BMW M3 Evolution II E30 1988 – 449000 PLN – Pruszków

Z 17 tysięcy wyprodukowanych M-trójek to wersje limitowane należą do tych najbardziej pożądanych. BMW M3 Evolution II E30 powstało w 1988 roku jako podstawa do homologacyjnej wyścigówki. Odelżone, wzmocnione, z nowym pakietem aerodynamicznym – powstało w ilości 500 numerowanych egzemplarzy. Egzemplarz numer 134 w zjawiskowym kolorze Macaoblau ma dziś jedynie 87000 km przebiegu i odkupiony został od znanego, niemieckiego kierowcy wyścigowego. Zawsze pieszczone, wyposażone zostało w szereg dodatków, które dostrzeże oko wytrawnego znawcy tematu. Owszem, Evo II miało spojler z lotką, lecz tu zamontowana została jej dłuższa (fabryczna) wersja. Kolejnymi rarytasami są zmieniony przedni spojler, lampy Startec, kevlarowe kubełki i felgi BBS z szerszym niż fabrycznie rantem. Modyfikacje objęły również stronę mechaniczną. Legendarny silnik S14 osiąga tu 244 KM, zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ wydechowy. Z uwagi na fakt, iż jest to jedna z 500 sztuk wyprodukowanych EVO II, w dodatku po tak znanym właścicielu, samochód jest doskonałą lokatą kapitału, dającą przy okazji ogromne pokłady radości z jazdy. Dźwięk błyskawicznie wkręcającego się na ponad 8000 rpm silnika S14 jest nie do opisania!

BMW M3 Evolution II E30
Rocznik: 1988
Przebieg: 87000 km
Pojemność: 2302 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 244 KM

Cena: 449000 PLN

BMW E30 M3 Evolution II, egzemplarz nr 134/500 w kolorze nr 250 Macaoblau Metallic. Samochód pochodzi z Niemiec. Jego pierwszym właścicielem był znany niemiecki kierowca wyścigowy Johannes Scheid, przez Niemców nazywany „Der Herr des Rings”, ponieważ w swojej długoletniej karierze wielokrotnie wygrywał wyścigi i mistrzostwa VLN na torze Nürburgring, w tym słynny 24h Nürburgring. Obecnie jest właścicielem teamu wyścigowego Scheid Motorsport.

Samochód od nowości do momentu zakupu przez nas przebywał w samym sercu toru Nürburgring, w miejscowości Kottenborn i Adenau. Na przełomie lat 80′ i 90′ Johannes ścigał się wersją torową modelu M3 E30, natomiast ten egzemplarz traktował jako tzw. daily car. Paradoksalnie, w całej swojej karierze ten samochód przejechał tylko kilka okrążeń „Zielonego Piekła”, gdyż dysponując wersjami wyścigowymi, Scheid’owi zwyczajnie żal było jeździć po torze tym egzemplarzem.

Jak przystało na kierowcę wyścigowego, Johannes nie mógł sobie odmówić jednak lekkiego dostosowania daily car’a do swoich upodobań. Założył oryginalne fotele kubełkowe Recaro wykonane z kevlaru żywcem wyjęte z jednej ze swoich wyścigówek (obecnie sam komplet takich foteli z taką historią jest prawdziwym rarytasem). Ponadto wymienił kierownicę na MOMO Corse (oryginał oczywiście również dostaliśmy z samochodem, tak jak oryginalne przednie fotele). Dodatkowo, zgodnie z modą lat 90′, samochód wyposażył w lepszy zestaw audio i uchwyt na telefon, by korzystanie z auta na co dzień było przyjemniejsze. Żeby polepszyć właściwości jezdne, samochód wyposażył w komplet zawieszenia gwintowanego Bilstein oraz zamontował sportowy układ wydechowy i zrobił remap silnika (posiadamy historyczny wydruk z hamowni potwierdzający moc 244 PS). Samochód wyposażył również w komplet oryginalnych felg BBS RS z rotorami w kolorze nadwozia oraz lampy tylne Startec (zgodnie z mogą lat 90′). Wszystkie modyfikacje mają odzwierciedlenie w Briefie.

Samochód od 2001 roku był wymeldowany i stał pod szytym na miarę pokrowcem w ciepłym garażu. Co roku wykonywany miał przegląd, wymianę płynów i odbywał przejażdżkę na zlot „Nürburgring Classic” w celu „przewietrzenia cylindrów”.
W samochodzie znaleźliśmy mnóstwo „pamiątek z epoki”, jak np. niemieckie drobne marki i pfenigi w popielniczce. Wszystko jest spakowane w woreczki i dołączone do samochodu.
Pojazd przeszedł gruntowny przegląd mechaniczny oraz zabiegi detailingowe w postaci korekty lakieru i zabezpieczenia powłoką ceramiczną.

Prosimy o kontakt tylko poważnie zainteresowane osoby.

Telefon: +48 732 777 787
Miejscowość: Pruszków

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.