BMW 850Ci E31 1992 – 120000 PLN – Sulechów

BMW 850Ci E31 to zawsze był samochód marzeń. Łączył w świetny sposób piękną sylwetkę, komfortowe warunki podróży i wspaniałą dynamikę, którą gwarantowała mu mocarna jednostka V12. Egzemplarz wyposażony w pakiet CSi, w fantastycznym kolorze Mauritiusblau wygląda po prostu obezwładniająco. Właściciele wybrali dobrze zachowany i bogato wyposażony egzemplarz, po czym włożyli w niego mnóstwo pracy, by wyglądał i jeździł jak nowy. Jeżeli szukacie takiego samochodu, warto się umówić i sprawdzić, czy faktycznie przy odpowiedniej ilości włożonej uwagi i troski, przebieg nie ma dużego znaczenia. Z pewnością to był zawsze samochód do pokonywania wielkich tras (określenie gran turismo zobowiązuje), a kluczem do odpowiedniego stanu zachowania po przeszło ćwierćwieczu zawsze jest odpowiedni serwis.

BMW 850Ci E31
Rocznik: 1992
Przebieg: 319000 km
Pojemność: 4988 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 300 KM

Cena: 120000 PLN

Wyposażenie:
– 12 cylindrowy, 5 litrowy silnik o mocy 300 KM
– automatyczna skrzynia biegów o kilku trybach (Sport, Komfort, Manual)
– regulowane zawieszenie (z trybem sport) EDC
– układ kontroli trakcji ASC
– ABS
– skórzana, elektrycznie regulowana kierownica z poduszką powietrzną
– system alarmowy z układem wyczuwającym przechylenie pojazdu
– fabrycznie przyciemnione szyby
– tempomat
– el. otwierany szyberdach
– el. otwierane szyby
– el. wysuwana roleta tylnej szyby
– elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią
– podgrzewanie przednich foteli
– spryskiwacze reflektorów
– automatyczny system regulacji przepływu powietrza w kabinie
– ogrzewanie postojowe
– Radio BMW Bavaria Professional C ze zmieniarką CD
– układ wspomagania Hydrotronic
– pakiet stylistyczny CSi
– pakiet Hella Black
– 18 calowe koła BBS

Prezentowana ósemka to kolejne oferowane przez nas egzotyczne auto, od podstaw przygotowane dla przyszłego właściciela. Ta Beemka przyjechała do nas z Niemiec, gdzie miała dwóch właścicieli. Ostatni z nich mieszkał na Bawarii w Augsburgu.

Szukając kolejnego projektu, tym razem skupiliśmy się na BMW serii 8, jednego z tych aut, które u wielu z nas wisiało na plakacie nad łóżkiem.

Podczas naszych poszukiwań, trafiliśmy na świetnie skonfigurowany egzemplarz, który nie dosyć, że jest wersją Ci, wyprodukowaną w grudniu 1992 roku, która z fabryki wyjechała wyposażona w pełen pakiet CSi, montowany do najmocniejszej wersji, w którego skład wchodzą: nakładka zderzaka przedniego, nakładka zderzaka tylnego, nakładki progowe i lusterka, to jeszcze pomalowana była w chyba jeden z najpiękniejszych kolorów z palety BMW – Mauritiusblau.
Dodatkowo do pakietu CSi, fabryka dorzuciła zestaw oświetlenia Hella Black – wszystkie lampy przednie mają ciemną, mroczną poświatę, co dodaje autu zadziorności.
Poza tym, okazało się, że auto jest absolutnie bezwypadkowe i w 100 procentach oryginalne z pełną historią serwisową.

Mimo tego, że trafiliśmy wspaniały egzemplarz, jak przystało na stare, jakby nie patrzeć BMW, musieliśmy włożyć w nie dużo pracy. Nasze projekty nigdy nie powstają w sposób iście handlarski pt. “przywieźć, wyprać, wypolerować i sprzedać”.

Każdemu autu poświęcamy zawsze tyle czasu, uwagi i pieniędzy ile trzeba, i choć prace przy nich są mozolne, trudne i czasochłonne, to jednak tak jak w przypadku tego pięknego egzemplarza, prezentując go Państwu, mamy pewność, że odwaliliśmy kawał dobrej roboty, a ta ósemka może być najpiękniejszą jaką widzieliście i jakiej szukacie. Staraliśmy się aby auto było jak najbardziej oryginalne, tak jak wyjechało z fabryki, bez żadnych udziwnień i fajerwerków typu radio z DVD czy tuningowe kolorowanki. Takie auto zyskuje na wartości tylko wtedy gdy jest absolutnie oryginalne.

Wracając do auta i tego co zostało przy nim zrobione – pokrótce to wszystko wypunktuję, a w razie zainteresowania z Państwa strony, opowiem wszystko ze szczegółami.

