BMW 633 CSi E24 1976 – 135000 PLN – Kraków

Piękne proporcje, znakomita ergonomia i niepowtarzalny, sportowy styl. Produkcję BMW 633 CSi E24 rozpoczęto w 1976 roku. To było prawdziwe arcydzieło spod ręki Paula Bracqa, samochód, który nie ma słabych punktów. Wygląda jak milion dolarów, prowadzi się pewnie, brzmi wspaniale i jest komfortowy. Nadwozie następcy modelu E9 powstawało początkowo w firmie karoseryjnej Karmann, choć po kilku latach w ramach unifikacji przeniesiono montaż w całości do BMW. Jednak to te pierwsze, klasyczne modele zwane CS i budowane do 1982 roku, mają w sobie najwięcej chromu i winylu, i tym samym najwięcej klasycznego uroku. Uchodzą też za najdroższe i najtrudniejsze w renowacji, co ma odbicie w cenach najdoskonalszych egzemplarzy.

BMW 633 CSi E24
Rocznik: 1976
Przebieg: 6700 km
Pojemność: 3210 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM

Cena: 135000 PLN

Wyposażenie:
– komputer pokładowy,
– skórzana tapicerka,
– elektryczne szyby tył i przód,
– wspomaganie kierownicy,
– klimatyzacja,
– amortyzatory BILSTEIN,
– sprężyny H&R,
– centralny zamek

Tak naprawdę do samego końca miałem nadzieję, że ta chwila nigdy nie nadejdzie, razem przeszliśmy wiele… wszystko zaczęło się od rozmowy z kolegą na studiach, w efekcie czego pojawiło się marzenie posiadania klasyka, odbudowy… wiadomą rzeczą było, że padnie na BMW, od kiedy miałem pierwszy samochód tej marki – E46 325 Ci, zrozumiałem, że to związek na całe życie. Marzenia się spełniają i udało się, jednak życie często weryfikuje nasze priorytety. Rozstania nigdy nie były proste. Wiem też, że w przyszłości będzie próba kontynuacji.

Zapraszam do zapoznaniem się z krótkim opisem mojej szóstki.

E24 znalazłem i kupiłem w lutym 2015 roku we Francji. Jest to wersja produkowana w fabryce KARMANN-a przez pierwszy rok produkcji tego modelu, wyprodukowano ich około 5 tys. sztuk, najmniej wersji 633. Jest to wersja CS.
Mój KARMANN ma 819 numer wyprodukowanej karoserii, co znacząco wpływa na jego wartość.
Zgodność VIN-u z wersją silnika oraz kolorem karoserii potwierdziłem kontaktując się z BMW Classic Group.

BMW E24 633 CSi / KARMANN NR 819
Przebieg: 6700 km – 2 serwisy olejowe w BMW Dobrzański (Kraków)
VIN: 4375342 (nr silnika zgadza się z numerem nadwozia)

Moje E24 zostało wyprodukowane 23 czerwca 1976 roku i dostarczone do dealera BMW Vossen w Bochum. Oryginalny kolor to Resedagrun metalic, kod 075.

Samochód kupiłem z założoną skrzynią 5-biegową (z wymiennym dzwonem).

W bardzo dużym skrócie lista prac, która została wykonana:

NADWOZIE:
W procesie renowacji dowiedziałem się w BMW Classic Group, że dokonano zmiany koloru, natomiast zostało to zrobione tak dokładnie, że w znaczącym stopniu uratowało jego wrażliwe dla wersji CS elementy. Powróciłem do oryginalnego koloru.
W trakcie odbudowy udało się kupić sportową dokładkę przedniego zderzaka dla CS.
Ostatnio udało się zakupić tylny spoiler wyszukiwany kilka lat.
Oryginalnie montowane amortyzatory BILSTEIN regenerowane w serwisie BILSTEIN.
Prace blacharskie to wymiana na nowe tylnych nadkoli, przednich części progów oraz elementy pasa przedniego.

SILNIK:
Tak jak cały samochód, tak i silnik został rozkręcony do jednej śrubki, a cały jego osprzęt bez wyjątku przeszedł regenerację lub wymianę na nowy.
Głowica dostała nowe zawory, gniazda zaworowe, uszczelniacze, nowe podkładki do regulacji szczelin.
Kupiłem fabrycznie nowe tłoki oryginalne MAHLE jeden nadwymiar, które nie były już produkowane, blok został rozwiercony do wymiaru tłoków zgodnie z zaleceniami producenta. Nowe panewki, sprawdzenie oraz wyważenie wału.
Cały silnik otrzymał oczywiście nowe uszczelniacze, łożyska, uszczelnienia.
Głowica, blok i wszystkie elementy silnika zostały polakierowane specjalnymi farbami, które wytrzymują wysokie temperatury.
Skrzynia regenerowana, dyferencjał regenerowany, tak jak i wał napędowy.
Cały układ zapłonowy jest nowy, m.in. kopułka i palec BERU, kable NGK, cewka BOSCH. Wtryski zostały poddane regeneracji w profesjonalnej firmie.

WNĘTRZE:
Podsufitka, fotele, kierownica, elementy deski oraz mieszek zostały obszyte na nowo naturalną skórą. W procesie renowacji okazało się, że zegary od jakiegoś czasu nie naliczają kilometrów, więc zostały naprawione oraz wyzerowane.

MODYFIKACJE:
– przednia dokładka zderzaka spoiler sportowy dla CS,
– tylny spoiler dla CS,
– sprężyny H&R -40 mm,
– felgi Rial Daytona Racing 18",
– klimatyzacja przerobiona na czynnik R134a (posiadam wszystkie oryginalne elementy klimatyzacji).

Do samochodu posiadam również oryginalne koła 14" z nowymi oponami "z epoki" oraz masę części zamiennych, np: dodatkowy blok silnika, tłoki, przednie zawieszenie oraz elementy wnętrza.
Do samochodu przekazuję masę faktur na zakup części, głównie w ASO.

Na życzenie posiadam przygotowaną u rzeczoznawcy "Białą Księgę" do zarejestrowania samochodu na "żółte tablice".
Istnieje możliwość wyceny mojego egzemplarza przez niezależnego rzeczoznawcę.

Telefon: +48 607 938 210
Miejscowość: Kraków