BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – SPRZEDANA

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, o czym jedynie pomarzyć mogą użytkownicy dzikiej i wysokoobrotowej M5. Do tego oczywiście samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Kultowy kolor Alpina Blau II znakomicie komponuje się ze złotymi naklejkami, a pakiet aerodynamiczny fantastycznie dopełniają 19-calowe felgi. O nie, o tym E60 nie sposób powiedzieć, że koła ma za małe. We wnętrzu specjalnie dobrana dla Alpiny skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakieta z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 337 z 428 wyprodukowanych. Samochód prezentuje się jak nowy, nawet przebieg 58000 km z licznika wydaje się być duży, bo zużycia eksploatacyjnego po prostu nie widać. Ten pięcioosobowy bolid zdolny jest pojechać 314 km/h i prezentuje się jak nowy.

BMW Alpina B5 Supercharged E60
Rocznik: 2007
Przebieg: 58000 km
Pojemność: 4398 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 500 KM

Alpina B5 Supercharged E60 w stanie nowego pojazdu z salonu. V8 kompresor. Znikomy, potwierdzony przebieg. Seryjne 500 KM i 700 Nm czyni z niej mega potwora w luksusowym i komfortowym wydaniu (Bardziej “elegancko” i w wyrafinowany sposób oddaje moc w porównaniu do M5). Prędkość maksymalna katalogowo 314 km/h. W rzeczywistości jest szybsza, 0-100 km/h W 4,7 s. Egzemplarz nr 337 z 428 wyprodukowanych sedanów. Kultowy kolor Alpina Blau II.

Samochód kupiliśmy z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Profilaktycznie wymieniliśmy obie uszczelki pod głowicami oraz założyliśmy fabrycznie nowy, oryginalny kompresor, gdyż dotychczasowy nie trzymał parametrów. Samochód jest mechanicznie w 100% sprawny i zgodny ze stanem fabrycznym (wszystkie użyte części oryginalne, faktury do wglądu). Pojazd bezwypadkowy z oryginalnym lakierem na całym nadwoziu. Wnętrze nie nosi żadnych śladów użytkowania. Podwozie wygląda jak w nowym samochodzie. Komplet kluczyków i pełna dokumentacja.