BMW 750iL E38 1999 – 85000 PLN – Kraków

Już żadna późniejsza siódemka nie była taka jak ta. BMW 750iL E38 z roku 1999 to wersja polifowa, z kultowym silnikiem V12, przedłużonym nadwoziem i doskonałym wyposażeniem. W klasycznych kształtach zawiera wszystkie najlepsze geny marki i wolna jest od stylistycznych eksperymentów, którymi poczęstowała nas marka z Bawarii w kilka lat później. Ten egzemplarz spełni oczekiwania nawet najbardziej wybrednych miłośników marki. Przybyła do Polski z Japonii kilka lat temu, po czym została poddana pracom serwisowym, które nie miały kompromisu. Ci którzy spojrzą na listę wykonanych prac odkryją, że koszt takiego dążenia do perfekcji z pewnością był wyższy, niż zakup samej dobrej bazy. Tak to jednak jest – jeżeli chcemy mieć w garażu prawdziwy ideał, trzeba za to odpowiednio zapłacić.

BMW 750iL E38
Rocznik: 1999
Przebieg: 132000 km
Pojemność: 5371 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM

Cena: 85000 PLN

Wyposażenie:
– wersja przedłużona o 14 cm, z podnóżkami z tyłu,
– wzbogacone wyposażenie tylnego rzędu siedzeń – podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, indywidualna klimatyzacja, stoliki, podświetlane lusterka w zagłówkach, konsola sterowania fotelami i komputerem pokładowym w podłokietniku,
– 3-strefowa klimatyzacja,
– komfortowe fotele (Komfortsitze) z 14-stopniową elektryczną regulacją i 3-pozycyjną pamięcią dla fotela kierowcy,
– elektrycznie sterowana kolumna kierownicy – w 2 płaszczyznach,
– elektryczne szyby x4,
– elektryczny szyberdach,
– podgrzewane fotele z przodu i z tyłu,
– elektrycznie sterowane, podgrzewane i automatycznie ściemniane lusterka boczne,
– automatycznie ściemniane lusterko wewnętrzne,
– rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach i na tylnej szybie (sterowana elektrycznie),
– tunel na narty,
– audio Hi-Fi z DSP – 12 głośników (wszystkie nowe – w drzwiach Audison APK, w tylnej półce oryginalne BMW),
– bluetooth i natywne cyfrowe podłączenie audio z telefonu (iPhone / Android) za pomocą cyfrowej zmieniarki GROM Audio (jedynej, która współpracuje ze wzmacniaczem DSP),
– komputer pokładowy,
– fabryczna nawigacja DVD 4-generacji (potrzebne nowe mapy, nigdy jej nie używałem),
– fabryczny moduł TV (potrzebne kodowanie, nigdy go nie używałem),
– PDC z przodu i z tyłu,
– EDC – elektrycznie utwardzane amortyzatory z trybem sportowym,
– samopoziomujące zawieszenie,
– 10 poduszek powietrznych,
– ABS,
– ASR,
– reflektory biksenonowe z nowymi soczewkami.

Jeden z najlepiej utrzymanych egzemplarzy w Europie – idealnie wyposażony, pedantycznie utrzymany, bez grama korozji
Sprowadzony z Japonii w 2016 roku z przebiegiem 108000 km. Pełna historia serwisowa. Bezwypadkowy. Idealna kompletacja.
Pieczołowicie doprowadzony do stanu konkursowego, bez oszczędzania. Każda najdrobniejsza usterka naprawiona na nowych oryginalnych częściach.
Zarejestrowany w Polsce i regularnie użytkowany. Sprzedaję z racji nowych zakupów i braku wystarczającej przestrzeni w garażu.

Posiadam pełną dokumentację samochodu, w tym oryginalne zamówienie i specyfikację z 1999 roku, manuale, książkę serwisową z regularnymi wpisami co 2 lata, 4 oryginalne klucze.

Jest to egzemplarz z drugiej serii E38 (1999), z kultowym silnikiem V12 o oznaczeniu M73TU (z podgrzewanymi elektrycznie katalizatorami dla spełnienia wyższych norm emisji), legitymujący się największą mocą i najlepszymi osiągami z całej historii tego modelu. Kultura pracy jest legendarna – moneta postawiona pionowo na pracującym silniku nawet nie drgnie. Do tego fantastyczny dźwięk 12 cylindrów, który uzależnia przy przyspieszaniu (świetnie słyszalny z wnętrza, natomiast na zewnątrz samochód jest wybitnie dyskretny).

Samochód otrzymał drugą warstwę lakieru jeszcze w Japonii. Poziom lakierniczy bardzo wysoki, z idealną morą. Zero szpachli i rdzy. Auto posiada jedynie 2-3 odpryski na całym nadwoziu, wszystkie zabezpieczone. Brak rys lub wgniotek. Chromy idealne.

Ciekawostki, które odróżniają to E38 od innych z Japonii to 2 lata mojej uważnej eksploatacji i stopniowego doprowadzania auta do perfekcji:
– uzupełnione uszczelki przy tylnych drzwiach (zmora E38),
– zregenerowane wszystkie amortyzatory (z EDC i samopoziomowaniem) – 2 lata gwarancji,
– wymienione znaczki BMW i nerki na nowe oryginalne z ASO,
– wymienione głośniki w drzwiach na nowe Audison APK. Wymienione głośniki w subwooferze (4x) na nowe OEM BMW,
– uszyta nowa podsufitka i pokrycie tylnej półki.

Dane techniczne
– pojemność: 5371 cm3
– moc: 326 KM
– moment obrotowy: 490 Nm
– masa: 2355 kg
– 0-100 km/h: 6,7 s
– V max: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
– przebieg: 132000 km, gwarantowany

Ciekawostka: auto z tym wyposażeniem w momencie zakupu w 1999 roku kosztowało ok. 108 000€, co po uwzględnieniu inflacji przekłada się na ok. 135000 € w roku 2019 – czyli poziom cenowy najnowszego BMW 750iL (ale już bez V12) 🙂

Wykonane prace mechaniczne:
– nowe opony,
– wszystkie amortyzatory po specjalistycznej regeneracji, z 24-miesięczną gwarancją,
– przekładnia kierownicy po regeneracji,
– nowe tarcze i klocki przód + tył,
– nowe gumowe elementy zawieszenia,
– nowe przewody hamulcowe,
– nowy olej (Liqui Moly), wszystkie filtry i płyny wymieniane co 15000 km,
– nowy olej w skrzyni biegów,
– nowe świece,
– nowe kable zapłonowe,
– nowe soczewki reflektorów Hella,
– nowe węże gumowe,
– nowe sondy lambda (x4),
– nowy czujnik położenia wałka rozrządu,
– nowe uszczelki pod kolektorami,
– uszczelniony cały układ chłodzenia,
– nowy akumulator,
– nowa podsufitka,
– nowy materiał na tylnej półce,
– pełna konserwacja podwozia,
– pełna korekta lakieru.

Na wszystkie prace dostępne są do wglądu faktury na kilkadziesiąt tysięcy zł, a z racji tego, że auto było serwisowane na nowych oryginalnych częściach, to jest na nie gwarancja producenta.

Na samochód wystawiam FV 23%. Cena brutto.

Telefon: +48 887 888 288
Miejscowość: Kraków