawdę spory, auto jest pełnowartościowym samochodem. Silnik jest absolutnie suchy i nie ma żadnych wycieków – układ przeniesienia napędu pracuje jak nowy.

Auto zostało delikatnie przerobione – koła + zawieszenie, ale jest to przeróbka z której zawsze można wrócić do oryginału. Kupującemu dorzucam komplet kół metrycznych TRX, na których wygląda fantastycznie.

Auto zrobiłem dla siebie – hobbystycznie, żeby je mieć, a nie żeby nim jeździć. Nie zależy mi na sprzedaży. Jeśli pojawi się osoba, która doceni stan i oryginalność auta, to wtedy mogę je sprzedać.

Takich E28 na rynku już nie ma – i nic nie wskazuje na to, żeby miały się pojawić. Zapraszam do kontaktu osoby zainteresowane zakupem.

Telefon: +48 663 066 663
Miejscowość: Warszawa