BMW 740i E38 1998 – 24900 PLN – Zgierz

Znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza luksusowej limuzyny po 20 latach nie należy do najprostszych zadań. Wszak utrzymanie takiego samochodu na odpowiednim poziomie kosztuje, a Ci którzy zwykli ich używać, najczęściej po kilku latach zmieniają samochód na nowy. W rękach kolejnych właścicieli zazwyczaj zaczynają się oszczędności i… sprawność, przydatność, a nawet zwykła prezencja takiego samochodu zdecydowanie spada. To BMW 740i E38 miało zdecydowanie dużo szczęścia. W ostatnich latach trafiło do Polski, gdzie w rękach hobbisty otrzymało wszystko, czego potrzebowało. Koszt przebycia 6000 km zrównał tu niemal wartość samochodu, lecz czego się nie robi, gdy kocha się samochód? Z dużą dozą prawdopodobieństwa, nowy właściciel będzie miał już serwisowych zmartwień mniej. To poszukiwana wersja poliftowa z lubianą V-ósemką, z pięknym, jasnym wnętrzem.

BMW 740i E38
Rocznik: 1998
Przebieg: 296000 km
Pojemność: 4400 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 286 KM
VIN: WBAGG81080DF85247

Cena: 24900 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka z el. regulacją foteli i pamięcią
– nawigacja (menu navi i komputera w języku polskim)
– el. regulowana kolumna kierownicy
– system nagłośnienia DSP (pięknie gra)
– el. zamykanie i otwieranie tylnej klapy

Mam do sprzedania BMW 7 E38 740iA. Jest to wersja poliftowa z 1998 roku z silnikiem 4,4 286 KM. Przebieg to 296 000 km. Kupione od Auto Bawaria Puławy dwa lata temu. Przez ten czas zrobiłem około 6000 km, był to zakup hobbystyczny i służył mi tylko do jazdy w weekendy, samochód był kupiony z myślą o okazjonalnym używaniu. Osoby będące fanami marki wiedzą zapewne jakie samochody sprowadzane są przez Auto Bawaria.

Poniżej szczegółowy opis z najdrobniejszymi szczegółami.
Na wstępnie napiszę tylko że w auto włożyłem kupę pieniędzy i wszystkie wymiany i naprawy wykonał serwis BMW w Zgierzu na ul. Kasprowicza (obecnie na Aleksandrowskiej), a części które były włożone to albo najwyższa półka (np. zawieszenie Lemforder) albo oryginalne z ASO. Zaraz po zakupie auto zostało odstawione na serwis i zleciłem wymiany płynów oraz wszystkiego co powinno być wymienione.

Zawieszenie: jest w stanie idealnym. Po zakupie wymieniłem:
– wszystkie drążki, sworznie, wahacze, gumy i co się tylko da z przodu (za wyjątkiem amortyzatorów bo są w bardzo dobrym stanie). Części to nie żadne chińskie podróbki tylko wszystko Lemforder
– sprężyny z tyłu (oryginalne ASO BMW)
– po wymianie oczywiście zrobiona zbieżność

Wnętrze: beżowe skóry, beżowa deska rozdzielcza i podłoga w połączeniu z granatowym nadwoziem robi świetne wrażenie. Przeszło pełen detailing, czyli czyszczenie i impregnacja skór, pranie dywanów i podsufitki oraz czyszczenie i impregnacja plastików. Dodatkowo zostały wymienione wyświetlacze w zegarach, bo było parę wypalonych pikseli. Jest jeszcze ponad rok gwarancji na wyświetlacze. Nawigacja i zmieniarka działa, tak jak wszystkie inne odbiorniki, regulacje elektryczne foteli z pamięcią, kolumny kierowniczej, lampki, podświetlenia itd. itp. Jednym słowem wszystko sprawne.

Karoseria: samochód nie posiada śladów korozji. Przed zakupem zostały usunięte delikatne ślady korozji na dolnych częściach drzwi. Zostało to zrobione przez Auto Bawaria Puławy. Robota profesjonalna i jak to określili sprzedający „zrobiliśmy porządnie, żeby starczyło na lata”. Na masce są delikatne odpryski, jak to w używanym aucie. Lakier nie był ani odświeżany ani polerowany.

Silnik: Z silnika nie ma żadnych wycieków, pracuje równo. Jeden z Vanosów delikatnie hałasuje, jednak podłączenie pod komputer pokazuje fabryczne wartości. Skrzynia biegów działa płynnie, nie szarpie i nie gubi biegów. Zarówno w trybie normalnym, sportowym, jak i ręcznym. Po zakupie wykonane czynności:
– wymiana oleju i filtra oleju
– wymiana filtrów kabinowych i odgrzybianie klimatyzacji
– wymiana płynu chłodniczego
– wymiana płynu hamulcowego
– wymiana zbiorniczka płynu od wspomagania i przewodów doprowadzających płyn (były delikatne wycieki)
– wymiana płynu do wspomagania
– wymiana świec zapłonowych
– uszczelnienie zbiornika paliwa
– nowy akumulator (obecnie do wymiany, bo auto mało jeżdżone)

W między czasie, czyli po tym jak odebrałem auto i przejechałem całe 6000 km zrobiłem jeszcze:
– wymiana pompy paliwa
– wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych
– wymiana i regulacja linek ręcznego

Wyposażenie: łatwiej napisać czego nie ma, ale wymienię najważniejsze elementy.
– skórzana tapicerka z el. regulacją foteli i pamięcią
– nawigacja (menu navi i komputera w języku polskim)
– el. regulowana kolumna kierownicy
– system nagłośnienia DSP (pięknie gra)
– el. zamykanie i otwieranie tylnej klapy

Czego nie ma, a co uważam za zaletę, ponieważ nie będzie generowało dodatkowych kosztów:
– brak aktywnych amortyzatorów z tyłu (wersja krótka)
– brak aktywnych amortyzatorów z przodu
– brak ksenonowych reflektorów

Podsumowanie: jeśli ktoś szuka bardzo zadbanego E38 i zna realia polskiego rynku będzie w pełni zadowolony. Wszystko co miało być zrobione po zakupie zostało wymienione, naprawione i doprowadzone do idealnego stanu. Jako ciekawostkę dodam, że całkowity koszt wszelkich serwisów łącznie z robocizną to przeszło 20000 zł. Więc mogę potwierdzić wszelkie opinie że utrzymanie serii 7 do tanich nie należy, jeśli chce się je serwisować na odpowiednim poziomie.

Cena do delikatnej negocjacji, ale tylko po obejrzeniu samochodu.
PS. Auto ma hak, z którego nigdy nie korzystałem. Na zdjęciu brakuje zaślepki. Dołączam oryginalną z ASO. Po zamontowaniu miała luz, więc zdjąłem aby nie zgubić. Myślę, że trzeba ją podkleić.

Telefon: +48 799 117 949
Miejscowość: Zgierz

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.