BMW M3 E30 1990 – SPRZEDANE

Hasła rajd i BMW M3 miłośnikom motoryzacji zdecydowanie nie kojarzą się z wybrykami idioty na ulicach Warszawy. To w takim samochodzie jak w ogłoszeniu – BMW M3 E30 – wspaniałą technikę długich poślizgów kontrolowanych prezentował m.in. Patrick Snijers pod koniec lat 80-tych. Wydając niemałą kwotę na tą kultową rajdówkę możemy mieć pewność, że będą to pieniądze dobrze wydane. Na przygotowaniu samochodu właściciel nie oszczędzał, fundując mu m.in. A-grupową skrzynię kłową i zawieszenie Öhlins’a.

BMW E30 M3
Rocznik: 1990
Przebieg: 120000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc: 205 KM

Silnik
Oznaczenie S14B23
Pojemność 2.3 litra pojemności
Cylindry/zawory 4/16
Typ zapłonu Wasted Spark
Układ zapłonu cewka / 2 cyl.
Pomiar obciążenia Alpha-n
Sterowanie DTAS60PRO
Moc 205 KM
Moment obrotowy 230 Nm
Układ dolotowy równoodległościowy, przepustnica / cylinder
Układ wydechowy równoodległościowy, przelotowy, podwójny tłumik końcowy

Napęd
Skrzynia biegów
Skrzynia ze sprzęgłami kłowymi, Samsonas M3 E30 gr. A
Układ 6- biegowy w układzie H
Wybierak typu “short shifter” z gałka przeniesioną obok kierownicy
Tylny dyferencjał O zwiększonym tarciu wewnętrznym wyposażony w trzy rampy 45°/45°, 30°/60° i 60°/60°

Karoseria
Osłona na silnik aluminiowa
Osłona na tylni dyferencjał włókno węglowe
Osłona na zbiornik włókno węglowe
Lusterka M3 DTM

Zawieszenie
Marka Ohlins
Typ Gwintowane o regulowanym tłumieniu
Regulacja Dobicie i Odbicie
Piasty Szpilki M12x1,5×40

Wnętrze
Klatka bezpieczeństwa Zgodna z załącznikiem J
Fotele COBRA Evolution Pro
Pasy COBRA Szelkowe 6-punktowe
Wyposażenie bez wykładzin i wygłuszeń, polakierowane na biały kolor
Boczki Drzwi Maskownica z włókna węglowego
Kuwety pod nogi Włókno węglowe
Hamulec ręczny Hydrauliczny z długim ramieniem i zapadką.
Wyświetlacz Racing Technology DASH 2 PRO
Kierownica OMP

Bezpieczeństwo
Klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J
Centralny system gaśniczy OMP
Centralny system odcięcia zapłonu i prądu CARTEK

Samochód został profesjonalnie przygotowany do rajdów.
Jest m. in. wyposażony w kłową skrzynie biegów o prostych zębach, która razem z lewarkiem zmiany o bardzo krótkim skoku oraz gałce tuż przy kierownicy umożliwia błyskawiczne i precyzyjne zmiany przełożeń.
Nad działaniem silnika i reakcją na gaz czuwa sterownik standalone DTAS60PRO który umożliwił zmianę rozwiązania z palcem rozdzielacza zapłonu na precyzyjnie sterowany zapłon wasted spark.
Za prowadzenie samochodu odpowiedzialne jest przygotowane na zamówienie zawieszenie marki ohlins.

Auto a na swoim koncie drugie miejsce w rajdzie Barbórki w klasie LEGEND.