BMW 745i E23 1980 – SPRZEDANE

BMW 745i E23 było w swojej klasie prawdziwą rewolucją. Oferowało najwyższej klasy komfort, ale i osiągi zdecydowanie lepsze, niż wskazywałaby na to pojemność jego silnika. Debiutowało w 1979 roku, oferując technologię przeniesioną wprost ze świata wyścigów, czyli turbosprężanie. Napędzane było silnikiem M102, będącym doładowaną wersją silnika sześciocylindrowego M30 o pojemności 3,2 l, wytwarzającym maksymalnie 252 KM. Luksusowy charakter doskonale dopełniała jedyna dostępna, automatyczna skrzynia biegów – ZF 3HP22. Nazwa 745i wywodzi się z teoretycznego założenia, że ​​silniki z turbodoładowaniem mają około 1,4 razy więcej mocy niż silniki wolnossące. Przy takim założeniu silnik o pojemności 3,2 litra z turbodoładowaniem miałby podobną moc jak silnik wolnossący o pojemności 4,5 litra. Prezentowany egzemplarz sprowadzony został ze Szwajcarii, ma piękne zestawienie kolorystyczne i jest świeżo po serwisie.

BMW 745i E23
Rocznik: 1980
Przebieg: 260000 km
Pojemność: 3205 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 252 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– el. szyberdach,
– el. szyby,
– welurowa tapicerka

BMW 745i rok 1980, 3200 turbo benzyna.

Auto kupione w Szwajcarii.

W czerwcu 2020 zostały zrobione następujące rzeczy:
– klocki hamulcowe,
– regulacja luzów zaworowych,
– nowa uszczelka pokrywy zaworów (oryginał),
– pompka paliwa i filtr (stara była z 1987 roku),
– klimatyzacja została przerobiona na nowy czynnik,
– nowy akumulator,
– nowe przewody gumowe (oryginał),
– dodatkowe lusterko,
– nowe wygłuszenie maski (oryginał).