BMW 540i E39 1998 – 23900 PLN – Goleszów

BMW 540i E39 to typowy sleeper. Z zewnątrz sprawia wrażenie wozu jakich wiele, jednak silnik V8 pozwala mu na ostre harce. Dla tych miłośników marki, którzy nie akceptują kierunku projektowania BMW wytyczonego przez Chrisa Bangle’a, BMW E39 to obowiązkowy wybór. Z każdym rokiem o zadbany egzemplarz coraz trudniej, szczególnie, gdy zamarzy nam się wersja 540i z fabrycznie zamontowaną manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ten ma ciekawą konfigurację kolorystyczną i wyposażenie spoza katalogu standardowych opcji, a więc jest to Individual, ze sportową zawieszeniem i kierownicą M.

BMW 540i E39
Rocznik: 1998
Przebieg: 314650 km
Pojemność: 4398 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 286 KM

Cena: 23900 PLN

Wyposażenie:
S210 Dynamic stability control III
S261 Side airbags for rear passengers
S299 BMW LA wheels with mixed tyres
S320 Deleted, model lettering
S428 Warning triangle and first aid kit
S438 Fine wood trim
S441 Smoker package
S464 Ski bag
S465 Through-loading system
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control
S665 Radio BMW Business RDS
S704 M Sports suspension
S710 M sports steering wheel, multifunction
L801 National version Germany/Austria
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation

Na sprzedaż oferuję BMW E39 540i z 6-biegową, manualną skrzynią. Data produkcji to 16.09.1998, a więc jest to silnik 4.4 V8 z VANOS. Aktualny przebieg: 314650 km. Auto jest w całkowicie seryjnej konfiguracji, w pełni zgodnej z VIN: WBADN51070BR65034 (pełną specyfikację wyposażenia można rozkodować lub podam ją zainteresowanemu). Samochód został sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela w 2014 roku i przez prawie 2 lata stał w garażu, regularnie uruchamiany (miał być dawcą silnika i skrzyni biegów). Ja jestem jego drugim właścicielem w kraju. Poprzednik wymienił główny łańcuch rozrządu wraz ze ślizgami i napinaczem oraz tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach, a także podnośnik szyby tylnej prawej i pompę ABS. Po zakupie przeze mnie, auto zostało bardzo mocno doinwestowane i wyremontowane.

Prowadzę drobiazgowy dziennik wszelkich napraw, który oczywiście udostępnię kupującemu. Najważniejsze zabiegi były następujące:
Data: 2016-11-24, 312289 km:
1. Filtr powietrza (BOSCH)
2. Filtry kabinowe (BOSCH)
3. Korek zbiornika płynu chłodzącego
4. Płyn hamulcowy (ATE)
6. Świece zapłonowe (NGK)
7. Płyn do wspomagania
8. Płyn chłodniczy (HEPU G11)
9. Filtr paliwa (BOSCH)
10. Olej Valvoline VR1 Racing 5W50
11. Filtr oleju (BOSCH)

Data: 2017-03-18, 312407 km:
1. Odma: (OE BMW)
2. Rurka do odmy: (OE BMW)
3. Uszczelki kolektora: (Elring x 4 szt.)
4. Dolne tuleje zwrotnicy z tyłu: (Lemforder x 2 szt.)
5. Łącznik elastyczny gumowy
6. Przewody podciśnienia
7. Czyszczenie ultradźwiękowe przepustnicy+uszczeka przepustnicy

Data:2017-08-28, 312770 km:
1. Regeneracja kół VANOS w firmie BMW Expert Motorsport Wrocław.
2. Uszczelki (OE BMW)
3. Uszczelki pokryw zaworów (ELRING)
4. Łańcuchy wałków rozrządu (FEBI x 2 szt.)
5. Żarówka D2S Xenon OSRAM

Data: 2017-12-21, 313610 km:
1. Regeneracja rozrusznika
2. Sprawdzenie mocowania pompy oleju, czyszczenie smoka i miski, uszczelka miski (VictorReinz)

Data: 2018-04-03, 314181 km:
1. Tuleja wybieraka skrzyni biegów
2. Sprzęgło kompletne (SACHS)
3. Simmering wału
4. Uszczelniacz
5. Poduszki skrzyni biegów
6. Czujnik położenia wału (OE BMW)
7. Przewody hamulcowe stalowe+elastyczne z tyłu

Data:2018-04-28, 314356 km:
1. Tuleje wahaczy rozprężnych z przodu (2 szt. LEMFORDER)
2. Uszczelnienie układu wspomagania

Za mojej kadencji samochód przejechał zaledwie ok. 2500 km, nigdy nie był używany w zimie (stał wówczas w garażu). Z tego też względu blacharka jest w bardzo dobrym stanie, podwozie pokryte woskiem. Samochód nigdy nie był rozbity, wszystkie szyby są z fabrycznego rocznika. Lakier w super stanie, malowane były drzwi kierowcy, tylny błotnik oraz zmieniona tylna klapa (grubość powłoki na tych elementach nigdzie nie przekracza 210 mikrometrów).

Silnik i skrzynia bez żadnych wycieków, idealnie trzyma obroty. Lewarek biegów nieco drga (wybierak). Zawieszenie bez luzów, poprawna geometria. Wszystkie elementy wyposażenia sprawne (poza telefonem). Oczywiście posiada aktualne OC i badanie techniczne (oba do listopada br.)

Samochód ma kilka mankamentów. Do naprawy pozostały:
– linki hamulca ręcznego (zakupiłem ATE i dodaję do auta)
– regulator prawej przedniej lampy
– serwis klimatyzacji
– wyważenie kół

Cena do symbolicznej negocjacji.
Samochód mocno doinwestowany i w rzadkiej konfiguracji.
Powód sprzedaży jest prozaiczny: nie mam dla niego garażu.

Telefon: +48 512 317 875
Miejscowość: Goleszów