BMW 635 CSI E24 1979 – SPRZEDANE

Każdy kto ma choć kroplę benzyny krążącą po swoim układzie krwionośnym nie przejdzie obojętnie koło tego BMW 635 CSI E24. Jednym z atutów jest rzadki i poszukiwany kolor, który uwydatnia linię tego pięknego coupe. Pikanterii dodaje unikatowy spojler BMW Motorsport, a wisienką na torcie są oryginalne felgi Alpina 16″. Imponujące niespodzianki kryje również mechanika. Wzmocniony do około 250 KM silnik, most ze szperą i typowo torowa skrzynia Getrag 265/5 powodują szeroki uśmiech kierowcy. Bez wątpienia jest to “luksus”, o którym decyduje już nie tylko horrendalna cena idealnych egzemplarzy, lecz przede wszystkim znikoma dostępność na całym świecie. Ten egzemplarz wymaga prac renowacyjnych, lecz z pewnością gra jest warta świeczki. To samochód dla prawdziwych facetów, którzy pragną i oczekują czegoś więcej niż majestatycznego bujania się i dostojnego mlaskania w wielkim fotelu, za kierownicą Mecedesa W126 SEC.

BMW 635 CSI E24
Rocznik: 1979
Przebieg: 172000 km
Pojemność: 3453 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: ok. 250 KM

To co kręci prawdziwego faceta – to ryzyko – a co za tym idzie nieokiełznana moc, która drzemie w jej legendarnym napędzanym wysokooktanowym paliwem agregacie, stworzonym do eliminacji wszelkiej motoryzacyjnej konkurencji. Korzenie tej nadzwyczaj mocnej jednostki tkwią głęboko w motorsporcie przełomu lat 70′ i 80′. Niebywałym rarytasem jest “mistrz i mózg całej ceremonii”, czyli ostry wałek rozrządu Alpina 284 stopnie, który potrafi “rozkręcić” ten silnik poza wartości krytyczne (ponad 7.5 tys. obr./min). W połączeniu ze sportową, typowo torową skrzynią GETRAG 265/5, wrażenia gwarantuje znakomite.
Pisząc sportowej skrzyni biegów z jedynką do tyłu, zainstalowanej w tym egzemplarzu, nie sposób nie wspomnieć, że jest to prawdziwy katalizator w reakcji chemicznej… ultra szybkie zmiany biegów oraz płynna praca dźwignią zmiany biegów w układzie “H” dostarczają niebywałej frajdy i wykręcają to, co żadna inna skrzynia nie jest w stanie wyciągnąć z silnika.
To chyba idealny moment, żeby wspomnieć o ostatnim nietuzinkowym ogniwie tej układanki, czyli mechanizmie różnicowym z tzw. wyczynową szperą wyposażoną w chłodniczkę oleju. Tylko ten mechanizm ułatwia okiełznanie prawdziwych niutonometrów i “ucieczkę” w pełni kontrolowanym poślizgu.

Reasumując:
– silnik M90B35,
– sportowy wałek ALPINA 284 stopnie,
– wzmocniona klawiatura rozrządu,
– chłodnica oleju silnikowego,
– lekkie koło zamachowe,
– skrzynia GETRAG Sport Getriebe 265,
– most ze szperą 25% i chłodniczką oleju,
– zawieszenie BILSTEIN B6 + sprężyny H&R BMW,
– felgi ALPINA 16″,
– sportowa kierownica BMW.