BMW 740i Sport E38 1999 – SPRZEDANE

Najbardziej sportowa odmiana tej limuzyny wcale nie miała największej ilości cylindrów pod maską. Do uzyskania imponujących osiągów wystarczyło zamontowanie jednostki V8 i skrócenie przełożenia głównego, i tak opracowany samochód był oferowany jako BMW 740i Sport E38. 286 KM i potężne 440 Nm momentu obrotowego robi swoje, zapewniając odpowiedni zapas mocy w każdej sytuacji. Na wyposażeniu jest również obniżające o 20 mm zawieszenie M-Sport, felgi M-parallel, wykończenie nadwozia Shadowline i wnętrza drewnem Birch Anthrazite. Przepiękna i oryginalna jest również tapicerka, łącząca skórę i Alcantarę, dostępna wówczas wyłącznie na japońskim rynku, skąd przywędrował do Polski ten piękny egzemplarz. Jego przebieg to aktualnie jedynie 89600 km i choć samochód wymaga kilku kosmetycznych i typowych dla modelu poprawek, stan jego można określić jako wyśmienity.

BMW 740i Sport E38
VIN: WBAGG81050DF88879
Rok: 1999
Przebieg: 89600 km
Kolor nadwozia: Czarny metallic (COSMOSSCHWARZ)
Kolor wnętrza: Czarna skóra z alcantarą, czarna podsufitka, drewno Birch Anthrazite
Skrzynia biegów: 5-biegowa automatyczna ZF steptronic
Konfiguracja silnika: V8
Pojemność: 4398 cm3
Moc: 286 KM
0 – 96 km/h: 5,9 s

Samochód pochodzi z prywatnego importu z Japonii, gdzie został zakupiony jako nowy w roku 1999.
Do Polski dotarł na początku 2017 roku.
Certyfikat eksportowy pokazuje ostatni japoński przegląd Shaken w 2015 r. z przebiegiem 84000 km.
Samochód serwisowany był w ASO BMW, co potwierdzają książki serwisowe.
Samochód po przybyciu do Polski przeszedł przegląd, nie wymagał jednak wymiany żadnych elementów prócz oleju oraz filtrów.
Brak jakichkolwiek śladów rdzy.
Wszystkie szyby są oryginalne, a szyberdach działa poprawnie.
Oryginalny akumulator, nie używane koło zapasowe i pełen zestaw kluczy BMW.
Wyposażenie w pełni zgodne z VIN, dość rzadka konfiguracja.

Lakier

Lakier samochodu był odnawiany w Japonii, jego grubość wacha się od 100 do 160 mikronów, jest w bardzo dobrym stanie, choć nie był polerowany.
Brak jakichkolwiek oznak wypadkowej przeszłości – samochód otrzymał na japońskiej aukcji bardzo wysoką ocenę 4B.
Jedno mikro-wgniecenie znajduje się na klapie bagażnika, wprawne oko przy dokładniejszych oględzinach odnajdzie też kilka milimetrowych odprysków.
Niewielkim mankamentem wizualnym są uszczelki pomiędzy dachem, a tylnymi drzwiami – od lat i temperatury wykruszyły się one (mankament typowy dla tego modelu), niemniej samochód nie jest w ten sposób narażony na żadne przecieki – owe uszczelki pełnią jedynie funkcję estetyczną i ich brak widać jedynie z bliska, podchodząc od tyłu do tylnych drzwi.

Wnętrze

Wnętrze samochodu jest w doskonałym stanie.
Opcjonalne fotele sportowe oferujące świetne podparcie i komfort praktycznie nie noszą śladów zużycia, włącznie z alcantarą na siedzeniu kierowcy, która jest najbardziej narażona na uszkodzenia.
Boczki pokryte miękką skórą Nappa nie mają zadrapań czy zagnieceń.
Elementy deski rozdzielczej, boczki drzwi, przyciski, obudowy foteli są w stanie bliskim perfekcji, dając niesamowite uczucie obcowania z samochodem nowym pomimo jego wieku.
Wnętrze nie było poddawane renowacji ani żadnym innym zabiegom.
Mankamentem może być delikatnie popękana gałka zmiany biegów od strony niewidocznej dla kierowcy i pasażera – standard w tym modelu,
Kolejnym często spotykanym mankamentem jest zwisająca podsufitka w tylnej części nad fotelami pasażerów – pozostawiam wybór materiału do jej naprawy przyszłemu włascicielowi.

