BMW 540iA Touring E39 1998 – 16900 PLN – Kraków

Jak wygląda optymalny model BMW do pokonywania długich tras, z urokiem wszystkich tradycyjnych rozwiązań marki i posmakiem youngtimera? Fani marki nie powinni się długo spierać o odpowiedź. BMW 540iA Touring E39 ma pod maską doskonały silnik V8 o pojemności 4,4 l, którego 286 koni mechanicznych zapewnia zawsze sprawne przyspieszenie i jest zaskakująco ekonomiczne przy autostradowych prędkościach. Tak wyglądała topowa wersja tego modelu w tym nadwoziu, gdyż M5 w tej generacji było tylko limuzyną. Tylny napęd, piękne brzmienie widlastej jednostki, sportowe geny BMW – to zestawienie, które podbije niejedno serce.

BMW 540iA Touring E39
Rocznik: 1998
Przebieg: 242000 km
Pojemność: 4400 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 286 KM

Cena: 16900 PLN

BMW 540iA Touring 1998 M62B44 4.4 V8 (bez zmiennych faz rozrządu VANOS).

Auto w bieżącej eksploatacji, atut zdrowy, mocny silnik, równo pracuje, skrzynia świetnie zmienia biegi. Mam kilka podobnych V8, muszę niestety coś sprzedać ze względu na inne plany z 944 i Coupé quattro 20V.

VIN: WBADJ610X0BZ11292
Przebieg 242000 km (potwierdzony fakturami i Tüv z kilku lat).

Wszystko zgodne z VIN (oprócz felg), z ciekawszych rzeczy:
– konsola środkowa cała w skórze,
– czarne drewniane dekory,
– shadow line,
– TV,
– oryginalnie hak,
– felgi BMW Styling 82 16”,
– dodatkowe felgi 16” Borbet, stylizowane na BMW Styling 18,
– ma nowe lampy DEPO (z takimi kupiłem, w nocy na autostradzie bez zastrzeżeń),
– nowe świece.

Samochód kupiłem od moich znajomych pasjonatów motoryzacyjnych z Berlina, mają bardzo ciekawe auta: R129, 200SX, 300ZX, Supra Turbo, 2x E30. BMW przyjechałem bez problemu na kołach, jest cały czas w eksploatacji. Wcześniej auto zostało dla mnie przygotowane tak aby nie wymagało nakładów i dojechało bez problemu do Krakowa. Cars by TM naprawili: odmę, założyli przednie obejmy do wydechu, uszczelnili motor oraz przeczyścili wtryski i przepływomierz.

W ostatnim czasie przeze mnie zostały zrobione poprawki lakiernicze zderzaka z tyłu i z przodu. Dokupiłem również felgi 16″ BMW Styling 82 (nie chciałem nic większego i topowego, aby auto miało wygląd “sleepera”). Auto ładnie utrzymane i zużyte w adekwatny sposób do przebiegu, skóra, kierownica nie malowana.
W styczniu 2020 wymienione klocki przód i tył.

540iA Touring porównując do mojego Passata W8 Variant 275 KM, który również ma automatyczną skrzynię, jest nieporównywalnie szybsze, ma osiągi zbliżone do allroad’a 2.7 BiTurbo 300 KM, oraz na autostradzie przy wysokich prędkościach 160-210 km/h jest nawet szybsze od mojego 500 SL 326 KM (zasługa 5 stopniowej skrzyni, Merc: 4). Silnik brzmi wspaniale i ma niesamowity ciąg z dołu. Ostatnio odbierałem z kolegą allroad’a 2.7 BiTurbo 410 KM i bardzo zachwalał 540i, że na autostradzie nie mógł mi aż tak daleko uciec jak przypuszczał.

Słabe strony:
– tylna klapa, jest rdza,
– wgniotka na przednim prawym błotniku,
– maska poprawiona lakierniczo z przodu, były odpryski.

Badanie techniczne i ubezpieczenie do 12.2020.

IG: depechegreg
Telefon: +48 606 405 353
Miejscowość: Kraków