BMW 740i Sport E38 2000 – SPRZEDANE

Najbardziej sportowa odmiana tej limuzyny wcale nie ma największej ilości cylindrów pod maską. BMW 740i Sport E38 oferuje 286 KM i potężne 440 Nm momentu obrotowego, a dla wyostrzenia charakteru zastosowano tu parę sprytnych tricków. Na wyposażeniu jest obniżające o 20 mm zawieszenie M-Sport, grubsze stabilizatory i poprawiające osiągi fabryczne modyfikacje – skrzynia biegów z konwerterem o podniesionej prędkości jałowej i krótsze przełożenie główne. Z zewnątrz to wciąż niepozorna limuzyna, która obywa się bez niesmacznego, dodatkowego ospojlerowania. Wyróżniają ją jedynie 18-calowe felgi M-parallel i wykończenie nadwozia bez chromu (Shadowline). Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg i został wyśmienicie przygotowany od strony kosmetycznej, dzięki czemu prezentuje się jak nowy.

BMW 740i M-Sport E38
Rok produkcji : 12/2000 rok modelowy 2001
Przebieg: 79.560 mil
Kolor nadwozia: Czarny metallic (SCHWARZ 2)
Kolor wnętrza: Czarna skóra
Skrzynia biegów: 5-biegowa automatyczna ZF steptronic
Konfiguracja silnika: V8
Pojemność: 4398 cm3
Moc: 286 KM
0-60 mph – 5,9 s

Samochód pochodzi z prywatnego importu z Kalifornii do Polski dotarł na początku 2016 roku.
Ze względu na import z kalifornijskiego klimatu absolutny brak jakichkolwiek śladów rdzy.
Wszystkie szyby są oryginalne, a szyberdach działa poprawnie.
Oryginalny akumulator, nie używane koło zapasowe i pełen zestaw kluczy BMW.
Wyposażenie w pełni zgodne z VIN

Auto zostało poddane bardzo dokładnemu detailingowi i jest to udokumentowane bardzo dużą ilością zdjęć, np. drzwi były demontowane w celu wykonania dokładnej polerki ościeżnic i całość, zarówno ościeżnice jak i wewnętrzne strony drzwi, też są zabezpieczone ceramiką.

Lakier

Lakier samochodu był poddany w Polsce pełnej korekcie i jest zabezpieczony powłoką ceramiczną.
Do Polski został sprowadzony z pobitym lewym reflektorem i pękniętym narożnikiem zderzaka.
Części te zostały wymienne na oryginalne BMW (jest pełna dokumentacja zdjęciowa).

Wnętrze

Wnętrze samochodu jest w doskonałym stanie.
Opcjonalne fotele Komfortsitze oferujące świetne podparcie i komfort praktycznie nie noszą śladów zużycia, włącznie z siedzeniem kierowcy, która jest najbardziej narażone na uszkodzenia.
Boczki pokryte miękką skórą Nappa nie mają zadrapań czy zagnieceń.
Elementy deski rozdzielczej, boczki drzwi, przyciski, obudowy foteli są w stanie idealnym.
Wnętrze nie było poddawane renowacji ani żadnym innym zabiegom poza detailerskim czyszczeniem i zabezpieczeniem najwyższej klasy środkami do tapicerek skórzanych.

Układ napędowy

Silnik V8 o symbolu M62TUB44 i pojemności 4,4 litra jest uznawany za jedną z najbardziej udanych jednostek marki BMW.
Mając 286 KM i potężne 440 Nm momentu obrotowego, dysponuje zapasem mocy w każdej sytuacji.
Silnik połączony jest z 5-biegową przekładnią automatyczną ZF
Dodatkowo, manualne zmiany biegów są możliwe dzięki systemowi Steptronic.
Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów przeszły pełen przegląd z wymianą olejów, filtrów, wszystkich płynów.
Z racji tego, że samochód ten jest w wersji Sport, konwerter w skrzyni biegów ma wyższą prędkość jałową, a przełożenie główne jest krótsze (3.15 zamiast 2.92).
Modyfikacje te doskonale wpływają na dynamikę samochodu (przyspieszenie 0-60 mph w czasie zaledwie 5.9 s).

Zawieszenie, hamulce, koła

Zawieszenie wersji Sport jest niższe (o 20 mm) i sztywniejsze (+10% z przodu, +25% z tyłu) od standardowego E38.
Amortyzatory są o 100% sztywniejsze, a przedni stabilizator grubszy (22 mm zamiast 20.5 mm).
Jest to zdecydowanie jedna z najważniejszych cech tego samochodu, dająca niesamowitą frajdę z jazdy.
Samochód nie wydaje niepożądanych dźwięków, nawet na nierównych nawierzchniach – wszystkie części zawieszenia są oryginalne.
Hamulce są w bardzo dobrym stanie i nie wymagają serwisu.
Felgi są proste, w idealnym stanie, ranty zostały wypolerowane na lustro i całe felgi zabezpieczone powłoką ceramiczną.

Oryginalny pakiet Sport zawierający:

Usztywnione i obniżone o 20 mm zawieszenie M,
Felgi 8×18” i 9,5×18” M-parallel Styling 37,
Elektrycznie regulowane siedzenia sportowe z pamięcią,
Wykończenia nadwozia Shadowline,
Skrzynię biegów z systemem steptronic i konwerterem o podniesionej prędkości jałowej,
Krótsze przełożenie główne 3.15.

Zdjęcia nie oddają nawet w połowie efektu i wrażenia jakie robi to auto na żywo, dlatego zapraszam do obejrzenia auta na miejscu.