Układ napędowy

Silnik V8 o symbolu M62TUB44 i pojemności 4,4 litra jest uznawany za jedną z najbardziej udanych jednostek marki BMW.
Mając 286 KM i potężne 440 Nm momentu obrotowego, dysponuje zapasem mocy w każdej sytuacji.
Silnik połączony jest z 5-biegową przekładnią automatyczną ZF, która pasuje do niego idealnie dzięki świetnie dobranemu oprogramowaniu.
Dodatkowo, manualne zmiany biegów są możliwe dzięki systemowi Steptronic.
Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów przeszły pełen przegląd z wymieną olejów, filtrów, wszystkich płynów.
Z racji tego, że samochód ten jest w wersji Sport, konwerter w skrzyni biegów ma wyższą prędkość jałową, a przełożenie główne jest krótsze (3.15 zamiast 2.92).
Modyfikacje te znacząco podnoszą dynamikę samochodu (magazyn Motor Trend w roku 2000 zmierzył przyspieszenie 0-60 mph w czasie zaledwie 5.9 s).

Zawieszenie, hamulce, koła

Zawieszenie wersji Sport jest niższe (o 20 mm) i sztywniejsze (+10% z przodu, +25% z tyłu) od standardowego E38.
Amortyzatory są o 100% sztywniejsze, a przedni stabilizator grubszy (22 mm zamiast 20.5 mm).
Jest to zdecydowanie jedna z najważniejszych cech tego samochodu, dająca niesamowitą kontrolę i stabilność, jak na 2-tonowy wóz.
Samochód nie wydaje niepożądanych dźwięków, nawet na nierównych nawierzchniach – wszystkie części zawieszenia są oryginalne, co potwierdza fakt serwisowania w ASO.
Hamulce są w bardzo dobrym stanie i nie wymagają serwisu.
Felgi są proste, w idealnym stanie, wypadałoby jednak zmienić opony – pozostawiam to przyszłemu właścicielowi.

Oryginalny pakiet Sport zawierający:

Usztywnione i obniżone o 20 mm zawieszenie M,
Felgi 8×18″ i 9,5×18″ M-parallel Styling 37,
Elektrycznie regulowane siedzenia sportowe z pamięcią,
Wykończenia wnętrza bardzo rzadkim drewnem Birch Anthrazite,
Wykończenia nadwozia Shadowline,
Skrzynię biegów z systemem steptronic i konwerterem o podniesionej prędkości jałowej,
Krótsze przełożenie główne 3.15.

Wyposażenie:

S202 Steptronic
S204 Shorter final drive ratio – Krótsze przełożenie główne
S210 Dynamic stability control III – Dynamiczna kontrola trakcji
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC – Servotronic
S245 Steering wheel column adjustment,electr. – Kolumna kierownicza ustawiana elektrycznie
S261 Side airbags for rear passengers – Poduszki boczne z tyłu
P337 M Sports package – Pakiet M-Sport
S339 Shadow-Line
S341 Bumpers completely in body colour – Zderzaki w kolorze nadwozia
S354 Green windscreen, green shade band – Zielony pas przeciwsłoneczny
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric – Podnoszony i odsuwany szyberdach elektryczny
S415 Sun-blind, rear – Tylna roleta
S423 Floor mats, velours – Dywaniki welurowe
S428 Warning triangle and first aid kit – Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431 Interior rear-view mirror with auto dip – Fotochromatyczne lusterko wsteczne
S441 Smoker package – Pakiet dla palących
S459 El. front seat adjustment w. memory – Elektrycznie ustawiane fotele przednie z pamięcią
S473 Armrest front – Podłokietnik
S481 Sports seat – Fotele sportowe
S494 Seat heating driver/passenger – Podgrzewane fotele przednie
S496 Seat heating, rear – Podgrzewane fotele tylne
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC) – Czujniki parkowania
S522 Xenon Light – Ksenony
S548 Kilometre speedo – Licznik w kilometrach
S602 On-board monitor withTV – Monitor z telewizorem
S672 CD changer for 6 CDs – Zmieniarka na 6 CD
S676 HiFi speaker system – Audio Hi-FI
S694 Provisions for BMW 6 CD changer
S704 M Sports suspension – Sportowe zawieszenie M-Sport
S710 M sports steering wheel, multifunction – Kierownica wielofuncyjna M-Sport
S739 Fine wood trim – Wykończenie rzadkim drewnem
S775 Headlining anthracite – Czarna podsufitka
S780 BMW LA wheel, M parallel spoke – Felgi M paralell
S785 White direction indicator lights – Białe kierunkowskazy
L807 NATIONAL VERSION JAPAN – Wersja na rynek Japoński
S818 Battery master switch
S823 Hot-climate version – Wersja na ciepły klimat
S845 Acoustic fasten seat belt reminder – Sygnał zapięcia pasów
S853 Language version, English – Wersja językowa angielska
S875 Infrared remote control – Centralny zamek na pilota na podczerwień
S925 Dispatch protection pack
S992 Control of number-plate attachment

Samochód jest zarejestrowany i ubezpieczony.
Nabywca otrzymuje komplet 4 kluczyków i kompletną dokumentację japońską, w tym wszystkie książki dołączane oryginalnie do samochodu.