BMW 540iA Touring E39 1998 – 16900 PLN – Kraków

Jak wygląda najbardziej optymalny model BMW do pokonywania długich tras, z urokiem wszystkich tradycyjnych rozwiązań marki i posmakiem youngtimera? Fani marki nie powinni się długo spierać o odpowiedź. BMW 540iA Touring E39 ma pod maską doskonały silnik V8 o pojemności 4,4 l, którego 286 koni mechanicznych zapewnia zawsze sprawne przyspieszenie i jest zaskakująco ekonomiczne przy autostradowych prędkościach. Tylny napęd, piękne brzmienie widlastej jednostki, sportowe geny BMW – to zestawienie, które podbije niejedno serce.

BMW 540iA Touring E39
Rocznik: 1998
Przebieg: 239000 km
Pojemność: 4400 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 286 KM

Cena: 16900 PLN

BMW 540iA Touring 1998 M62B44 4.4 V8 (bardziej pancerna wersja bez zmiennych faz rozrządu VANOS).

Auto w bieżącej eksploatacji, mocny silnik, równo pracuje, skrzynia świetnie zmienia biegi. Ostatnio zmierzone powtarzalne 6,2 s do 100 kmh, lepiej jak automat w katalogu! Mam kilka podobnych V8, muszę niestety coś sprzedać ze względu na inne plany.

VIN: WBADJ610X0BZ11292
Przebieg 239.800 km (potwierdzony fakturami i Tüv z kilku lat).

Wszystko zgodne z VIN (oprócz felg), z ciekawszych rzeczy:
– konsola środkowa cała w skórze
– czarne drewniane dekory
– shadow line
– TV
– oryginalnie hak
– felgi BMW Styling 82 16”
– dodatkowe felgi 16” Borbet, stylizowane na BMW Styling 18
– ma nowe lampy DEPO (z takimi kupiłem, w nocy na autostradzie bez zastrzeżeń)
– nowe świece

Samochód kupiłem od moich znajomych pasjonatów motoryzacyjnych z Berlina, mają bardzo ciekawe auta: R129, 200SX, 300ZX, Supra Turbo, 2x E30. BMW przyjechałem bez problemu na kołach, jest cały czas w eksploatacji. Wcześniej auto zostało dla mnie przygotowane tak aby nie wymagało nakładów i dojechało bez problemu do Krakowa. Cars by TM naprawili: odmę, założyli przednie obejmy do wydechu, uszczelnili motor oraz przeczyścili wtryski i przepływomierz.

W ostatnim czasie przeze mnie zostały zrobione poprawki lakiernicze zderzaka z tyłu i z przodu. Dokupiłem również felgi 16″ BMW Styling 82 (nie chciałem nic większego i topowego, aby auto miało wygląd „sleepera”). Auto ładnie utrzymane i zużyte w adekwatny sposób do przebiegu, skóra, kierownica nie malowana.

540iA Touring porównując do mojego Passata W8 Variant 275 KM, który również ma automatyczną skrzynię, jest nieporównywalnie szybsze, ma osiągi zbliżone do allroad’a 2.7 BiTurbo 300 KM, oraz na autostradzie przy wysokich prędkościach 160-210 jest nawet szybsze od mojego 500 SL 326 KM (zasługa 5 stopniowej skrzyni, Merc: 4). Silnik brzmi wspaniale i ma niesamowity ciąg z dołu. Ostatnio odbierałem z kolegą allroad’a 2.7 BiTurbo 410 KM i bardzo zachwalał 540i, że na autostradzie nie mógł mi aż tak daleko uciec jak przypuszczał.

Słabe strony:
– tylna klapa, jest rdza, ale małe ognisko.
– wgniotka na przednim prawym błotniku

IG: depechegreg
Telefon: +48 606 405 353
Miejscowość: Kraków