BMW M3 E30 1988 – SPRZEDANE

Wypuszczone na rynek w 1986 roku BMW M3 E30 1988 było projektowane specjalnie z myślą o spełnieniu wymogów homologacji FIA. Wyposażone w 2,3-litrowy, 16-zaworowy, czterocylindrowy silnik oraz pięciobiegową krótko przełożoną skrzynię, stało się najbardziej utytułowanym modelem BMW, zdobywającym liczne laury zarówno w wyścigach, jak i w rajdach. Jest także jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych, jakie kiedykolwiek startowały w wyścigach serii DTM. Biały egzemplarz wystawiony na aukcji początkowo dostarczony został na rynek niemiecki, ale od 1998 roku przebywa w Wielkiej Brytanii. Tu służył dotąd pięciu właścicielom, a obecny odkupił go w 2012 roku od irlandzkiego kolekcjonera i wykorzystywał do codziennej jazdy. Choć przebieg ok. 190 tys. km wskazuje, że samochód był używany, stylowe wnętrze i kubełkowe fotele „Motorsport” obite materiałem w szarą kratę są w świetnym stanie. Sportowego sznytu dodają felgi BBS z modelu M3 Cecotto. Ten okaz wraz z zapasowym silnikiem i skrzynią biegów wyceniony został na 30 000 – 35 000 funtów szterlingów, czyli około 150 000 – 180 000 złotych. Na aukcji sprzedało się za 32 063 funtów szterlingów czyli około 162 432 złotych.

Race Retro Competition Car Sale 2017 organizowana przez Silverstone Auctions przy okazji Race Retro International Historic Motorsport Show 2017 w Stoneleigh Park, niedaleko Birmingham, to wspaniała okazja by zobaczyć i kupić okazy wspaniałych, klasycznych samochodów wyścigowych. Już 24 lutego w pierwszy dzień wystawy zobaczymy 134 wspaniałe modele, a na aukcji Retro Race poznamy ich prawdziwą wartość.

Link: http://www.silverstoneauctions.com/1988-bmw-e30-m3

1988 BMW E30 M3
Lot No.: 505
Registration: Not Specified
Chassis Number: WBSAK050601893818
Engine Number: Not Specified
CC: 2266
Year of Manufacture: 1988
Estimate (£): 30,000 – 35,000

The M3, when launched in 1986, was the first purpose-built BMW saloon specifically designed with motor racing in mind. It was an ‚homologation special’ taken to the ultimate extreme with wheelbase and track optimised for the circuit, a high-revving powerful 2.3-litre, four-cylinder, 16-valve engine, a close ratio 5-speed gearbox with a direct drive top gear, purposeful square arches and fully optimised suspension and brakes. Only available in left-hand drive and priced at a hefty £26,000 in its day – it was unsurprising that only a very limited number of cars came to the UK. However, they completely dominated on the race track with Touring Car titles claimed Internationally, including the most prestigious UK and German Touring Car crowns.

Offered here is a 1988 E30 M3 finished in Alpine White with a Grey cloth interior and ‚Motorsport’ seats. Originally supplied to the German market, the car has been in the UK since 1998. Five UK owners have enjoyed this M3 prior to our vendor who has used it as a daily driver since he bought it from an Irish collector in 2012. Included with the car are a number of older MOTs, German registration documents and some earlier invoices. By separate negotiation, there is a set of Hartge winter wheels, a further set of ‚Cecotto’ BBS rims, and a spare engine and gearbox, however, the personal number plate is not included in the sale. A fresh MOT has just been issued valid until January 26th, 2018 and the odometer indicates just over 111,800 miles.
At this guide, this could well be your last chance to capture one of the most dynamic driver’s cars ever built. A great and useable example of this iconic homologation special.