BMW Alpina B7 Turbo S 1982 – SPRZEDANE

Bazując na modelu E12 z serii 5 BMW, w grudniu 1978 roku zbudowano po raz pierwszy Alpinę B7 Turbo. Silnik B7 bazujący na BMW M30 B30, z turbosprężarką KKK, która pracowała ze zmiennym ciśnieniem doładowania od 0,6 do 0,9 bara, osiągał 250 KM – 300 KM. Pod koniec lat 70. Alpina B7 Turbo była najszybszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie. Kiedy marka wyprodukuje tak genialny samochód, sama sobie stawia poprzeczkę coraz wyżej, i chcąc nie chcąc, musi pobijać swoje własne rekordy. Nie inaczej było ówcześnie z Alpiną. W latach 1981-82 zbudowano zaledwie 60 egzemplarzy Alpina B7 Turbo S. To był najszybszy czterodrzwiowy sedan na świecie. Samochody wyposażone były w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra, a ich moc zwiększyły turbosprężarki. Moc wyjściową zwiększono do 330 KM, a moment obrotowy do 500 Nm… to tyle samo, co wyprodukowany przez BMW model E39 M5, samochód, który nie wejdzie do produkcji jeszcze przez kolejne 17 lat. Okaz wystawiony na aukcji to 36. egzemplarz BMW Alpina B7 Turbo S, który po raz pierwszy zarejestrowany został w 1982 roku. Niesamowicie prezentujący się lakier w kolorze Dark Sapphire Blue metallic pięknie dopełnia sznyt foteli od Alpiny. Biorąc pod uwagę zaledwie 57861 km przebiegu i piękny stan samochodu, uzyskaną cenę 138000 euro (ok. 594000 złotych) należy uznać za niewysoką.


Tim Scott ©2018 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/pa19/paris/lots/r0032-1982-bmw-alpina-b7-turbo-s/733309

1982 BMW Alpina B7 Turbo S
Sold For €138.000

RM | Sotheby’s – PARIS 2019 – The Youngtimer Collection
6 February 2019
Chassis No. WBACJ7103B6579936

Offered from the Youngtimer Collection
One of only 60 examples built

Replacing what was then the fastest four-door saloon in the world, the B7 Turbo S certainly had big shoes to fill. Now graced with a 3.5-litre inline-six cylinder engine, boost on the turbos was increased and with a new ignition system, output was increased to 330 bhp and 500 nm of torque . . . the same amount of torque produced by BMW’s E39 M5, a car that would not go into production for another 17 years.

First registered in January of 1982 and delivered new in Germany, this is the 36th B7 Turbo S built of a total production run of just 60 examples. Finished in Dark Sapphire Blue metallic over an interior swath in Alpina cloth, the car resided in Germany prior to being purchased by the consignor in 2015. Invoices on file show that the car was serviced at a cost of over 8,500 CHF in October of 2016 and has been driven roughly 100 km since. More recently, it was shown at the 2018 Concours d’Elegance Suisse.

Today, the B7 Turbo S presents in excellent, well-preserved condition, showing 57,861 km at the time of cataloguing. For the family of four looking for an exciting and modern classic, this would be a blast to drive and enjoy.