W związku z tym, iż jak wspomniałem, auto było w oryginale, cierpiało w kilku miejscach na drobne acz widoczne ogniska korozji. Zostały one profesjonalnie usunięte, a całe auto otrzymało nową, odświeżoną powłokę lakierniczą, dzięki czemu wygląda jak nowe.
Prace lakiernicze wykonała bardzo profesjonalnie firma Danlak, dzięki nim lakier wygląda perfekcyjnie.
Lakier został po zakończeniu prac przy aucie zabezpieczony powłoką ceramiczną.

Wnętrze auta nie było w ogóle zniszczone, więc zostało tylko wyczyszczone i zakonserwowane.
Niestety radio Becker miało uszkodzony wyświetlacz, więc nie mogliśmy sobie pozwolić na pozostawienie niesprawnego radia, lub założenie innego, a autoryzowany serwis w Kolonii rozkładał ręce. Przez 4 miesiące polowaliśmy na drugie radio, aż w końcu udało się znaleźć w Szwajcarii, o cenie już nie wspomnę… Teraz gra wspaniale a wnętrze wygląda prawie tak samo jak gdy wyjechało z fabryki, zresztą jakość materiałów użytych w tamtych czasach jest niesamowita i absolutnie nijak ma się do tego, co stosowane jest teraz w nowych autach. Jedyną wadą była odklejająca się podsufitka, dlatego wymieniliśmy ją na nową.

Jeśli chodzi o sprawy techniczne to:
– uszczelniliśmy cały silnik, tj. pokrywy zaworów, rozrząd, miska olejowa, simmeringi na wałkach, między skrzynią a silnikiem, kolektory wydechowe, gumy w kolektorach ssących, oraz wszystkie elementy gumowe, zaworki i łączniki, krućce i przewody gumowe aby uniknąć dostawania się do silnika lewego powietrza, gdyż z wiekiem elementy gumowe się starzeją i w tych autach wymagają kontroli i wymiany.
– wymieniliśmy hydrauliczne napinacze rozrządu
– wymieniliśmy wszystkie mocowania układu wydechowego, a kontrolą katalizatorów i tłumików zajęli się specjaliści w firmie Kaliński w Chybach pod Poznaniem
– wymieniliśmy obie sondy Lambda
– wymieniliśmy cały układ zapłonowy, w tym świece, cewki, przewody (kosmicznie drogie)
– nowy układ hamulcowy, tarcze, klocki, cylinderki w zaciskach, linki hamulca ręcznego
– w zawieszeniu nowe tuleje wszystkich wahaczy, nowe łączniki, sworznie i końcówki drążków kierowniczych, nowe wahacze przednie dolne, gumy na przegubach. Dodatkowo auto posiada świeżo ustawioną geometrię zawieszenia.
– nowe akumulatory
– nowe czujniki ciśnienia oleju i temperatury silnika
– nowy kompresor klimatyzacji
– oleje w zawieszeniu, moście, silniku i skrzyni biegów
i wiele, wiele innych rzeczy, których listę mamy w arkuszu Excela, a faktury w księgowości.

Proszę zwrócić uwagę na jedną dosyć istotną sprawę – w związku z tym, iż jest to bardzo rzadkie auto, zamienniki do niego niemal nie występują, a używanych części nie ma lub są bardzo drogie, przez co prawie 100% części użytych do pełnego usprawnienia ósemki zostało zakupionych w ASO i co możemy potwierdzić fakturami.

Reasumując, co by nie zanudzać. Auto wygląda perfekcyjnie i jeździ perfekcyjnie. Niestety zarówno wkład finansowy oraz praca jaką wykonaliśmy też kosztuje, więc jeśli zainteresowała Państwa nasza ósemeczka zapraszam do analizy zdjęć, wizyty u nas i obejrzenia auta na żywo i do zakupu.

Wybierając to BMW macie Państwo gwarancję, że jest autem bezwypadkowym, pochodzącym z Niemiec gdzie miało tylko dwóch właścicieli, którzy wszystko robili w ASO i na co jest pełna dokumentacja, że ma absolutnie prawdziwy i realny przebieg 319000 km, który i tak po podzieleniu przez 25 lat daje wynik raptem 12500 km rocznie, że zostało odświeżone przez fanatyków chorobliwie dbających o szczegóły, dzięki czemu wygląda jak milion dolarów i jeszcze przez bardzo długi okres cieszyć będzie nowego właściciela swoim wyglądem i właściwościami jezdnymi, przewyższającymi nawet nowoczesne auta, bo przecież to BMW wyprzedziło epokę, poza tym to świetna lokata kapitału bo ceny tych aut cały czas pną się w górę.

Auto jest już zarejestrowane i ubezpieczone w Polsce.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.

Telefon: +48 600 957 001
E-mail: biuro@pj-trade.pl
Miejscowość: Sulechów